Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post Reply
User avatar
Ruotsalaine
Posts: 170
Joined: 31 Aug 2014, 18:38

Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by Ruotsalaine »

Image


Pelataan yksi kokoillan respallinen ZEUS/COTVT eventti Anizaylla. Tehtävässä AFIn ja Ruthlessin ohjastamat ranskalaiset suorittavat tehtäviä zeuksia ja Anropista koostuvaa vastaosastoa vastaan. Mukaan mahtuu noin 39 afilaista.
Taustamusiikkia kun luet tätä[+] Spoiler
Alustava roster: Alustava roster



AIKA/PAIKKA:
SU 26.4.2020 Klo 1900
AFI TS
Eventti Servu

Osallistuminen:
1. Ilmoittaudu awatsiin
2. Lataa Frenchpoint-Repo
3. Testaa repo serverillä
Last edited by Ruotsalaine on 23 Apr 2020, 22:01, edited 1 time in total.
Reason: asd
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
User avatar
Ruotsalaine
Posts: 170
Joined: 31 Aug 2014, 18:38

Re: Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by Ruotsalaine »

Ja Frenchpoint eventin johtajaslottaus on auki:

Tämä tarkoittaa kaikkia komentoryhmien rooleja, sekä ryhmänjohtajia.

HUOMIO: Tämä ei tarkoita R1 Pilot-roolia. Voit hakea pilotiksi lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen minulle discordin yksityisviestillä.

Slottaa kommentoimalla AWATS-nimesi haluaamasi rooliin:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =832759850
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by JoneKone »

Backstory:

December 2012
Anizay region


A growing MNLA (National Movement for the Liberation of Anizay) Islamist insurgency spreads across the small region of Anizay, assisted by disease and hunger, spearheaded by a core of experienced fighters. The local populace has had little choice but to bow to the demands of these religious zealots in the total absence of local authority. Strict interpretation of religious law replaces local courts and brutal punishments keep those in line who would still resist through peaceful means.

As the days go by leaders of the insurgency hedge their bets that there is little political will in the old colonial overlord to involve itself in a part of the world that has little geopolitical purpose to them. Buoyed by a series of military victories it initially appears that this would set the stage for another bloody and unforgiving civil war.

A weak government exhausted by global economic distress and restricted by an ineffectual military sends an urgent request for help from across the ocean, hoping that there is still some strength in these old colonial relationships in this new, terrifying age.

- - -


January 10th 2013
Somewhere in Anizay


The French 2nd Marine Infantry Regiment and the 1st Marine Infantry Parachute Regiment have been deployed to Anizay as part of the 1st Tactical Interarm group. They are part of the 4000 French troops ferried in by aircraft in response to the request of assistance from the Anizayan government. While lightly armed and relying heavily on their fixed and rotary wing assets, they are no less effective. These troops form the spearhead in a newly established anti-insurgency operation, codenamed “Fennec.”

The French forces are tasked with the elimination or capture of local insurgent leaders in the Barekzi - Gholam area, a collection of farming communities where support for the insurgents is strongest. On January 11th a Gazelle helicopter patrol engages a large insurgent column assembling near Barekzi, firing the first shots in anger of this small unknown war in a country the world has forgotten.

The enemy is here and he is unafraid. Go and meet him.


(Written by Härö)
Last edited by JoneKone on 22 Apr 2020, 11:00, edited 2 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by JoneKone »

Tässä bluforin tehtäväbriiffi sekä opfor briiffit ja dokumentit. Tueksi/pohjaksi jollekin joka suunnittelee Zeus-eventtiä joskus.

Blufor tehtäväbriiffi
https://docs.google.com/document/d/1kGL ... sp=sharing


Event flow:
https://docs.google.com/presentation/d/ ... sp=sharing

Opfor briiffi:
https://docs.google.com/document/d/1ZOX ... sp=sharing

Opfor Zeus briiffi:
https://docs.google.com/document/d/1lDH ... sp=sharing

Opfor intelit
https://docs.google.com/document/d/1-Hs ... sp=sharing
Last edited by JoneKone on 28 Apr 2020, 08:48, edited 2 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Nurmi
Posts: 120
Joined: 27 Nov 2016, 20:28
Location: Helsinki

Re: Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by Nurmi »

(Syystä että discordi ei anna postata mitään mikä on yli 2000 merkkiä niin laitan tänne)


Franchpointin mietteitä:

Jees seuraavaksi helvetin pitkä romaani (teitä on varoitettu) omista kehitysehdotuksista/mietteistä eventistä. (Ei siis mikään kertaus eventin tapahtumista, vaan OMAT mietteet).
Alkuunsa kiitän eventin järjestäjiä tämmöisen järkkäämisestä ja olen kiitollinen että näitä eventtejä järjestetään vaikkakin tulen kuullostamaan että minulla on vain negatiivisia asioita kerrottavana, mutta tämä siksi että ne jää aina parhaiten mieleen ja se että virheistä pystyy oppia ja kehittää seuraavaan vastaavaan eventtiin.

I. Eli eli puhuttuani menoksen kanssa eventin jälkeen niin ymmärsin että blufor ei toiminut ollenkaan miten eventin järjestäjät olivat ajatelleet, piti vissiin toimia pienissä osastoissa. No mutta miksi näin, osa/suurinpana syynä oli kommunikaation puute tehtävän järjestäjillä ja johtajilla, eli jatkossa tämän saisi vältettyä (ainakin) kahdella tavalla:
a) eventin järjestäjät ottavat johtoroolin, tässä tapauksessa K10 ja K15 (Tällöin varmistetaan täysin se että järjestäjien näkemmys viestitty alaspäin, ongelmana etenkin tämmöisessä tehtävässä jossa zeus niin ei silloin riitä sinne niitä järkkääjiä).
b) järjestäjät sekä johtajat käyvät hyvissä ajoin (ei muutama päivä ennen eventtiä vaan se viikko ainakin) tehtävän ajatuksen läpi ja antavat johtajalle tiukat raamit jota tulee seurata. (tällöin järjestäjien ajatus eventin kulusta välittyy pelaajille, toisaalta johtajilla ei ole niin vapaita käsiä eventin johtamisessa (hyvä/huono asia?)).
EDIT 3: lisähuomio tuohon kohtaan b) jos kommunikoidaan järjestäjien ja johtajien kesken niin se tulee tehtehdä ainakin viikko aikaisemmin, eli tehtäväkin valmiiksi huomattavasti aikaisemmin kuin mitä oli nytten, tiedän että kaikilla on omia kiireitä, mutta silti (ja tämä pätee kaikkiin eventti tehtäviin) meillä on ollut jo muutama kerta kun eventin tehtävä valmistuu muutama päivä ennen eventin pelaamista (enkä puhu siis semmoisesta että lisätää tehtävään muutamia slotteja vaan se että tehtävä ei pääse suunnittelemaan kun vasta muutama päivä ennen eventin järjestämistä).

II. Sitten kontaktit toisena tähän alkuun, oma mielipide (HUOM! kaikki tässä kirjoituksessa on minun omaa mielipidetta, eli älkää ottako näitä asioita yhtena ja ainoana ratkaisuna kaikkeen) niistä oli se että ne oli aivan liian pitkäkestoisia (ottaen huomioon tehtävän tarinan, pelattavuuden ja ns. "oikean elämän") suurin osa poislukien ensimmäistä kontaktia etelän FOB:lla oli turhan pitkiä ja yhtätoikkoisia. Kuten sanoin niin se ensimmäinen kontakti siellä etelän FOB:lla oli täydellinen, vihollinen ampuu muutaman kuulan/lippaan ja lähtee pakoon. Oletin (ja toivoin) että vihollinen olis pitänyt kontaktit lyhyinä mutta niitä olisi paljon. Toisin kävi ikävä kyllä ja taitselut olivat pitkiä ja pyrittiin pitämään aluetta hallussa eikä niinkään häiritä bluforin toimintaa.
Kehitysehdotuksia tuulevaisuuteen:
Käytetään enemmän niitä ei konventionaalisia taktiikoita eli taistelupari/partio max ampuu sen lippaan/kaksi ja pakenee paikalta. Tämmöinen sopii erinnomaisesti tämmöiseen tehtävään jossa vastapuoli on jonkinsortin terroristi-/kapinallisjärjestö.
Sitten ennen kuin Bummeri alkaa kuumottamaan minua taas kysymyksillä että miksi ei liikuttu nopeammin niin annan siihen kaksi vastausta, mikä oli bluforin päällimmäinen tehtävä? Vaikeuttaa vihollisen toimintaa alueella, no kumpi vaikeuttaa vihollisen toimintaa se että vältetään kontaktia vai se että tuhotaan vihollinen nopeasti ja jatketaan matkaa.
Päätin tuosaa wp7 tappelussa että tuhotaan vihollinen jota oletin olevan max partiollinen (eli 3-5 taistelijaa) ja jatkaa matkaa, mutta ikäväkyllä vihollisella näytti tulevan/spawnaavan viereisestä kompleksista kuin vietkong konsanaan, jolloin oletukseni vihollisen toiminnasta (eli nopea ja lytyt kontakti viholliseen) ei toteutunutkaan vaan alettiin käymään ikuisuustaistelua vihollisen kanssa. Kun huomasin tämän, vaikkakin ikäväkyllä liian myöhään niin aloin lähettämään 1. ryhmää eteenpäin tien toisellapuolella.
Mutta summa summarum aina/usein ei vihollisen tarvitse olla sitä partiota suurempi jotta saadaan mukavan lyhyt taistelu aikaiseksi.
Jo eli jatketaan sitten...sitten tuohon aikasempaan lisäksi siviilit... no eikai tästä tarvitse sanoa enenpään, no mutta ai negeerisesti AFI:laisella on kaksi moodia siviileja vastaan:
1. Jätetään kaikki siviilit henkiin jota nähdään, ja ammutaan vihollista ainoastaan, toimii usein hyvin kunhan ei tarvitse etsiä ketään yksittäistä henkilöä vihollisen keskeltä. Sillä tässä muuten tulee ongelmaksi että jos henkilöllä ei ole asetta hänet päästetään menemään vilkaisemattakaan onko hän se HVT vai ei, ja jos HVT:lla on ase niin...no kyllä te tiedätte mitä tulee tapahtumaan kun tämä kohtaa perus AFI:laisen.
2. Tapetaan kaikki jolla ei ole multicam uniformua. Tätä tapahtuu afissa lähes aina ja on se pää moodi millä AFI:lainen pelaa.
Eli jos tehdään tehtävä jossa HVT on keskellä vihollista niin joko HVT kuolee tai kuolee tai pääsee pakoon kuolleena.
Eli HVT tehtävät tekee siten että jättää ne ulkkiksille tai niin että HVT on yksin ja aseistamaton jos hänet halutaan elävänä. Muuten voit olettaa että hän kuolee.

III. Ei kai tässä enään muuta ihmeellistä ollut jos tulee itselleni nii muokkailen tätä viestiä sitten sen mukaan. Mutta päällimmäisenä ja viimeisenä erityset kiitokset eventin järjestäjille, vaikka minun kommentit olivat negatiivista toivon että tästä opitaan opittavat asiat ja parannetaan seuraavaan eventtiin.
EDIT: Jaan tätä tekstiä osioihin hieman että helpompi lukea.
EDIT 2: Kirjoitettu puhelimella, eli älkää ihmetelkö kirjoitusvirheitä/tekstin rakenteen logikkaa.
Last edited by Nurmi on 27 Apr 2020, 23:05, edited 1 time in total.
Reason: Syyt
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by JoneKone »

Nurmi wrote:tekstiä
En nyt jaksa dissektoida jokaista kohtaa mitä mainitsit, mutta yleisesti:

Käytännössä kaikki mainitsemasi kohdat oli tiedossa jo ennakkoon tai tuli selväksi tehtävän aikana. Tässä koko ajan tasapainoiltiin sillä, että kannattaako edes pitää eventtiä ylipäänsä. Oma mielipide oli jopa, että perutaan, mutta koska ei ollut pelkästään meidän yhteisöstä kyse niin puristettiin hommat pikaaikataululla maaliiin. Harmillista, ettet pitänyt eventistä. Aika paljon työtä ja aikaa sen eteen kuitenkin tehtiin.

SgtArmyGuyn kanssa käytiin keskustelua ennen eventtiä bluforin toiminnasta. Ei mitään kovin syvällistä, mutta kuitenkin. Tässä kohtaa huomaan sen, että mun olisi pitänyt olla erittäin tarkkasanainen ja rajata bluforin toimintaa tiukemmin. "rinnakkain" / "tukien" voi tarkoittaa niin eri juttuja sanojan ja kuuntelijan päässä. Jotenkin ajatus siitä, että SOF jahtaisi HVT:eitä ja JV toimisi omalla sektorilla omien kohteiden kanssa, ei näköjään välittynyt.

Huomioita:

Lumipallo 1: Ranskamoddi/tehtävä huomattiin rikki 30 min ennen alkua. Aika mitä nyt meni korjauksien ihmettelyyn olin ajatellut, että juttelen vielä SgtArmyguy kanssa ja sovitaan back-up kanavista jos tehtävän aikana on tarvetta olla yhteydessä pelijohtoon yms. yms.

Lumipallo 2: Toinen virhe oli ottaa uudet zeukset viimemetreillä mukaan. Heidän opastamiseen alussa käytetyt kalliit muutamat minuutit aiheutti lumipalloefektin jolloin oltiin Zeuksien toiminnassa myöhässä ekat 30 min tehtävästä (kohteet tyhjillään, asioit väärissä paikoissa).

3. Lumipallo 2. johtuen teidät pysäytettiin WP7 pidemmäksi aikaa jotta ehdittiin saada FOB Obehin puolustus miehitettyä. Hetken näytti siltä, että jos ei saada pelijohdon osalta tempoa kiinni niin tehtävä ohi alle tunnissa.

3a. Yksi zeuksista otti ilmoittamatta pelijohdolle TA-roolin itselleen ja piti Alphan ilmeisesti pinnattuna aika kauan. Tätä huomattiin vasta jälkikäteen.

4. Blufor iski Obehiin SOF:illa että JV:llä yhtäaikaa. Tuotiin vastaukseksi Opfor vahistuksia ja puolustusta tiukennettiin huomattavasti alkuperäisestä.

5. Baluchan ja Sufian piti alunperin olla SOF:in pitkä ja hiljainen tiedusteluretki. JV oli tarkoitus erkaantua puhdistamaan IED:tä Anizay keskustasta. Nyt koko Komppanialla siirryttiin Baluchanin ja Sufianin jolloin Obehin tilanne toistui. Tulitte voimalla päälle, pelijohdon alkuperäinen suunnitelma meni ikkunasta ulos ja vastattiin tilanteeseen jotta ei olisi koko blufor komppania 1 h sunnuntaiajelulla. Jälkikäteen olisi ollut ehkä parempi antaa teidän pyöriä siellä. Sinne jäi myös teleportteri henkiin liian kauaksi aikaa kun muut tapahtumat vei huomion ja johti siihen että baluchan on liian vahvasti miehitetty ja taistelu pitkittyi.

6. Ei otettu huomioon, että opfor vastaosasto respatessa niin heillä oli aina uusi RPG setti. Nyt sinkoja ja ammuksia oli siten aivan liian paljon kentällä käytössä ja blufor otti raskaita tappioita sitä myöten. Pelkillä AK:illa varustettuina ja rajallisella määrällä lippailla niin tilanteet olisi ehkä hieman muuttanut luonnettaan.

7. Vastaosasto oli ensimmäistä kertaa kunnolla käytössä meidän pelissä. Pyrin mahdollisimman vähän puuttumaan heidän tilannetietoon ja annoin vain erilliset tehtävät toteutettavaksi heille. Toimivat siis ilman ylempää kokonaiskuvaa. Heidän antama vastus oli vaikeata arvioida sekä säädellä muutoin kuin estämällä alueelle takaisinpääsy. Nyt vastaosaston käytöstä tiedetään enemmän. Esim. määrä ja aseistus voi olla kevyemmät tälläisessä tehtävässä.

8. Lopussa ei saatu yhteyttä sekä adminiin eikä blufor johtoon takakanavia käyttäen. Lopulta kun yhteys saatiin niin meni viestejä ristiin lopetetaanko vai eikö.

Edit: 9. HVT:t teidän piti vaan tappaa pois mission briiffin perusteella (yllä). Mulla oli kyllä myös tarinat taustalla miten eliminnoit vaikuttaisi peliin, mutta pelin aikana ne haudattiin kun hommat lähtivät niin eri raiteille kun ajateltu.

Edit: 10. Siviilit olivat enemmänkin keino mahdollistaa opfor:ille tapa liikkua alueella. Jos kaikki liikkuva olisi saanut vapaasti ampua niin pahimmillaan opfor ei olisi pystynyt omaa toimintaa toteuttamaan. Blufor mission briefissä oli kylläkin koukku, että jos tapetaan liikaa siviilejä niin vaikeustaso nousee. Tästä oli ajatuksia, miten voisi toteuttaa eri keinoin tehtävän aikana, mutta nekin ideat haudattiin kun tilanne meni itsestään jo ihan tarpeeksi vaikeaksi bluforille. Vahingossa tämä kohta siis toteutui joka tapauksessa. :) Eventissä Siviilien henki ei näyttänyt paljon bluforia painavan (ja tätä tiedettiin jo entuudestaan että näin siinä yleensä käy, eli ei sinänsä yllätyksiä siinä).


Summasumarum. Eventti olisi pitänyt peruuttaa ja siirtää eteenpäin. Monen ihmisen mielipahalta oltaisiin vältytty.
Last edited by JoneKone on 28 Apr 2020, 11:56, edited 10 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by JoneKone »

Intelligence report - MIssion summary: Op. Fennec / Anizay.

Akhund:
The mission was conducted as a very dynamic shock and awe strike and is considered very successful by leadership. HVT Target the Dog was eliminated and both Intel and unknown bomb factory was secured. However, there were some blufor casualties and also high collateral damage and loss of civilian life. We suspect that some of these civilans relatives managed to raise alarm of the ongoing operation and MNLA started to bring in their elite guard to the Area. We also found a laptop that contained information that key leadership would be could be found in Obuchan or Sufian still during that day.

Secure FOB OBEH:
The area was known to be a insugent strongpoint, but seems reports was underestimating the amount and caliber of the fighters MNLA had been able to bring in. Our Rifle company trying to reach FOB OBEH from the each was stopped by an IED ambush and was pinned in place for a considerable time trying to determine the total IED and Enemy threat. Securing the FOB required in the end heavy fighting by both the Rifle and SOF unit but was finally recaptured. The insurgents had however planted an IED on the landing pad which caused heavy casualties to the SOF unit that stumbled into it. SOP documents for clearing insurgent held sites updated for future operations. Losses was heavy for both sides, including a UGV unit for blufor. It is still determined that MNLA lost most of their elite fighters in this fight that they had in this area.

Hearts and Minds Anizay / Insurgent ammo caches destruction:
A local shopkeeper informed our rifle company sappers of an IED threat in the main market of Anizay. As a hearts and minds initiative, the rifle company deployed a sappers squad to Anizay and both IED:s was professionally dismantled without any collateral damage. This action pursued the shopkeeper to disclose very valuable intel about two ammo caches in the north east area of Anizay. The Sapper squad deployed to these two sites and though they faced some light guard units guarding the sites they were able to kill all guards and find and destroy both caches. We belive this will cause MNLA significant problems to keep fighters armed and supplied in the future. The second ammo cache also contained intel about a MNLA safehouse in Mahajerin.


Obuchan and Sufian.
Company leadership had already received intel on MNLA leadership operating in Obuchan or Sufian. Both the rifle company and SOF unit was deployed to the area. MNLA had been brining in fighters to protect the leaders and fighting was heavy with severe losses to blufor. Several MRAPs was destroyed and one UH-60 medeveac black hawk was lost to a lucky RPG. Despite the casualties both towns was in the end cleared and HVT "The Rabbit" was found dead on the scene. This is a major victory for the total operation as "The Rabbit" has been considered as the main figure behind in brining in heavy weaponry and fighting vehicles. HVT "The Cat" had been seen earlier in the day in the same town but must have been scared into hiding by the intesity of operations in the area. Night was already setting as Obuchan was finally cleared and it was in the end concluded that the Mahajerin Safehouse could not be raided during the night effectively after the amount of casualties taken by that point.


Summary:
MNLA operations in the area has been dealt a severe blow. HVT:s "The Pig" and "The Cat" has been heard hiding in Mahajerin. However the severity of opearations and heavy loss of civilian life has turned the local mindset against the french forces in the area. We do not still fully know what impact this will have on further opeartions. Also, large amounts of men in civilan clothes has crossed the border in the North and is assimilating into Anizay. We suscpect that these are actually foreign fighters that has been called in to protect Mahajerin and it´s surrounding area. We are now waiting on the political leaderships decision on if and how to continue operations in the area.
Last edited by JoneKone on 04 May 2020, 16:46, edited 4 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
SgtArmyGuy
Posts: 79
Joined: 21 Jan 2017, 16:45

Re: Frenchpoint Event Su 26.4 Klo 1900

Post by SgtArmyGuy »

Event feedback/debriefing from the company commanders perspective:

Overall, I was very happy with the performance of both platoons, although taking FOB Obeh took us much longer than anticipated. As the SOF platoon had already completed their mission in the south before FOB Obeh was taken, I moved them north to assist in securing the FOB. Apparently this scared the GM's who though the mission would come to an abrupt end, and even more enemy combatants were spawned into the area. This only meant it would take even significantly MORE time to take our first objective, however. Overall all firefights took too long due to the enemy not disengaging, choosing to fight until death from fixed positions instead. I've later learned that this was due to issues on the admin side of things.

Based on discussions I had with the Game Master (GM) before I even started drafting the company briefing, I came under the impression that both platoons were to be used as a single company - this turned out NOT to be what the GM's had envisioned, however, which became apparent with the severe time limitations we faced in the mission. Alpha platoon managed to put together a 4-man ad-hoc IED-disposal unit that ended up in several Michael Bay-ish situations during the mission (i.e. driving into an ambush in an unarmoured humvee, killing a squad of enemy combatants all on their own, calling in gunship support to get out alive, and blowing up two weapon caches in the process - and that's just the stuff they considered important enough to report to me!)

Overall, I think the mission would have been more manageable if the Kilo company command position would have been manned by the GM, since the event turned out to have a "script" which I of course didn't follow. The only reason to ever have player leadership is to create situations that no-one can anticipate to happen - in this case, improvisation only led to the breakdown of the GM plan, and made the situations that followed harder to control. This, of course, reflected negatively on some gameplay situations I personally did not witness (the enemy having too many RPG's for example, enabling them to destroy basically all vehicles in the company).

Personally I made the mistake of having the Hotel medical unit stand by in the FOB instead of just sending them directly to the front line; it turned out the platoons were not able to evacuate their wounded, and instead ended up dying in the field. My poor use of the medical team was due to over-estimation of the need for medical assistance in the FOB, as well as the assumption that they could help me coordinate our resupply efforts while I commanded the company. In future events, I would place any medical teams with the front line troops to establish an aid station something like 100 meters behind the main battle line. This would ensure they have something to do. Sorry it turned out like this, Hotel guys!

After taking FOB Obeh, the respawn vehicle became unusable on several occasions due to "enemy being too close to it". I even ordered the SOF unit to defend the FOB before sending them out again, but this turned out to be all for nothing since no attack ever came. Looking at the AAR, the info note was due to some lone enemy troops several hundred meters to the south that never had any intention of approaching us. Maybe the respawn vehicle could always work and never have the info box pop up in COOP missions? In this case it's functioning resulted in bad meta-gaming, although it didn't significantly impact the actual actions the company took.

A similar case of "false intel" was in the very end, where I was already about to send the whole company back to base due to the game time running out, but at the very last minute I received new intel on the final enemy positions. At this stage I had no idea were we about to end the mission as intended, or continue attacking due to receiving new intel - another communication breakdown with the GM. Steam and Discord messages did not come through to me as I have disabled notifications, only the TeamSpeak text chat worked. Lack of comms between me and the GM side of things made things like organizing resupply basically impossible, and I tried to have the Hotel guys help me out with it. Overall, I think the logistics side should be better planned in big missions and events such as this. In this particular missions, we had a medical plan which did not work out as intended (as mentioned above) and a GM-based resupply plan in which we couldn't actually get hold of the GM's. But at least those plans existed, which I think is an improvement-of-procedure in itself at least! :roll:

Despite the issues mentioned, I had fun commanding the company and all the gameplay issues became as a surprise for me after the mission - as said, I was very happy with the conduct of the company, and hope that all parties involved had the experience of working as a part of a larger "international" unit! The feedback is intended only as a reference for further events and action planning during those events. Especially logistics would need a lot more love and effort than is usually put into it (not by the logistics people themselves, but by the GM/company people who always seem to end up having something better to do and leaving their troops without ammo for the remainder of the mission...)

Once more, thanks for all parties involved for their hard work!
Viiden R:n korrrrrpisoturi
Post Reply