Pelaajien roolimieltymykset selville?

User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Pelaajien roolimieltymykset selville?

Post by Keneraali »

Viime aikoina muutaman kerran nähnyt tilanteita, joissa pelaaja ei ole edes tiennyt minkälaisella kopterilla on aikeissa lentää... Ja kyllä, slottauksessa on lukenut.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Pelaajien roolimieltymykset selville?

Post by JoneKone »

smf83 wrote:Eihän tuohon lentotaidon näyttämiseen tarvita kun yksi epävirallinen tehtävä jossa porukka voi "todistaa" että kaveri osaa edes kohtalaista lentotaitoa. Ei meillä silti noita halukkaita uusia pilotteja nyt kuitenkaan ihan jonoksi asti ole.

En tarkoita että kaikkien pilottien pitäisi käydä joku parin tunnin koulutus, mutta vain joku näyttö että osaa laskeutua ja lentää vaarantamatta kaikkia kyytiläisiä/tulivoimaista assettia. Toki ois hyvä jos uuden pilotin ekassa virallisessa tehtävässä olisi mentorina/apupilottina kokeneempi kaveri.

Voisin kuvitella että joku voi ottaa ton blacklistalle pääsemisen liian vakavana asiana. Meitä on moneksi.
Olen SMF:n kanssa samoilla linjoilla. Jos rakennetaan raskas koulutusjärjestelmää niin se syö turhaan resursseja ja lopulta ei voida silti varmistaa, että kaikkien koulutuksien käynyt tyyppi siltikään osaisi vielä mitään. Riittävän osaamistason pilotteja saadaan sillä, että ns. vanhat pilotit ottavat pilottislotin ja uudet halukkaat ottavat co-pilotin slottauksessa. Tehtävän aikana kokeneempi selittää sitten mitkä on parhaat AFI käytännöt ja pakottaa välillä Co-pilotinkin lentämään jotta saa kuvaa tyypin osaamisesta. En ehkä lähtisi black-listaamaan ketään. Muutenkin kuumottava paikka olla pilotti ja black-listaus pelko ei nyt paranna varsinaisesti suoritusta.

Tässä keskustelussa tullut ehkä selväksi se, että edelleen "nopein käsi" menetelmä saa eniten kannatusta. Sanoisin kuitenkin, että CO-pilotti slottiin voisi aina yrittää saada ns. "uusi" (eli sellainen joka kokee olevansa uusi). DCG:t on ehkä paras paikka piloteille ja JTAC:ille harjoitella yhteistoimintaa kun sanktiot on kohtuullisen pienet. Sen takia mielestäni DCG:ssä kannattaa mahdollisimman useasti slotata pilotti pari, tai kaksi jopa. Vaikka sitten rauhallista ilmatiedustelua suorittamaan.

Hieman ärsyttää ettei oma sormi ole ollut toistaiseksi tarpeeksi nopea slottauksissa / ollut niissä peleissä mukana jossa pilottipaikkoja on ollut. Mutta Ce la vie...
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Pelaajien roolimieltymykset selville?

Post by Castor »

smf83 wrote:Eihän tuohon lentotaidon näyttämiseen tarvita kun yksi epävirallinen tehtävä jossa porukka voi "todistaa" että kaveri osaa edes kohtalaista lentotaitoa. Ei meillä silti noita halukkaita uusia pilotteja nyt kuitenkaan ihan jonoksi asti ole.

En tarkoita että kaikkien pilottien pitäisi käydä joku parin tunnin koulutus, mutta vain joku näyttö että osaa laskeutua ja lentää vaarantamatta kaikkia kyytiläisiä/tulivoimaista assettia. Toki ois hyvä jos uuden pilotin ekassa virallisessa tehtävässä olisi mentorina/apupilottina kokeneempi kaveri.

Voisin kuvitella että joku voi ottaa ton blacklistalle pääsemisen liian vakavana asiana. Meitä on moneksi.
Hyvä pointti.
Post Reply