Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00. Tavataan Teamspeakin kokoushuoneessa.
Paikalle toivotaan:
- Kehitystiimiläisiä
- Tiimin toiminnasta kiinnostuneita henkilöitä
Käsiteltäviä aiheita:
Trellosta:
Modilistan ylläpitäminen
Modikierron järjestäminen
Kehariorganisaation tiivistäminen
Päivityksistä tiedottaminen
Modeja:
- 40mm kranut
- Ajoneuvojen flippaus
- Savuheitteet
- Paniikkiskripti
- Muita moditarpeita?
Tässä ketjussa voi kuka tahansa keskustella aiheista ennen kokousta ja myös uusia aiheita voi ehdotaa. Myös kysymyksiä voi esittää ennalta täällä.
Paikalle toivotaan:
- Kehitystiimiläisiä
- Tiimin toiminnasta kiinnostuneita henkilöitä
Käsiteltäviä aiheita:
Trellosta:
Modilistan ylläpitäminen
Modikierron järjestäminen
Kehariorganisaation tiivistäminen
Päivityksistä tiedottaminen
Modeja:
- 40mm kranut
- Ajoneuvojen flippaus
- Savuheitteet
- Paniikkiskripti
- Muita moditarpeita?
Tässä ketjussa voi kuka tahansa keskustella aiheista ennen kokousta ja myös uusia aiheita voi ehdotaa. Myös kysymyksiä voi esittää ennalta täällä.
Last edited by Bummeri on 05 Mar 2018, 11:04, edited 4 times in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Pari scripti-/ modiideaa mitä on pyörinyt päässä (ei kyl mitään hajua vaatiiko millaista scriptaamista):Bummeri wrote:
- Muita moditarpeita?
Tässä ketjussa voi kuka tahansa keskustella aiheista ennen kokousta ja myös uusia aiheita voi ehdotaa. Myös kysymyksiä voi esittää ennalta täällä.
- "osuu lähelle" -modi. Eli scripti joka lyö pienen reunatummennuksen jos luoti/sirpale/räjähdys iskeytyy tai ohittaa läheltä (~1m). Eli ei mitään "suppressioefektiä" vaan ihan vaan pieni tummennus ruudun reunoista joka simuloi IRL paineaaltoa ohittavasta luodista. Yliääninapsu jää yleensä hieman hämäräksi, että menikö läheltä ohi vai 5 m päästä. Kevyt reunatummennus kertoisi, että nyt on viimeistään hyvä suojautua. Lisää immersiota ja tuntumaa virtuaalimaailman tapahtumiin.
- Tutka -modi. Eli liitetään UAV vanilla tutkanäkymä CUP tutkaobjektiin. Tutkalle 10 km säde ja 360 peitto. UAV terminaalilla pääsee kiinni tutkaan ja pelaaja pystyy siten valvomaan ilmatilaa ja ohjaamaan esim. ilmatorjuntaa oikeaan suuntaan. Olisi joku syy puolustajalla puolustaa tutkia ja vihollisella hyvä syy tuhota niitä.
Reunatummennus:
CUP Tutka
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
-
- Posts: 96
- Joined: 13 Aug 2015, 17:52
- Location: Oulu
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Näistä on ollut jo vähä eri yhteyksissä puhetta mutta olisi pari pelattavuuden kannalta tärkeää muutosta mitkä pitäisi saada peleihin.
- Lapio jolla saa tehtyä muutakin kuin vaaleita kauas paistavia suojarakenteita. (maanväriset suojat? virheät suojat?)
- Plankin tai muun modauksen avulla suojarakenteita jotka oikeasti yrittää naamioitua maastoon (hiekkasäkit + pienet puskat "liimattuna yhteen?)
Näillä muutoksilla näistä vanhoista kartoista josta puuttuu mikroterrainia voitaisiin saada paljon enemmän irti jalkaväkitasolla. (ja muiden karttojen puolustustehtävistä saataisiin mielenkiintoisempia)
- Lapio jolla saa tehtyä muutakin kuin vaaleita kauas paistavia suojarakenteita. (maanväriset suojat? virheät suojat?)
- Plankin tai muun modauksen avulla suojarakenteita jotka oikeasti yrittää naamioitua maastoon (hiekkasäkit + pienet puskat "liimattuna yhteen?)
Näillä muutoksilla näistä vanhoista kartoista josta puuttuu mikroterrainia voitaisiin saada paljon enemmän irti jalkaväkitasolla. (ja muiden karttojen puolustustehtävistä saataisiin mielenkiintoisempia)
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Samtactician wrote:Näistä on ollut jo vähä eri yhteyksissä puhetta mutta olisi pari pelattavuuden kannalta tärkeää muutosta mitkä pitäisi saada peleihin.
- Lapio jolla saa tehtyä muutakin kuin vaaleita kauas paistavia suojarakenteita. (maanväriset suojat? virheät suojat?)
- Plankin tai muun modauksen avulla suojarakenteita jotka oikeasti yrittää naamioitua maastoon (hiekkasäkit + pienet puskat "liimattuna yhteen?)
Näillä muutoksilla näistä vanhoista kartoista josta puuttuu mikroterrainia voitaisiin saada paljon enemmän irti jalkaväkitasolla. (ja muiden karttojen puolustustehtävistä saataisiin mielenkiintoisempia)
Tähän sopisi myös jo Tempan aikaisemmin mainitsema modi:
https://forums.bohemia.net/forums/topic ... -trenches/
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Tuo on hankala teknisesti toteuttaa, sillä moottori ei suoraan tarjoa mitään tapaa tarkastaa milloin luoti lentää läheltä pelaajaa. Se vaatisi, että jokaista ammuttua luotia seurattaisiin ja tarkastettaisiin milloin se on lähellä pelaajaa. Kaikki ne supressio skriptit toimii sillä tavalla.JoneKone wrote: - "osuu lähelle" -modi. Eli scripti joka lyö pienen reunatummennuksen jos luoti/sirpale/räjähdys iskeytyy tai ohittaa läheltä (~1m). Eli ei mitään "suppressioefektiä" vaan ihan vaan pieni tummennus ruudun reunoista joka simuloi IRL paineaaltoa ohittavasta luodista. Yliääninapsu jää yleensä hieman hämäräksi, että menikö läheltä ohi vai 5 m päästä. Kevyt reunatummennus kertoisi, että nyt on viimeistään hyvä suojautua. Lisää immersiota ja tuntumaa virtuaalimaailman tapahtumiin.
Last edited by Bummeri on 06 Mar 2018, 15:56, edited 1 time in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Jos tuon kohdistaisi vain yli 12.7mm luodeille (sis. Krh ja kanuunat ym) ja konekivääreihin?
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Unohdin sanoa että tätä lähelle osumisen havaittavuutta on jo parannettu kuukausi pari sitten, korostamalla niiden luotien iskemien visuaaleja. Erityisesti .50cal luotin iskemien pöllähdykset ovat tällähetkellä noin miehenkorkuisia.TheTaltsi wrote:Jos tuon kohdistaisi vain yli 12.7mm luodeille (sis. Krh ja kanuunat ym) ja konekivääreihin?
Isommat iskemät voi havaita esim tästä videosta:
Last edited by Bummeri on 06 Mar 2018, 16:29, edited 2 times in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Toi visuaalinen parannus on huikean hyvä. Kiitos moditiimille siitä. Parantaa pelattavuutta molempiin suuntiin.Bummeri wrote:Unohdin sanoa että tätä lähelle osumisen havaittavuutta on jo parannettu kuukausi pari sitten, korostamalla niiden luotien iskemien visuaaleja. Erityisesti .50cal luotin iskemien pöllähdykset ovat tällähetkellä noin miehenkorkuisia.TheTaltsi wrote:Jos tuon kohdistaisi vain yli 12.7mm luodeille (sis. Krh ja kanuunat ym) ja konekivääreihin?
Isommat iskemät voi havaita esim tästä videosta:
Se mitä hain on se, että noi yliääninapsut on niin geneeriset, että on todella vaikeata erottaa milloin luoti menee ohi vain senttejä päästä ja milloin lentävät ohi 5 m jossain selän takana. Lisäisi suppressoivaa efektiä ilman turhia tehosteita. Mutta toki jos pelimoottori ei tota millään tavalla tue ja muutenkin resurssikallis toteuttaa niin eiku pakkaseen takaisin ja sulatetaan vaikka uusiksi sitten Arma 4:seen.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
Taitaa valitettavasti olla tämä se todennäköisin vaihtoehto.JoneKone wrote:Mutta toki jos pelimoottori ei tota millään tavalla tue ja muutenkin resurssikallis toteuttaa niin eiku pakkaseen takaisin ja sulatetaan vaikka uusiksi sitten Arma 4:seen.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Moditiimin palaveri Tiistaina 06.03.2018 Klo 19:00
jatkumona mun aikaisemmasta spämmistä... jos maailma yhtäkkiä tuleekin valmiiksi ja moditiimille jää ylimääräistä aikaa niin olisi hienoa jos stingereissä ja igloissa käytettävä savupartikkeliefekti saisi seuraaviin assetteihin (eli lekojen ja muiden ohjuspattereiden käyttöön). Lentotorstaisin olisi näille käyttöä, näkisi vähän kuka ampuu ja mistä (jonka seurauksena myös ampuja joutuu miettimään, että kannataako ampua ollenkaan):
NATO/AAF:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 9xLauncher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... AMLauncher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=missiles_Zephyr
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=missiles_ASRAAM
SAM / MANPAD:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 62Launcher
http://tikka.ws/class/index.php?b=cfgMa ... A_missiles
http://tikka.ws/class/index.php?b=cfgMa ... A_missiles
CSAT:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 73Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 77Launcher
RHS:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=rhs_weap_AIM120
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=rhs_weap_AIM120D
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... erLauncher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... 3_Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... m_Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... 7_Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... m_Launcher
NATO/AAF:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 9xLauncher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... AMLauncher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=missiles_Zephyr
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=missiles_ASRAAM
SAM / MANPAD:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 62Launcher
http://tikka.ws/class/index.php?b=cfgMa ... A_missiles
http://tikka.ws/class/index.php?b=cfgMa ... A_missiles
CSAT:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 73Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=w ... 77Launcher
RHS:
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=rhs_weap_AIM120
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=rhs_weap_AIM120D
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... erLauncher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... 3_Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... m_Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... 7_Launcher
http://tikka.ws/class/?b=cfgWeapons&c=r ... m_Launcher
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer