Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by TugeX »

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by JoneKone »

Castor wrote: Jonen huomautukseen voin sanoa että kun pelaajamäärä on kuitenkin suhteellisen lyhyessä ajassa tuplaantunut niin 70 pelaajan porukasta 10 hakee frägejä, nyt se onkin 140/20, ne 120 on siellä vähän harmaata massaa jotka toimii "normaalisti" ja 20 Juoksee kuin päättömät kanat toistensa selustassa.

Pitää vain purra hammasta, ja miettiä miten tätä tilannetta voi parantaa joko tehtävä konsepteilla, sääntö muutoksilla tai ehkä sitten vain omall asenne muutoksella. (been there done that)
Heh, kun lukee tätä threadia voisi luulla, että eka postaus olisi ollut jotain loanheittoa AFI:n koko toimintaa kohti. Mikä olisi vähän hassua, kun itse yritän olla mukana toiminnassa monin eri tavoin. :) Mulla on vieläkin vähän vaikeata ymmärtää, että mikä se triggeröivä lause oli. Jos se oli tämä: "...pelikokemusta pilaavat temput", niin sillä tosiaan tarkoitan kalsareissa juoksemista yms. En sitä, että joku nyt ei pysyisikään muodostelmassa tai vahingossa tulee vähän blu on blu:ta.

Castor, sun eka kappale tukee sitä mitä hain mun ekalla postauksella ja lauseilla "pienen inflaation" "vähemmän taktisesti". Esitin myös huoleni, siitä, että jos trendi jatkuu niin toi suhdeluku voi muuttua. Ei sekään iso ongelma lopulta olisi, ja varmasti koulutukset hoitavat sen lopulta. Mutta miksi edes päästä hommat luisumaan alunperinkään. Ajatus oli tosiaan herättää hieman keskustelua, ja se näköjään onnistui... huh.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
AlluZ
Posts: 31
Joined: 05 Jan 2015, 01:01
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by AlluZ »

TheTaltsi wrote:

Myöskin mitä jone sanoi immersiosta, niin itsellä ainakin satuttaa immersiota kun joku selkeästi alta 15 vuotias huutaa briiffissä helari äänellä "noniin turpa kiinni nyt tehdään just niinku minä sanon ja kukaan ei tee mitään ellen minä käske". Yleisestikkin, miksi on sovittu ohje ikäraja 15v, jos sitä ei millään tavalla valvota ja pidetä yllä?
+1
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by SpottedBill »

TheTaltsi wrote:Myöskin mitä jone sanoi immersiosta, niin itsellä ainakin satuttaa immersiota kun joku selkeästi alta 15 vuotias huutaa briiffissä helari äänellä "noniin turpa kiinni nyt tehdään just niinku minä sanon ja kukaan ei tee mitään ellen minä käske". Yleisestikkin, miksi on sovittu ohje ikäraja 15v, jos sitä ei millään tavalla valvota ja pidetä yllä?
Ikäraja on ohjeellinen 16 vuotta, koska myös ARMA 3:n ikäraja PEGI:n mukaan on samainen 16 vuotta. Meillä ei ole keinoja valvoa pelaajien ikää mitenkään erityisen tarkasti. Monia selvästi ohjeikärajan alittavia pelaajia on kyllä käännytetty pois.

Minun näkemyksen mukaan tämän kaltaiset ongelmatapaukset pitää hoitaa tapauskohtaisesti. Meillä kehareilla on parannettavaa aktiivisuudessa näihin tarttumisessa, mutta niiden täytyy tietysti tulla tietoomme. Kuvailemassasi tilanteessa huonosti käyttäytyvälle henkilölle pitää huomauttaa huonosta käytöksestä ja vetää sivuun keskustelemaan asiasta, jos käytös ei lopu. Jos joku ei huomautuksista huolimatta osaa käyttäytyä kunnioittavasti muita kohtaan, voidaan näyttää ovea riippumatta henkilön iästä.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by Scottz »

Tuntematon wrote:Mutta se että jos nyt briiffissä luke että ollaan venäläisiä ja käteen tulisi m4 niin ei pahemmin kiinnostaisi ero.
OT: Kuitenkin tehtäväntekijä voi omassa pienessä päässään laskea, että jos 99 tehtävässä sadasta osapuolella on tietty ominainen varustus ja aseistus, niin jos tarkoituksenmukaisesti hämmentää soppaa laittamalla osapuolelle tyypillisen vastustajan kalustoa, niin kuinkahan mahtaa käydä friendly firen määrälle?

T. Muutamankin kerran meinannut ammuttaa vaunulla RPG-7:aa kantaneen jenkkisoltun.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Spikey
Posts: 64
Joined: 24 Mar 2015, 23:13

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by Spikey »

JoneKone wrote:Esim. jos juostaan ilman vaatteita ympäri metsää (joo, bugi mutta pitikö ne vaatteet riisua alunperinkään)
Palatakseni tähän bugiin... Itselläni on muutaman kerran kadonnut uniformu päältä ja mitään vaatteita en ole todellakaan vaihtanut. Mielestäni bugi liittyy ajoneuvoihin. Ainakin itselläni yhdistävänä tekijänä ollut rekat, esim. rekassa kun istut takana hytin vieressä ja vaihdat paikkaa rekan taakse "ampujaksi" katoaa vaatteet kun hyppäät jalkautuksella ulos. Tämä on tosiaan oma havainto bugista.

Eli suurin osa kalsareissa juoksevista eivät ole vaatteitaan tiputellut.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by JoneKone »

Spikey wrote:
Eli suurin osa kalsareissa juoksevista eivät ole vaatteitaan tiputellut.
Ok, mulle on kerrottu, että pitää itse ekaksi riisua vaatteet, mutta bugi estää niiden päällepukemisen takaisin. Eli toi nyt ainakin selittäisi, sen miksi niitä viimeaikoina on näkynyt enemmän.

Olen kylläkin toisaalta seurannut vierestä kun puheen perusteella vahvassa humalassa oleva pelaaja riisuu vaatteensa ja suorittaa yhden miehen itsemurhaiskun vihollislinjoihin. Taisi olla viikkopelin toka tai kolmas tehtävä, eli ei edes epävirallinen tms. Siksi yhtenä mainintana...

Hieman ehkä kylmänä näkökulmana, mutta jos tosiaan käy niin, että vaatteet häviävät kesken pelin (Arma <3), niin JIP:aus ja takaisin peliin takalinjoista oikeiden kamojen kera?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by Tuntematon »

JoneKone wrote: Ok, mulle on kerrottu, että pitää itse ekaksi riisua vaatteet, mutta bugi estää niiden päällepukemisen takaisin.
Tämä on arman ominaisuus jonka tarkoitus on estää vihollisten vaatteiden käyttö. Ongelmia tulee vähän modien vaatteiden kanssa kun tehty vähän huonosti.

Ja sitten ihan eri bugi.

Eli vaattet katoo joiltakin pelaajilta ilman että ottaa pois. Ajoneuvot liittyy tähän jotenkin ja taas kerran tapahtuu vain modi rensseleille tietääkseni.

Eli nyt oot menettäny immersiosi ja yö unesi ihan kahdesta eri modista. Sekä ehkä syytellyt ihmisiä ihan turhaan :roll:
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by Tuntematon »

Scottz wrote:
[+] Spoiler
Tuntematon wrote:Mutta se että jos nyt briiffissä luke että ollaan venäläisiä ja käteen tulisi m4 niin ei pahemmin kiinnostaisi ero.
OT: Kuitenkin tehtäväntekijä voi omassa pienessä päässään laskea, että jos 99 tehtävässä sadasta osapuolella on tietty ominainen varustus ja aseistus, niin jos tarkoituksenmukaisesti hämmentää soppaa laittamalla osapuolelle tyypillisen vastustajan kalustoa, niin kuinkahan mahtaa käydä friendly firen määrälle?

T. Muutamankin kerran meinannut ammuttaa vaunulla RPG-7:aa kantaneen jenkkisoltun.
Noh kyse nyt oli lähinnä siitä etten hirveästi välitä vaikka immersio olisi tuolla pilalla.

Tää menee nyt vähän offtopic ainakin mun osalta mutta menkööt.
En sanois ihan että FF lisääntyisi niin hirveästi jos siis kaikille tulisi "väärä" ase. Mutta se nyt ei oikeastaan edes ollut pontti tossa mun viestissä.
Sekin että oletat heti että tehtävän tekijä teki tuon tahallaan eikä vain pieni kämmi. :D
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Lauantai 12.03.2016

Post by JoneKone »

Tuntematon wrote: Eli nyt oot menettäny immersiosi ja yö unesi ihan kahdesta eri modista. Sekä ehkä syytellyt ihmisiä ihan turhaan :roll:
No ei onneksi ole mennyt yöunet vielä, eikä pääpointti nyt ollut tästä (yhtenä pointtina kylläkin). En kyllä ite kehtaisi vetää tehtävää loppuun kalsareissa... :D Mutta tottakai, kukin tyylillään.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply