73Easting - Kartta

Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

73Easting - Kartta

Post by Temppa »

Kartan nimi 73Easting
Koko 40960x40960

Sijainti Irak

Objekteja vähän yli 400000
Kartan koon takia x-cam ei toiminut, joten objektit on laitettu terrain prosessorilla, sen takia jotkut paikat näyttää vähän oudolta.
Kartta tehtiin toivomusten mukaan eventti kartaksi.

30km kartan yläosasta on oikeiden korkeuserojen mukaan, pois lukien lentokentät.
Noin 10km kartan alareunasta on tehty omia virityksiä, jotka EIVÄT sovi teemaan välttämättä.

Kartan maasto on hiekkaa, kaksi lentokenttää, pieniä kyliä kymmenkunta, erimoisia kukkuloita etelässä, luolia, kanjoneita, teitä, huoltoasemia.

Tarvitsee Apex, cup core

Kartan bugeista toivon vinkkejä/korjausehdotuksia.

Latauslinkki:
alpha 0.07
Korjattiin kenttiä, konffimuutoksia, lisättiin uus FOB
https://1drv.ms/u/s!AgMfrB0lh09zgeU-s_L5kgoHP4jxxw


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Temppa on 01 Apr 2018, 13:24, edited 2 times in total.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 73Easting - Kartta

Post by Bummeri »

"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: 73Easting - Kartta

Post by Bummeri »

"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: 73Easting - Kartta

Post by Temppa »

Tehtiin eventti kartaksi, ei viitsi ruveta maalaamaan 40kmx40km varsinkin kun satelliittikartassakaan ei ollut kuin aavikkoa :D
Last edited by Temppa on 22 Jan 2018, 08:13, edited 1 time in total.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: 73Easting - Kartta

Post by JoneKone »

Hyvältä näyttää! Laitan testiraporttia heti ku kerkiän.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: 73Easting - Kartta

Post by Anssi »

Mahtava idea kartalle!

Tutkin hieman karttaa ja listasin asioita joita tuli mieleen (tietämättä kartan tarinaa ja tarkoitusta):
Tutkimusta[+] Spoiler
- Monet kylät (Ainakin Magharif, Muhayfiratan, Khur Alluqta) tuntuvat kovin tyhjiltä ja pieniltä, "lätkäistyiltä", niihin voisi lisätä aitoja/peltoja/vuohifarmereita/jotain muuta
- Kyliin täytyy ehdottomasti panostaa niiden vähäisen määrän ja suurien välimatkojen takia
- Joidenkin kylien nimet ovat liian vaikeita/pitkiä (Esim. Mukhafir hudud khadir almay :roll: )
- Keitaiden kasvusto tuntuu omituiselta, 100m päässä keitaasta on täysikasvuinen hyvinvoiva puu, mutta 105m päässä on pelkkää hiekkaa ja kiviä, muuta kasvillisuutta voisi lisätä
- Isojen kivien määrä aavikolla tuntuu liian suurelta
- Aavikolla on osin liian vehreää
- Öljykentiltä puuttuu karttamerkki
- Öljykentille voisi lisätä jotain rakennuksia (toimisto, säiliöitä, yms.)
- Pohjoisen lentokenttä, vaikka erinomaisesti tehty onkin, tuntuu aivan liian suureksi mitoitetulta alueen tarpeisiin nähden (ehkä paras lentokenttä mitä olen nähnyt armassa)
- Kylissä ei ole polkuja (mutta onko armassakaan)
- Teemaan voisi sopia jotain hylättyjä taloja, kyliä, autoja, yms.
- Kartan tarinaa/tarkoitusta tietämättä siihen voisi lisätä poliisin, kapinallisten, jenkkien tai maan armeijan tukikohtia
- Ainoat paikat kartalla, jotka eivät tunnu kuuluvan teemaan on southwestin kummallinen metsä ja metsäinen suora
- Erityisesti Al-Shashiyatin keitaat ovat hienoja
- Välimatkat saattavat olla jopa liian suuria mielekkääseen kokemukseen
- Kalliota on vain kylissä tai niiden lähellä
- Kartalla ei mene yhtäkään sähköjohtoa, mutta sieltä löytyy kaksi tutkaa ja neljä lennonjohtotornia, esim ison tien varteen voisi laittaa voimalinjan ja pienempien teiden viereen perus sähkötolppia
Bugeja[+] Spoiler
- Muhayfiratanin minaretti on liian korkealla
- Muhayfiratanin minaretin vieressä olevassa talossa on puska sisällä
- Barbijin isommassa lätäkössä on vesi laitettu kahdelle eri tasolle
- Mazraeat tajribiassa useamman aidan läpi menee kallio
- Alrrasitatiin johtava tie (kylän sisällä, mäen 366 rinteellä: x: 31046m, y: 3558m) saattaa nykymuodossaan kaataa/tuhota monta ajoneuvoa sen kallistuskulman takia
- Khur Alluqtassa ja Al-Shashiyatissa monet talot clippaavat hiekkaan
- Lähes jokainen kyläaidankulma ei mene oikein kohdilleen:
Image
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: 73Easting - Kartta

Post by ruoste »

Kartta on rakennettu mun toiveiden mukaisesti afi "Jyrisevä Ukkonen" eventtiä silmälläpitäen. Siksi koko ja tyhjyys.

Ennen tilattiin Ahterilta tehtäviä, nyt Temppa tekee karttoja tilauksesta, joten mielestäni nimenmuutos oli ihan paikallaan.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: 73Easting - Kartta

Post by TheTaltsi »

Meinasinkin kommemtoida että jyrähtelevään ukkoiseen sopisi kuin nenäpäähän :lol:
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: 73Easting - Kartta

Post by Temppa »

Alun perin oli puhe ettei tulisi mitään kyliä eikä lentokenttiä, mutta kun noi kylät oli oikeasti olemassa, niin tein niihin jotain rakennuksia. Sen takia pohjoisen kylät on pieniä ja autioita ettei vaunut pysty niihin riittävän hyvin piiloutumaan.

Lentokentät tein oppimisen halusta ja jonekoneen iloksi, eteläpään virityksiä tein kokeillakseni mitä terrain builderilla saa aikaan ja miltä ne näyttää ihan tulevaisuuden karttoja varten. Jos kartta halutaan repoon, teen kylät valmiiksi ja korjailen noita anssin hyviä huomioita, muuten jää tähän kehitys asteelle, koska pelataan vain yksi eventti ja poistoon.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: 73Easting - Kartta

Post by JoneKone »

Aavikkoteema palvelee Arman koko laajaa assettiskaalaa laidasta laitaan ( - veneet). Toki hieman karua maastoa JV:lle, mutta kai tuonne etelän alueille luova tehtäväntekijä myös keksii tehtävän johon myös JV sopii jotenkin.

Ja mitä parasta, FPS on hyvä läpi kartan joten viewdistancen voi laittaa tappiin niin halutuessaan. :)
Last edited by JoneKone on 22 Jan 2018, 15:52, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply