DarkSim wrote:Pari asiaa jotka parantaisivat omaa pelikokemustani ovat:
1) Slottaus, suunnittelu ja brieffit kestävät liian pitkään. Usein yli 45minuuttia.
Ne vievät kyllä aikaa, mutta pakko puuttua tähän väitteeseen. Slottaus, suunnittelu ja breiffithän vievät joskus harvoin 45 minuuttia. Kyseiset toimenpiteet suoritetaan yleensä noin 30 minuutissa. Esimerkiksi viikkopeleissä slottaus alkaa monesti klo 1905. Tehtävä on yleensä käynnissä 1935.
Jos nyt mietitään kaikki toimet mitkä eivät ole pelaamista, niin sitten päästään lähemmäs sinne 45 minuuttia.
5 min debrief/tauko
5 min testikäynnistys/tehtävän vaihto jos rikki tai tehtävä jää pieneksi
5-10 min slottaus
15-20 min brieffi
2 min RJ brieffi
32 - 42 min
Mutta nyt sitten asiaan. Sanoit, että pari asiaa jotka parantaisivat sinun pelikokemusta ja sitten totesit vain kuinka tämä aika asia on huonosti. Olisi hauska nyt kuulla niitä ideoita, että miten tätä voitaisiin sinun mielestäsi kehittää?
Minusta on ikävä sanoa tämä, mutta kaikkihan me täällä toivotaan, että oltaisiin enemmän pelissä ja vähemmän tekemässä jotain muuta. Kuitenkin tämän yhteisön pelityyli vaatii ihmisiltä enemmän panostusta nimenomaan siihen tehtävän valmisteluun. Mää tiedän, että osa näistä vaikuttaa tarpeettomilta sinne alimmalle suorittavalle portaalle. Tiedän myös että jo muutaman 5 minuuttissa brieffatun, testikäynnistämättömän, forceslotatun, liian pieneksi jääneen tehtävän jälkeen nämä foorumit olisi liekeissä ja häröily tehtävissä olisi törkeällä tasolla.
Miten siis parantaisit näitä?
Parametreinä on seuraavat asiat:
- Viikkopelit säilyvät helppoina järjestää
- Viikkopeleissä pysyy järjestys yllä
- Tehtävien tekninen pelattavuuus varmisuu ennen tehtävän suorittamista
- Tehtävissä riittää paikkoja halukkaille
- Taktinen immersiivininen pelikokemus säilyy
Mahdollinen ratkaisu
Minun mielestä ainoa ratkaisu on, kehittää AWATS ohjelmistoa tätä varten.
AWATSissa suoritetaan slottaus mahdollisimman moneen slottiin muutamaan tehtävään jotka on ennakkoon ilmoittautuneiden määrästä arvioitu mahdollisiksi. Tehtävistä tulee awatsiin karttakuvat ja muut teidot joiden perusteella pelaajat tietää mitä ne haluaa tehdä. Slotit aukeaisi tehtäviin sitämukaa, kun kriittisempiä paikkoja täytyy. Kilot, JJt, RJt, assetit, rivimiehet.
Tällöin slottaus ja brieffit saadaan nopeutettua. Edullista olisi tämän ohella parantaa tehtävien testausta, niin laajaksi, että testikäynnistyksestä päästään eroon.
Ongelmia:
Ihmisten passiivisuus ja suoranainen laiskuus. Jos jokaiseen viikkopeliin täytyy ilmoittautua, niin ongelmana voisi olla pelaajien määrän arviointi. Ehkä paranisi sitämukaa kun havaittaisiin, että "Jaa. En taaskaan mahtunut kun en ilmoittautunut". Silti mahdollinen perustavanlaatuinen ongelma ongelma.
Jaksaako kaikki edes kirjautua foorumeille ja awatsiin?
Ohjelmiston tekeminen. Kuka sen jaksaa tehdä ja testata.
Awatsiin täytyy joka tehtävästä syöttää paljon enemmän tietoa.
Awatsiin pitäsi saada klaanidatakin, niiden etuoikeutettua slottausta varten. GULP.
Toisen tehtävän pelaajamäärän arviointi.
Hyöty - Vaiva. 15 minuuttia pois tehtävien välistä, vaatii aika saatanan monta työtuntia kehareilta, että järjestelmä saadaan ylös ja toimimaan. Utilitäärisesti katsottuna aika nopea takaisinmaksu, 120x0,25h = 30h. Minusta ainakin joidenkin peruspelaajien asenne ei kuitenkaan kannusta kovin suuriin panostuksiin. Löytyyko vapaaehtoisia kehittäjiä ?
2) Enemmän tehtäviä joissa on tasaisempi ratio. Ratio 2:1 tehtävät voi joskus olla aika tylsiä hyökkääjille kun peli loppuu ampumatta laukaustakaan.
Ryhmille vain tehtävistä riippumatta käy joskus huono säkä ja on aina ennenkin käynyt ja tulee käymään. Minusta ongelmaan auttaa parhaiten JJ pelisilmän käyttö, että hän hoksaa tälaiset ryhmät jotka eivät ole päässeet mitään tekemään. RJ panos myös. Yleensä on mahdollista keksiä järkevää tekemistä vaikkei olekkaan toiminnan keskellä.