25.7.2013 Yhteispelitapahtuma
25.7.2013 Yhteispelitapahtuma
Tapahtumassa oli tosiaan alkuun enemmän osallistujia mitä tehtävissä edes riitti paikkoja. Ensimmäinen tehtävä oli mitoitettu 73 pelaajalle ja se täyttyi jokaista slottia myöten. Ottaen huomioon että nyt on vielä heinäkuu, niin pelaajamäärä yllätti meidät täysin (positiivisesti)!
Toivoisimme saavamme pelitapahtumasta mahdollisimman paljon uutta videomateriaalia. Jos mahdollista, nauhoittakaa ja tehkää hyvistä hetkistä kooste. Erityisesti kaipaamme esimerkkejä taktisesta liikkumisesta, tulitaisteluista, hyvästä kommunikaatiosta - ja tietysti räjähdyksistä.
Laittakaa videoista latauslinkkiä Mogille (alias mm. Meloonileuka, Mogileuka, Mleuka, Melooni ja Leuka) sähköpostilla osoitteeseen mogileuka@gmail.com tai tessussa. Jos lataatte Dropboxiin, siellä voitte suoraan jakaa ko. sähköpostiosoitteelle latauslinkin.
Videomateriaalinne avulla saamme tehtyä hyvän promovideon ARMA Finlandille tapahtuman jälkeen ja innostettua lisää porukkaa mukaan, joten ei muutaku nauhotus päälle ja pelaamaan!
Videot muodossa
Formaatti: mp4
Resoluutio: 1280x720
Re: 25.7. Yhteispelitapahtuma
Tässä löytyy videot tapahtuman ensimmäisestä tehtävästä kolmesta eri näkökulmasta (PMC, BLUFOR, OPFOR, siinä järjestyksessä!). Eli kyseisessä tehtävässä PMC:t ovat joutuneet väijytyksen alle, ja OPFORin tehtävänä on tappaa kaikki ennen BLUFORin saapumista paikalle.
Re: 25.7. Yhteispelitapahtuma
Hei,
Tahtoisin antaa oman tiivistetyn arvioni 25.7. järjestetystä pelitapahtumasta. Katsastelen pelitapahtuman onnistumisia, epäonnistumisia ja ehkä tämän viestin oleellisimpana asiana yhteisön tulevaisuuden mahdollisuuksia.
Onnistumiset:
Tapahtumassa oli tosiaan alkuun enemmän osallistujia mitä tehtävissä edes riitti paikkoja. Ensimmäinen tehtävä oli mitoitettu 73 pelaajalle ja se täyttyi jokaista slottia myöten. Tämän mittakaavan pelitapahtumille on selkeästi kysyntää, kun ottaa huomioon että pelitapahtuma järjestettiin heinäkuussa ihmisten ollessa vielä kesämökeillä yms. Onnistuimme mielestäni erinomaisesti pelitapahtumaa edeltävissä järjestelyissä. Olimme hyvissä ajoin liikkeellä sen suunnittelussa, ja taustatiimit tekivät erinomaista työtä sen eteen.
Epäonnistumiset:
On erittäin harmillista että tekniset ongelmat pitkittivät ensimmäisen tehtävän aloitusta noinkin paljon. Haluaisin kuitenkin korostaa että Desync ei johtunut suuresta pelaajamäärästä itsessään, eikä myöskään tehtävistä, vaan jostain mystisestä serveriasetuksesta. Tämän teknisen ongelman troubleshooting kesti pitkään siksi, koska ajattelimme että vika oli nimenomaan tehtävissä eikä kyseisessä serveriasetuksessa. 70+ pelaajan uudelleenliittyminen serverille (useampaan otteeseen) tuon troubleshootingin aikana oli nimenomaan se aikaa vievin homma. Kiitos kuitenkin pelaajille kärsivällisyydestä! Emme voi luvata etteikö teknisiltä ongelmilta vältyttäisi kokonaan tulevaisuudessa (koska ARMA2), mutta tämän jälkeen olemme ehdottomasti kokemusta viisaampia.
Tulevaisuuden mahdollisuudet:
Tämä oli ensimmäinen näin ison mittakaavan ARMA pelitapahtuma Suomessa. Koska pelitapahtuma oli ensimmäinen laatuaan myös vastoinkäymisiä oli odotettavissa. Tällä kertaa vastoinkäymiset tulivat erittäin ikävän teknisen ongelman muodossa. Teknisen ongelman selvittämisessä kesti peräti kaksi tuntia, mutta pelaajamäärä säilyi silti reilusti yli 60 pelaajan. Tämä ilmiö osoitti mielestäni sen, että olimme vastoinkäymisestä huolimatta saavuttaneet jotain aivan ainutlaatuista.
Ehkä keskeisimpänä seikkana, pystyimme tällä tapahtumalla osoittamaan että näinkin suuren mittakaavan pelitapahtumia on mahdollista järjestää ARMA -pelisarjaan suomalaisille pelaajille. Näen että tämä pelitapahtuma oli ensimmäinen tuskallinen, mutta kriittinen askel kohti erittäin lupaavaa tulevaisuutta. Kuvitelkaa mitä voimme saada aikaiseksi tämän mittakaavan pelitapahtumissa tulevaisuudessa, sekä ARMA2 että ARMA3 parissa!
Tässä hieman faktaa:
- Lähitulevaisuudessa ja syksyn mittaan tulemme järjestämään runsaasti uusia pelitapahtumia ARMA 2:een ja ARMA 3:een.
- Pelaajamäärä tulee ainoastaan kasvamaan entisestään
- Pelitapahtumien myötä taustatiimeille kertyy entistä enemmän kokemusta, ja tämä tulee mahdollistamaan entistä paremmin pyörivät/järjestetyt tapahtumat
- Pelaajien kyky toimia tehokkaasti yhteistyössä muiden pelaajien kanssa tulee kehittymään uusien pelitapahtumien myötä
Kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille! Te mahdollistitte tämän pelitapahtuman, ja teillä on myös kyky mahdollistaa yhteisömme tulevaisuus. Meitä kaikkia pelaajia odottaa siellä aivan mahtavat pelikokemukset!
Edetään sinne askel kerrallaan, kärsivällisesti ja yhteistyössä.
Tahtoisin antaa oman tiivistetyn arvioni 25.7. järjestetystä pelitapahtumasta. Katsastelen pelitapahtuman onnistumisia, epäonnistumisia ja ehkä tämän viestin oleellisimpana asiana yhteisön tulevaisuuden mahdollisuuksia.
Onnistumiset:
Tapahtumassa oli tosiaan alkuun enemmän osallistujia mitä tehtävissä edes riitti paikkoja. Ensimmäinen tehtävä oli mitoitettu 73 pelaajalle ja se täyttyi jokaista slottia myöten. Tämän mittakaavan pelitapahtumille on selkeästi kysyntää, kun ottaa huomioon että pelitapahtuma järjestettiin heinäkuussa ihmisten ollessa vielä kesämökeillä yms. Onnistuimme mielestäni erinomaisesti pelitapahtumaa edeltävissä järjestelyissä. Olimme hyvissä ajoin liikkeellä sen suunnittelussa, ja taustatiimit tekivät erinomaista työtä sen eteen.
Epäonnistumiset:
On erittäin harmillista että tekniset ongelmat pitkittivät ensimmäisen tehtävän aloitusta noinkin paljon. Haluaisin kuitenkin korostaa että Desync ei johtunut suuresta pelaajamäärästä itsessään, eikä myöskään tehtävistä, vaan jostain mystisestä serveriasetuksesta. Tämän teknisen ongelman troubleshooting kesti pitkään siksi, koska ajattelimme että vika oli nimenomaan tehtävissä eikä kyseisessä serveriasetuksessa. 70+ pelaajan uudelleenliittyminen serverille (useampaan otteeseen) tuon troubleshootingin aikana oli nimenomaan se aikaa vievin homma. Kiitos kuitenkin pelaajille kärsivällisyydestä! Emme voi luvata etteikö teknisiltä ongelmilta vältyttäisi kokonaan tulevaisuudessa (koska ARMA2), mutta tämän jälkeen olemme ehdottomasti kokemusta viisaampia.
Tulevaisuuden mahdollisuudet:
Tämä oli ensimmäinen näin ison mittakaavan ARMA pelitapahtuma Suomessa. Koska pelitapahtuma oli ensimmäinen laatuaan myös vastoinkäymisiä oli odotettavissa. Tällä kertaa vastoinkäymiset tulivat erittäin ikävän teknisen ongelman muodossa. Teknisen ongelman selvittämisessä kesti peräti kaksi tuntia, mutta pelaajamäärä säilyi silti reilusti yli 60 pelaajan. Tämä ilmiö osoitti mielestäni sen, että olimme vastoinkäymisestä huolimatta saavuttaneet jotain aivan ainutlaatuista.
Ehkä keskeisimpänä seikkana, pystyimme tällä tapahtumalla osoittamaan että näinkin suuren mittakaavan pelitapahtumia on mahdollista järjestää ARMA -pelisarjaan suomalaisille pelaajille. Näen että tämä pelitapahtuma oli ensimmäinen tuskallinen, mutta kriittinen askel kohti erittäin lupaavaa tulevaisuutta. Kuvitelkaa mitä voimme saada aikaiseksi tämän mittakaavan pelitapahtumissa tulevaisuudessa, sekä ARMA2 että ARMA3 parissa!
Tässä hieman faktaa:
- Lähitulevaisuudessa ja syksyn mittaan tulemme järjestämään runsaasti uusia pelitapahtumia ARMA 2:een ja ARMA 3:een.
- Pelaajamäärä tulee ainoastaan kasvamaan entisestään
- Pelitapahtumien myötä taustatiimeille kertyy entistä enemmän kokemusta, ja tämä tulee mahdollistamaan entistä paremmin pyörivät/järjestetyt tapahtumat
- Pelaajien kyky toimia tehokkaasti yhteistyössä muiden pelaajien kanssa tulee kehittymään uusien pelitapahtumien myötä
Kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille! Te mahdollistitte tämän pelitapahtuman, ja teillä on myös kyky mahdollistaa yhteisömme tulevaisuus. Meitä kaikkia pelaajia odottaa siellä aivan mahtavat pelikokemukset!
Edetään sinne askel kerrallaan, kärsivällisesti ja yhteistyössä.
Last edited by Paavo on 28 Jul 2013, 10:23, edited 1 time in total.
Reason: typo
Reason: typo