28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Post by Bummeri »

Hyvä. Lisää palautetta, ja muistakaa antaa palautetta myös yksittäisistä henkilöistä. Se on erityisen tärkeää, eikä sitä saa vältellä. Laittakaa ne tuonne ykstyisviestin puolelle sitten.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: 28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Post by Castor »

Jatkossa olis hyvä että tehtäviä tehtäisiin 1-2 per pelaajamäärä koko eli 40-60-80,
eikä mennä pelaamaan 80n pelaajan tehtävää 40llä pelaajalla.


Toiseski olis hyvä että tehtäisiin tehtävistä mahdollisimman vähän "kokeellisia"
eli ei testailla uusia hienoja scriptejä ja mappeja sekä modeja (ennen kuin ne on todettu toimiviksi)

Näin tehtävät olisi testattu ja valmiina ainakin päivän etukäteen eikä tulisi ongelmia kuten nyt tuo
SThudin puuttuminen.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Post by Bummeri »

Castor wrote:Näin tehtävät olisi testattu ja valmiina ainakin päivän etukäteen eikä tulisi ongelmia kuten nyt tuo
SThudin puuttuminen.
Tuo tehtävähän testattiin juuri ennnen varsinaisen pelin alotusta, ja minulla ainakin sthud toimi. En tiedä miksi se ei enää toiminut toisella yrityksellä. Ainoa muuttuja oli muutama pelaja lisää, sekä 5 minuutin aikaväli.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: 28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Post by TugeX »

Olen samaa mieltä Bummerin kanssa siitä, ettei Celle2 ole maaston tasaisuuden ja metsien laadun puolesta paras vaihtoehto jv-toimintaan. Kompromissejä...

SThudin puuttumisen huomioiden tehtävä sujui havaintojeni mukaan yllättävän hyvin, kiitos siitä pelaajille.

Tehtävää pelattiin noin 1h 50 minuuttia ja ensimmäinen kahdesta kohdealueesta saatiin hätäisesti haltuun. Tehtävää olisi mielestäni pitänyt pelata tunnin pidempään tai suorittaa agressiivisempi hyökkäys suoraan kohteelle (jättäen matkalla olevat viholliset vähemmälle huomiolle).

Pelaajien keskuudessa ilmenneeseen kärsivällisyyden puutteeseen oli varmasti osasyynä halu ehtiä pelaamaan myös illan toista tehtävää. Ehdotankin että jatkossa vastaavat pidempikestoiset tehtävät ovat tapahtuman ainoa virallinen tehtävä. Kahden tehtävän politiikka on järkevä vain jos molemmat tehtävät ovat kestoltaan lyhyempiä. Järjestely myös vähentää tehtävätiimin painetta tuottaa väkisin tapahtumia varten "vakiotehtävät", joista toista ei välttämättä tulla koskaan pelaamaan. Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, ettei tvt-tehtäviä tultaisi eventeissä pelaamaan.

Tehtävienteon suurin haaste isoihin eventteihin on tietämättömyys tulevasta pelaajamäärästä. On selvää että pelattu tehtävä olisi osoittautunut täysin toisenlaiseksi 80 pelaajalla reilun 40 sijaan.

Osa saattaa olla asiasta eri mieltä mutta jatkossa mieluummin jättäisin teematehtävänkin kokonaan pelaamatta, jos vain puolet sloteista saadaan käyttöön, eikä sitä ole tehtävän suunnittelussa erikseen huomioitu.
User avatar
Nouty
Posts: 212
Joined: 30 Jul 2013, 14:35

Re: 28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Post by Nouty »

Mielestäni coop tehtävä toimi ihan hyvin tuollakin pelaajamäärällä. Loistava tehtävä muutenkin, kiitos siitä Fureanille. Suunnitelmani olisi tosiaan voinut olla suoraviivaisempi, kun respojakin oli käytössä. Omasta näkövinkkelistä meininki oli kuitenkin kohallaan kun kaikkia assetteja päästiin käyttämään ja vieläpä melko tehokkaasti ja hyvässä viihde/hyöty-suhteessa.

Olen samaa mieltä että pidemmät tehtävät kelpaavat tapahtumaksi itsenään, eikä aina tarvita kahta tai useampaa tehtävää täytteeksi. Näin pelaajilla on aikaa suorittaa tehtävä rauhassa loppuun vaikka siinä menisi koko yö, mikäli se on mielekästä.

Hieno tapahtuma, ei muuta kun katseet kohti seuraavaa....
User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: 28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Post by YIT_Bandit »

TugeX wrote:
...

Tehtävienteon suurin haaste isoihin eventteihin on tietämättömyys tulevasta pelaajamäärästä. On selvää että pelattu tehtävä olisi osoittautunut täysin toisenlaiseksi 80 pelaajalla reilun 40 sijaan.

Osa saattaa olla asiasta eri mieltä mutta jatkossa mieluummin jättäisin teematehtävänkin kokonaan pelaamatta, jos vain puolet sloteista saadaan käyttöön, eikä sitä ole tehtävän suunnittelussa erikseen huomioitu.
Tämä, mutta se helvetin ennakkoilmoittautuminen olisi aika rok ja pop - ai miksi? No, jos suurpeleissä on paikalla n. 40 ja tehtävät on varattu n. 80 pelaajalle, niin eiköhän siinä tulisi jo ennakkoilmon aikana tietoisuuteen voiko ko. tehtävää edes yo. tilanteessa rullata. Tällä kertaa se onnistui, ensikerralla ehkäpä ei. Ennakkoinfo antaa myös mahdollisuuden JJ-briiffiin ja mahdollisuuden käsittää mitä kalustoa on käytettävissä, toisinsanoen "EI OLE VIELÄ KÄSKETTY SLOTATA SITÄ KOPTERIA... muttanytvoittetehdäsenkunkukaanmuueihalunnutkaan,kunteitäsielläkolmemiestäodottisiihen"

Tietysti sieltä joku peruu ja joitain tulee paikalle 30 min myöhässä, mutta niinhän ne ovensuukyselytkin toimivat - edes vähän ennakkoinfoa ennen lopullisia tuloksia. Toisaalta tekniset ongelmat näissä suureventeissä ovat takuulla ajaneet ihmisiä pois, tälläkertaa niitä ei esiintynyt mutta onhan sitä jo pari kertaa odotettu kolmatta tuntia ennenkuin edes tehtävät rullaavat jotenkin.. Lisäksi onko mahdollista, että samasta tehtävästä tehdään skaalautuvasti versiot a, b ja c pelaajamäärän (40, 60, 80?) mukaan vai onko liian vaikeata?

Ja oli ihan mukavata, ainoa vika tehtävässä oli että JIPit liittyivät suoraan maantielle eivätkä lentokentälle, joten äijiä ei voinut rahdata minnekkään ja kommunikaatio näille oli pakko hoitaa ingame-sanlana (joka taasen on vähän epämukavaa toisille) ja ingame-sanlan jälkeen piti kysellä mihin miehet tuodaan, mihin osastoon ne liitetään ja antaa vielä pikabriiffi missä mennään - vaikkei sitä välttämättä tiennyt itsekkään. Ensikerralla kaikille osastoille aina tiedoitus, kun piste on otettu haltuun ja se on turvallinen, kitooos.

Lisäksi en käsittänyt miksi joku sen aseistetun littlebirdinkin sieltä lipasti omaan kuljetuskäyttöönsä(?) ja miksi helvetissä meille siitä avauduttiin? Briiffiäkin olisi voinut ihan hitusen lyhentää, muuten tapahtuma meni aika ok.
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: 28.11.2013 Kylmäkuumasota palaute

Post by Castor »

Bummeri wrote:
Castor wrote:Näin tehtävät olisi testattu ja valmiina ainakin päivän etukäteen eikä tulisi ongelmia kuten nyt tuo
SThudin puuttuminen.
Tuo tehtävähän testattiin juuri ennnen varsinaisen pelin alotusta, ja minulla ainakin sthud toimi. En tiedä miksi se ei enää toiminut toisella yrityksellä. Ainoa muuttuja oli muutama pelaja lisää, sekä 5 minuutin aikaväli.
Jeps, vois tehä samalla versiolla pariki testausta ennen peliä, ihan vaan koska ARMA.
Post Reply