Battle of hakamäki, toinen otos

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Battle of hakamäki, toinen otos

Post by Bummeri »

[12:08 AM]
Bummeri:
Muutamia hetkiä oli kun servu fps laski alle 20 jostain syystä mitä pelimaailmaa seurailemalla en selville saanut

[12:09 AM]
Soppa:
kestikö ne pitkään?

[12:09 AM]
Bummeri:
arviolta joitain minuutteja
muuten oli tasasta 40 fps

[12:09 AM]
Soppa:
ihan hyvät fps tolle määrälle

[12:09 AM]
Bummeri:
joo, ne vain ihmetytti ne heikot hetket.
En tosiaan zeuksena asiaa seuranneena osaa yhdistää siihen mitään pelillistä seikkaa
pahimmillaan se droppas 8 fps niillä heikoilla hetkillä
afiaar://2019-01-27_19-46_TVT171_Battle_Of_Hakamaki_2_v4.tem_ihantala.dat/pos=2945.96,1388.55/time=10697
3 tunnin kohdalla oli pidemmän aikaa ongelmia
se on ollut kello 11 aikaan noin

[12:15 AM]
Soppa:
22:31:49 Slow network for player name='Krisu' ID=1680685149, steamID=76561198035405364. Desync too high (338/ 5 )
23:12:01 Unaccessible
23:12:01 Setting invalid pitch 0.0000 for L Alpha 1-3:3 (Hoxzer)
23:17:22 Slow network for player name='SSG Max' ID=227019666, steamID=76561198014890421. Desync too high (7/ 5 )
tosapa oikeestaan ainoot mitä logeissa on noilta ajoilta jääny
23:19:38 A null object passed as a target to RemoteExec(Call) 'bis_fnc_objectvar'
23:19:38 A null object passed as a target to RemoteExec(Call) 'bis_fnc_objectvar'
23:19:38 A null object passed as a target to RemoteExec(Call) 'bis_fnc_objectvar'
23:19:38 A null object passed as a target to RemoteExec(Call) 'bis_fnc_objectvar'

[12:16 AM]
Bummeri:
näkeekö miten se rossu on käyttäny tehtävän aikana?

[12:17 AM]
Soppa:
kattelin prosaa ja oli tapissa kokoajan. yhdessä välissä huomasin että käyttö laski jotain 30sek ajaksi
se oli aikalailla samoihin aikoihin kun krisulla oli sitä desyncciä
prosa oli 50-56% käytöllä kokoajan ja sitten laski jonnekki 30-35% hetkeksi
eli noi x2 koska hyperthreading
menee yli 100% mutta se on hyperthreadingin tuomaa "etua"
ja prosan kellot tosiaan 8 x 5GHz kokoajan
23:25:53 Warning Message: File description.ext, line 21: .loadscreen: Member already defined.
23:25:54 Warning Message: File description.ext, line 21: .loadscreen: Member already defined.
23:25:54 Warning Message: File description.ext, line 20: .loadscreen: Member already defined.
23:25:54 Warning Message: File description.ext, line 49: /: 'ncountered instead of '{'
23:25:54 File description.ext, line 4: '.loadscreen': Missing ';' at the end of line
23:25:54 File AICommand\cfgfunctions.hpp, line 7: '/cfgFunctions/AICommand/Main/initAICommand.description': Missing ';' prior '}'
23:25:54 File AICommand\cfgfunctions.hpp, line 8: '/cfgFunctions/AICommand/Main/initAICommandClient.description': Missing ';' prior '}'
23:25:54 File AICommand\cfgfunctions.hpp, line 14: '/cfgFunctions/AICommand/MapIcon/createMapIcon.description': Missing ';' prior '}'
23:25:54 File AICommand\cfgfunctions.hpp, line 15: '/cfgFunctions/AICommand/MapIcon/drawMapIcon.description': Missing ';' prior '}'
23:25:54 File AICommand\cfgfunctions.hpp, line 16: '/cfgFunctions/AICommand/MapIcon/mapIconDefinitions.description': Missing ';' prior '}'
tota spämmiä tuli tehtävän alussa jokunen kymmenen riviä
näyttää aina että dippaa fps ku jollaki pelaajalla tulee desyncciä
onko se sitten syy vai seuraus

[12:24 AM]
Bummeri:
hankala sanoa
kauan ne dipit oli?

[12:24 AM]
Soppa:
21:12:27 Slow network for player name='Monkey_King' ID=647105152, steamID=76561198086730620. Desync too high (8/ 5 )
alle minutin
vaikee sanoo ku toi raportoi minutin välein tuon fps:n

[12:25 AM]
Bummeri:
Näätkö sen saman fps jonka minä näin #monitor vai jonku muun?

[12:25 AM]
Soppa:
rpt:ssä on fps raportointi minutin välein
se on sama fps

[12:25 AM]
Bummeri:
mulla oli kato sekunnin välein
tai 4

[12:25 AM]
Soppa:
tai itseasiassa minutin ajalta min ja max

[12:26 AM]
Bummeri:
okei

[12:26 AM]
Soppa:
23:25:56 Client Nem - client's ticket has become invalid. Code: 6
23:25:56 NetServer::KickOff: player=846853820 - !users.get
hmm.. mitähä noi on
oli vissii tehtävä jo loppunu tuollon?

[12:27 AM]
Bummeri:
joo ainakin nem oli jo kuollut
varmaan oli loppunut

[12:35 AM]
Soppa:
22:29:23 BattlEye Server: Player #203 spooky () connected
22:29:23 Player spooky connecting.
22:29:25 BattlEye Server: Player #203 spooky - GUID: a6a6b567a94931d80d51385834467a28
22:29:49 Slow network for player name='Krisu' ID=1680685149, steamID=76561198035405364. Desync too high (301/ 5 )
22:30:13 Player spooky disconnected.
22:30:13 BattlEye Server: Player #203 spooky disconnected
22:30:19 Slow network for player name='Krisu' ID=1680685149, steamID=76561198035405364. Desync too high (277/ 5 )
22:30:49 Slow network for player name='Krisu' ID=1680685149, steamID=76561198035405364. Desync too high (260/ 5 )
22:31:19 Slow network for player name='Krisu' ID=1680685149, steamID=76561198035405364. Desync too high (397/ 5 )
22:31:49 Slow network for player name='Krisu' ID=1680685149, steamID=76561198035405364. Desync too high (338/ 5 )
22:34:38 spooky uses modified data file
22:34:38 BattlEye Server: Player #203 spooky () connected
22:34:38 Player spooky connecting.
22:34:40 BattlEye Server: Player #203 spooky - GUID: a6a6b567a94931d80d51385834467a28
22:34:47 Player spooky connected (id=76561197999969399).
22:34:47 BattlEye Server: Verified GUID (a6a6b567a94931d80d51385834467a28) of player #203 spooky
22:37:29 Player spooky disconnected.
22:37:29 BattlEye Server: Player #203 spooky disconnected
22:38:25 spooky uses modified data file
22:38:25 BattlEye Server: Player #203 spooky () connected
22:38:26 Player spooky connecting.
noihin aikoihin servulla oli vaikeeta
spooky uses modified data file ?

[12:36 AM]
Bummeri:
eikö se sano kaikille sitä?

[12:36 AM]
Soppa:
katotaas
sanoo näköjään
katoin streamia ku krisulla oli desyncciä, pari muuta sen ympärillä liikku normaalisti
et noi desynccaavat pelaajat saa kai ton servun fps dippaamaan
tosin ne 2 muuta siinä krisun ympärillä liikku ihan ok vaikka fps oliki matalalla

[12:38 AM]
Bummeri:
Pitäskö ne rankemmasti kitkeä pois?
tai vaikuttaako joku arvo server conffissa siihe, että desynkkaava pelaaja on erityisen raskas?

[12:39 AM]
Soppa:
toihan toi olla toi itse desyncin tarkastus että seki voi aiheuttaa sitä
sitähä vois kokeilla että jos poistaa tuon desync kickin että tuleeko noita dippejä enää

[12:39 AM]
Bummeri:
joo mä kirjaan tän kaiken ylös.

[12:40 AM]
Soppa:
samalla ihmetyttää tuo spookyn connect/disconnect ruljanssi samaan aikaan
että voiko ne sitten aiheuttaa sitä vai mitähä tosa on olluy
spookyltä varmaa kannattaa kysyä että mitä sillä tapahtu
jippaajille kuitenki lähetetään jonkin verran jo dataa kun peli ollu käynnissä hyvän aikaa ja jos tulee connect/disconnectia niin sitä dataa lähtee aika reippaasti? en tiedä

[12:45 AM]
Bummeri:
hankalia asioita testata. Miksei Bis ole hoitanut niitä. Onko se desync rajoitus jossain muualla kuin siine network configissa mikä yleensä postataan kun servu conffia kysytään? Onko se ryssill mikä?
Onkohan heillä sitä desync rajaa.

[12:46 AM]
Soppa:
en tiedä kun sitä ei sillon ollu kun ryssiltä otettiin conffit.. ja käyttiköhän ryssät ollenkaan anticheattia (battleyetä)?

[12:46 AM]
Bummeri:
ei varmaan
Sekö sitä hoitaa?
Niillä on varmaan niiden omat kötöstykset

[12:47 AM]
Soppa:
uskosin näin, en oo kattonu. joku lisänny tuon desync kick rajan tuonne joskus

[12:47 AM]
Bummeri:
Tikka

[12:47 AM]
Soppa:
maxPing = 350;
maxPacketLoss = 5; // percent
maxDesync = 5; // percent
tommoset rajat siellä nyt

[12:47 AM]
Bummeri:
Pitää kysyä ryssiltä

[12:47 AM]
Soppa:
kickClientsOnSlowNetwork[] = { 1, 1, 0, 1 }; // Defines if {<MaxPing>, <MaxPacketLoss>, <MaxDesync>, <DisconnectTimeout>} will be logged (0) or kicked (1) (since Arma 3 1.56+)
desyncistä ei vissiin meillä kickaa vaikka tarkkaileeki sitä
Last edited by Tikka on 28 Jan 2019, 02:42, edited 1 time in total.
Reason: ip
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Battle of hakamäki, toinen otos

Post by Bummeri »

Lähettelin eri kautta viestejä ryssille.

tämä oli mielenkiintoinen:

https://steamcommunity.com/app/107410/d ... 665084468/
To my knowledge it was a server-side commandline switch for ArmA II OA to try and address the issue of 'Low bandwidth players blocking people from connecting / players with packetloss causing server-wide desync'.
Meillähän on ollut tota blokkausongelmaa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply