ASR AI

Post Reply
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

ASR AI

Post by Bummeri »

Mikä se on tämän tilanne ? Pitäiskö tämä poistaa käytöstä kun on arma aika paljon päivittynyt?

Onko tämän asetukset minkälaiset tällähetkellä Tikka?
Q: I just updated to 1.54 and am receiving a 'Script \userconfig\asr_ai3\asr_ai3_settings.sqf not found' error on launch.
A: Launch the game with file patching enabled (tick the option in the official launcher or add -filePatching to command line parameters). This is only required in single player or on servers (not required on clients connecting to a multiplayer game).
Onko ylläoleva kunnossa?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: ASR AI

Post by Saunatyyny »

Bummeri wrote:Mikä se on tämän tilanne ? Pitäiskö tämä poistaa käytöstä kun on arma aika paljon päivittynyt?

Onko tämän asetukset minkälaiset tällähetkellä Tikka?
Q: I just updated to 1.54 and am receiving a 'Script \userconfig\asr_ai3\asr_ai3_settings.sqf not found' error on launch.
A: Launch the game with file patching enabled (tick the option in the official launcher or add -filePatching to command line parameters). This is only required in single player or on servers (not required on clients connecting to a multiplayer game).
Onko ylläoleva kunnossa?
Ainakin itsellä oli sellainen tunne eilen epävirallisissa että AI on taas alkanut katso röntgenkatseella pusikoiden ja lehtien läpi, toisin kuin ennen arman päivitystä.

Ainakin jatkoselvitykset voisivat olla paikallaan tuon kanssa.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: ASR AI

Post by Tikka »

Poistin tämän ARMA päivityksen yhteydessä, ei lähtenyt tehtävät käyntiin.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ASR AI

Post by Nummi »

En jaksa tehdä AI-keskustelulle uutta threadia, joten lykkään tänne:

1. Pitäisikö Headless Client laittaa päälle? Kuik suositteli, sanoi jossain ketjussa että heidän peleissään on toiminut nykyään hyvin. Nyt kun AI alkaa oikeasti olla melkein siedettävän toimivalla tasolla, HC voisi olla erinomainen "varmistus" sille, että rauta ja verkko riittää.
KuiK wrote:Tuo HC olisi hyvä olla käytössä jos noissa on paljon AI:ta. Se auttaa purkamaan ai:n laskentatehoa pois serveriltä ja pelaajilta huomattavasti.
Kyllikillä on ollut nyt käytössä pari HC clienttia peleissään ja ollaan huomattu eroa aikas paljonkin verrattuna siihen että ei olisi.
2. Pitäisikö lisätä tämä HC clientille kaikki AI:t (myös pelin aikana luodut) siirtävä modi repoon? Korjaisi Zeuksen paskan koodin aiheuttaman ongelman, jossa Zeuksen koneen suorituskyky vaikuttaa AI:n toiminnan laatuun.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: ASR AI

Post by Tikka »

Nummi wrote:En jaksa tehdä AI-keskustelulle uutta threadia, joten lykkään tänne:

1. Pitäisikö Headless Client laittaa päälle? Kuik suositteli, sanoi jossain ketjussa että heidän peleissään on toiminut nykyään hyvin. Nyt kun AI alkaa oikeasti olla melkein siedettävän toimivalla tasolla, HC voisi olla erinomainen "varmistus" sille, että rauta ja verkko riittää.
KuiK wrote:Tuo HC olisi hyvä olla käytössä jos noissa on paljon AI:ta. Se auttaa purkamaan ai:n laskentatehoa pois serveriltä ja pelaajilta huomattavasti.
Kyllikillä on ollut nyt käytössä pari HC clienttia peleissään ja ollaan huomattu eroa aikas paljonkin verrattuna siihen että ei olisi.
Onko kukaan edes monitoroinut servun fps coopeissa? Muistaakseni viimeisimmässä coop tapahtumassa servun fps oli 30+, eikä silloin headlesin pitäisi vaikuttaa juuri mitenkään. Toki asia voi muuttua suuremmissa coopeissa, mutta sittenkin clientit voivat tulla ensin vastaan.
Nummi wrote:2. Pitäisikö lisätä tämä HC clientille kaikki AI:t (myös pelin aikana luodut) siirtävä modi repoon? Korjaisi Zeuksen paskan koodin aiheuttaman ongelman, jossa Zeuksen koneen suorituskyky vaikuttaa AI:n toiminnan laatuun.
Korjataan purkalla purkkaa? Parempi vaan spawnata AI:t suoraan servulle/headlesille scripteillä. En tiedä miten AI:n skill toimii jos AI:n lokaaliteettiä muutetaan, mutta voisin veikata alkuperäisen ownerin tilanteen vaikuttavan jotenkin, joten skill asetukset voivat olla päin vittua tämän kanssa.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ASR AI

Post by Bummeri »

"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply