Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

User avatar
Nurmi
Posts: 120
Joined: 27 Nov 2016, 20:28
Location: Helsinki

Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by Nurmi »

Koska tehtäväntekijöillä on ollut ehkä hieman epäselvää tehtävästandardeista ja koska tehtävästandardit on huonosti merkitty wikiin niin ehdotan tässä että pidettäisiin kokous tehtävästandardeista ja niiden mahdollisista muokkauksista (selvennetään niitä COOP/TVT/MISC/COTVT tehtävästandardeja ja mahdollisesti jos tarvetta niin muokataan hieman). Vaikka ei edes muokattaisi tehtävästandardeja niin näen että olisi ihan hyvä edes keskustella tehtävätekijöiden ja muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa kyseisestä aiheesta.

Paikalle toivotaan tehtäväntekijöitä ja yhteisön jäsenia jotka ovat kiinostuneet asiasta.
Kokous pidetään 8.5 (tiistaina) kello 18.00.
Last edited by Nurmi on 04 May 2018, 20:06, edited 2 times in total.
Reason: Koska syyt
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by Bummeri »

Nyt olisi hyvä aloittaa keskustelua mahdollisimman paljon ennalta, sillä se tehostaa asioiden käsittelyä ja päätöksen tekoa.

Mitkä asiat ovat ongelmallisia?

Miten ongelmalliset asiat ovat ilmenneet?

Mitä haittaa ongelmista on ollut?

Millaisia muokkauksia ehdotetaan?
Last edited by Bummeri on 01 May 2018, 20:59, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by Tuntematon »

Itse lisäsin yhden jo trelloon

Ehdotan että standardeihin lisätään vaatimus objekteille jotka on tehtävässä koristeena. Pitää siihen lisätä debugiscriptin muuttuja jolloin se ohitetaan tarkistuksessa. Nyt tehtävään tulee useasti kauhea litania turhia "virheitä" ja ne oikeat virheet saattaa jäädä sinne sekaan piiloon kun kukaan ei jaksa käydä niitä kaikkia läpi.

this setVariable ["Skip_Debug",true];

https://armafinland.fi/wiki/index.php/Debug_Skripti
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by Bummeri »

Ainakin tällähetkellä minusta käsitys tehtävien eri tyypeistä on selkeä:

Tehtävästandardit täyttävät tehtävät:
TVT - Tehtävä jossa vastakkain kaksi tai useampi pelaajien ohjastamaa tiimiä
COTVT - Tehtävä jossa vastakkain osittain AI ja osittain pelaajat
COOP - Tehtävä jossa pelaajien ohjastama tiimi pelaa AIta vastaan

Tehtävät jotka eivät täytä tehtävästandardeja ja joita voidaan käyttää tapahtumatyyppisesti, muttei viikkkopeleissä:
MISC - Sekalaisia luokittelemattomia tehtäviä

Asian voisi kirjata WIKIin Tehtävät pääosion alle uudelle sivulle:
Tehtäväluokat
Last edited by Bummeri on 04 May 2018, 13:42, edited 4 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by Bummeri »

Tuntematon wrote:Itse lisäsin yhden jo trelloon

Ehdotan että standardeihin lisätään vaatimus objekteille jotka on tehtävässä koristeena. Pitää siihen lisätä debugiscriptin muuttuja jolloin se ohitetaan tarkistuksessa. Nyt tehtävään tulee useasti kauhea litania turhia "virheitä" ja ne oikeat virheet saattaa jäädä sinne sekaan piiloon kun kukaan ei jaksa käydä niitä kaikkia läpi.

this setVariable ["Skip_Debug",true];

https://armafinland.fi/wiki/index.php/Debug_Skripti
Pitää lisätä edeneditoriin napukka tuolle, ei kukaan jaksa inittiin alkaa tollasta jokaiselle objektille kirjottaan.
https://trello.com/c/e6xk3PhQ/39-eden-editor-muokaukset
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by Tuntematon »

Bummeri wrote:
Tuntematon wrote:Itse lisäsin yhden jo trelloon

Ehdotan että standardeihin lisätään vaatimus objekteille jotka on tehtävässä koristeena. Pitää siihen lisätä debugiscriptin muuttuja jolloin se ohitetaan tarkistuksessa. Nyt tehtävään tulee useasti kauhea litania turhia "virheitä" ja ne oikeat virheet saattaa jäädä sinne sekaan piiloon kun kukaan ei jaksa käydä niitä kaikkia läpi.

this setVariable ["Skip_Debug",true];

https://armafinland.fi/wiki/index.php/Debug_Skripti
Pitää lisätä edeneditoriin napukka tuolle, ei kukaan jaksa inittiin alkaa tollasta jokaiselle objektille kirjottaan.
https://trello.com/c/e6xk3PhQ/39-eden-editor-muokaukset
Voin mää sellaisen siihen tehdä kun ehdi. Mutta yhtä kauan menee valita kaikki objektit ja copy pastea tuo rivi kerralla kaikkien inittiin kuin että tekee saman mutta painaa yhtä nappia. Kyse on kuitenkin vain ajoneuvoista ja laatikoista joita ei ole satoja.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by Bummeri »

Tuntematon wrote:
Bummeri wrote:
Pitää lisätä edeneditoriin napukka tuolle, ei kukaan jaksa inittiin alkaa tollasta jokaiselle objektille kirjottaan.
https://trello.com/c/e6xk3PhQ/39-eden-editor-muokaukset
Voin mää sellaisen siihen tehdä kun ehdi. Mutta yhtä kauan menee valita kaikki objektit ja copy pastea tuo rivi kerralla kaikkien inittiin kuin että tekee saman mutta painaa yhtä nappia. Kyse on kuitenkin vain ajoneuvoista ja laatikoista joita ei ole satoja.
Se ylikirjoittaa sitten sen inintin jos siellä oli aiemmin jotain muuta koodia, eikös vain?
Tosta edeneditor AFI palikasta vois tehä joku osaaja githubin, mulla on jo jotain valmiina siihen.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
haaris
Posts: 43
Joined: 26 Mar 2018, 17:51

Re: Tehtävästandardit ja niiden selventäminen

Post by haaris »

Bummeri wrote: Se ylikirjoittaa sitten sen inintin jos siellä oli aiemmin jotain muuta koodia, eikös vain?
Tosta edeneditor AFI palikasta vois tehä joku osaaja githubin, mulla on jo jotain valmiina siihen.
Ylikirjoittaa juu. Toisaalta koristeobjektien initteihin ei kyllä käsittääkseni ole yleensä tarvetta mitään koodia laittaa joten tuon ei pitäis olla ongelma. Koristeobjektit muutenkin kannattaa mun mielestä erottaa omaksi entity luokakseen tai useampiin jos niitä on enemmälti. Ihan siis tehtävän jatkoeditoinnin helpottamiseksi ja selkiyttämiseksi. Tuolta pohjalta taas helppo lisätä myös ne debug-skip koodit kun sen voi tehdä luokittain.

Editoriin valmis napukka tuolle olisi toki hyvä, mutta paljoa aikaa/vaivaa siihen ei mun mielestä kannata uhrata. Tämä siksi että että jos koristeobjekteja lähtee tehtävään paljon lisäämään, niin debug-skip koodin lisääminen initteihin on tehtäväntekijälle työmäärältään siinä kokonaisuudessa olemattoman pieni.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197981009705.']Image[/url]
Post Reply