ARMA 3 modikeskustelu

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Bummeri »

ES ja Dynasound yhdessä vanilla vehkeitä kayttäessä laskevat mielestäni pelattavuutta merkittävästi kummatkin. Testasin ja tulin siihen tulokseen että erityisesti aseiden etäisyyden arviointi hankaloituu modeilla merkittävästi. Aseiden äänet ovat toki hieman erillaisia, mutta pelattavuuden lasku ei minusta ole niiden arvoinen. Lisäksi dev branchissa lähes joka viikko tullee Bissin toimesta uusia äänisampleja, että ne on kyllä työnalla sieltäkin puolelta. Minusta nuo modit eivät ole järkevä lisäys meidän repoon.


Edit: Täytyy vielä tesmailla miten on noiden rhs yms. kanssa.
Last edited by Bummeri on 18 Jan 2017, 18:08, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Temppa »

Pitäisi saada uutta mappia repoon vaihteeksi:
Tässä olisi muutama vaihtoehto:

Afghan village
http://www.armaholic.com/page.php?id=24232
Vaatii fatan, joka meillä on jo.
82mt
Testasin: Kuin tasainen fata, hyvältä vaikutti.

Bornholm lite
https://forums.bistudio.com/topic/18582 ... -bornholm/
Siihen on ilmestynyt Black Sky Global Patch
http://www.armaholic.com/page.php?id=32059

MSKE
https://forums.bistudio.com/topic/17911 ... sion-2017/
Saanut uuden päivityksen By Xcam team
Vaihdettu altis taloja ja muutenkin fixattu.

MBG Celle 2
http://www.armaholic.com/page.php?id=16585
237mt

Sitten olisi vielä
Clafghan
Fallujah
Taunus (vaatii 64bit käytännössä)
Xcam prototype (kaupunki 20fps)
Last edited by Temppa on 24 Jan 2017, 20:20, edited 1 time in total.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Bummeri »

Ahteri wrote: Afghan village
http://www.armaholic.com/page.php?id=24232
Vaatii fatan, joka meillä on jo.
82mt
Vaatii nimenomaan A2 fatan jota meillä ei ole repossa, meillä on a3 versio. Hieno maasto kyllä vaikka pieni onkin.
Eikös tämä toiminut aika huonosti kun se meillä repossa oli.
MSKE
https://forums.bistudio.com/topic/17911 ... sion-2017/
Saanut uuden päivityksen By Xcam team
Vaihdettu altis taloja ja muutenkin fixattu.
Katsoin läpi, ja en kyllä huomannut mitä oli tehty? Koko kartta on vieläkin todella paljas. Esim peltoja ei vieläkään aidattu kivillä tai muullakaan.
Henkilökohtaisesti en pidä kartasta. Ei mitään maastonmuotoja, ja metsät ovat vain sitä tiheää laitaa ja sitten aukeaa. Aika huono immersio ja pelattavuus. Muutenkin tämä ja ylempi MSKE yhdistyy siinä beketov kartassa.
Sitten olisi vielä
Clafghan
Fallujah
Taunus (vaatii 64bit käytännössä)
Xcam prototype (kaupunki 20fps)
Nuo xcam kartat ei varmaan kyllä toimi suurella pelaaja määrällä edes kohtuudella. Fallujahkin, kun aikanaan pelattiin oli vähän hengetön kartta. Kaupunki siinä on aika yksiulotteinen kun sisältää paljon A1sen taloja.
Clafghanissa on kieltämättä muutamia kiinnostavaia paikkoja, mutta toimiiko se ja kuinka suuri se on vaatimuksineen?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by ruoste »

Tai sitten otetaan kaikki kartat kokeiluun ja poistetaan niitä jos tuntuu että eivät ole pelikelpoisia.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Furrezi
Posts: 23
Joined: 23 Nov 2015, 11:27

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Furrezi »

Mitä kävi Napf kartalle? Joskus piti sitä testata AFIssa mutta ilmeisesti AFIsyncin kanssa oli ongelmia vielä silloin.
http://www.armaholic.com/page.php?id=30518
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... earchtext=
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Bummeri »

Furrezi wrote:Mitä kävi Napf kartalle? Joskus piti sitä testata AFIssa mutta ilmeisesti AFIsyncin kanssa oli ongelmia vielä silloin.
http://www.armaholic.com/page.php?id=30518
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... earchtext=
Musitelisin että tässä on päällekkäisiä assetteja cup terrainsin kanssa, jotka voi ylikirjottaa jotain cupin muokkauksia, mutta en ole varma.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Temppa »

Eikös meillä ole a2 versio fatasta, a3 versio on ilmestynyt viime vuoden lopulla.
User avatar
Nouty
Posts: 212
Joined: 30 Jul 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Nouty »

Ahteri wrote:Eikös meillä ole a2 versio fatasta, a3 versio on ilmestynyt viime vuoden lopulla.
A3 versio on ollut jo vuosia. Varmaan yks ensimmäisiä ihan varsinaisesti A3:lle käännettyjä A2 karttoja.
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Temppa »

Lisää kartta ehdokkaita:

Kidal - Mali
http://www.armaholic.com/page.php?id=31089
287mt
Testasin: valtava tasainen aavikko jossa yksi todella iso kaupunki. antoi jotain virhettä kalliosta kun zoomas sitä, tiet piirtyy liian lähellä kun kopulla lensi.

G.O.S Song Bin Tanh
http://www.armaholic.com/page.php?id=29790
317mt
Testasin: Tasainen viidakko, hyvä tunnelma, tasainen fps. Ihan ok.

TrpÜbPl. Einfelde Nord, SB2
http://www.armaholic.com/page.php?id=30543
176mt
Testasin: maasto näytti kököltä, ei jatkoon

Helvantis
http://www.armaholic.com/page.php?id=27617
358mt
Testasin: Luminen maasto, iso arma1 rakennuksilla tehty kaupunki, joissain paikoissa näkyy rumaa vihreää joka muuttuu valkoiseksi kun menee lähelle. Pyöri ok, minimi 50fps kopterilla 4k piirrolla. Kyllä täällä pelais jos ei välitä pikku tekstuuri vioista.

Cossac cape, Crimea
http://www.armaholic.com/page.php?id=28609
311mt
Testasin: Lentokenttä keskellä ja vuoria vähän ympärillä... ei mitään pelattavaa, ei jatkoon

G.O.S Dariyah
http://www.armaholic.com/page.php?id=25949
144mt
Testasin: Afrikkaan sijoittuva kartta, aavikkoa, pientä vuorta, vähän puskaa/kiveä siellä täällä, lähi-itä tyylisiä kaupunkeja useampia, pyörii hyvin. Ihan ok.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Bummeri »

Ahteri wrote: Helvantis
http://www.armaholic.com/page.php?id=27617
358mt
Testasin: Luminen maasto, iso arma1 rakennuksilla tehty kaupunki, joissain paikoissa näkyy rumaa vihreää joka muuttuu valkoiseksi kun menee lähelle. Pyöri ok, minimi 50fps kopterilla 4k piirrolla. Kyllä täällä pelais jos ei välitä pikku tekstuuri vioista.

Cossac cape, Crimea
http://www.armaholic.com/page.php?id=28609
311mt
Testasin: Lentokenttä keskellä ja vuoria vähän ympärillä... ei mitään pelattavaa, ei jatkoon
Näistä kahdesta osaan senverta sanoa, että Helvantiksessa on maasto hieman kämänen ja sen maapohjan väri on todella silmiinpistävä.
Cossac cape on tosi pieni ja outo "testi".
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply