WIP: Finmod A3
Re: WIP: Finmod A3
Hiljaa hyvä tulee ja hyvää kannattaa odottaa. Yllättävän nopeasti mallin pohja tulee tehtyä, mutta jos vastaan tulee yllätyksiä tai viilaustarpeita niin ne syövät taas yllättävästikkin aikaa.
- SpottedBill
- Posts: 948
- Joined: 31 Jul 2013, 16:23
- Contact:
Re: WIP: Finmod A3
Voi kyllä! Hyvä nähdä että tiimiin on löytynyt innokkaita tyyppejä ja hommat on lähteny käyntiin!Sakinz wrote:Hiljaa hyvä tulee ja hyvää kannattaa odottaa. Yllättävän nopeasti mallin pohja tulee tehtyä, mutta jos vastaan tulee yllätyksiä tai viilaustarpeita niin ne syövät taas yllättävästikkin aikaa.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
Re: WIP: Finmod A3
Postaan tänne threadiin kun en omaani jaksa vielä perustaa, toisaalta tän terrainin olisi varmaan tarkotus tulla ton "FINmodin" mukana. Clutteria ei ole ja kyseessä oli vain puhtaasti testausta AIn kanssa, sekä yleistä "lookkia" ajatellen.
http://imgur.com/a/wUol6
http://imgur.com/a/wUol6
Re: WIP: Finmod A3
Hyvältä näyttää Annddy!
Re: WIP: Finmod A3
Loistavan näköstä. Tollanen metsä kartta on juurikin sitä, mitä Armasta on vuosia puuttunut
Ja tosiaan varmasti julkastaan FinMODin mukana, jos jälki on tuollaista!
Ja tosiaan varmasti julkastaan FinMODin mukana, jos jälki on tuollaista!
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Re: WIP: Finmod A3
Näyttää hyvältä! onko arviota kuinka monta % työtä on jäljellä ennenkuin saaren voi julkaista?Annddy wrote:Postaan tänne threadiin kun en omaani jaksa vielä perustaa, toisaalta tän terrainin olisi varmaan tarkotus tulla ton "FINmodin" mukana. Clutteria ei ole ja kyseessä oli vain puhtaasti testausta AIn kanssa, sekä yleistä "lookkia" ajatellen.
http://imgur.com/a/wUol6
Re: WIP: Finmod A3
Moon kyl otettu kommenteista, rehellisesti sanottuna alue mitä oon tehny on 5% koko kartasta eli pelattavaa testi versiota saa varmasti odottaa hetken. Mutta kun alue on lähinnä metsää ja järveä, ei tarvitse kuitenkaan vuosia odottaa. Tärkeintä on vaan saada maastonmuodot oleelliseksi ja pelaamista kannattavaksi.
Re: WIP: Finmod A3
Toivomus/vaatimus: tee karttaan joki/jokia! Ihan liian vähän pääsee ARMAssa jokiseikkailuille. Podagorsk taitaa olla ainoa kartta missä on minkäänlaista jokea.
Re: WIP: Finmod A3
Offtopic: Vietnam-mapeista löytyy jokia, mikä on jälleen hyvä syy harkita aiheesta eventtiä (keskustelu jatkukoon ao. ketjussa).JP-9000 wrote:Toivomus/vaatimus: tee karttaan joki/jokia! Ihan liian vähän pääsee ARMAssa jokiseikkailuille. Podagorsk taitaa olla ainoa kartta missä on minkäänlaista jokea.
Ontopic: Niin kuin Annddylle totesin jo aiemmin, niin hyvännäköistä suomalaismaastoa, sitten vaan tekemään mäkiä, suppia, ojia, kenties jopa poteroitakin, KUN perussetti alkaa olemaan kasassa.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: WIP: Finmod A3
Kiittäkäämme BISiä, joet/järvet on mahdoton tehdä luontevalla tavalla Arma 3ssa. A2sesta löytyy pond verticle objekteina, mutta nämä ei toimi A3 ja ainoo mahdollisuus tehdä on kaivaa maa merenpinnan alapuolelle, jolloin vesi on toisin sanoen merivettä . Sekä AI tuppas kulkeutumaan ajoneuvolle siihen kun ei tunnistanut sitä joeksi. Vaikka kuinka haluaisin Alasenjärven ja Saunajärven välille joen, kun siinä sellainen on ja historiaakin joella on (Epätoivoissaan venäläiset talvisodassa yrittivät tulla plus -35C asteen pakkasessa virtaavan joen/kosken yli uimalla ja vallata samalla suomalaisten asemat.)JP-9000 wrote:Toivomus/vaatimus: tee karttaan joki/jokia! Ihan liian vähän pääsee ARMAssa jokiseikkailuille. Podagorsk taitaa olla ainoa kartta missä on minkäänlaista jokea.
Tämä on monen muunkin marina mm. Sanginin tekijän yms. (Siinä joet on tehty tällä kaivetaan alaspäin menetelmällä ja joku varmaan huomannutkin että A3 tunnistaa ne mereksi jolloin ojan äärellä kuuluu aaltojen kohina yms.) Yksi syy miksi varmaan Altiksenkin joenuomat on kuivia. Joskus näitä katsellessa tulee mieleen, että eikö näitä olisi voinut samaan moottoriin jotenkin kehittää
Mitä ojiin tulee, on kyseinen lähes mahdoton saada toimivalla tavalla toimimaan, kun tossa heightmapin työkalussa mitä käytän ei voi tehdä niin pientä "pistoa" vaan ojasta tulisi kuten joet eli 15m leveä :/. How ever, Schwemlitzin tekijä teki tämän niillä "kivimuureilla" jolla saatiin fiilistä ojista ja tätä oon miettiny kokeilevani jossain paikoissa. Se taas tarkoittaa yli 100 000 objektia .
Poteroita olen jollakin tavalla suunnitellut, en tiedä vielä varmaksi miten mutta ajatuksena vähän jäljitellä noita talvisodan jättämiä jälkiä. Samalla, että niitä voi pelissäkin hyödyntää.
Oikeestaan ainoita mitä itse kaipaisin ja varmasti Tontokin olisi pienet taimet, "mätäs"/sammaleet ja niitä traktorinmunia. Kovin "Ukraina mappi" kaltaiseksi metsiä ei voi tehdä vaikka haluaisikin rajua metsää, koska performanssi kärsisi ihan liikaa. Toisaalta, itse eksyin tuohon omaan metsään ja ei tullu kovin tarkkaan edes yksityiskohtia tuijoteltua ^^.
Last edited by Annddy on 25 Mar 2015, 16:21, edited 1 time in total.