Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.01.2016

Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Scottz »

Anssi wrote: 2. Useampi eri reitti kohteeseen, reitit ei kuitenkaan liian kaukana toisistaan
3. Usea kohde, johon tulee viedä tavaraa.
Nämä kaksi yhdistettynä aikarajaan ja maastoon, joka kannustaa pysymään tiellä jotta aikamääreeseen ehditään. Lisäksi fokus tulisi olla jossain muussa kuin koko kolonnan lahtaamisessa, esim. sissit haluavat kaapata huoltokuljetuksesta ammusrekan.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by JoneKone »

menos wrote: Edelleen, pitääkö tästä yhteisöstä tehdä kankea, sääntöjen täyttämä viidakko rangaistus menettelyineen vai olisiko kuitenkin paljon fiksumpaa toimia kaikissa tilanteissa herrrasmiesmäisesti ja muita pelaajia kunnioittavasti, oli rooli mitkä tahansa? Kysyn vain.
AFI:ssa kannattaa harvoin ottaa näin paljon kierroksia yhdestä pieleen menneestä tehtävästä. Niin kauan kun tehtävänteko on täysin avointa ja hierarkiat sekä organisaatiot jatkuvasti vaihtuvat, niin tehtävien ja pelien laatu tulee vaihtelemaan. Yleensä jopa niin, että per yksi hyvä peli on kaksi heikompaa (omiin kokemuksiini perustuen). En ehkä lähtisi myös kovin kevyesti nimittelemään ketään täällä huonosti menneen tehtävän takia (edes suluissa).

Kannattanee ehkä miettiä omaa asennoitumista siihen, että Armassa välillä asiat ei menekkään niinkuin oli toivottu.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Castor »

Anssi wrote:Kolonnatehtävät eivät toimi teeveeteessä, jos kolonnalle on merkitty tietty reitti.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by ruoste »

Tästä threadista on herrasmiesmäisyys kadonnut jo 4 sivua sitten. Jos jollekin pelaajista tuli yllätyksenä että TVT:ssä aina silloin tällöin joku osapuolista pelaa voittaakseen, herätys. Kaikki valinnat jotka tehtävässä tein, on tehty karttatiedustelun pohjalta, se miten tehtävä on pelattu edellisellä kerralla ei kiinnosta minua pätkääkään. Myönnettäköön että tehtävässä oli hieman poikkeuksia indforin ja bluforin brieffeissä, mutta tommosista asioista ei todellakaan kannata repiä pelihousujaan.

Jos jollain yhteisön jäsenillä on minulle henkilökohtaista palautetta, otan sen mieluusti henkilökohtaisesti enkä retostele asiaa foorumilla. Koittakaahan nyt ihmiset vähän käyttäytyä.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Castor »

4 sivua vakavaa keskustelua jolla ollaan paikkailtu toisiltamme aukkoja miten kävi peleissä ja heitelty ajatuksia miten tehtävät meni/miten pitäisi mennä ja miten kehittää.

Minäkään en ymmärrä miten "USAn on pysyttävä tiellä" on tulkinnan varainen, minusta se on aika yksiselitteinen, joo se ei kuulosta järkevältä jos tehtävä olisi A/D mutta ei tainnut tehtävä sellanen olla.

Eiköhän tämäkin asia ole loppuun kaluttu, jos kolonna tehtävistä tahdotte jatkaa niin kannattaa varmasti aloittaa uusi lanka, uskoisin että siellä tulee mielenkiintoisia ideoita miten tehdä sellainen!
menos
Posts: 9
Joined: 03 Oct 2015, 19:04

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by menos »

En edelleenkään ymmärrä, miten säännöt:

"player createDiaryRecord ["Diary",["Tehtävä","
<br/>-Kulkea sinisillä palloilla merkattua tietä <u><marker name='kohde1'>Hylättyyn tukikohtaan</marker></u> ja kuljettaa mahdollisimman monta banaani rekkaa perille.
"]];


player createDiaryRecord ["Diary",["Tilanne","
<br/>Meidän tehtävänä on kulkea sinisillä palloilla merkattua tietä pitkin kohteeseen ja toimittaan banaanit.
"]];

Voidaan tulkita, kuten ne eilen tulkittiin? Miten tie voi olla 300-1300m leveä? Eli onko jatkossa sääntöjen sanamuodon ulkopuolinen tulkinta täysin sallittua? Siitä tässä on kysymys.
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by ruoste »

<br/>-USA ei saa poistua tukikohdasta ennen safestartin loppumista missään nimessä!
<br/>
<br/>-USA pitää seurata sinisillä palloilla merkattua reittiä.
<br/>
<br/>-Alueella on siviilejä. Älkää vahingoittako heitä tai heidän omaisuuttaa. Tarvitsemme heidän luottamuksen.

Tälleen luki. Mielestäni tehtiin noin.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Arska »

menos wrote:En edelleenkään ymmärrä, miten säännöt:

"player createDiaryRecord ["Diary",["Tehtävä","
<br/>-Kulkea sinisillä palloilla merkattua tietä <u><marker name='kohde1'>Hylättyyn tukikohtaan</marker></u> ja kuljettaa mahdollisimman monta banaani rekkaa perille.
"]];


player createDiaryRecord ["Diary",["Tilanne","
<br/>Meidän tehtävänä on kulkea sinisillä palloilla merkattua tietä pitkin kohteeseen ja toimittaan banaanit.
"]];

Voidaan tulkita, kuten ne eilen tulkittiin? Miten tie voi olla 300-1300m leveä? Eli onko jatkossa sääntöjen sanamuodon ulkopuolinen tulkinta täysin sallittua? Siitä tässä on kysymys.
Kulkea palloilla merkattua reittiä pitkin != ajaa uralla. Etsä helvetti voi pakottaa jotain saatanan possujonoa. Briiffi epäselvä joo, mut tosta herneen nenään vetäminen on ihan absurdia. Ja ne vaunut: joo on varmasti paskamaista kun on tollane tulivoima mahdottomissa asemissa, mut se ei ole sääntörikkomus käyttää asioita parhaalla mahdollisella tavalla, ellei sitä kielletä. Vaunujen tehtvä kun olikin turvata saattueen liikettä, ja saattue liikkui reittiä pitkin. Ts. vaunut eivät ajaneet omia reittejään kohteelle eikä Blufor==vaunut
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Nummi »

On hienoa, että välitätte meidän peleistä ja niiden laadusta paljon. Omistautuminen ja välittäminen näkyy siinä kuinka tunteella porukka täällä on kirjoitellut palautetta.

Tämä ei kuitenkaan ole tekosyy tahalliselle pahan ilmapiirin luomiselle. Asiat voi esittää aina kohteliaasti ja ystävällisessä hengessä. Keskusteluun osallistuneet, voitte tulevaisuudessa pyrkiä enemmän sellaiseen käytökseen mitä yhteisön säännöissä pelaajilta vaaditaan. Kaikissa tilanteissa. Vitutus huonosti menneestä tehtävästä ei oikeuta rikkomaan yhteisön ilmapiiriä koskevia sääntöjä.

Turhautuminen on ymmärrettävää mutta sen ilmaiseminen aggressiivisesti ei ole. Muille: turhautuneeseen kommentiin provosoivasti vastaaminen ei ainakaan auta asiaa.
Käyttäytyminen. Ole kohtelias, ystävällinen ja ota muut huomioon. Oli kysymys voip-keskustelusta tai viestiketjusta keskustelupalstalla, ilmaise asiasi ja mielipiteesi kohteliaasti. Ilmapiiri jonka luot, vaikuttaa koko yhteisön ilmapiiriin. Huumori on tärkeä osa pelitapahtumia, mutta kaikenlainen pelleily, kuten huvikseen ammuskelu, kranaattien tai räjähteiden turha käyttö sekä ajoneuvojen tai viestivälineiden väärinkäyttö johtavat siihen, että pelitapahtuma ja -kokemus kärsii.
e: en aio jäädyttää keskustelua tästä aiheesta, mutta tästä viestistä eteenpäin alan jaella vähän varoituksia selvästi provosoivasta ja aggressiivisesta viestittelystä.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Bummeri »

Nummi wrote: e: Minullakin olisi kuitenkin palava halu päästä kokemaan tällaisia pelejä myös AFI:ssa.
Tee Cooppi jossa on aivan vitun epätarkka AI. Tuohan on sellainen.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Locked