ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by ruoste »

AlluZ wrote:Ja varmaan olis ihan tervettä, jos olis lisää admin/isäntä ihmisiä viikkopeleihin. Samat naamat aina pyörittää palettia. Se varmaan järjestyy, kun ollaan avoin yhteisö.
Tervetuloa isännöimään. Ovet ovat auki.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Kortonki
Posts: 94
Joined: 12 Aug 2015, 16:42

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Kortonki »

Mites, eikös jossain vaiheessa ollut tehtävissä järjestään reservislotteja vastaavan varalle? Siinä ois tehtävästandardin paikka. Ei tarvi isännän eikä pelaajien ruveta hitsaamaan sitten.
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Tuntematon »

Kortonki wrote:Mites, eikös jossain vaiheessa ollut tehtävissä järjestään reservislotteja vastaavan varalle? Siinä ois tehtävästandardin paikka. Ei tarvi isännän eikä pelaajien ruveta hitsaamaan sitten.
Reservi slotit ovat huonoa asia. Sotkevat vain tehtävää ja monimutkaistaa komentoketjuja. Se kun ei ole hyvä idea laittaa joukkue jossa neljä ryhmää ja viides reservi. Siinä on liikaa alaisia yhdelle johtajalle. Sekä kun nämä slotit pitää laittaa max playersiin. Ei tätä tulla pelaamaan koskaan sillä määrällä millä tarkoitettu.

Se että valitaan noin 19:05 tehtävä kun servulla on 60 pelaajaa ja tehtävään matuu 85. Kun slottaus aloitettu niin jostain pamahtaa 30 pelaajaa lisää. Nyt voisi nämä 30 alkaa vähän miettiä että pitäisköhän tulla ajoissa tai laittaa edes peli päälle ja servulle. Näiden 30 10min myöhässä tulijat aiheuttavat pään vaivaa ja ei tee tästä adminin/isäntä hommasta kovin helppoa. Kun vielä tälläinen paskamyrsky seuraa sitä kun servulle pääsee spekta slottien takia enemmän pelaajia kuin tehtävään mahtuu.

Joo ehkä olisi pitänyt vaihtaa isompi tehtävä mutta se että ruvetaan vittuilemaan adminille ja isännälle heti ensi töiksi ja käyttäydytään että nämä mattimyöhäiset eivät ole tehneet mitään väärää on ihan naurettavaa. Kaipa se on helpompi potkia kahta henkilöä kuin montaa kymmentä.

Mites sitten nämä AI? porukka ampuu niitä heti safestartin loputtua että saavat sen ylimääräisen singon. Jokainen AI jonka tapatte niin vie yhden slotin tehtävästä pois. Tai kaverin kone kaatui ja on tulossa takaisin mutta kaveri ampuivat hänet jo kun halusivat sen singon. Näiden Ai ampuminen on muutenkin kielletty, mutta eipä porukkaa se pahemmin kiinnosta, kun vielä saivat sille kk miehelle singon selkään.

Ja mikä helvetti siinä on että pelin aikana pitää tulla siitä vielä huutamaan. Menee hivenen moti pelata kun ingamessa kulee pelkkää ulinaa ensimäiset 20min. Valittakaa täällä foorumilla, ts chatissä tai lähettäkää faksi. Mutta keskitytään nyt siihen pelaamiseen siellä pelissä.

Ja olen ehkä kaksi kertaa nähnyt viimeisen vuoden aikana kun joku muu on toiminut isäntä/admin ja ei ole kehitys tiimissä. Mutta monet kerrat olen nähnyt kun normi jantteri huutelee adminin ja isännän toimista. Varmaan ens keskiviikkona olisi sitten näiden huutelijoiden vuoro olla admin isäntä. Sitä kun ei ole missään kielletty ja wikistäkin löytyy hyvät ohjeet.


On kyllä motivoiva yhteisö ja joku vielä ihmettelee miksi isäntiä ja adminejä on niin paljon...
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by faf »

Moi,

olen pahoillani että itse mainitsin vielä ingamessakin asiasta. Olen ihan samaa mieltä siitä että on tosi huono että porukka valuu hiljakseen paikalle klo 19 jälkeen eikä noudata aikatauluja.

Eilisessä slottauksessa itseäni harmitti se, että nyt paikan pelistä saattoivat saada myöhässä saapuneet keulijat eli ne jotka slottaavat jo puoli sekuntia ennen HEP-sanomista. Koska tehtävä täyttyi, pihalle tehtävästä saattoi jäädä ihmisiä jotka olivat saapuneet ajoissa, mutta eivät keulineet slottauksessa.

Pitäisi keksiä joku ratkaisu tähän niin, että paikan saavat varmasti ne jotka ovat olleet jo ajoissa paikalla. Ei ollut tarkoitus pilata kenenkään pelikokemusta tai iltaa mainitsemalla asiasta, pyydän siitä anteeksi.
Kortonki
Posts: 94
Joined: 12 Aug 2015, 16:42

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Kortonki »

Tuntematon wrote:Ja mikä helvetti siinä on että pelin aikana pitää tulla siitä vielä huutamaan. Menee hivenen moti pelata kun ingamessa kulee pelkkää ulinaa ensimäiset 20min. Valittakaa täällä foorumilla, ts chatissä tai lähettäkää faksi. Mutta keskitytään nyt siihen pelaamiseen siellä pelissä.
Tää on kyllä totta että tuo urputus pelin aikana ja slottauksessa saisi vähentyä, liittyi sitten tehtävänvalintaan tai mihinkään muuhun. Taitaa olla jo tuo adminointi ja isännöinti tarpeeksi epäkiitollista hommaa muuutenkin. Sen verran itseäni tunnen, että ainakin allekirjoittaneella saattaisi käpy palaa nykyisellä meiningillä noissa hommissa. Hyvä että joku jaksaa.

Sama koskee tehtävän aikana urputusta johtamisesta ym. Taistelutilanteessa ei ole oikea paikka ruveta kinaamaan, kuvioiden jälkipyykki kuuluu debrieffiin. Toki saa asiasta mainita jos jotain kriittistä jää sikariportaalta huomaamatta.

Jatkossa pelin aikana urputuksesta pikainen kenttäoikeus ja niskalaukaus ;)
Tuntematon wrote:Reservi slotit ovat huonoa asia. Sotkevat vain tehtävää ja monimutkaistaa komentoketjuja. Se kun ei ole hyvä idea laittaa joukkue jossa neljä ryhmää ja viides reservi. Siinä on liikaa alaisia yhdelle johtajalle. Sekä kun nämä slotit pitää laittaa max playersiin. Ei tätä tulla pelaamaan koskaan sillä määrällä millä tarkoitettu.
Tästä oon eri mieltä. Ei se JJ:nä niin iso homma ole se vajaa reserviryhmä tai -partio laittaa selustaan partioimaan, heittimen lähisuojaksi, huoltopartioksi tai Suuren Johtajan henkivartijoiksi ;) ym. Vaikeaksi tieten menee jos Suuri Johtaja haluaa mikromanageerata. Ehkä vähän ikävää joutua tuollaiseen paskanakkiin, mutta niihin on monesti laitettu porukkaa vaikka ei mitään varsinaista reserviä olisi ollutkaan.

Niin kuin joku sanoikin, jos myöhässä tulee ja vie jonkun ajoissa tulleen slotin. Kyllä siinä on mattimyöhäsellä peiliin katsomisen paikka.
Samtactician
Posts: 96
Joined: 13 Aug 2015, 17:52
Location: Oulu

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Samtactician »

Tuntematon wrote:Mites sitten nämä AI? porukka ampuu niitä heti safestartin loputtua että saavat sen ylimääräisen singon. Jokainen AI jonka tapatte niin vie yhden slotin tehtävästä pois. Tai kaverin kone kaatui ja on tulossa takaisin mutta kaveri ampuivat hänet jo kun halusivat sen singon. Näiden Ai ampuminen on muutenkin kielletty, mutta eipä porukkaa se pahemmin kiinnosta, kun vielä saivat sille kk miehelle singon selkään.
Mitenhän on mahdollista että tämmöistä voi tapahtua? tuohon pitäisi puuttua aina isolla kädellä kun joku sellaisen näkee (AAR:stä sitten tarkistetaan) ja laittaa asiasta jotakin rangaistusta, eihän ne AI:t mitään tavaran hamstrausta varten siellä ole.
(steam: Samtac) (http://steamcommunity.com/id/samtac/) (Discord: Samtac#3692 ) Arma3 / R6siege
AlluZ
Posts: 31
Joined: 05 Jan 2015, 01:01
Location: Helsinki

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by AlluZ »

ruoste wrote:
AlluZ wrote:Ja varmaan olis ihan tervettä, jos olis lisää admin/isäntä ihmisiä viikkopeleihin. Samat naamat aina pyörittää palettia. Se varmaan järjestyy, kun ollaan avoin yhteisö.
Tervetuloa isännöimään. Ovet ovat auki.

Ok, otan haasteen vastaan. Voin jo keskiviikkona yrittää
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Tonto- »

Lienee muutenkin ihan hyvä aika muistuttaa pelaajia, ettei isännän ja adminin tarvitse olla kehitystiimiläisiä. Muutama pelaaja onkin jo isännöinyt viikkopelejä. Ainoa kriteeri isännälle on, että kehitystiimi luottaa ko. pelaajaan.

Eli jos isäntänä olo kiinnostaa, niin viikkopeliisännäksi voi ilmoittautua kenelle tahansa kehitystiimiläiselle.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: ARMA 3 viikkopelien yleinen palaute

Post by Scottz »

Vaikka onkin tehtäväkohtainen palaute, niin laitetaan kuitenkin.

Yhden joukkueenjohdon alaisuudessa mekanisoitu jalkaväkijoukkue, taistelupanssarivaunupuolijoukkue, maihinnousuvene ja aseistettu kuljetushelikopteri. Tehtäväntekijät voisivat ihan yleisesti ottaen miettiä, mikä on järkevä määrä assetteja per johtotaso.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Post Reply