Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by SpottedBill »

Vihollisen varusteet. Vihollisen aseiden, varusteiden, radioiden ja ajoneuvojen käyttö on kielletty, ellei tehtävänannossa toisin mainita. Erityisesti erikoiskoulutusta vaativien välineiden käyttö pilaa pelin immersion. Epäselvissä tilanteissa käänny johtajiesi puoleen.
Vihollisen varusteita koskeva sääntö päivitetty yllä olevaan muotoon.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by Scottz »

Olisiko syytä lisätä klaaneja/peliporukoita koskevat erityissäännöt samaan paikkaan, ettei ole yleissääntöjen lisäksi liutaa muita sääntöjä periaatteella "tietäjät tietää"? Ja laajemminkin yleissääntöihin voisi lisätä nuo pelaamista koskevat säännöt, jotka foorumit syövereistä löytyvät.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by SpottedBill »

Scottz wrote:Olisiko syytä lisätä klaaneja/peliporukoita koskevat erityissäännöt samaan paikkaan, ettei ole yleissääntöjen lisäksi liutaa muita sääntöjä periaatteella "tietäjät tietää"? Ja laajemminkin yleissääntöihin voisi lisätä nuo pelaamista koskevat säännöt, jotka foorumit syövereistä löytyvät.
Joo, ehdottomasti. Tämä on valmistelussa kanssa. Lisään dokumenttiin paikkavarauksen.

Toinen kohta, joka lienee tarpeen lisätä on selitys kehitysryhmästä, joka vastaa toiminnan kehittämisestä ja ylläpidosta. Täytyy siihen keksiä joku hyvä muotoilu. Pistän siitäkin ekaa versiota, kun on saanut mietittyä.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by SpottedBill »

Peliporukat. Peli- ja kaveriporukoille tarjotaan mahdollisuus pelata yhdessä samassa ryhmässä tai ajoneuvossa. Peliporukan tulee käyttää pelissä ns. tagia, joka kertoo mihin porukkaan kuuluu. Lisäksi peliporukan tulee ilmoittaa ennen tehtävän alkua illan isännälle peliporukan paikallaolo ja lukumäärä. Edellytys tälle etuoikeudelle on se, että tehtävien välttämättömät roolit saadaan miehitettyä.
Peliporukoita koskeva sääntö lisätty.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by SpottedBill »

SpottedBill wrote:Toinen kohta, joka lienee tarpeen lisätä on selitys kehitysryhmästä, joka vastaa toiminnan kehittämisestä ja ylläpidosta. Täytyy siihen keksiä joku hyvä muotoilu. Pistän siitäkin ekaa versiota, kun on saanut mietittyä.
Jätetään tämä kohta toistaiseksi pois. Ei liene välttämätöntä pelien kannalta.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
aekki
Posts: 14
Joined: 05 Dec 2014, 21:51

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by aekki »

Ehdottaisin kuitenkin että esim. vihollisen radiot olisivat edelleen, kuten ovat ennenkin olleet, vapaasti kuunneltavissa...vaikka välimallin tyylillä; kuunnella saa, muttei haarukoida taajuksia?. Ei syö omasta mielestä millään tapaa pelien mielekkyyttä tai immersiota, ehkä luo enemmänkin jännitystä?!
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by Keneraali »

aekki wrote:Ehdottaisin kuitenkin että esim. vihollisen radiot olisivat edelleen, kuten ovat ennenkin olleet, vapaasti kuunneltavissa...vaikka välimallin tyylillä; kuunnella saa, muttei haarukoida taajuksia?. Ei syö omasta mielestä millään tapaa pelien mielekkyyttä tai immersiota, ehkä luo enemmänkin jännitystä?!
Täältä taas ääni että radioita ei voi kuunnella, aka babel. Häirintä ok, mutta vihollisen taajuuksilla viestinnän ymmärtäminen ei ole ok. Ihan vain koska tätä vastaan taisteleminen on äärimmäisen turhauttavaa. Esim. mikäli itse vetäisin tehokaasti tuota vastapeliä meidän radion kuuntelua vastaan, niin laittaisin omalle osapuolelle aikaperusteisen kanavien/taajuuden vaihdon ja vieläpä niin että se ei ole pelkästään +1.5 joka kerta. Vaan täysin oma arvonsa joka vaihtoon, vaikka 2 tunnin ajalle ja 10min välein, ja silti vielä koodisanat muita vaihtoja varten. Ja vaihdot kun radio menetetään, oli se missä tahansa. Myös lyhyet.

Tästä kun alkaisi tätä vetämään niin menisi kaikki aika. Ja tästä syystä vihollisen taajuuden kuuntelu, tai sen ymmärtäminen, pitäisi estää. Mutta nää on näitä.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by JoneKone »

aekki wrote:Ehdottaisin kuitenkin että esim. vihollisen radiot olisivat edelleen, kuten ovat ennenkin olleet, vapaasti kuunneltavissa...vaikka välimallin tyylillä; kuunnella saa, muttei haarukoida taajuksia?. Ei syö omasta mielestä millään tapaa pelien mielekkyyttä tai immersiota, ehkä luo enemmänkin jännitystä?!
Tavallaan ihan hauska juttu, mutta kuten kenraali totesi niin kun toinen osapuoli saa vihiä ko. toiminnasta niin alkaa kanavanvaihtorumba, joka sitten AFI:n avoimessa yhteisössä ei aina suju ihan ongelmitta (= clusterfuck). Toki radiohäirintä/kuuntelu on osa modernia taistelukenttää, mutta onko se sellaista toimintaa mitä halutaan simuloida. Itse ihmettelen, että tälle ei ole vielä keksitty scriptiä mitä tehtäväntekjät sitten voisi hyödyntää. Eihän se tarttis estää kuin, että eri faktion radio ei voi lisätä inventoryyn.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by Arska »

JoneKone wrote:Itse ihmettelen, että tälle ei ole vielä keksitty scriptiä mitä tehtäväntekjät sitten voisi hyödyntää. Eihän se tarttis estää kuin, että eri faktion radio ei voi lisätä inventoryyn.
Varmaan kuitenkin helpompi estää modia säätämällä? Tärkein edistysaskel olisi ettei ihmiset vaan ottais radioita vastustajalta
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne

Post by Castor »

Eihän noissa taisteluissa mikään toimi ongelmitta?
Ei vihollinen etsimällä etsi toisen puolen taajuuksia vaan käyttää niitä mitä radiosta jo löytyy.
Radiotaajuuksien vaihtaminen on ihan pirun helppoa kunhan sen suunnittelee kunnolla etukäteen.

Esim:
10 laittaa taajuudet ja taajuusvaihdot etukäteen kartalle, ilmoittaa että taajuutta vaihdetaan kun kymppi huutaa radioon 15 sekunnin ajan seuraavaa:
"JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE...JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE...JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE"

10 myös varmistaa että kaikki RJt kertovat tämän alaspäin teroittaen että jos radiossa ei kuulu mitään => seuraava vaihtotaajuus.

Tässä nyt yritän vain sanoa että kaikki on mahdollista ja tähän asti 10t ovat vaan EVOttaneet tämän vaihtotaajuus jutun aika lujaa.
Mielenkiintoinen pelimekaniikka mutta jos tämä on pakkomielle joillekkin niin kyllä ilmankin tota selviää.
JoneKone wrote:Itse ihmettelen, että tälle ei ole vielä keksitty scriptiä mitä tehtäväntekjät sitten voisi hyödyntää. Eihän se tarttis estää kuin, että eri faktion radio ei voi lisätä inventoryyn.
Itse en ole vaivautunut edes miettimään kun on niin pikkuriikkinen asia loppujenlopuksi.
Post Reply