Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by Bummeri »

JoneKone wrote:Kuten tuossa omassa kommentissani totesin, niin miten blufor olisi sen ammocachen pitänyt löytää (nyt kävi ihme munkkipulla että joku sen edes näki)? Pelialueena oli tosiaan koko Altis ja hajautettu puolustus läpi tehtävän? Siirsitte sen heti alussa niin ei edes ehditty alueelle koptereilla millä oltais ehkä saatu vihje siirtooperaatiosta? Bluforilla ei ollut kuvaa ammocachesta niin ei edes tiedetty millaista laatikkoa ollaan etsimässä.

Tuon tilanteen voi selittää ihan miten haluaa, mutta kyllä toi siirto oli vastoin yleisiä viikkopelikäytäntöjä. Jos tehtäväntekijä pitää alkaa säännöillä kieltää kaiken mahdollisen niin briiffeistä tulee ylipitkiä sääntökirjoja. Soveltamalla sillä millä briifissä ei ole mainittu avoimessa yhteisössä johtaa pitkässä juoksussa villiin länteen jossa sitten tehdään ihan mitä vaan tilanteen niin salliessa. Joskus tälläiset tilanteet voisi olla "emergent gameplay" mutta arvelisin, että moni ei koe sitä osaksi mukavaa viikkopeliiltaa?
Tää on vähän tällainen oravan pyörä. Ensin ilmaistaan, että tehtävät on liian samanlaisia. Sitten seuraavana kun tehtävässä onkin mahdollisuus johonkin uuteen, niin sitten siihen ei osata vastata. En toisaalta odotakkaan ihmeitä jos tilanteita on näin harvassa ja niistä ei ole keretty oppia. Kuitenkin minun kontekstissa sanoisin, että minulta olisi ollut räikeä virhe lopettaa tehtävä tuohon tyhjälle kätkölle. Tiedustelu mahdollisuus olisi ollut erinomainen kopterien lämpökameroiden johdosta ja viholliskosketuskin oli ollut vielä vain muutama minuutti sitten.
Sinun konteksti kätkötehtävistä eroaa varmaankin omastani. PRbf2 ja PRARMA insu pelimuoto opetti ainakin siihen, että paras tapa paljastaa kätkö on rakennella puolustuksia ja hengailla sen ympärillä.
Kortonki wrote: Siinä saa tehtäväntekijä aika neuroottisesti olla tukkimassa kaikkia porsaanreikiä ja miettimässä kaikkia mahdollisia skenaarioita. Ei tehdä näistä peleistä samanlaista sääntöhelvettiä mitä esmes. nyky-Suomi on. Ollaan met nyt sen verran järkevää porukkaa että edes ripaus tervettä harkintaa löytynee.
Hauska vertauskuva, mutta valitettavasti tehtävän tekijän tehtävä on analysoida omaa tuotostaan mahdollisimman tarkasti ja monesta näkökulmasta. Sitten tehtävän ajatuksen mukaisesti rajata tehtävä tarpeeksi tarkasti. Ei siitä mitään lakikirjaa saa aikaiseksi, ja kuten sanoin aiemmin niin on parempi tehdä rajoitukset pelimekaniikoilla. Aina ei onnistu, mutta sittenpähän toivottavasti oppi taas uutta. Tämä on tätä laatu vastaan määrä keskustelua. Minusta tämä missio oli tosin kyllä tuon kämmin takia parempi.

Kentsu on siinämielessä oikeassa, että ainakin tästä muodostuu erinomainen oppimistilanne tehtäväntekijälle. Toivottavasti siihen suntaan, että olipa kiehtovaa havaita mitä pelaajat päätti tehdä tällä kömmähdykselläni. Mutta väyrysen kommenttin lukeneena, niin ilmeisesti ei hänelle ainakaan avautunut mitään uusia ulottuvuuksia jossa tapahtunutta voisi hyödyntää vaihtelevampien tehtävien tekemiseen. Lukeeko näitä kukaan? Meillä harmillisesti tehtäväntekijät yleensä ottavat vain sitten ronskisti takapakkia kun jotain uutta on tullut vahingossa tai tarkoituksella testattua ja palaute on aina murskaava. Ei tahdota katsoa mitä hyvää siitä syntyi ja jatkaa sen suunnan kehittämistä.

Pakko vielä tuosta puolustajan näkökulmasta puhua. Minä ehdotin, että kannattaa kokeilla onko kätkö siirrettävissä. Minulla oli ajatus, että panostetaan koko alue ja jätetään joku kyttäämään kunnes vihollinen tulee sinne alueelle. Sitten siinä alueen tutkimisen sekaannuksessa posautetaan paskat taivaaseen ja mopataan loput hyökkääjät pois. Trade sitten muutti tätä idea sen verta, että siirretään kätkö läheiseen kylään jota puolustetaan, jolloin hyökkääjä menettää optiikka edun. Trade ilmeisesti oletti, että hyökkääjä osaa tulkita tilanneta. Ja että hyökkääjä jatkaisi kohti kaupunkia etelässä. Ihan järkevän kuuloinen idea joka ei sitten onnistunutkaan.

Harmi vaan ettei kukaan ollut posauttamassa panostuksia siellä kätköllä enää. Vissiin maltti loppui kesken ?
EDIT: Ehdottaisin vieläkin samaa taktiikka, sillä se on erinomaisen käypä tilanteeseen nähden. En koe kehottaneeni rikkomaan mitään sääntöjä. Herrasmiesmäisiä tai kirjoitettuja.
Last edited by Bummeri on 27 Feb 2017, 11:21, edited 7 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by JoneKone »

Bummeri wrote: Tää on vähän tällainen oravan pyörä. Ensin ilmaistaan, että tehtävät on liian samanlaisia. Sitten seuraavana kun tehtävässä onkin mahdollisuus johonkin uuteen, niin sitten siihen ei osata vastata. En toisaalta odotakkaan ihmeitä jos tilanteita on näin harvassa ja niistä ei ole keretty oppia. Kuitenkin minun kontekstissa sanoisin, että minulta olisi ollut räikeä virhe lopettaa tehtävä tuohon tyhjälle kätkölle. Tiedustelu mahdollisuus olisi ollut erinomainen kopterien lämpökameroiden johdosta ja viholliskosketuskin oli ollut vielä vain muutama minuutti sitten.
Sinun konteksti kätkötehtävistä eroaa varmaankin omastani. PRbf2 ja PRARMA insu pelimuoto opetti ainakin siihen, että paras tapa paljastaa kätkö on rakennella puolustuksia ja hengailla sen ympärillä.

Harmi vaan ettei kukaan ollut posauttamassa panostuksia siellä kätköllä enää. Vissiin maltti loppui kesken ?
EDIT: Ehdottaisin vieläkin samaa taktiikka, sillä se on erinomaisen käypä tilanteeseen nähden. En koe rikkoneeni mitään sääntöjä. Herrasmiesmäisiä tai kirjoitettuja.
Itse olin siinä silloisessa keskustelussa sitä mieltä, että viikkopelitehtävät kannattaa pitää yksinkertaisina ja selkeinä jotta meillä riittää pelaajia ja halukkaita johtajia. Muutama äänekäs huuti vaihtelua. ;) Monivaiheiset tehtävät ja oikeasti dynaamiset taistelukentät ovat sopivia eventteihin ja teemailtoihin jolloin on enemmän aikaa pohtia kuvioita. Ja näinhän on toimittu ja konsepti tuntuisi toimivan. Tottakai eri assetteja ja eri maastoja voi kokeilla, mutta viikkopelitehtävän tehtävä pitää mun mielestä olla määritelty yhdellä lausella jos halutaan, että välillä on muitakin johtamassa.

Mulla on silti edelleen pieniä vaikeuksia ymmärtää tämä puolustamasi näkökanta, että miten meidän olisi pitänyt arvata, että asekätkö on siirretty tehtävän ensimmäisten minuuttien aikana viereiseen kylään? Asiahan on tottakai päivänselvä teille jotka sitä siirsi. Meillä taas ei ollut tiedossa ensinnäkin minkä kokoisesta asekätköstä on kyse ja onko se edes siirrettävissä. Jo ihan 2 km säteellä kohteesta oli useampi kylä, metsä ja kymmeniä vastaavia rakennuksia johon olitte sen voinut viedä. Zaroksen kylä sattui olemaan Bravon hyökkäysreitin varrella ja siellä odotettiinkin olevan vihollista, joten epäilyt ei nyt erityisesti sen perusteella herännyt. Kylänä niin lämmöilläkin on vaikeata arvioida onko siellä koko vihollisen joukkue vai vain partio. Kyllä me tiedettiin, että olette siellä, mutta sehän sopi meille koska oltiin menossa muualle. Vasta kun päästiin kohteen rakennuksien sisälle pystyttiin toteamaan, ettei ammuskätkö ole siellä ja silloin laitettiin jo tehtävä poikki. Seuraava steppi ja 1 h olisi tosiaan sitten todennäköisesti pienen pähkäillyn jälkeen ollut se, että lähdetään etsimään kätköä muualta.

Ei toi nyt lopulta iso juttu ollut, ja tehtävä oli ainakin joillekin kai ihan hauska (itelläkin, miinus loppu). Siinä jäi nyt kuitenkin lopputaistelu käymättä ja olisin vaikka mielummin räjähtänyt kohteen ympärille viljeltyihin pommeihin kuin todeta, että olisi pitänyt jotenkin osata arvata, että briiffissä annettu kohde ei enää olekkaan siinä mihin se on annettu koska paikka ei kelvannut puolustajille. Noh, tehtäväntekijät varmaan oppi tästä taas jotain. :) Sääntöjä ja viivoja tehtäviin ja kaikki ace:n mahdollistamat kuviot pitää huomoida.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by Tonto- »

Johtajat luovat suunnitelman aina puitteissa, jotka tehtäväntekijä tarjoaa ja jotka tehtävän tarkistajat ovat todenneet toimiviksi. 15min briiffin aikana saadaan nippanappa suunnitelma aikaiseksi eikä se ole pelaajien tehtävä alkaa puntaroimaan mitä kaikkea sen puitteissa saa tehdä.

Tuo ko. tehtävä oli yksinkertaisesti pelimekaanisesti rikki.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by Bummeri »

Tonto- wrote: Tuo ko. tehtävä oli yksinkertaisesti pelimekaanisesti rikki.
Mutta Tonto.

Image
JoneKone wrote: Vasta kun päästiin kohteen rakennuksien sisälle pystyttiin toteamaan, ettei ammuskätkö ole siellä ja silloin laitettiin jo tehtävä poikki. Seuraava steppi ja 1 h olisi tosiaan sitten todennäköisesti pienen pähkäillyn jälkeen ollut se, että lähdetään etsimään kätköä muualta.
Niin, tieten jos mahollisuutta ei ajan puolesta anneta, niin eipä siinä silloin mitään tietenkään voi. Harmillisesti eivät nyt ihan ajatukset kohdanneet tuossa missiossa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by ruoste »

Pitäisiköhän meidän koittaa siirtää viikkopelien fokusta viihtyvyyden suuntaan, nykyisestä voitto hinnalla millä hyvänsä suuntauksesta.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by IsaiahCortez »

Bummeri wrote:
JoneKone wrote:Kuten tuossa omassa kommentissani totesin, niin miten blufor olisi sen ammocachen pitänyt löytää (nyt kävi ihme munkkipulla että joku sen edes näki)? Pelialueena oli tosiaan koko Altis ja hajautettu puolustus läpi tehtävän? Siirsitte sen heti alussa niin ei edes ehditty alueelle koptereilla millä oltais ehkä saatu vihje siirtooperaatiosta? Bluforilla ei ollut kuvaa ammocachesta niin ei edes tiedetty millaista laatikkoa ollaan etsimässä.

Tuon tilanteen voi selittää ihan miten haluaa, mutta kyllä toi siirto oli vastoin yleisiä viikkopelikäytäntöjä. Jos tehtäväntekijä pitää alkaa säännöillä kieltää kaiken mahdollisen niin briiffeistä tulee ylipitkiä sääntökirjoja. Soveltamalla sillä millä briifissä ei ole mainittu avoimessa yhteisössä johtaa pitkässä juoksussa villiin länteen jossa sitten tehdään ihan mitä vaan tilanteen niin salliessa. Joskus tälläiset tilanteet voisi olla "emergent gameplay" mutta arvelisin, että moni ei koe sitä osaksi mukavaa viikkopeliiltaa?
Tää on vähän tällainen oravan pyörä. Ensin ilmaistaan, että tehtävät on liian samanlaisia. Sitten seuraavana kun tehtävässä onkin mahdollisuus johonkin uuteen, niin sitten siihen ei osata vastata. En toisaalta odotakkaan ihmeitä jos tilanteita on näin harvassa ja niistä ei ole keretty oppia. Kuitenkin minun kontekstissa sanoisin, että minulta olisi ollut räikeä virhe lopettaa tehtävä tuohon tyhjälle kätkölle. Tiedustelu mahdollisuus olisi ollut erinomainen kopterien lämpökameroiden johdosta ja viholliskosketuskin oli ollut vielä vain muutama minuutti sitten.
Sinun konteksti kätkötehtävistä eroaa varmaankin omastani. PRbf2 ja PRARMA insu pelimuoto opetti ainakin siihen, että paras tapa paljastaa kätkö on rakennella puolustuksia ja hengailla sen ympärillä.
Kortonki wrote: Siinä saa tehtäväntekijä aika neuroottisesti olla tukkimassa kaikkia porsaanreikiä ja miettimässä kaikkia mahdollisia skenaarioita. Ei tehdä näistä peleistä samanlaista sääntöhelvettiä mitä esmes. nyky-Suomi on. Ollaan met nyt sen verran järkevää porukkaa että edes ripaus tervettä harkintaa löytynee.
Hauska vertauskuva, mutta valitettavasti tehtävän tekijän tehtävä on analysoida omaa tuotostaan mahdollisimman tarkasti ja monesta näkökulmasta. Sitten tehtävän ajatuksen mukaisesti rajata tehtävä tarpeeksi tarkasti. Ei siitä mitään lakikirjaa saa aikaiseksi, ja kuten sanoin aiemmin niin on parempi tehdä rajoitukset pelimekaniikoilla. Aina ei onnistu, mutta sittenpähän toivottavasti oppi taas uutta. Tämä on tätä laatu vastaan määrä keskustelua. Minusta tämä missio oli tosin kyllä tuon kämmin takia parempi.

Kentsu on siinämielessä oikeassa, että ainakin tästä muodostuu erinomainen oppimistilanne tehtäväntekijälle. Toivottavasti siihen suntaan, että olipa kiehtovaa havaita mitä pelaajat päätti tehdä tällä kömmähdykselläni. Mutta väyrysen kommenttin lukeneena, niin ilmeisesti ei hänelle ainakaan avautunut mitään uusia ulottuvuuksia jossa tapahtunutta voisi hyödyntää vaihtelevampien tehtävien tekemiseen. Lukeeko näitä kukaan? Meillä harmillisesti tehtäväntekijät yleensä ottavat vain sitten ronskisti takapakkia kun jotain uutta on tullut vahingossa tai tarkoituksella testattua ja palaute on aina murskaava. Ei tahdota katsoa mitä hyvää siitä syntyi ja jatkaa sen suunnan kehittämistä.

Pakko vielä tuosta puolustajan näkökulmasta puhua. Minä ehdotin, että kannattaa kokeilla onko kätkö siirrettävissä. Minulla oli ajatus, että panostetaan koko alue ja jätetään joku kyttäämään kunnes vihollinen tulee sinne alueelle. Sitten siinä alueen tutkimisen sekaannuksessa posautetaan paskat taivaaseen ja mopataan loput hyökkääjät pois. Trade sitten muutti tätä idea sen verta, että siirretään kätkö läheiseen kylään jota puolustetaan, jolloin hyökkääjä menettää optiikka edun. Trade ilmeisesti oletti, että hyökkääjä osaa tulkita tilanneta. Ja että hyökkääjä jatkaisi kohti kaupunkia etelässä. Ihan järkevän kuuloinen idea joka ei sitten onnistunutkaan.

Harmi vaan ettei kukaan ollut posauttamassa panostuksia siellä kätköllä enää. Vissiin maltti loppui kesken ?
EDIT: Ehdottaisin vieläkin samaa taktiikka, sillä se on erinomaisen käypä tilanteeseen nähden. En koe kehottaneeni rikkomaan mitään sääntöjä. Herrasmiesmäisiä tai kirjoitettuja.
Huono verrata PR:ään millään tavalla. PR:än insutehtävissä kun lätkii tarpeeksi insuja hengiltä niin kartalle ilmestyy täppä jossa se penteleen kätkö on. Ja ne kartat ei loppu peleissä ole sellaisia että kun kun lähetään menemään suuntaan X niin siinä ei kestä kovin kauaa kun tulee pelialueen raja vastaan. Toisekseen ne Insu mätöt kestää parhaillaan neljättä tuntia, kunhan vaan tiketit riittää. Ja aivan kovin isoa marginaalia ei käsittääkseni tehtävän tekoon ole, kun on tietyt standartit mitkä pitää tehtävästä löytyä. "Tilanne, tehtävä, toteutus". Ja yleensä kun tehtävän tekijä tekee tehtävän, hänellä on mielessä skenaario X. Ei se Y minkä joku saattaa toteuttaa vahingossa. Tässä tilanteessa raahamalla sen laatikon ihan jonnekkin muualle, kun ideana oli varmaankin tapella kyseisen rakennuksen ympärillä. Kuitenkin AFI:n suunta on se että pidetään hauskaa. Ja se ei tarkoita sitä että pitkitetään tehtävää syystä X. Ellei yli 80% jätkistä ole hengissä molemmilla osapuolilla. Paras tapa saada väki vähenemään on juuri sellaiset pienet "vahingot" eli pelialueen ulkopuolelta/rajaamyöten meneminen, tehtävä objektien tahallinen siirtäminen ja muu pieni kiusa. Siksihän meille tuli sääntöjä kuten "ei vihollisen rensseleitä, DayZ:etailua tai muuta vastaavaa perseilyä."
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by Tonto- »

Bummeri wrote: Mutta Tonto.

Image
+1

Tehtävä oli siis pelimekaanisesti rikki, jos laatikkoa ei oltu tarkoitettu siirrettäväksi. Vahinkoja sattuu, mutta vahingoistaan huolimatta tehtävä tarjosi monelle varmasti hauskoja hetkiä.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by Keneraali »

IsaiahCortez wrote: Huono verrata PR:ään millään tavalla.
En näe että Bummeri millään tavallaan vertaa meidän pelaamista tai kyseessä olevaa tehtävää PR:ään. Tuo vain esille PR:ssä opittua asiaa kätköjen etsimisen/puolustamisen suhteen. Esim. kätkö harvoin jätetään puolustamatta mikäli hyökkääjä tietää summittaisen sijainnin, saati tarkan. Ja hyökkääjä vihollisen liikkeiden perusteella tekee arvioita sijainnista.
IsaiahCortez wrote: Ja yleensä kun tehtävän tekijä tekee tehtävän, hänellä on mielessä skenaario X. Ei se Y minkä joku saattaa toteuttaa vahingossa. Tässä tilanteessa raahamalla sen laatikon ihan jonnekkin muualle, kun ideana oli varmaankin tapella kyseisen rakennuksen ympärillä.
Mutta pitääkö suunnitelmia tekevien alkaa miettimään sitten mitä tehtäväntekijä ei ole tarkoittanut ajatuksellaan? Mielestäni tekijän vastuuseen kuuluu myös se että viime kädessä estetään sellaiset peliliikkeet, jotka ei siihen skenaarioon hänen mielestään kuulu. Ei se pelaajien tehtävä ole.
IsaiahCortez wrote: Kuitenkin AFI:n suunta on se että pidetään hauskaa. Ja se ei tarkoita sitä että pitkitetään tehtävää syystä X.
Ajattelen AFI:n pelaamista "simulaatio"pelaamisena verrattuna muuhun massaräiskintä hommiin. Ja tästä johdettuna tämän tasoisissa peleissä ei mielestäni kuulu automaattisesti olla hauskaa, se voi olla sivutuotteena ja usein onkin. Kuitenkin pelaamisen pitäisi olla viihdyttävää, joka taas on selkeästi eri asia.

Tehtävän pitkittäminen, mikäli viittaat keskusteltuun tehtävään, niin ei suorannaisesti täyttynyt. Puolustaja teki arvion annetusta tehtävästä, totesi merkityn kohdan ja sitä ympäröivän alueen heikoksi, etenkin optiikkahelvettiä vastaan, ja suoritti peliliikkeen parantaakseen omia asemiaan. Sekä parhaimmassa ajatuksessa olisi mahdollisesti neutralisoinut optiikka eron. Puolustajan toimiin ajoi epäedullinen maasto sekä rajaamaton alue. Yleensä tehtävissä kuitenkin molemmat osapuolet hakevat niitä edullisia maastoja omalle toiminnalleen, "Reunalla! Kaunis on maailma!". ++ Tehtävän pitkittämiseen viitaten, ajan säästämiseksi esimerkiksi kopteri olisi voinut laskeutua kohteen viereen ja todeta sen tyhjäksi. Tämä olisi ollut mahdollista n. 46min kohdalla, olettaen että kopteritiedustelu olisi jatkuvaa alueella ja puolustajan liikkeittä seurattu, alue kuitenkin oli tyhjä/melko tyhjä koko tehtävän ajan.



Näitä kommenteja luettua ja asioita pohdittua näkisin myös että asiaa kannattaisi jollakin tavalla jatkokehittää, kuten Bummerikin mainitsi. Jonen mainitsema tarve pitää tehtävät yksinkertaisina ja selkeinä on osittain väärä. Se että tehtävät on kertatoisensa jälkeen hyökkää paikasta A paikkaan B, rajoittaa erilaisuutta. Tehtäviin ei kuitenkaan tuoda erilaisuutta varustamalla joukkoja mitä hulluimmilla ja erikoisimmilla varusteilla, tai muodostamalla tavallisesta poikkeavia osastoja.

Enemmän saadaan irti monipuolisista tehtävistä kun tehtävissä on eri syvyyksiä. Toiset on yksinkertaisimpia "liiku 1km ja valtaa", toiset taas voisivat olla "tarkista tämä ja suorita jatkotoimenpiteet tilannetietojen perusteella". Vähän hatusta mutta kuitenkin. Tietenkin haasteellisempi tehtävä vaati tekijältäkin enemmän, mutta uskon sen myös antavan enemmän pelaajilla, erityisesti johtoportaille. Kiväärimiehet on jokatapauksessa tyytyväisiä kun ase laukeaa.
Ei tule tapahtumaan helposti tai nopeasti, mutta pidemmällä ajalla. Saattaisi tuoda tehtäviinkin uudelleenpeluu arvoa erilailla.


Ps. puolustajan briiffissä taisi olla 3-4 taistelijaa, jolla tuli melkein heti mieleen, nähtyään tehtäväalueen, että siirretään laatikkoa jos voidaan. Tietenkin tällainen voi mennä ohi myös tehtäväntarkastuksessa, mutta ihmettelen silti suuresti. En tiedä siis mitään tehtävätarkastuksen prosessista, olettanut aina vaan että sitä kokonaiskuvaa katsotaan jonkin verran.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by Tuntematon »

Itse en ymmärrä tätä suurta ongelmaa tehtävän antoa kohtaan. Se oli bluforilla erittäin yksinkertainen "ota kätkö haltuun" ja kartalla oli kätkö merkki.

Noh tehtävä päättyi siihen että bluforilla oli kätkön sijainti hallussa. Blufor suoritti oman tehtävänsä. Jobs Done

Indforilla tehtävänä oli puolustaa kätköä?

Noh tehtävä päättyi siihen että Indforilla oli kätkö hallussa. Indfor suoritti oman tehtävänsä. Jobs Done

Bluforin tehtävä ei ollut etsiä itse ase kätköä. Olkoon sitten tarkoituksella tai ei. Sillä ei ole mitään merkitystä.

Se että molemmilla puolilla oli eri tehtävän anto, ei tee tehtävästä huonoa. Se että tehtäväntekijän pitää vähän miettiä miten nämä kaksi eri tehtävää risteää ja luo hyvän tehtävän on se vaikea osuus.

Ja ei se itse erilainen tehtävän anto johtaja määrään vaikuta. Kyllä siihen on paljon muita tekijöitä.

Tässä oli hyvä idea tehtävästä ilman rajoja. Pisteet väyryselle.
Heti nähtiin ongelma siitä että totuttu hyökätä niin että voi mennä reunaa pitkin. Nyt kun ei niitä ollut. Joutui johtajat pois siltä omalta mukavuus alueelta ja toimimaan erilailla. Josta johtuu suurin mielipaha.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 25.2.2017

Post by Tuntematon »

ruoste wrote:Pitäisiköhän meidän koittaa siirtää viikkopelien fokusta viihtyvyyden suuntaan, nykyisestä voitto hinnalla millä hyvänsä suuntauksesta.
+1.

Mitä väliä kumpi voittaa. Kunhan on hyvä fiilis ja kaikki pääsee vähän mähiseen :D
Post Reply