Page 5 of 8

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 15 Jun 2017, 22:48
by Saunatyyny
Bummeri wrote: Ei se olekkaan tarkoitettu peliin asti siirrettäväksi tehtävän suorittamista ohjaavaksi säännöksi. Tarkoitus on ohjata tehtävän tekijää, jonka tulisi tehdä sellaisia tehtäviä, jotka voidaan toteuttaa alle puolessatoistatunnissa. Se, että joku päättää pelata sen hitaammin tai nopeammin on sitten taas ihan eri asia. Eikä tehtäväntekijänkään tarvitse sitä välttämättä osata arvioida, vaan tehtävän tarkastajan se tulisi viimekädessä arvioida. Se voidaan myös havainnoida tehtävän pelaamisen jälkeen.
Kuulostaa hyvälle niin kauan kuin siitä ei ole mitään ihmeellisempiä mainintoja briiffissä tai muualla pelattaessa. Saattaa tosin johtaa siirtymien vähenemiseen ja lyhyempiin etäisyyksiin kartalla. Tehtävän kestoa on vaikea arvioida teko vaiheessa ellei ole kokenut tehtäväntekijä.
En oikein ymmärrä mitä yritätä sanoa, mutta meillä on sellaisia tehtäviä jossa on runsaasti tankkeja, ja joita ei ole adminit peluuttaneet, mm. koska ne on hankala slotata. Minusta ne on myös tylsiä pelata, kun osa porukasta ei edes tiedä eri ammuksien eroja ja pakotetaan kuitenkin tankin miehistöksi.
Mistä tiedetään että niitä vaunukomppania tehtäviä ei voida nopeasti slotata nykyään? Tehdäänkö sellaisia tehtäviä enää nykyään ollenkaan kun ei niitä selvästi enää viikkopeleissä pelata/tiedostetaan että adminit eivät sen kaltaisia tehtäviä pelata? Samaa mieltä että sinne ei voi pakottaa pelaajia mutta en näe edelleenkään sitä syytä miksei tästäkin voida vain huomauttaa luokkaa "ajattele slottauksen kestoa" tjsp? Voi olla että tehtäväntekijät karsivat assetit kokonaan tai melkein kokonaan pois tehtävistään jos jokin vastaava vaatimus tehtäville luodaan.
Eihän muun tyyppisiä missioita ole kielletty. Mainitaan vain, että mikä tahansa se onkaan, on sen oltava yksinkertainen. Toivoisin ettet nyt enää kaivaisi sitä copy-paste käsitettä tähän. En näe miten mikään näistä johtaa sellaiseen tilanteeseen, että meillä olisi 24 kappaletta tehtäviä täysin samoilla asseteilla, joukoilla ja vieläpä samankaltaisessa maastossa.
Yksinkertaistetut tehtävät on yksinkertaisia suunnitella. Sen kaltaista tehtävää on todella vaikeaa monimuotoistaa. Tehtäväntarkastuksessakin varmasti on tarkastajasta kiinni, mikä on yksinkertainen tarpeeksi sen hyväksymiseksi?

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 15 Jun 2017, 23:13
by Tuntematon
Keskimääräinen tehtävän kesto on tällähetkellä 60min. Safestartin kanssa.

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 17 Jun 2017, 10:56
by Bummeri
Saunatyyny wrote:Tehtäväntarkastuksessakin varmasti on tarkastajasta kiinni, mikä on yksinkertainen tarpeeksi sen hyväksymiseksi?
Tämä on vähän niinkuin by design, että tehtävän tarkastajilla on vapautta arvioida tilannekohtaisesti että mikä passa ja mikä ei. Ohjenuoran avulla annetaan tarkastajille valtaa tiettyyn suuntaan, mutta sitten miten hän sitä soveltaa ei ole tarkaan määrätty. Täten vältetään pitkät sääntölitaniat, mutta silti voidaan puuttua ongelmiin.
Bummeri wrote: Tehtävän asetelman ja sen ympäristön on oltava tehtävän henkeen sopiva ja immersiivinen.
Tolla perusteella pystyy Tuntemattoman mainitsemat asiat karsia pois. Samalla siinä on hieman kuitenkin jouston varaa, vai mitä tuntematon?

Näiden lisäksi kokisin tärkeäksi pitää pari kertaa kuussa tapaamisen, jossa arvioitaisiin pelattuja tehtäviä ja voisi karsia sellaiset kierrosta, joissa on jotain oleellista vikaa. Samalla pyrittäisiin antamaan sitä rakentavaa palautetta. Tehtävän tarkastusta tehtäisiin kahdella tapaa. Ennen tehtävän pelaamista ja pelaamisen jälkeen. Siihen voisi sitten osallistua kuka tahansa, joita asia kiinnostaa, mutta vastuu järjestämisestä olisi tehtävätiimillä.

Täällä ja yhteisöpalaverissa on useitakin ideoita esitetty, jotka liittyy AWATSin kehittämiseen. Ideat ovat hyviä, mutta meillä on tällähetkellä todella rajallinen kyky muokata awatsia mihinkään suuntaan, joten sellaiset aloitteet ovat toistaiseksi jäissä, kunnes tilanne saadaan muuttumaan.

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 17 Jun 2017, 11:21
by Bummeri
Saunatyyny wrote: Mistä tiedetään että niitä vaunukomppania tehtäviä ei voida nopeasti slotata nykyään? Tehdäänkö sellaisia tehtäviä enää nykyään ollenkaan kun ei niitä selvästi enää viikkopeleissä pelata/tiedostetaan että adminit eivät sen kaltaisia tehtäviä pelata? Samaa mieltä että sinne ei voi pakottaa pelaajia mutta en näe edelleenkään sitä syytä miksei tästäkin voida vain huomauttaa luokkaa "ajattele slottauksen kestoa" tjsp? Voi olla että tehtäväntekijät karsivat assetit kokonaan tai melkein kokonaan pois tehtävistään jos jokin vastaava vaatimus tehtäville luodaan.
Hmm. Muistaakseni kahtena viime kertana kun olin isäntänä, ehdotin chernarussilla jotain tehtävää ja admin totesi sen olevan liian assettipainoitteinen. Muistaakseni kummallakin puolella oli ainakin tankkijoukkue ja ilmeisesti muutakin sälää. En usko, että tehtäväntekijöiltä nähdään mitään suurta korjausliikettä. Suurin osa suosii sitä muutamaa assettia kummallekkin puolelle. Tuo raja-arvohan on varsin korkea kuitenkin.

Vaikuttaisi, että meillä on rajattu porukka joka on kiinnostunut vaunutoiminnasta. Tuo porukka ei mielestäni ole merkittävästi kasvanutkaan. Mielestäni ei kannata pakolla alkaa ihmisiä opettamaan johonkin rooliin peluuttamalla sellaisia tehtäviä jossa valinnan varaa ei ole. Varsinkinkaan kun sitä ei ennakolta viikkopeleihin tullessa voi tietää. Emme voi tietää kuinka helppoa olisi slotata tankkimissio ensiviikolla, mutta mielestäni voimme aika varmasti sanoa, että ei sitä roolia ainakaan kaikki halua pelata.

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 17 Jun 2017, 15:06
by ruoste
Parempi että säästetään vaunu tvt:t eventteihin.

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 17 Jun 2017, 16:26
by Castor
Bummeri wrote:
Saunatyyny wrote:...
...
noi on edelleen hyviä eventteihin ja niiden kautta useampi saattaa kiinnostua ajoneuvo-asseteista, ja siten mahdollistaa taas assetti raskaat viikkopelit

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 17 Jun 2017, 16:51
by Tuntematon
No eiköhän se ole jo testattu tarpeeksi monta kertaa että vaunu tvt kun valitaan niin 20 henkeä äänestää jaloillaan

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 20 Jun 2017, 16:27
by Scottz
Sellainen sana vielä asseteista että hihasta ravistettuna uskaltaisin väittää että ainakin puolet assettien vakionaamoista on niitä jotka ovat joukkueen/komppanian johdossa kohtuu usein. Eli tässäkin yhteisössä on kohtuu pieni porukka, joita kiinnostaa ylemmät johtotehtävät joten laittamalla paljon assetteja tehtävään niin niitä kärkytään johtopaikkojen sijaan, mikä johtaa pitkittyneisiin slottausaikoihin.

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 26 Jun 2017, 18:51
by Bummeri
TugeX wrote:Imo tässä olis aika tehdä selvä jako siihen mikä on assetti ja mikä ei, en itse näe heitintä assettina koska se vain sattuu olemaan yhden JV ryhmän erikoisase. Ajoneuvot erikseen joissa on dedikoitu miehistö jotka eivät tee lähtökohtaisesti mitään muuta.

Mites tämä ?

Re: Viikkopelien tehtävien vaatimukset

Posted: 26 Jun 2017, 19:47
by Tuntematon
Kaikki asiat joita ei voi käyttää kuin perus JV ryhmää on mielestäni assettaja.