Projekti Uranus
Re: Projekti Uranus
Vähän luulen, että tuskinpa kenelläkään suoranaisesti mitään tällaisia tehtäviä vastaan on, päinvastoin. Taisi vaan mennä aika monilta ohi, että tällaista oli tarkoitus eilen testailla kun siitä ei foorumien lisäksi mitään isompaa ilmoa ollut. Mun mielestä voitaisiin vaikkapa tän illan viikkopeleissä ihan helposti pelata yksi VTS testitehtävä, jos sulla vaan on valmiina ja pysty näin lyhyellä varoitusajalla vetää tuommoisen about 40 pelaajan testivedon.
Re: Projekti Uranus
LISÄINFOA PROJEKTISTA:
Koska VTS uusimmat versiot löytyvät ainoastaan ARMA 3:lle, ja AFI:ssa on myös haluttu pelata lisää A3:sta, tämä projekti tullaan toteuttamaan A3:lla.
Projekti Uranus on alkanut viimeinkin hahmottumaan mielessäni. Paras kuvaus sille on ehkä "Dynaaminen, pitkäjaksoinen MSO/Domination/Patrol Ops tyylinen tehtävä". Pyrin alla olevien esimerkkien avulla havainnollistamaan asiaa.
Toiminta-alue ja objektiivit:
GameMaster luo ennalta sovitun toiminta-alueen rajojen sisällä dynaamisesti muuttuvia objektiiveja. GameMaster toimii niin ikään HQ elementtinä, joka välittää näitä objektiiveja pelaajien johtajille.
Alla olevassa kuvassa siniset alueet ovat omille joukoille myötämielisiä alueita, keltaiset epävarmoja/neutraaleja alueita, ja punaiset ovat vihollisten sissijärjestön selkeästi hallussa olevia alueita. GameMaster voi lisätä ja muuttaa näitä värikoodeilla merkattuja alueita suoraan lennosta. Esim. Jos pelaajat eivät tee ns. Presence patrolleja keltaisilla alueilla, vihollinen voi vallata näitä alueita itselleen jolloin ne muuttuu punaisiksi.
Kartalla näkyy myös lisäobjektiiveja, kuten IED purkutehtävä ja siviilien meripelastustehtävä. Näiden lisäobjektiivien on tarkoitus lisätä vaihtelevuutta pelaajille, ja asettaa johtajat valintojen eteen: Mennäänkö pelastamaan merihädässä olevat siivilit vai purkamaan IED? Jos IED objektiivi jätetään tutkimatta ja joku siviili osuu siihen vahingossa, vaikuttaako se paikallisten myötämielisyyteen? Pyritäänkö hoitamaan molemmat objektiivit yhtäaikaisesti, mutta puolitetulla joukko-osastolla?
Rensselit:
GameMaster spawnaa pelaajien tukikohtaan valmiiksi eri assetteja. Nämä assetit eivät spawnaa, ja niiden huoltaminen ja kunnossa säilyttäminen on pelaajien vastuulla.
Kuvassa jalkaväkisotilaiden vieressä oleva metallikoppi toimii respawn paikkana ja varusteiden hallintapaikkana. Tämä "Shop" osaa tallentaa loadoutteja, joita pelaajat voivat luoda etukäteen ennen pelitapahtumaa. Sieltä on myös saatavilla kaikki ARMA 3 vanilla loadoutit nappia painamalla. GameMaster voi myös tietysti spawnata perus ammuslaatikoita, eli tätä järjestelmää ei ole pakko käyttää.
AI hallinta:
VTS:ssä on helppoa ja nopeaa luoda AI yksiköitä. AI:ta voi hallita joko VTS:n oman systeemin avulla, tai Zeus moduulin avulla joka on tänä päivänä integroituna VTS:ään.
GameMaster voi ottaa AI yksiköt omaan hallintaansa. TaskForceRadion lokaali puhe välittyy tällöinkin suoraan ohjattavan AI:n kautta. GM voi siis larpata esim. siviiliyksiköitä.
Koska VTS uusimmat versiot löytyvät ainoastaan ARMA 3:lle, ja AFI:ssa on myös haluttu pelata lisää A3:sta, tämä projekti tullaan toteuttamaan A3:lla.
Projekti Uranus on alkanut viimeinkin hahmottumaan mielessäni. Paras kuvaus sille on ehkä "Dynaaminen, pitkäjaksoinen MSO/Domination/Patrol Ops tyylinen tehtävä". Pyrin alla olevien esimerkkien avulla havainnollistamaan asiaa.
Toiminta-alue ja objektiivit:
GameMaster luo ennalta sovitun toiminta-alueen rajojen sisällä dynaamisesti muuttuvia objektiiveja. GameMaster toimii niin ikään HQ elementtinä, joka välittää näitä objektiiveja pelaajien johtajille.
Alla olevassa kuvassa siniset alueet ovat omille joukoille myötämielisiä alueita, keltaiset epävarmoja/neutraaleja alueita, ja punaiset ovat vihollisten sissijärjestön selkeästi hallussa olevia alueita. GameMaster voi lisätä ja muuttaa näitä värikoodeilla merkattuja alueita suoraan lennosta. Esim. Jos pelaajat eivät tee ns. Presence patrolleja keltaisilla alueilla, vihollinen voi vallata näitä alueita itselleen jolloin ne muuttuu punaisiksi.
Kartalla näkyy myös lisäobjektiiveja, kuten IED purkutehtävä ja siviilien meripelastustehtävä. Näiden lisäobjektiivien on tarkoitus lisätä vaihtelevuutta pelaajille, ja asettaa johtajat valintojen eteen: Mennäänkö pelastamaan merihädässä olevat siivilit vai purkamaan IED? Jos IED objektiivi jätetään tutkimatta ja joku siviili osuu siihen vahingossa, vaikuttaako se paikallisten myötämielisyyteen? Pyritäänkö hoitamaan molemmat objektiivit yhtäaikaisesti, mutta puolitetulla joukko-osastolla?
Rensselit:
GameMaster spawnaa pelaajien tukikohtaan valmiiksi eri assetteja. Nämä assetit eivät spawnaa, ja niiden huoltaminen ja kunnossa säilyttäminen on pelaajien vastuulla.
Kuvassa jalkaväkisotilaiden vieressä oleva metallikoppi toimii respawn paikkana ja varusteiden hallintapaikkana. Tämä "Shop" osaa tallentaa loadoutteja, joita pelaajat voivat luoda etukäteen ennen pelitapahtumaa. Sieltä on myös saatavilla kaikki ARMA 3 vanilla loadoutit nappia painamalla. GameMaster voi myös tietysti spawnata perus ammuslaatikoita, eli tätä järjestelmää ei ole pakko käyttää.
AI hallinta:
VTS:ssä on helppoa ja nopeaa luoda AI yksiköitä. AI:ta voi hallita joko VTS:n oman systeemin avulla, tai Zeus moduulin avulla joka on tänä päivänä integroituna VTS:ään.
GameMaster voi ottaa AI yksiköt omaan hallintaansa. TaskForceRadion lokaali puhe välittyy tällöinkin suoraan ohjattavan AI:n kautta. GM voi siis larpata esim. siviiliyksiköitä.
Re: Projekti Uranus
Mulla on sellainen toive että tuo loadouttien säätäminen korvattaisiin suoraan jollakin valmiilla ryhmäkokoonpanolla.Syitä on useita.
1. Touhu vie aikaa.
2. Tulee älyttömia kokoonpanoja.
3. Ryhmänjohtajana ärsyttävä yrittää koordinoida tuota mitenkään.
4. Uskomaton häröpallo.
5. USKOMATON HÄRÖPALLO
1. Touhu vie aikaa.
2. Tulee älyttömia kokoonpanoja.
3. Ryhmänjohtajana ärsyttävä yrittää koordinoida tuota mitenkään.
4. Uskomaton häröpallo.
5. USKOMATON HÄRÖPALLO
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Projekti Uranus
+1Bummeri wrote:Mulla on sellainen toive että tuo loadouttien säätäminen korvattaisiin suoraan jollakin valmiilla ryhmäkokoonpanolla.Syitä on useita.
1. Touhu vie aikaa.
2. Tulee älyttömia kokoonpanoja.
3. Ryhmänjohtajana ärsyttävä yrittää koordinoida tuota mitenkään.
4. Uskomaton häröpallo.
5. USKOMATON HÄRÖPALLO
Re: Projekti Uranus
Eikös "Zeussina" ole jopa mahdollista rakentaa koko joukkue pelin sisällä muiden vielä odotellessa poolissa? Eli sitä mukaa slottaus, kun zeussi pistää tavaraa kentälle.
Haluan kyllä joskus nähdä sen häröilyn määrän, kun 30-50 äijää juoksee shop-kontin ympärillä ja miettii mitä pitikään ottaa. Kuulostaa sellaiselta vähintään puolen tunnin projektilta.
Haluan kyllä joskus nähdä sen häröilyn määrän, kun 30-50 äijää juoksee shop-kontin ympärillä ja miettii mitä pitikään ottaa. Kuulostaa sellaiselta vähintään puolen tunnin projektilta.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: Projekti Uranus
VTS:ssä voi määrittää sellaiset parametrit, että pelaajat eivät pääse ostamaan "shopista" mitään muuta kun GameMasterin erikseen avaamia itemejä (esim. lisäradioita tms.). GameMaster voi luoda vaikkapa perus ammuslaatikoita tai vastaavia, jos tuota shoppia ei haluta käyttää varustautumistarkoitukseen.
Itse näen tämän asian niin, että tärkeintä on luoda hyvin selkeät ja yleistä järjestystä tukevat säännöt ennen varsinaista pelitapahtumaa.
Niin kuin mainitsin, shopin kautta voi myös vaihtaa classia. Valittavina on kaikki editorista löytyvät Vanilla ARMA:n classit (rifleman, grenadier, engineer jne.). Tämä on myös melko helppo ja vaivaton tapa säätää kamat kuntoon.
Projekti Uranusta ajatellen VTS:n orbattia luonnollisesti muutetaan. Tämän lisäksi VTS:ssä voi muokata ryhmien kokoonpanoja pelin aikanakin "shopin" kautta.
Itse näen tämän asian niin, että tärkeintä on luoda hyvin selkeät ja yleistä järjestystä tukevat säännöt ennen varsinaista pelitapahtumaa.
Niin kuin mainitsin, shopin kautta voi myös vaihtaa classia. Valittavina on kaikki editorista löytyvät Vanilla ARMA:n classit (rifleman, grenadier, engineer jne.). Tämä on myös melko helppo ja vaivaton tapa säätää kamat kuntoon.
Projekti Uranusta ajatellen VTS:n orbattia luonnollisesti muutetaan. Tämän lisäksi VTS:ssä voi muokata ryhmien kokoonpanoja pelin aikanakin "shopin" kautta.
Re: Projekti Uranus
Kaikki mahdollinen varustus valmiiksi jätkille päälle ja slotit ovat valmiina sellaiset kuin ovatkaan ja sitten mennään tekemään sitä mitä tultiin tekemään, eli pelaamaan. Kaikki varusteiden ruukkaaminen pois jos vain mahdollista.
Ymmärrän kyllä että jos on joku testi tapahtuma ollut ja siellä on joku kauppa mistä saa mitä vaan, mutta ei isossa skaalassa, eikä yleisissä peleissä kiitos. Minusta AFissa ei tulisi koskaan pelata sellaista peliä jossa ne tavarahamsterit pääsevät juhlimaan. Ja se laatikko siinä alussa on kuin kasa koiranherkkua koirille, kun rivimiehet pääsee puuhastelemaan. Samalla johtajat yrittää huudella sen älämölön yli.
Eikö siihen VTSsään saa tehtyä suoraa niitä joukkueita siihen slottivalikoon?
Ymmärrän kyllä että jos on joku testi tapahtuma ollut ja siellä on joku kauppa mistä saa mitä vaan, mutta ei isossa skaalassa, eikä yleisissä peleissä kiitos. Minusta AFissa ei tulisi koskaan pelata sellaista peliä jossa ne tavarahamsterit pääsevät juhlimaan. Ja se laatikko siinä alussa on kuin kasa koiranherkkua koirille, kun rivimiehet pääsee puuhastelemaan. Samalla johtajat yrittää huudella sen älämölön yli.
Eikö siihen VTSsään saa tehtyä suoraa niitä joukkueita siihen slottivalikoon?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Projekti Uranus
Juu onnistuu.Bummeri wrote:Eikö siihen VTSsään saa tehtyä suoraa niitä joukkueita siihen slottivalikoon?
Re: Projekti Uranus
itelläkin om kiinnostusta mutta tuli esteitä.