Bummeri wrote:
Tokassa olis ollut erinomaisen tärkeää rauhassa varmistaa kylän ympärystä ennenkuin kylään yrittää mennä yksikään sielu. Se on toistuva ongelma meillä peleissä. Kolmea rakennusta suurempaa rakennettua aluetta ei saa yrittää ottaa haltuun, enenkuin ympäröivä maasto on 100% putsattu ja lukittu vihollisen toiminnalta.
Senkin jälkeen on hyvä pyrkiä lohkomaan kaupunki sellaisiin tulella valvottuihin osiin, että ne on helppo putsata ja vihollinen ei pääse liikkumaan alueen sisällä merkittävästi.
Vähän arvelinkin tehtävän alussa, että yksi joukkue sulaa aika nopeasti tuon kokoiselle alueelle hyökätessä. Olisi tarvinnut olla varmaan toinen joukkue siinä vieressä tukemassa, että tuollainen alue saadaan haltuun. Alpha-joukkueelle oli tullut vaunun lämpökameroilla tieto, ettei kylässä näkynyt vihollista, ja vaunut pystyivät supressoimaan niitä etelän mäkiä, niin käskin ryhmät sen perusteella etenemään taloille. Tässäkin oli käsketty vaan lähimmille taloille, eikä etenemään sen pidemmälle.
En silti ihmettele, että ryhmät suli sinne kylään. Kaupunkitaistelu on RJ:lle tosi vaikea paikka, kun pitäisi pitää porukka todella kurinalaisesti kasassa, edetä talo talolta ja varmistaa korttelit yksi kerrallaan. Jos antaa yhtään miesten lähteä juoksentelemaan sinne itsekseen (mitä kaikki vanhat CS-pelaajat haluaa jostain syystä tehdä
), niin nehän napsitaan pois yksitellen.
Tykkäsin kyllä siitä, että talot oli merkattu. Käskyjen antaminen ja maalien ilmoittaminen radiossa oli yllättävän helppoa, kun sanoi vaan numeron. Ehkä kuitenkin kannattaisin, että merkitään 3-4 talon ryppäitä, koska selkeyttää kartanlukua huomattavasti.