Vihollisen varusteita koskeva sääntö päivitetty yllä olevaan muotoon.Vihollisen varusteet. Vihollisen aseiden, varusteiden, radioiden ja ajoneuvojen käyttö on kielletty, ellei tehtävänannossa toisin mainita. Erityisesti erikoiskoulutusta vaativien välineiden käyttö pilaa pelin immersion. Epäselvissä tilanteissa käänny johtajiesi puoleen.
Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
- SpottedBill
- Posts: 948
- Joined: 31 Jul 2013, 16:23
- Contact:
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Olisiko syytä lisätä klaaneja/peliporukoita koskevat erityissäännöt samaan paikkaan, ettei ole yleissääntöjen lisäksi liutaa muita sääntöjä periaatteella "tietäjät tietää"? Ja laajemminkin yleissääntöihin voisi lisätä nuo pelaamista koskevat säännöt, jotka foorumit syövereistä löytyvät.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
- SpottedBill
- Posts: 948
- Joined: 31 Jul 2013, 16:23
- Contact:
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Joo, ehdottomasti. Tämä on valmistelussa kanssa. Lisään dokumenttiin paikkavarauksen.Scottz wrote:Olisiko syytä lisätä klaaneja/peliporukoita koskevat erityissäännöt samaan paikkaan, ettei ole yleissääntöjen lisäksi liutaa muita sääntöjä periaatteella "tietäjät tietää"? Ja laajemminkin yleissääntöihin voisi lisätä nuo pelaamista koskevat säännöt, jotka foorumit syövereistä löytyvät.
Toinen kohta, joka lienee tarpeen lisätä on selitys kehitysryhmästä, joka vastaa toiminnan kehittämisestä ja ylläpidosta. Täytyy siihen keksiä joku hyvä muotoilu. Pistän siitäkin ekaa versiota, kun on saanut mietittyä.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
- SpottedBill
- Posts: 948
- Joined: 31 Jul 2013, 16:23
- Contact:
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Peliporukoita koskeva sääntö lisätty.Peliporukat. Peli- ja kaveriporukoille tarjotaan mahdollisuus pelata yhdessä samassa ryhmässä tai ajoneuvossa. Peliporukan tulee käyttää pelissä ns. tagia, joka kertoo mihin porukkaan kuuluu. Lisäksi peliporukan tulee ilmoittaa ennen tehtävän alkua illan isännälle peliporukan paikallaolo ja lukumäärä. Edellytys tälle etuoikeudelle on se, että tehtävien välttämättömät roolit saadaan miehitettyä.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
- SpottedBill
- Posts: 948
- Joined: 31 Jul 2013, 16:23
- Contact:
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Jätetään tämä kohta toistaiseksi pois. Ei liene välttämätöntä pelien kannalta.SpottedBill wrote:Toinen kohta, joka lienee tarpeen lisätä on selitys kehitysryhmästä, joka vastaa toiminnan kehittämisestä ja ylläpidosta. Täytyy siihen keksiä joku hyvä muotoilu. Pistän siitäkin ekaa versiota, kun on saanut mietittyä.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Ehdottaisin kuitenkin että esim. vihollisen radiot olisivat edelleen, kuten ovat ennenkin olleet, vapaasti kuunneltavissa...vaikka välimallin tyylillä; kuunnella saa, muttei haarukoida taajuksia?. Ei syö omasta mielestä millään tapaa pelien mielekkyyttä tai immersiota, ehkä luo enemmänkin jännitystä?!
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Täältä taas ääni että radioita ei voi kuunnella, aka babel. Häirintä ok, mutta vihollisen taajuuksilla viestinnän ymmärtäminen ei ole ok. Ihan vain koska tätä vastaan taisteleminen on äärimmäisen turhauttavaa. Esim. mikäli itse vetäisin tehokaasti tuota vastapeliä meidän radion kuuntelua vastaan, niin laittaisin omalle osapuolelle aikaperusteisen kanavien/taajuuden vaihdon ja vieläpä niin että se ei ole pelkästään +1.5 joka kerta. Vaan täysin oma arvonsa joka vaihtoon, vaikka 2 tunnin ajalle ja 10min välein, ja silti vielä koodisanat muita vaihtoja varten. Ja vaihdot kun radio menetetään, oli se missä tahansa. Myös lyhyet.aekki wrote:Ehdottaisin kuitenkin että esim. vihollisen radiot olisivat edelleen, kuten ovat ennenkin olleet, vapaasti kuunneltavissa...vaikka välimallin tyylillä; kuunnella saa, muttei haarukoida taajuksia?. Ei syö omasta mielestä millään tapaa pelien mielekkyyttä tai immersiota, ehkä luo enemmänkin jännitystä?!
Tästä kun alkaisi tätä vetämään niin menisi kaikki aika. Ja tästä syystä vihollisen taajuuden kuuntelu, tai sen ymmärtäminen, pitäisi estää. Mutta nää on näitä.
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Tavallaan ihan hauska juttu, mutta kuten kenraali totesi niin kun toinen osapuoli saa vihiä ko. toiminnasta niin alkaa kanavanvaihtorumba, joka sitten AFI:n avoimessa yhteisössä ei aina suju ihan ongelmitta (= clusterfuck). Toki radiohäirintä/kuuntelu on osa modernia taistelukenttää, mutta onko se sellaista toimintaa mitä halutaan simuloida. Itse ihmettelen, että tälle ei ole vielä keksitty scriptiä mitä tehtäväntekjät sitten voisi hyödyntää. Eihän se tarttis estää kuin, että eri faktion radio ei voi lisätä inventoryyn.aekki wrote:Ehdottaisin kuitenkin että esim. vihollisen radiot olisivat edelleen, kuten ovat ennenkin olleet, vapaasti kuunneltavissa...vaikka välimallin tyylillä; kuunnella saa, muttei haarukoida taajuksia?. Ei syö omasta mielestä millään tapaa pelien mielekkyyttä tai immersiota, ehkä luo enemmänkin jännitystä?!
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Varmaan kuitenkin helpompi estää modia säätämällä? Tärkein edistysaskel olisi ettei ihmiset vaan ottais radioita vastustajaltaJoneKone wrote:Itse ihmettelen, että tälle ei ole vielä keksitty scriptiä mitä tehtäväntekjät sitten voisi hyödyntää. Eihän se tarttis estää kuin, että eri faktion radio ei voi lisätä inventoryyn.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Re: Yleisohjeet ja -säännöt 11/2015 kommentoitavaksenne
Eihän noissa taisteluissa mikään toimi ongelmitta?
Ei vihollinen etsimällä etsi toisen puolen taajuuksia vaan käyttää niitä mitä radiosta jo löytyy.
Radiotaajuuksien vaihtaminen on ihan pirun helppoa kunhan sen suunnittelee kunnolla etukäteen.
Esim:
10 laittaa taajuudet ja taajuusvaihdot etukäteen kartalle, ilmoittaa että taajuutta vaihdetaan kun kymppi huutaa radioon 15 sekunnin ajan seuraavaa:
"JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE...JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE...JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE"
10 myös varmistaa että kaikki RJt kertovat tämän alaspäin teroittaen että jos radiossa ei kuulu mitään => seuraava vaihtotaajuus.
Tässä nyt yritän vain sanoa että kaikki on mahdollista ja tähän asti 10t ovat vaan EVOttaneet tämän vaihtotaajuus jutun aika lujaa.
Mielenkiintoinen pelimekaniikka mutta jos tämä on pakkomielle joillekkin niin kyllä ilmankin tota selviää.
Ei vihollinen etsimällä etsi toisen puolen taajuuksia vaan käyttää niitä mitä radiosta jo löytyy.
Radiotaajuuksien vaihtaminen on ihan pirun helppoa kunhan sen suunnittelee kunnolla etukäteen.
Esim:
10 laittaa taajuudet ja taajuusvaihdot etukäteen kartalle, ilmoittaa että taajuutta vaihdetaan kun kymppi huutaa radioon 15 sekunnin ajan seuraavaa:
"JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE...JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE...JOUKKUE, 10, KAIKKI VAIHTOTAAJUUDELLE"
10 myös varmistaa että kaikki RJt kertovat tämän alaspäin teroittaen että jos radiossa ei kuulu mitään => seuraava vaihtotaajuus.
Tässä nyt yritän vain sanoa että kaikki on mahdollista ja tähän asti 10t ovat vaan EVOttaneet tämän vaihtotaajuus jutun aika lujaa.
Mielenkiintoinen pelimekaniikka mutta jos tämä on pakkomielle joillekkin niin kyllä ilmankin tota selviää.
Itse en ole vaivautunut edes miettimään kun on niin pikkuriikkinen asia loppujenlopuksi.JoneKone wrote:Itse ihmettelen, että tälle ei ole vielä keksitty scriptiä mitä tehtäväntekjät sitten voisi hyödyntää. Eihän se tarttis estää kuin, että eri faktion radio ei voi lisätä inventoryyn.