Tähän mennessä erittäin positiiviset kokemukset tästä. Ylitti odotukset.
Suppressio-efekti tuntuu just sopivalta, vaikuttaa mutta ei ole liian voimakas tai pitkäkestoinen. Erityisesti kuitenkin tykkään tuosta että tähtäimen heiluminen lisääntyy enemmän fatiguen mukana; tekee run&gun- ja "juostaan silmät kiinni kontaktiin asti"- toimintatavoista vähän vähemmän houkuttelevia, mikä on imo kehitystä oikeaan suuntaan.
Toki kiinnostais kuulla nyt vielä mahdollisia negatiivisia mielipiteitä/kokemuksia, jos sellaisia on tullut?
AFI immersion moddi
Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11
Itse en ole päässyt tätä kokemaan mutta lähtökohtaisesti vastustan kaikkea "artificial" efektejä joilla pyritään ohjaamaan pelaajan toimintaa, tyyliin "nyt sinua ammutaan, sinun täytyy suojautua". Esim. RO:ssa kyseinen feature suorastaan vitutti, kun mitään ei voinut tehdä heti jos joku ampui edes vähän sua kohti.
Mitä tulee aseen heilumiseen, niin minusta heiluu ihan liikaa jo nyt, kun parin kymmenen metrin kevyen hölkän jälkeen saa levätä puoli minuuttia ennen kun pystyy ampumaan tarkasti, saati kun menet ryömimään vaikka kolme metriä eteenpäin... Ennemmin vähentäis tuota, tai laskis staminan vaikutusta etenkin ryömiessä, kun ainoa mahdollisuus on melkein jäädä tuleen makaamaan, kun ei jaksa edes ryömiä tulen alta pois.
Mitä tulee aseen heilumiseen, niin minusta heiluu ihan liikaa jo nyt, kun parin kymmenen metrin kevyen hölkän jälkeen saa levätä puoli minuuttia ennen kun pystyy ampumaan tarkasti, saati kun menet ryömimään vaikka kolme metriä eteenpäin... Ennemmin vähentäis tuota, tai laskis staminan vaikutusta etenkin ryömiessä, kun ainoa mahdollisuus on melkein jäädä tuleen makaamaan, kun ei jaksa edes ryömiä tulen alta pois.
Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11
@Nouty: Et ole varmaan ihan hirveästi juossut 30-40 kilon taakan kanssa ja kokeillut ampumista sen jälkeen?
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11
Miten tuo liittyy pelin pelattavuuteen? Tai mitä lisäarvoa tuo aseen heilumisen lisääminen kun jo nyt haluttu vaikutus tulee ehkä vähän liiankin helposti. Oikeasti myös harvoin oikeasti juostaan vaan siirtymät hoidetaan kävellen, mikä olis mulle ihan fine, mutta sitä tuskin tullaan täälle tekemään.
Plus että reput yms. turha paino lentää ensimmäisenä vittuun kun tapellaan, eikä mihinkään hyökkäykseen lähdetä 30kg reput selässä. Vähän epäilen ettei semmoistakaan ole tarve tähän peliin ottaa mukaan, vaikka itselle se sopis vallan mainiosti, mutta siltikin aseet heiluu ihan tarpeeks ja stamina loppuu kesken jo nyt liian helposti (kts. ryömiminen)
Plus että reput yms. turha paino lentää ensimmäisenä vittuun kun tapellaan, eikä mihinkään hyökkäykseen lähdetä 30kg reput selässä. Vähän epäilen ettei semmoistakaan ole tarve tähän peliin ottaa mukaan, vaikka itselle se sopis vallan mainiosti, mutta siltikin aseet heiluu ihan tarpeeks ja stamina loppuu kesken jo nyt liian helposti (kts. ryömiminen)
Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11
Muutoin enimmäkseen eri mieltä. Mut tää +1.Nouty wrote:... stamina loppuu kesken jo nyt liian helposti (kts. ryömiminen)
Käytännössä ei kannata enää ryömiä mihinkään koska stamina loppuu heti. Joskus muinoin sattoi jopa olla hyödyllistä edetä ryömien tulen alla, mut nyt ei kannata koska staminasanktio on sen verran kova.
Jos joku jaksaisi tätä viilata niin olisi erittäin bueno. Muut stanssit ihan ok.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11
Mulla oli myös kriittinen ennakkoasenne tähän modiin samasta syystä. Toivoisin lähtökohtaisesti että yksittäiset taistelijat suhtautuis peliin ja oman virtuaalihengen suojelemiseen sopivalla vakavuudella, ilman tarvetta millekään keinotekoisille lisäyksille. Käytännössä näin ei kuitenkaan monesti ole, ja yksittäisten taistelijoiden "vääristynyt", uhkarohkeakin toiminta vääristää välillisesti partion/ryhmän/isomman kokonaisuuden toimintaa. Yksittäisen taistelijan näkökulmasta juuri sillä hetkellä kun kuulaa tulee viereen, modin vaikutuksen voi kokea negatiivisena koska se kuitenkin on "artificial". Mutta uskon että modi tekee taisteluista realistisempia kokonaisuutena tarkasteltuna, mitä pidän erittäin toivottuna asiana. Mun mielestä tämän modin osalta kokonaisuuden hyöty outweightaa sen että modin vaikutus on lievästi keinotekoinen yksittäiselle taistelijalle.Nouty wrote:Itse en ole päässyt tätä kokemaan mutta lähtökohtaisesti vastustan kaikkea "artificial" efektejä joilla pyritään ohjaamaan pelaajan toimintaa, tyyliin "nyt sinua ammutaan, sinun täytyy suojautua".
Ryömimisen osalta vahva +1. Tällä hetkellä ei montaa metriä kannata ryömiä. Antais varsinkin hyökkäystoimintaan vähän lisää valinnanvaraa ja ehkä muuttais vähän balanssiakin siihen suuntaan koska suojaisempi liikkuminen onnistuis paremmin.JoneKone wrote:Muutoin enimmäkseen eri mieltä. Mut tää +1.Nouty wrote:... stamina loppuu kesken jo nyt liian helposti (kts. ryömiminen)
Käytännössä ei kannata enää ryömiä mihinkään koska stamina loppuu heti. Joskus muinoin sattoi jopa olla hyödyllistä edetä ryömien tulen alla, mut nyt ei kannata koska staminasanktio on sen verran kova.
Jos joku jaksaisi tätä viilata niin olisi erittäin bueno. Muut stanssit ihan ok.
Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11
Uusi viikko, uudet testit:
- "Suppression level" vaikuttaa huomattavasti vähemmän tähtäimen heilumiseen
- Lisätty Pain Factor, vaikuttaa suppression pituuteen, voimakkuuteen ja tähtäimen heilumiseen
- Isot räjähdykset suppressaa pidemmälle ja efekti kestää pidempään
- MortarExplosion suppressaa
- "Suppression level" vaikuttaa huomattavasti vähemmän tähtäimen heilumiseen
- Lisätty Pain Factor, vaikuttaa suppression pituuteen, voimakkuuteen ja tähtäimen heilumiseen
- Isot räjähdykset suppressaa pidemmälle ja efekti kestää pidempään
- MortarExplosion suppressaa
Last edited by Tikka on 12 Nov 2018, 01:30, edited 1 time in total.
Reason: y
Reason: y
Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-???
Muuten on tuonu hyvin immersiota, mutta melkein mahdoton tietää, mistä suunnasta ammutaan, jossa ei oo mitään järkeä gameplayn eikä realismin kannalta. Modi tuo myös oikeesti hyödyn supressoida sarjoissa vihollista, kun sillä voi nyt pelotella koko ryhmän karkuun.
Tyhmä saa olla muttei Tukkimies