ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by Annddy »

Tästä oli jo puhetta discordissa, näistä eri simuista. IL2 BOSille löyty oma threadinsa jo, mutta ajattelin yleisesti tämmöisen muodostamista yleisesti simuihin liittyen, Rise of Flight (WW1), Falcon 4 BMS, DCS.

Falcon 4.0 on tällä hetkellä alennuksessa Steamissa 3,49€ hintaan! Nyt kannattaa käyttää tilaisuutta hyväksi, varsinkin jos DCSn modulet tuntuu kalliilta. Perus Falcon ei toimi enää nykyajan koneilla, mutta BMSn takia kannattaa uhrautua tuon hinnan vuoksi jo.

BMSn voi ladata täältä
https://www.bmsforum.org/forum/forum.php

Falcon 4.0 on Microprosen tekemä F16-simulaattori joka julkaistiin vuonna 1998. Sen on sanottu olevan realistisin Jetfight-simu koskaan ja vaikka DCS onkin kovanluokan simu, moni silti palaa edelleen takaisin tähän.

Benchmark Sims eli "BMS" on tehnyt kyseiseen simuun modia pitkän aikaa, mukana on eri koneita lennettävänä mm. F-14, FA/18, A10, Mirage, Viggen ja tietysti F16. Grafiikkoja on paranneltu, koneen toiminnat on tehty enemmän aitoa vastaavaksi, AIta paranneltu. Mukana on myös muiden käyttäjien tekemiä terraineja ladattavissa, kuten Israel, Balkanit yms.

Mikä tekee simusta erikoisen on sen Dynaaminen kampanja, eli konflikti elää koko ajan, on myös online serveritä jotka toimii COOP periaatteella, tai sitten ihan Force-on-Force jossa voi multiplayerissa sitten hakata tota kampanjaa. Mahdollista myös pelata omalla serverillä keskenään. Simussa on myös oma VOIP joka toimii taajuuksilla kuten esim. TFAR ja ACRE

Olisiko täällä innostusta tiettynä iltana viikossa esimerkiksi aloittaa tuommoinen kampanja ja hakata sitä? UOlla on oma tämmöinen "UOAF" ja he pelaavat omaa kampanjaa mahdollisimman realistisesti ja taktikoolisti. Mukaan tarvitset vain käytännössä joysticin, hiiren ja näppäimistön, HOTAS helpottaa... Itse kuitenkin tällä hetkellä käytän pelkkää tikkua. Jonekone ilmeisesti myös hommasi Falconin.

Alla videoita kyseisestä simusta







User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by Annddy »

Nyt on kasassa jo kolme.

Ensi sunnuntaina ekat iltamat?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by JoneKone »

Annddy wrote:Nyt on kasassa jo kolme.

Ensi sunnuntaina ekat iltamat?
Voisin yrittää paikalle.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by niemih »

Kun noin halvalla saa, niin pitääpä heti hommata tuo Falcon 4.

Pakko myöntää, että taas uuden simun opetteluun saa kyllä aikaa kulumaan, ja sitä ei sinänsä ole liikaa, mutta voin kyllä tulla sunnuntaina kattomaan, että mitä saadaan aikaiseksi.

IL-2 ja DCS kiinnostaisi myös, mutta tosiaan, kaikkea ei ehdi.
chej
Posts: 13
Joined: 15 Dec 2015, 18:46

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by chej »

Sunnuntai sopii itselle.

Voidaanko Annddy jo ennen sunnuntaita pitää joku harjoittelusessio. Parin tunnin opettelulla ei vielä isompia operaatioita pysty suorittamaan kun ei käytännössä ole mitään pohjaa taistelusimuista.
User avatar
raimo
Posts: 86
Joined: 19 Jul 2014, 18:20

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by raimo »

Olisin kiinnostunut jos DCS:ää pelaatte, mutta jonkinlainen pikakurssi etenkin aseiden käyttöön olisi tarpeellinen. Löytyy FC3 koneet + A10c.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by JoneKone »

Pitäisi päättää kumpaa simua pelaa. Vähän aikaa jne. jolloin ei jaksa 3 eri konetyypin/pelin keybindit pitää päässä. DCS F-15 olis itelle tällä hetkellä se juttu vaikka Falconin ostinkin. Toisaalta koneella/simulla ei niin väliä kunhan servut toimii ja löytyy pelaajia joiden kans pelata.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by Annddy »

Mulla on DCSästä toi FC3 ja MIG21 sekä toi Nevada myös. DCS worldin MP mitä oon pelannu rajottuu jonnekkin 500x500m alueelle jossa sitten 35 konetta furballaa samaan aikaan :D.

Sinänsä mikäähän ei estä kummankaan simun touhuumista, käytännössä RWR molemmissa on samanlainen paitsi bindauksien osalta ehkä. Falconissa on toi dynaaminen kampanja mikä siinä vetää puoleensa,

Chejille myös että oon samaa mieltä, meikä nyt melkein joka ilta on valmis, tommoseen perus "tutustumis" lennolle ei tarvii aikaa muutenkaan varata, saati samalla testata tuota hostaamista ja MPtä.
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by niemih »

Niin, mulla on tosiaan DCS:stä se F15 ja A10-C. Itse ehkä olisin sen F15 tai SU-25 puolella. Sen verran hankala näyttää olevan tuo learning curve tuossa Falconissa.
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: ArmaFinland TOP GUN - Falcon 4.0 BMS & DCS

Post by Annddy »

Helpommin mä sen opin kun DCSän :D, toi näytti vaikeelta mutta ton checklistin oppi tyyliin 20 min ja sitten vaan kun teki niin jää päähän.
Post Reply