COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Hmmm. Muistaakseni respalliset tehtävät vastustettiin myös pitkään ja ettei homma tule toimimaan ja että vie immersion jne. Silti oli nyt palautteen perusteella todella onnistunut respallinen tehtävä viime sunnuntaina? Tie siihen ei ole ollut helppo. Äkkiseltään muistan ainakin kaksi eventtiä jossa on ollut respa ja palaute on ollut vaihtelevaa. Joko huolto ei ole toiminut, respascriptissä on ollut bugeja tai tehtävästä tuli grindi.
Hieman samanlaista kehitystä on ollut zeuksen kanssa, ainakin kaksi eventtiä on pelattu zeuksella mutta on erinnäisiä ongelmia ollut. Täysin onnistunutta Zeus-eventtiä ei ole vissiin vielä onnistuttu toteuttamaan? Tämä ei tarkoita sitä ettei zeus-tehtävät eivät vaan toimi, vaan vain ainoastaan sitä ettei olla löydetty ratkaisua teknisiin ongelmiin ja löydetty zeuksien toimintaan sopivaa mallia. Zeuksen käyttö tehtävää ohjaavana "ylijumalana" on vain loistava konsepti ja sitä kannattaa hioa.
Ite kannatan enemmänkin mantraa never say never. Jos konsepti ideapohjalta vaikuttaa toimivalta ja mahdolliset ongelmat pystytään hallinnoimaan toimenpiteillä niin silloin ehkä kannatta edes kerran tai kaksi yrittää?
Hieman samanlaista kehitystä on ollut zeuksen kanssa, ainakin kaksi eventtiä on pelattu zeuksella mutta on erinnäisiä ongelmia ollut. Täysin onnistunutta Zeus-eventtiä ei ole vissiin vielä onnistuttu toteuttamaan? Tämä ei tarkoita sitä ettei zeus-tehtävät eivät vaan toimi, vaan vain ainoastaan sitä ettei olla löydetty ratkaisua teknisiin ongelmiin ja löydetty zeuksien toimintaan sopivaa mallia. Zeuksen käyttö tehtävää ohjaavana "ylijumalana" on vain loistava konsepti ja sitä kannattaa hioa.
Ite kannatan enemmänkin mantraa never say never. Jos konsepti ideapohjalta vaikuttaa toimivalta ja mahdolliset ongelmat pystytään hallinnoimaan toimenpiteillä niin silloin ehkä kannatta edes kerran tai kaksi yrittää?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Konzig wrote:Alde[RSC]:n kanssa puhuttiin just eilen, että olis kiva olla tuommoisessa elävöittämisroolissa.....
Hyvä ehdotus!ruoste wrote:Pitäisikö perustaa ihan tiimi pohtimaan mainitunlaisen eventin järkkäämistä, siten että mahdolliset vastaosastomiehet ovat jo alusta lähtien mukana suunnittelemassa tapahtumaa ja sen kulkua.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Yritän tässä muistella onkos meillä niitä respallisia COOP:eja ollut kuinka paljon? Yhden Paavon järkkäämä 2014 muistan (ehkä), mut ei oikein muita (jäänyt välistä)?TugeX wrote:Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
Respallisissa TVT:issä on varmasti vielä hiomista. Voisikohan niissä myös toimia A&D periaate? nythän muistaakseni ne on aina balanssoitu aika 50/50? Toinen osapuoli voisi lähtökohtaisesti olla suunniteltu heikommaksi, mutta voitto/tasapeli/häviö määritellään siitä, että kuinka paljon maastoa on pystytty pitämään kun tehtävän aikaraja loppuu? Pelaajien respakertojen määrä voisi myös rajoittaa (en tiedä yhtään millaista toteutusta vaatisi)? Hieman OT, pitääkö Respa TVT:teissä threadi perustaa?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Mitä testasin niin high commandilla ja UAV:llä pääsee aika lähelle tätä ilman, että tarvitsisi puukottaa Zeusta (tosin moduleitahan löytyy siihenkin). Eli joukkoja pääsee siirtelemään ja UAV:llä saa sitten pikkaisen parempaa tilannetietoa kuin pelkästään kartasta/kiikareilla katsomalla tai liian OP kaikkitietävänä zeuksena. Käytössä olevat assetit on rajatut heti alusta lähtien tehtäväntekijän näkemyksen mukaisesti.Bummeri wrote:Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Kyllä se maaliosasto oppii olemaan, kun Zeus pamauttaa ne muutaman kerran gradilla/tykistöllä/ilmaiskulla kuoliaaksi.
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Eiköhän zeusryhmä kuitenkin asteen enemmän intensiteettiä luo kuin paikallaan seisova AI. Itse ainakin ajattelin juurikin, että esim. tuossa Red Alert coopin kaltaisessa tehtävässä AI:n seassa olisi myös vaikkapa ryhmällinen ihmisiä nostamassa vaikeusastetta. Pitää vaan olla oikeat ihmiset, että eivät käytä väärin zeusvoimiaan. Se olisi varmasti aluksi pienimmän vaivan tie Coopin laadun nostamiseen (entisestään).Bummeri wrote:Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
AFI:n esihistoriassa oli vielä noita "isoja" COOP eventtejä enemmänkin ja niissä oli lähes kaikissa järjestään jonkinlainen respa.JoneKone wrote:Yritän tässä muistella onkos meillä niitä respallisia COOP:eja ollut kuinka paljon? Yhden Paavon järkkäämä 2014 muistan (ehkä), mut ei oikein muita (jäänyt välistä)?TugeX wrote:Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
Mitä ketjun yleiseen aiheeseen tulee, niin vittujoo lisää cooppia! Harmittaa kyllä ihan pipona, että en päässyt tuohon viimeisimpään eventtiin. Se coop on mulle se juttu jonka takia aloin aikanaan ARMAa pelaamaan ja aika pitkälti se juttu minkä takia ARMAn pelaaminen on viime aikoina jäänyt aika vähälle, AFIssa kun pelataan nykyään lähes yksinomaan viikkopeleissä TvT:tä joka ei vaan mitenkään onnistu luomaan samanlaista suuren draaman, skaalan ja immersion tuntua kuin hyvä COOP.
Maaliosasto + Zeus voisi toimia todella hyvin, mutta vaatii melkoisesti kyllä esivalmistelua ja suunnittelua, paljon enemmän oikeastaan kuin puhdas AI - tehtävä. Näkisin että eniten maaliosastosta olisi hyötyä juurikin jonkinlaisena tiedustelu ja häirintäosastona, sekä assettien kaitsemisessa.
- Cpl Honkonen
- Posts: 657
- Joined: 01 Aug 2015, 14:39
- Location: Iisalmi
Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla
Sillon kun oli ruotsipeli viimeksi niin se tämä Luetin oli kiinnostunu jonkun verran tekmään yhteistyötä kun sen videoon sillon kommentoin että meillä on hiton iso peli. Sen pesiaalia on juurikin nuo jeesustelu tehtävät.
https://www.youtube.com/user/Luetin09
https://www.youtube.com/user/Luetin09
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen