Zeuksen lisääminen tehtävään [opas]

Post Reply
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Zeuksen lisääminen tehtävään [opas]

Post by JP-9000 »

Tämä on hyvin lyhyt ja yksinkertainen opas siitä kuinka lisätään Zeus - moduuli tehtävään.

Vaihe 1.

Lisää ensin yksi perusyksikkö.

Image

Vaihe 2.

Lisää Zeus - yksikkö valikosta Game Logic -> Virtual Entities -> Zeus. Jos haluat, että Zeus on nimellisesti jollain tietyllä puolella (esim. radioiden takia), valitse vastaava yksikkö. Anna yksikölle joku nimi.

Image

Vaihe 3.

Lisää Zeus Game Master - moduuli. Owner kenttään kirjoita äsken kartalle laittamasi Zeus - yksikön nimi. Name - kenttä on slottausruudussa näkyvä nimi. Default addons määrittää mitä yksiköitä Zeuksella on käytössä. Forced interface tarkoittaa sitä, että Zeus spawnaa suoraan Zeus - näkymään. Jos haluat käyttää jotain Zeuksen lisämooduleita, synkronoi ne Game master moduuliin (ei siis group).

Image

Yhteenveto

Lopulta homman pitäisi näyttää tältä:

Image

Muuta

Zeus - yksikön ei ole pakko olla nimenomaan tuo Zeus virtual entity, vaan se voi olla mikä tahansa yksikkö joka on listattu Zeus Game Master moduulin omistajaksi. Periaatteessa mikään ei estä lisäämästä Zeusta vaikka kaikkiin tehtäviin, mutta kanattaa muistaa, että oletuksena Zeus ei pysty hallinnoida editorissa lisättyjä yksiköitä.

Jos haluat, että Zeus voi hallinoida editorissa lisäämiäsi yksiköitä, lisää seuraava skriptinpätkä init.sqf - tiedostoosi:

Code: Select all

if (isServer) then 
{
	_curator = allcurators select 0;

	{
		_curator addCuratorEditableObjects [[_x], true];
	} foreach vehicles;
 
	{
		_curator addCuratorEditableObjects [[_x], true];
	} foreach (allMissionObjects "Man");
	
};
Tuo kyseinen pätkä lisää kaikki joukot tehtävän alussa Zeuksen hallintaan ja näyttää ihmispelaajien sijainnin zeukselle. Huomioi, että tämä skripti EI lisää Zeuksen hallintaan yksiköitä jotka spawnataan tehtävän aikana esim. skriptillä tmv.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Zeuksen lisääminen tehtävään [opas]

Post by Nummi »

Juuri tätä toissapäivänä yritin saada toimimaan. Tökkäsin vaan editorissa Zeus Game Logicin kentälle ja laitoin playeriksi. Previewissä olin sitten näkymätön demoni joka pörräsi sotilaiden jaloissa. Kiitos ohjeesta jp!
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Zeuksen lisääminen tehtävään [opas]

Post by madreizka »

Oli kysymyksiä että miten saa Zeukselle laitettua reppuradion esimerkiksi skenaariossa missä Zeus toimii Suurena Komentajana.

Furean tiesi sanoa että sen sijaan että Zeus on virtual entity, lyö ylimääräisen upseerin ym. ja häneen synkkaa sitten sen Game Master moduulin.
Sitten voi gearscriptalla heittää radion selkään.

Ei ole tarkempaa tietoa toimiiko vai ei, mutta oletuksena noin?
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: Zeuksen lisääminen tehtävään [opas]

Post by Saunatyyny »

ACE 3 rikkoo tällä hetkellä muute Zeuksen ja ovat tietoisia asiasta:
https://github.com/acemod/ACE3/pull/1716
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Zeuksen lisääminen tehtävään [opas]

Post by Arska »

Saunatyyny wrote:ACE 3 rikkoo tällä hetkellä muute Zeuksen ja ovat tietoisia asiasta:
https://github.com/acemod/ACE3/pull/1716
https://github.com/SilentSpike/ACE3/com ... f8fef385fd
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Post Reply