Onko tuo kyseinen tapahtuma uusille pelaajille realistinen tapahtuma osallistua? Siellä kun on tällainen juokseva rosteri ja normaalista poiketen ropea ja muuta ekstraa...Castor wrote: Tästä ollaan puhuttu aiemminkin ja sitä ollaan päästy jo esittämään: Kohdeosasto COTVT on tällä hetkellä hyvä tapahtuma kompromissi COOPin ja TVTn välillä, Löytyy fiksua vihollista, löytyy realismia, löytyy rauhallisuutta, löytyy kevyttä RPrä, löytyy selviämistä moninkerroin enemmän kuin viikkopeleissä
Kiitokset tästä kuuluu Blahhille ja tuntemattomalle, nähdään huomenna peleissä!
AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Topic: Medianäkyvyys
Aion osallistua palaveriin, joten voin tarvittaessa lisääkin avata ajatuksiani siitä, miten medianäkyvyys voisi hoitaa videoiden osalta. Olen puolisen vuotta striimailut ja nyt jääny vähemmälle, koska olen lämmitellyt ajatusta, että tekisiin laadukkaampia koostevideoita YouTubeen (tällä hetkellä nauhoitan kaikki pelini mahd. laadukkaalla spekseillä - ja katson mitä pelejä voisin käyttää [vielä en ole aloittanut mitään editointia]). Tämän ajatuksen tukemiseksi minua kiinostaa ja haluan keskustella sen laadusta ja toiveista (ja myös siitä, että on linjassa muun yhteisön videoiden kanssa).
Kyllä, siinä vaiheessa kun lätkäsee AFI sanan videon otsikkoon tai logon videoon, niin siinä vaiheessa jonkinlainen styleguide/laatukriteerit olisi hyvä olla. Parhaimmassa tapauksessa olisi saatavilla jokin mediapaketti, jota saa käyttää kunhan seuraa hyväksi todettua laaduntarkastus prosessia.Nummi wrote:Näkisin, että AFI:n peleistä otettua materiaalia on afin mediatiimillä lupa valvoa tarvittaessa. Mutta enemmänkin ehdotan ohjeita videoiden tekemiseen ja uppaamiseen..
Aion osallistua palaveriin, joten voin tarvittaessa lisääkin avata ajatuksiani siitä, miten medianäkyvyys voisi hoitaa videoiden osalta. Olen puolisen vuotta striimailut ja nyt jääny vähemmälle, koska olen lämmitellyt ajatusta, että tekisiin laadukkaampia koostevideoita YouTubeen (tällä hetkellä nauhoitan kaikki pelini mahd. laadukkaalla spekseillä - ja katson mitä pelejä voisin käyttää [vielä en ole aloittanut mitään editointia]). Tämän ajatuksen tukemiseksi minua kiinostaa ja haluan keskustella sen laadusta ja toiveista (ja myös siitä, että on linjassa muun yhteisön videoiden kanssa).
-
- Posts: 340
- Joined: 29 Jul 2013, 00:09
- Location: Keskimmäinen sormi
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
No, Tilanteessa jossa ajaudutaan siihen että videoissa pitää olla sitä tätä ja tuota editoituna ja muokattuna niin onpahan yksi videontekijä vähemmän.
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Missä me haluttaisiin olla vuoden päästä ja miten me sinne päästään.
Minä en tiedä missä yhteisö on nyt. Mitkä oli tavoitteet vuosi sitten ja onko niihin päästy? Mitkä oli mahdollisuudet ja uhkakuvat?
Uusien/vanhojen pelaajien pysyminen yhteisössä.
Sama kuin edellä, ei mitään tietoa pelaajamäärien kehittymisestä ja pysyvyydestä.
Mainonta, miten ja millaisena me näytään ulospäin?
Minun havaintojen mukaan mitään mainontaa ei ole. Striimit ja pelaajien omat videot eivät ole mainontaa, vaikka niillä jotain yhteisöstä selviääkin.
Mainonnalla myydään yleensä mielikuvia, jota ehkä year in review videot parhaiten edustaa. Kuitenkin yksi video vuoteen on aika olematonta.
Tarvitaanko mainontaa? Mikä on sen tavoite?
Streamien ja videoiden vaikutukset ja niiden kehittäminen.
Tämä on varmaan oleellista lähinnä ajatellen pelaajaa joka ei ole yhteisössä pelannut...?
Videoissa on todella paljon eroja laadultaan ja sisällöltään mutta siihen on käytännössä mahdoton puuttua.
Kuinka paljon videoiden laatu ja sisältö kertoo pelien laadusta tai sen puutteesta?
Missä ja miten AFIn pitäis kehittyä?
Kehitysvara on rajallinen koska yksilöt luovat kaikki yhteisöt. Yhteisön laajempi kehitys vaatii että pelaajat saadaan sitoutettua yhteisön toimintaan ja käyttämään siihen aikaa muutenkin kuin ilmestymällä viikkopeleihin, edes ajatustasolla.
Laatu-määrä akselilla voitaisiin omasta mielestä siirtyä muutaman pykälää laadun suuntaan. Yhteisö on nyt kooltaan siinä kriittisessä pisteessä missä on kaikkien sosiaalisten rakennelmien luontainen raja, ~100-150 jäsentä=aktiivipelaajaa. Tämä on se rajapyykki missä kaikki ihmiset eivät enää tunne toisiaan ja se paljon kuulutettu ME-henki vain katoaa. Peliporukat ja klaanit olivat väistämätön ilmiö tästä johtuen. "AFI Elders" eivät ehkä myöskään jaksa kuunnella "AFI Jugend" tarinoita, lisäksi peleistä haettava sisältö saattaa erota melkoisesti.
Pelien laatu.
On vain oire.
-------------------
Monessa asiassa on kehitytty PALJON mutta sen kaiken ylläpito vaatii enenevissä määrin ajatusmuskeleita ja aikaa. Tehtävätiimin toiminta on ehkä silmiinpistävin ja kriittisin pelien kannalta (modi,admini ja koulutusta unohtamatta), kuitenkaan sen koko ei vastaa sen merkitystä.
mietittävää:
-Tehtävästandardien ja tehtävänteon ohjeiden osalta on wikissä todella paljon korjattavaa
-Olisko syytä miettiä standardeja muihinkin tehtävien ominaisuuksiin kuin niihin teknisiin
---oma ajatus koskee lähinnä joukkojen rakennetta, assetteja, komentorakennetta,..., korostetaan pelattavuutta autenttisuuden sijaan
---orbatit loistaa poissaolollaan, jos päivitetään huomioitaisi noi edelliset kohdat
-enemmän vastuuta tehtäväntekijöille laadullisesti, ei samanlaisia AD tehtäviä liukuhihnalta, on muitakin pelillisiä vaihtoehtoja (eikö niitä vanhojakin tehtäviä ole vaikka kuin, ainakin jos ne päivittäisi)
-vain yhdet viikkopelit viikossa tai jaetaan päivien teema jotenkin, vaikka TVT ja COTVT
-onko toiminnassa jotain asioita mitkä ei tuota suoraan hyötyä vaikka laadullisesti
-onko jotain uusia asioita mitkä tuottaisi
Minä en tiedä missä yhteisö on nyt. Mitkä oli tavoitteet vuosi sitten ja onko niihin päästy? Mitkä oli mahdollisuudet ja uhkakuvat?
Uusien/vanhojen pelaajien pysyminen yhteisössä.
Sama kuin edellä, ei mitään tietoa pelaajamäärien kehittymisestä ja pysyvyydestä.
Mainonta, miten ja millaisena me näytään ulospäin?
Minun havaintojen mukaan mitään mainontaa ei ole. Striimit ja pelaajien omat videot eivät ole mainontaa, vaikka niillä jotain yhteisöstä selviääkin.
Mainonnalla myydään yleensä mielikuvia, jota ehkä year in review videot parhaiten edustaa. Kuitenkin yksi video vuoteen on aika olematonta.
Tarvitaanko mainontaa? Mikä on sen tavoite?
Streamien ja videoiden vaikutukset ja niiden kehittäminen.
Tämä on varmaan oleellista lähinnä ajatellen pelaajaa joka ei ole yhteisössä pelannut...?
Videoissa on todella paljon eroja laadultaan ja sisällöltään mutta siihen on käytännössä mahdoton puuttua.
Kuinka paljon videoiden laatu ja sisältö kertoo pelien laadusta tai sen puutteesta?
Missä ja miten AFIn pitäis kehittyä?
Kehitysvara on rajallinen koska yksilöt luovat kaikki yhteisöt. Yhteisön laajempi kehitys vaatii että pelaajat saadaan sitoutettua yhteisön toimintaan ja käyttämään siihen aikaa muutenkin kuin ilmestymällä viikkopeleihin, edes ajatustasolla.
Laatu-määrä akselilla voitaisiin omasta mielestä siirtyä muutaman pykälää laadun suuntaan. Yhteisö on nyt kooltaan siinä kriittisessä pisteessä missä on kaikkien sosiaalisten rakennelmien luontainen raja, ~100-150 jäsentä=aktiivipelaajaa. Tämä on se rajapyykki missä kaikki ihmiset eivät enää tunne toisiaan ja se paljon kuulutettu ME-henki vain katoaa. Peliporukat ja klaanit olivat väistämätön ilmiö tästä johtuen. "AFI Elders" eivät ehkä myöskään jaksa kuunnella "AFI Jugend" tarinoita, lisäksi peleistä haettava sisältö saattaa erota melkoisesti.
Pelien laatu.
On vain oire.
-------------------
Monessa asiassa on kehitytty PALJON mutta sen kaiken ylläpito vaatii enenevissä määrin ajatusmuskeleita ja aikaa. Tehtävätiimin toiminta on ehkä silmiinpistävin ja kriittisin pelien kannalta (modi,admini ja koulutusta unohtamatta), kuitenkaan sen koko ei vastaa sen merkitystä.
mietittävää:
-Tehtävästandardien ja tehtävänteon ohjeiden osalta on wikissä todella paljon korjattavaa
-Olisko syytä miettiä standardeja muihinkin tehtävien ominaisuuksiin kuin niihin teknisiin
---oma ajatus koskee lähinnä joukkojen rakennetta, assetteja, komentorakennetta,..., korostetaan pelattavuutta autenttisuuden sijaan
---orbatit loistaa poissaolollaan, jos päivitetään huomioitaisi noi edelliset kohdat
-enemmän vastuuta tehtäväntekijöille laadullisesti, ei samanlaisia AD tehtäviä liukuhihnalta, on muitakin pelillisiä vaihtoehtoja (eikö niitä vanhojakin tehtäviä ole vaikka kuin, ainakin jos ne päivittäisi)
-vain yhdet viikkopelit viikossa tai jaetaan päivien teema jotenkin, vaikka TVT ja COTVT
-onko toiminnassa jotain asioita mitkä ei tuota suoraan hyötyä vaikka laadullisesti
-onko jotain uusia asioita mitkä tuottaisi
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
En näe ongelmana, kun meillä tulee keskimäärin tällä hetkellä viikossa tuntikausia materiaalia peleistä tubeen.IsaiahCortez wrote:No, Tilanteessa jossa ajaudutaan siihen että videoissa pitää olla sitä tätä ja tuota editoituna ja muokattuna niin onpahan yksi videontekijä vähemmän.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Itse olen havainnoinnut, että määrättyjen tehtäväntekijöiden kohdalla immersiivisten ohjekirjaorganisaatioiden jäljittely on lentänyt roskakoriin aika päivää sitten ja lopputuloksena syntyy näitä "leikkaa-liimaa" -organisaatioita; viime viikkopeleissä tyypillisimmillään näkyy hyökkääjän komppaniana, jossa yksi joukkue on mekanisoitu ja toinen ei. Etenkin assettiraskaammissa tehtävissä kaikenlaisia pikkuosia läntätään ihan surutta rosteriin ilman että ilmeisesti olisi mietitty niiden käytännön johtamista: kyllä se lopulta saadaan hoidettua, mutta on aika paksua/laiskuutta tehtäväntekijöiden suunnalta, että muutenkin rajallisessa briiffausajassa osapuolen johtajat joutuvat miettimään johtosuhteita. Omat preferenssit on, ettei joukkueenjohtajalla ole yli neljää ryhmää/partiota (sis. assetit) johdettavanaan ja osapuolella on viikkopeleissä enintään kaksi assettiluokkaa (Erilliset Teknikaalit, Miehistönkuljetusvaunut, Tankit, Hekot, Lekot, Heitin), sillä suuri määrä variaatiota tekee hommasta muutenkin vaikean johdettavan. Toistan aikaisemman kehoitukseni tehtäväntekijöille, että menkääpä itse kokeilemaan osapuolen johtamista, niin jospa se ajatus siitä kirkastuu.TugeX wrote:mietittävää:
-Tehtävästandardien ja tehtävänteon ohjeiden osalta on wikissä todella paljon korjattavaa
-Olisko syytä miettiä standardeja muihinkin tehtävien ominaisuuksiin kuin niihin teknisiin
---oma ajatus koskee lähinnä joukkojen rakennetta, assetteja, komentorakennetta,..., korostetaan pelattavuutta autenttisuuden sijaan
---orbatit loistaa poissaolollaan, jos päivitetään huomioitaisi noi edelliset kohdat
-enemmän vastuuta tehtäväntekijöille laadullisesti, ei samanlaisia AD tehtäviä liukuhihnalta, on muitakin pelillisiä vaihtoehtoja (eikö niitä vanhojakin tehtäviä ole vaikka kuin, ainakin jos ne päivittäisi)
AD-tehtävät itsessään ei ole se ongelma vaan se, ettei tehtävässä ole muuta tavoitetta kuin maastonkohdasta X taisteleminen verisesti viimeiseen mieheen; mielikuvituksen käyttö on sallittu.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Tuosta orbattiin tuijottamisesta, että IRL ne kirjanmukaiset orbatit lentää tietyiltä osin romukoppaan kun komentajat muokkaavat toimivia yksiköitä sen ko. tehtävän tarpeiden mukaan. Eli on ihan hyvä, että on tuommoisia yhdistelmä joukko-osastoja. Mutta väh. ryhmätasolla voisi koittaa pitää orbatin mukaisen mallin. Toki jos yksikkö on kokenut tappioita tai muita menetyksiä, niin silloinhan ne kokoonpanot ovat erillaisia jo senkin takia. Tämä tietenkin olisi hyvä mainita briiffissä, niin silloin voi hyvin perustella sen joukkojen kokoonpanon, jos se poikkeaa "oikeasta". Mutta eiväthän nämä seikat pelaamista estä, vaan nämä ovat vain esteettisiä juttuja!
Failure is always an option!
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Itse en halua nähdä sitä päivää kun kaikki käyttäisi pelkästään realistisia ja identtisiä orbatteja. Se jo pelkästään tuo peleihin vähän vaihtelua kun ei aina samat rensselit.
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Sekaorganisaatioiden ongelma ei ole se immersiivisyys vaan sen johdettavuus. Ihan sellainen perustavanlaatuinen juttu kuin liikkumisnopeus. Eli toinen porukka hylkää autot jalkautukseen ja toinen voi tehdä nopeitakin etenemisiä. Vastaavasti jos laitat joukkueet peräkkäin etenemään jalkaväki kärjessä, niin johan vaunun peräloosterissa istuvilta tulee itku odottelusta. Ihan normaalia meidän viikkopeleissä että aina on jollain jotain rutinan aihetta johtamisesta. Tästä mahdollisesti johtuen lyödään komppania avoriviin, jolloin heikennetään paikallisen ylivoiman etua ja pelataan puolustajan ehdoilla; toki useampi pääsee paukuttelemaan samanaikaisesti mutta onko se itse tarkoitus? Mä en pelaa voitosta keinolla millä hyvänsä, mutta yksittäisen pelaajan toiminta-annos ei voisi vähempää kiinnostaa: joukon etu tulee yksilön etua ensin. Jos niihin vaunuihin ei pelaajia lyödy tai niitä ei haluta liikaa laittaa, niin sinne vaan erillinen vaunujoukkue, kuljettaa jos niin halutaan. Monella johtajalla ei ole intressejä hajottaa annettuja yksikkökokoonpanoja, joten toimivat kokoonpanot pitäisi olla valmiiksi, ei hyvien johtajien ansiosta.
Sivujuonteena, onko se tehtävän pitkittyminen +2 tuntia jokin suuri saatana vai olisiko rauhallisempi tempo ja pitkittyneemmät laukaustenvaihdot ilman suuria tappioita kiinnostavampia?
Sivujuonteena, onko se tehtävän pitkittyminen +2 tuntia jokin suuri saatana vai olisiko rauhallisempi tempo ja pitkittyneemmät laukaustenvaihdot ilman suuria tappioita kiinnostavampia?
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: AFI strategia palaveri 2017 - 2018, 13.03.2017, klo 1830
Tässä täytyy olla skotsin kans samoilla linjoilla. Parraita pelejä on kyllä olleet ne kylmän sodan setit ym. kun radioiden puute ajanut rauhallisempaan pelityyliin, ja yhdessä tehtävässä ehditty useampaan kertaan kokeiltu kepillä jäätä, koukkailtu ym.Scottz wrote:Sivujuonteena, onko se tehtävän pitkittyminen +2 tuntia jokin suuri saatana vai olisiko rauhallisempi tempo ja pitkittyneemmät laukaustenvaihdot ilman suuria tappioita kiinnostavampia?
Välillä näkee sitäkin et tehtävä lyödään poikki tai hoputetaan jollain 10minsalla, vaikka vielä on reilusti taistelijoita kentällä ja johtajilla tsäännsejä tehdä vielä peliliikkeitä. Soisi tehtävät pelattavan loppuun saakka kun slotti- ja briiffihäslinkeihin on kuitenkin aikaa turattu. Tässä täytyy myöntää että parannusta parempaan on tapahtunut!