Arma 3 Viikkopelit Keskiviikko 20.01.2016

User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Castor »

Briiffi oli selkeä, tehtävä oli selkeä ja tehtäväntekijä voi ihan hyvin laittaa tollasia sääntöjä tehtävään.

10, ja vaunumiehet kummatkin rikkoivat sääntöjä. Kumpaakin tulee huomauttaa.
- Koska 10 ei saa käskeä sääntöjen vastaisesti samalla pistäen omat alaisensa ristiriitaan (Olipa tosi hyvä johtaja taas vaihteeks)
- Pelaajien oletetaan pystyvän itsenäiseen ajattelemiseen ja toimintaan = Jos johtaja käskee vastoin sääntöjä => KIELTÄYDY!

PS. Olipa taas kiva pelata kun oletettiin kummankin pelaavan sääntöjen mukaan herrasmiesmäisesti ja sitten toinen puoli tekee noin kusipäisesti.
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Tonto- »

Castor wrote:Briiffi oli selkeä, tehtävä oli selkeä ja tehtäväntekijä voi ihan hyvin laittaa tollasia sääntöjä tehtävään.

10, ja vaunumiehet kummatkin rikkoivat sääntöjä. Kumpaakin tulee huomauttaa.
- Koska 10 ei saa käskeä sääntöjen vastaisesti samalla pistäen omat alaisensa ristiriitaan (Olipa tosi hyvä johtaja taas vaihteeks)
- Pelaajien oletetaan pystyvän itsenäiseen ajattelemiseen ja toimintaan = Jos johtaja käskee vastoin sääntöjä => KIELTÄYDY!

PS. Olipa taas kiva pelata kun oletettiin kummankin pelaavan sääntöjen mukaan herrasmiesmäisesti ja sitten toinen puoli tekee noin kusipäisesti.

Code: Select all

player createDiaryRecord ["Diary",["Tehtävä","
<br/>-Kulkea sinisillä palloilla merkattua tietä <u><marker name='kohde1'>Hylättyyn tukikohtaan</marker></u> ja kuljettaa mahdollisimman monta banaani rekkaa perille.
"]];


player createDiaryRecord ["Diary",["Tilanne","
<br/>Meidän tehtävänä on kulkea sinisillä palloilla merkattua tietä pitkin kohteeseen ja toimittaan banaanit.
"]];
Vaikka säännöt tehtävässä ovatkin äärimmäisen tulkinnanvaraiset, ei niitä kyllä silti rikottu. Banaanirekat menivät tiukasti tietä pitkin, jv ja vaunut puolustivat niitä.Banaanirekat menivät tiukasti tietä pitkin, jv ja vaunut puolustivat niitä. Bluforin pelaajat eivät voi noudattaa sääntöjä, vai oikeasti tilannetta(?), jotka lukevat indforin briiffissä. :mrgreen:


Why u hefff to be
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Tuntematon »

Itse en lähde nyt ketään tuomitsemaan ;) .

Tehtävä pelattiin ehkä vähän eri hengessä mitä itse sille hain. Mutta niinhän se aina menee että ei sitä tehtävää niin pelata kuin tekijä sen ajattelee :lol: .

Säännöt oli ehkä sitten vähän tulkinnan varaisia mutta näin siellä oli kirjoitettu[+] Spoiler
<br/>-USA ei saa poistua tukikohdasta ennen safestartin loppumista missään nimessä!
<br/>
<br/>-USA pitää seurata sinisillä palloilla merkattua reittiä.
<br/>
<br/>-Alueella on siviilejä. Älkää vahingoittako heitä tai heidän omaisuuttaa. Tarvitsemme heidän luottamuksen.
menos
Posts: 9
Joined: 03 Oct 2015, 19:04

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by menos »

Mun mielestä on kyllä aika rankkaa moloilua väittää, että "USA pitää seurata sinisillä palloilla merkattua reittiä." tarkoittaa tieltäpoikkeamista useilla sadoilla metreillä, jos tehtävän tyyppi on convoy. Itse joukkueen johtajan(ja muissa) roolissa olen omaksunut, että ensisijassa a) hoidan oman tonttini ja varmistan omalla toiminnalla, että kaikilla, myös vastapuolen pelaajilla on mukava pelikokemus. Vasta toisena tulee voiton tavoittelu. Aika moni voi varmasti yhtyä siihen mielipiteeseen, että voittoa tärkeämpi on hyvä pelikokemus, mitä se ei tällä kertaa ollut.

Osa on tässä nyt mennyt sen taakse, että sääntöjä voi tulkita miten tahansa. Jos näin todella on, menee touhu täällä aikamoiseksi perseisyksi jatkossa kerta kaikki tietävä, että aina saa soveltaa miten haluaa. Onko tämä todella se suuntaus, jota pidetään hyväksyttävänä tai toivoivottavana kehityksenä? Vai pitääkö tehdävän tekijöiden tehdä tästä lähtien säännöt pykäläkohtaisesti, jotta vääränlainen soveltaminen ei olisi sallittua?

Jos tehtävä tyyppinä on Convoy ja pallukat on merkattu, tulee hyvin helposti mieleen, että saattue etenee uraa pitkin. Kontaktissa toki uralta poikkeaminen on täysin sallittua, niin kuin oikeassakin elämässä tapahtuisi. Kyllähän jalkaväki toki voi kulkea jalkautettuna tien välittömässä läheisyydessä tarkastaen uran, mutta useiden satojen metrien poikkeaminen immersio mielessäpitäen alkaa jo haiskahtaa. Tehtävän tekijä ei varmastikkaan ole tässä tehtävässä tarkoittanut, että tankki ajetaan korkeaan maastonkohtaan ja sieltä tähyestäen ammutaan kaikki liikkuva.

Osa varmaan muistaa tehtävän "never again", jossa Bratley ajettiin kukkulan laelle ja tuhosi 90%:sti vihollisen. Oliko tuolloin kivaa?

Herrasmies tulkintaa siis. Itseäni kuitenkin ottaa tämä tämän kertainen tulkinta säännöistä ja causaalivaikutus tästä pelikokemukselle ottaa sen verran päähän, että taidan pitää tauon AFI -peleistä.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Keneraali »

menos wrote:
Olisi pitänyt tehdä se offroad rynnäkkö kun se vaunu huomattiin, KK:t ja singot eteen!

JEEP STUFF!!!
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by ruoste »

En tiedä miten olisin tuossa 2. tehtävässä homman jotenkin muuten hoitaa.
Jos valintana olisi ollut ajella tietä pitkin kun poksahtaa, se olisi myös ollut aikasen paska pelikokemus sille etummaista ajoneuvoa ajavalle kaverille.

Tehtävänä oli saattaa lasti banaaneja paikasta A paikkaan B merkattua reittiä myöden. Mielestäni tämä tavoite saavutettiin ja banaanin pysyivät asfaltilla pl. muutama ajovirhe. Suojaanko sivustani kun kolonna kulkee peitteisessä maastossa? Totta helvetissä. Vaunujen käyttö oli hieman heikossa johtuen viestiyhteyksien rikkoutumisesta. Tarkoitus oli niillä kuitenkin suojata kolonnan toimintaa taka-alalta hyvistä tukiasemista.

Tehtävä ei liene ensimmäinen eikä viimeinen jonka toteutuksessa on tulkinnanvaraa.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by SpottedBill »

Harmillista kuulla, että menoksella tuli tehtävästä noin huonot fiilikset. Bluforilla pelanneena voin sanoa, että tehtävänanto oli kyllä varsin puutteellinen. Kolonnaa suojaavien ajoneuvojen marssittaminen tiukasti merkittyä uraa pitkin olisi ollut taktisesti ihan hullua. Varsinainen payload kulki kuitenkin uraa pitkin koko matkan. Täytyy kyllä myöntää, että vaunut kyllä karkaili aika pitkälle ympäriinsä.

Ymmärrän täysin menoksen harmistuksen aiheesta, mutta tehtävää ei ainakaan tietoisesti lähdetty pelaamaan voitonhaluisesti sääntöjä rikkoen. Vika oli ennemminkin brieffauksessa määritellyissä säännöissä ja tehtävän olosuhteissa.

Itse ainakin mielelläni näen näitä vähän erilaisia tehtäviä meillä valikoimissa ja toivon että näitä saadaan tulevan vuoden aikana paljon lisää, mutta selkeästi erityisesti briiffeihin pitää kiinnittää enemmän huomiota.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Nummi »

Välillä toivoisin AFI:ssa pelaavilta vähän vähemmän sitä metapelaamista ja enemmän tehtävän henkeen omistautumista. Tässä on selvästi kaavailty bluforille tietynlainen tehtävä säännöillä ja tilanteella, josta poikettiin koska kukapa siitä poikkeamasta lopulta rankaisee.

Mitäs jos alettaisiin ottaa tehtävissä sitä asennetta, että brieffi on ojennettu ylempää alas JJ:lle, ja suunnitelma on toteutettava sen antamissa puitteissa? Näin siis vain sivusta tätä keskustelua katselleena sanon, en nyt mitenkään erityisemmin juuri tämän tehtävän johtajia kritisoi. Ei se, että tehtävä ei pysty mekaanisesti rankaisemaan sääntörikkeestä tarkoita, ettei kaikkien hyvän mielen vuoksi voisi niitä sääntöjä silti noudattaa.

Sitten voi antaa palautetta siellä AWATS:ssa, jos tuntuu että tehtävän säännöt asettavat sinut täysin epärealistiseen asetelmaan jossa vitutus on suunnaton.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by IsaiahCortez »

Itselläkin jäi peleistä vähän paskamaku suuhun. Eka tehtävä oli oikeasti rikki ja siihen sitten käytettiin pirusti aikaa huutelemalla globalilla turhuuksia ja itkemällä että C130 ei toimi. Sitten kinutaan koptereita joita käyttivät pilotit ja 1-2 ryhmää. Muuten liikkui blufor ajoneuvoilla joten miksi edes laittaa koptereita? A10 olivat kivaa vastusta mutta hekot sitten pilasivat loputkin fiilikset. Tietenkin oli kivaa ampua jenkkejä kohti pirusti häirintä tulta ja selvitä A10 bomb runista mutta muuten aika latistava kokemus.

Toisessa tehtävässä taas kolonna liikkuu ja istuu 25 minuuttia paikoillaan kun kärkiosasto pööpöilee edessäpäin. Pioneerejäkään ei käytetty järkevästi kärjessä purkamassa ja etsimässä miinoitteita vaan pidettiin rekkakuskeina. Ja 2 Abhramsia on kuitenkin aika pysäyttämätön voima ellei oikeasti olla katveisessa maastossa. Edellinen versio oli parempi koska pioneereillä ja JV:llä oli oikeasti tekemistä.

Nykyisin tehtävissä ei tunnu olevan oikeaa variaatiota. Joko puolustettava paikka on pieni ränni johon kukaan tervejärkinen ei laittaisi asemia tai sitten 10 neliökilometrin kokoinen alue jossa rutosti puolustettavaa ja oikein mitään ei saisi menettää. Pelialue rajataan laatikolla ja sanotaan että sen ulkopuolelle ei saa mennä. Sitten se menee siihen että jokainen hyökäävä JJ laittaa vaan porukan kulkemaan rajaa hipoen koska ei keksi muuta suunnitelmaa. DayZ:etailu tuntuu olevan ennemin sääntö kuin poikkeus ja tätä näkyy niin vanhoilla kuin uusillakin. Toinen on tämä aina niin ihana Insut vs Jenkit. Rättipäille pari IED:tä ja RPG:t niin pärjää siinä niillä sitten Abhramseille kun näkevät kilometrien päästä kiikaroivan jätkän joka leijuu ilmassa mäen päällä koska arma. (Turha tulla itkemään että tee itse, yritin, epäonnistuin ja kun pyysin apua sain vain vittuilua että "ota joku samanlainen tehtävä kato sieltä. Ei kiinnosta.")

Ja yhteisön sisällä kehitysryhmät ja adminit eivät tunnu pitävän toistensa kanssa mitään yhteyttä. Huudellaan tästä modista, itketään siitä kun tämä lisättiin ja tätä ei. Miksi? Hommat toimivat hyvin vielä puolivuotta sitten? Mitä tapahtui? Tuntuu siltä että kokoajan vanhojen kesken on jotain negatiivista menossa. Joko toisia kehari ryhmiä kohtaan, tehtäviä tai yleensä pelaajia kohtaan.

Jos nyt pahoitin jonkun adminin mielen niin voi poistaa. Annoin nyt palautetta koko yhteisölle ja sen toiminnalle, en pelkästään kehariryhmälle.

Toivoisin että nämä ongelmat saataisiin selvitettyä ja AFI:n ilmapiiri oikeasti taas sellaiseksi jossa jaksaa hengata ja pelata sekä ihan jauhaa paskaa vaan. Mutta kun aina joutuu katselemaan AAR:ästä sitä että tuolla tapahtui noin vaikka säännöissä ei saisi tai taas tuo henkilö X tekee näin vaikka ei saisi. Tai Tessussa hirveä itku manku parku asiasta Y ja X. Kyllä myönnän että itsekkin olen hyvin usein äänessä tehtävien jälkeen, mutta muistan sen kun ei oikeasti ollut mitään pahaa sanottavaa. Vain palautetta. Nyt tuntuu että itsekkin menen vain vittuilemaan tehtävän tekijöille kun taas oikeasti antaisin palautetta. En tiedä.

Hyvää yötä.
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Arma 3 Viikkopelit 20.01.2016

Post by Makela »

IsaiahCortez wrote:Itselläkin jäi peleistä vähän paskamaku suuhun. Eka tehtävä oli oikeasti rikki ja siihen sitten käytettiin pirusti aikaa huutelemalla globalilla turhuuksia ja itkemällä että C130 ei toimi. Sitten kinutaan koptereita joita käyttivät pilotit ja 1-2 ryhmää. Muuten liikkui blufor ajoneuvoilla joten miksi edes laittaa koptereita? A10 olivat kivaa vastusta mutta hekot sitten pilasivat loputkin fiilikset. Tietenkin oli kivaa ampua jenkkejä kohti pirusti häirintä tulta ja selvitä A10 bomb runista mutta muuten aika latistava kokemus.

Toisessa tehtävässä taas kolonna liikkuu ja istuu 25 minuuttia paikoillaan kun kärkiosasto pööpöilee edessäpäin. Pioneerejäkään ei käytetty järkevästi kärjessä purkamassa ja etsimässä miinoitteita vaan pidettiin rekkakuskeina. Ja 2 Abhramsia on kuitenkin aika pysäyttämätön voima ellei oikeasti olla katveisessa maastossa. Edellinen versio oli parempi koska pioneereillä ja JV:llä oli oikeasti tekemistä.

Nykyisin tehtävissä ei tunnu olevan oikeaa variaatiota. Joko puolustettava paikka on pieni ränni johon kukaan tervejärkinen ei laittaisi asemia tai sitten 10 neliökilometrin kokoinen alue jossa rutosti puolustettavaa ja oikein mitään ei saisi menettää. Pelialue rajataan laatikolla ja sanotaan että sen ulkopuolelle ei saa mennä. Sitten se menee siihen että jokainen hyökäävä JJ laittaa vaan porukan kulkemaan rajaa hipoen koska ei keksi muuta suunnitelmaa. DayZ:etailu tuntuu olevan ennemin sääntö kuin poikkeus ja tätä näkyy niin vanhoilla kuin uusillakin. Toinen on tämä aina niin ihana Insut vs Jenkit. Rättipäille pari IED:tä ja RPG:t niin pärjää siinä niillä sitten Abhramseille kun näkevät kilometrien päästä kiikaroivan jätkän joka leijuu ilmassa mäen päällä koska arma. (Turha tulla itkemään että tee itse, yritin, epäonnistuin ja kun pyysin apua sain vain vittuilua että "ota joku samanlainen tehtävä kato sieltä. Ei kiinnosta.")

Ja yhteisön sisällä kehitysryhmät ja adminit eivät tunnu pitävän toistensa kanssa mitään yhteyttä. Huudellaan tästä modista, itketään siitä kun tämä lisättiin ja tätä ei. Miksi? Hommat toimivat hyvin vielä puolivuotta sitten? Mitä tapahtui? Tuntuu siltä että kokoajan vanhojen kesken on jotain negatiivista menossa. Joko toisia kehari ryhmiä kohtaan, tehtäviä tai yleensä pelaajia kohtaan.

Jos nyt pahoitin jonkun adminin mielen niin voi poistaa. Annoin nyt palautetta koko yhteisölle ja sen toiminnalle, en pelkästään kehariryhmälle.

Toivoisin että nämä ongelmat saataisiin selvitettyä ja AFI:n ilmapiiri oikeasti taas sellaiseksi jossa jaksaa hengata ja pelata sekä ihan jauhaa paskaa vaan. Mutta kun aina joutuu katselemaan AAR:ästä sitä että tuolla tapahtui noin vaikka säännöissä ei saisi tai taas tuo henkilö X tekee näin vaikka ei saisi. Tai Tessussa hirveä itku manku parku asiasta Y ja X. Kyllä myönnän että itsekkin olen hyvin usein äänessä tehtävien jälkeen, mutta muistan sen kun ei oikeasti ollut mitään pahaa sanottavaa. Vain palautetta. Nyt tuntuu että itsekkin menen vain vittuilemaan tehtävän tekijöille kun taas oikeasti antaisin palautetta. En tiedä.

Hyvää yötä.
Hyinkin pitkälle samat fiilikset, paitse ekassa tehtävässä oli kivaa koska pääsi tekemään ja johtamaan jengiä ja meno oli ihan vitun ebin ja termobaalinen.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Locked