Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post Reply
Furean
Posts: 650
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Furean »

Image

Tähän ketjuun Keskiviikko 3.5.2017 pelattavien viikkopelejen palaute.

Voit ilmoittautua tähän lankaan, jos haluat johtaa jonkin näistä tehtävistä. Toiveesi otetaan viikkopeleissä huomioon.

Tähän alle päivitetään AWATS-linkit illan tehtäviin.

1. TVT99 Old Hill
2. TVT100 Taistelu varuskunnasta II
3.

Linkki kaikkiin tehtäviin: AWATS
Last edited by JoneKone on 05 May 2017, 10:54, edited 1 time in total.
Reason: Lisätty pelatut tehtävät, sekä awats linkki
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Tuntematon »

Se kerta kun kaikki mikä voi mennä pieleen. Menee pieleen.

Oli ehkä hauskimmat pelit pitkään aikaan vaikka kaikki meni päin vittua.
En siis syytä ketään muuta kuin itseäni tuosta clusterfuckista :lol:

Tässä tehtävän onnistuminen pähkinän kuoressa.
https://www.twitch.tv/videos/139835376?t=03h40m58s
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Bummeri »

Hieman harmitti se kun lähdettiin pohjoisesta irtautuvan vihollisen perästä suorittamaan tunnustelematonta, hidasta mekkikoukkua. Ehkä eniten vielä harmittaa, kun sielläkin alettiin taistelemaan ensin vihollisen kanssa ja sitten päästettiin se menenmään karkuun ja sittenkin vielä jatkettiin sitä rynnäkköä. En tiedä miksi varuskunnan pohjoinen metsä todettiin huonoksi reitiksi. Siellä oli vihollinenkin jo saatu irtoamaan ja me ois painettu konsin ja jorin kanssa vaikka varuskuntaan asti.

Ne äänet on ihan rikki. 5m päässä oleva KK piipun suu blokkaantuu yhdellä havuoksalla, ja aseen ääntä ei kuulu lainkaan. Kumisee hongissa vain??!? Kävelet metsän rajan ja aukean rajamailla kun metsässä on taistelu. Jos modi tunnistaa että olet metsässä, kuuluu vain semmosta saatanan peltihalli huminaa ammuskelusta ja suunta kuullostaa olevan 180 astetta väärään suuntaan. Jos modi tunnistaa että olet metsän ulkopuolella aukealla, kuulet ihan selvästi missäpäin ammutaan metsästä. Ei ihme että ukot on ihan vitun pihalla, pyörivät kuin puolukka pillussa ja katselevat ihan päin helvettiä kun niitä ammutaan. Tämä äänimodi on rikki ja lisäksi se palvelee vain ja ainoastaan sooloajia, sillä niitä ei voi paikantaa metsässä ammuskelun äänen perusteella.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by JoneKone »

Oli kyl ihmeelliset pelit eilen itellä. Tuli selvittyä kyllä sellaisista tilanteista että... ja yleensä ihan tehtävän viimeminuuteille asti ja sit henki veks. :D
Bummeri wrote:.... Tämä äänimodi on rikki ja lisäksi se palvelee vain ja ainoastaan sooloajia, sillä niitä ei voi paikantaa metsässä ammuskelun äänen perusteella.
Käsittääkseni dynasound ja enhanced soundscape toisistaan riippumattomat, mutta tukevat modit. Dynasoundin kanssa ei itellä ongelmia, mutta tuon ES:n hyödyllisyys/toimivuus meidän peleissä ehkä hieman kyseenalainen. Toi arman 3D äänimaisema kun ei joka tapauksessa ole ihan parhaimmasta päästä niin kannattaako sitä sotkea kaiuilla? Etenkin kuin "tailseillä" jo saavutetaan tilaefekti.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Tuntematon »

Itselle tuli vain viesti että meidät suolataan sinne mäen päälle pohjois metsässä ja ei ilmoitusta että vihollinen otti irti. Ja vasta irtoamis käskyn jälkeen selvisi että tappioita oli vain pari miestä.


Itsellä ei ole mitään ongelmia äänien kanssa. Mielestäni saanut paljon paremmin kuvan mistä ammutaan ja kuinka kaukaa. Tietenkin metsän sisällä "kaikuu" mutta ei niin ettei erota. Johtuneeko sitten että itselläni on 7.1 kuulokkeet ja dolby surround ääni päällä.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Paavo »

Bummeri wrote: Ne äänet on ihan rikki.
Juu - tuli huomattua ääniongelmia myös ensimmäisessä kaupunkitaistelutehtävässä. Oma ryhmä pääosin kuoli sen vuoksi että yksi vihollinen ampui meitä selän takaa, mutta äänien perusteella kukaan ei tajunnut edes että mistä suunnasta ne laukaukset tulivat. Piti aika monta 360 pyörähdystä tehdä ennen kuin äänien perusteella pystyi tekemään edes jotain johtopäätöksiä. Tämä oli vain siis yksi esimerkki - joka viikkopeleissä tulee todettua että jokin noissa äänissä mättää.
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Tikka »

Paljon teillä on sound sourceja armassa?
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Bummeri »

Mitä hyvään briiffiin kuuluu?

Arvio vihollisen toiminnasta, johon oma suunnitelma perustuu. Tarkastelemalla vihollisen eri vaihtoehtoja ja arvioimalla niiden todennäköisyyttä on helppompaa pyrkiä tekemään tehokas suunnitelma. Jos pystyt tunnistamaan vastustajan edut ja vahvuudet maaston, kaluston, yms. suhteen oikein, on todennäköistä että pystyt arvaamaan sen suunnitelman. Vihollisen suunnitelman arvaaminen tuo suunnatonta hyötyä, kun esimerkiksi joukot on keskitetty oikein pysäyttämään mekkirushi tai maahanlasku.

Riittävän tarkka suunnitelma, tehtävän alusta loppuun asti on tärkeä. Marssijärjestyksestä, marssireitistä aivan sinne kohteelle viimeisiin suojausasemiin asti. Monesti näkee puolitiehen jääneitä suunnitelmia, joita perustellaan sillä, että se kuitenkin muuttuu pelatessa. Joskus taas loppuu aika kesken. Toki aina ei kerkeä ajan puitteissa tehdä valmista ja suunnitelmat tosiaan muuttuukin pelien aikana. Mutta suunnitelma on sellainen ohjenuora johon voi palata myöhemmässä vaiheessa, vaikka jossain vaiheessa joudutaankin soveltamaan. Lisäksi hyvissä suunnitelmissa on joustoa esimerkiksi reservin tai varasuunnitelman muodossa. Huomatkaa, että reservin ei tarvitse tarkoittaa toimetonta osastoa, vaan voi olla esimerkiksi nopeaan liikkeeseeen kykenevä ryhmä, joka suojaa toissijaisena tehtävänä jotain aluetta kunnes toisin käsketään.

Viimeisenä on suunnitelman toteutusta tukevat toimet. Toteutusta tukevan kommunikaation järjestäminen on tärkeää. Mille kanaville mitkäkin porukat tulee saada kuuntelemaan, jotta touhu on sujuvaa? Voiko jotain toimintaa parantaa poistamalla välikkäsiä vaikkapa 15 avulla? Toteutusta voi tukea myös organisoimalla ryhmien osia tai ajoneuvoja uudelleen. Alistamalla saa mielenkiintoisia kokonaisuuksia aikaiseksi. Lopuksi on tietenkin iänikuinen karttamerkkaus, jonka senkin tulisi palvella suunnitelman toteutusta. Hyvä alku tälle olisi, että ainakaan samoja merkkejä ei turhan montaa löytyisi kartalta.

Jatkuu...
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Bummeri »

Miten hyvä brieffi pidetään?

1. Lue brieffi, kysy kysymyksia paikallaolijoilta omasta kalustosta, maastosta, yms.

2. Delegoi maaston nimeäminen. Sano, että sen pitää tukea kohtamerkattavaa suunnitelmaa ja että tekijän tulee varmistaa ettei tuplamerkkauksia tule.

3. Arvioi vihollisen toiminta ja sen perusteella muodosta taisteluajatus. Taisteluajatus on suuripiirteinen idea siitä, kuinka aiot voittaa vihollisen tässä tilanteessa minimoimalla tai maksimoimalla kummankin puolen vahvuudet ja heikkoudet. Tässä voit hyödyntää 15 apuna.

4. Tee taisteluajatuksen mukainen suunnitelma kartalle merkaten alusta ihan viimeiseen tavoitteeseen asti. OOM, Marssireitti, Joukkueiden tavoitteet ja tehtävät. Myös kohteella ja sen jälkeen. Vihollisen todennäköisiä toimi voi myös olla suunnitelmassa. Lisäksi tässä vaiheessa kaluston alistukset, kommunikaation parannukset yms. suunnitelmaa tukevat toimet on oltava valmiiksi mietittynä ja merkattuna.

5. Pidä suunnitelman alusta loppuun kulkeva brieffi. Vasta tässä vaiheessa henkilöt joita suunnitelma koskee on välttämätön saada paikalle. Selosta myös vihollisen odotettua toimintaa osana brieffiä. Suunnitelmaa tukevat toimet kuten alistukset kannattaa selostaa siinä vaiheessa kun ne suunnitelmassa tapahtuvat.

6. Ota suunnitelman kertomisen lopuksi vastaan ehdotukset ja kysymykset. Tee tarvittavat muokkaukset ja selvennykset.

7. Brieffaa oma johtopartio, kun muut ovat menneet antamaan omia brieffejään. Radisti, 15 ja lämäri ovat sinun ryhmä, ja sinun tulee heidän tehtävät määritellä.

8. Seuraa alaisten suunnitelmia, ilmoita ilmiselvistä ongelmista. Heillä voi olla joku asia mennyt ohi vaikkapa vihollisen toiminnasta.

Yleisiä ongelmia:

Odotellaan paikalle ihmisiä jotai ei vielä tarvita.
Aletaan ottamaan vastaan taisteluajatuksia liian suurelta porukalta.
Suunnitelmaa selitetään ja luodaan samanaikaisesti! ÄLÄ TEE TÄTÄ!
Brieffataan omaa johtopartiota yhteis brieffissä.
Aletaan mikroamaan joukkueita.
Radistille, tai 15 ei mietitä tehtäviä valmiiksi.
Last edited by Bummeri on 08 May 2017, 10:58, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Nouty
Posts: 212
Joined: 30 Jul 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 3.5.2017

Post by Nouty »

Hyviä pointteja Bummerilla ja näihin tulisi ehdottomasti pyrkiä. Keskustelu komentajana toimimisesta ansaitsisi kyllä ihan oman ketjunsa.
Post Reply