Tehtävätiimin Threadi

User avatar
Soppa
Posts: 281
Joined: 26 Jun 2013, 14:27

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Soppa »

ti 21 sopii tänne
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by madreizka »

Lähettääkö tehtäväntekijät sen exportatun filun lisäksi myös mission.sqm filun automaagisesti kun menee tarkistukseen?
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by madreizka »

Next kuvestion, joko ootte päättäneet että onko se nyt acre vai tfr vai amedical vai bmedical niin vois ruveta tekeen tehtäviä.
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
LoranM
Posts: 148
Joined: 04 Mar 2014, 22:53

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by LoranM »

ACRE, ja B-med tai A-med ei ole päätetty. Mainitse tehtävkuvauksessa kumpi on käytössä.
"In any moment of decision, the best thing you can do is the right thing,
the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing."

-Theodore Roosevelt
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Aspirant »

Onko meidän ACE konfiguraatiossa huomioitu tämä:

lainaukset 3CB foorumilta - thread: ACE Medical - General discussion
http://3commandobrigade.com/viewtopic.p ... 6&start=30

Still broke when it comes to taking people out of vehicles = you go unconscious in most = death.
thats a known issue to the ACE3 team, as listed on thier relaese notes

.. they state 'If you have identified the 3rd-Party mod that causes ACE Interaction to break, contact the developer and ask them to support the CBA XEH. They can contact CBA Devs for help.'

the problem dosnt exist in the vanilla vehicles but looks the the '3rd-Party developer are lagging abit =/


quick and dirty sollution would be 'back to vanilla vehicles' or iron out the kinks that we have in 'our own stuff'
Ratkaisu?:
.. they state 'If you have identified the 3rd-Party mod that causes ACE Interaction to break, contact the developer and ask them to support the CBA XEH. They can contact CBA Devs for help.'


Oooo nice. CBA have released a fix for this - there's an optional PBO in CBA (cba_enable_auto_xeh.pbo) that apparently adds interaction for all 3rd party vehicles. All we have to do is throw it in with the 3CB Config. Will do until mod authors pull their socks up.

Tosin perään tulee kommentti:

Nope happened twice in vanilla HEMPTs so that arguments out.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

Aspirant wrote:Onko meidän ACE konfiguraatiossa huomioitu tämä:

lainaukset 3CB foorumilta - thread: ACE Medical - General discussion
http://3commandobrigade.com/viewtopic.p ... 6&start=30

Still broke when it comes to taking people out of vehicles = you go unconscious in most = death.
thats a known issue to the ACE3 team, as listed on thier relaese notes

.. they state 'If you have identified the 3rd-Party mod that causes ACE Interaction to break, contact the developer and ask them to support the CBA XEH. They can contact CBA Devs for help.'

the problem dosnt exist in the vanilla vehicles but looks the the '3rd-Party developer are lagging abit =/


quick and dirty sollution would be 'back to vanilla vehicles' or iron out the kinks that we have in 'our own stuff'
Ratkaisu?:
.. they state 'If you have identified the 3rd-Party mod that causes ACE Interaction to break, contact the developer and ask them to support the CBA XEH. They can contact CBA Devs for help.'


Oooo nice. CBA have released a fix for this - there's an optional PBO in CBA (cba_enable_auto_xeh.pbo) that apparently adds interaction for all 3rd party vehicles. All we have to do is throw it in with the 3CB Config. Will do until mod authors pull their socks up.

Tosin perään tulee kommentti:

Nope happened twice in vanilla HEMPTs so that arguments out.
On. Paitsi jos se menee vanilla yksikööilläkin rikki, niin sitten se on joku toine ongelma.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Bummeri »

Tuntematon wrote:Tarvittas varmaan joku merkintätapa sille että onko Amedikissä käytössä Advanced wounds vai ei.
Miksi?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by Tuntematon »

Muuttaa pelaamista aika paljo jos haavat ei voi avautua. Pystyy esim käyttämään mitä tahansa bandagea mihinkä tahansa haavaan ilman sitä pelkoa että se nopeuttaisi haavan repeämistä. Myös jos advanced wounds on päällä niin haava pitäisi vielä ommella/leikata kuntoon Surgical Kitillä jotta haavan repeämis vaara poistuisi kokonaan.

Eli käytännössä.
(ei Advanced woundsia) (tämän voi hoitaa ryhmän CLS yksin)
Kun otat osumaa niin sut voidaan pistää oikeastaan millä tahansa bandagella kasaan(väärä vaatii vain useamman) ja heittää morffiinit/epit -> Takaisin sotiin

(Advanced wounds päällä) (vaatii vähintään Medic/Paramedic joka pystyy käyttää Surgical Kittiä )
Kun otat osumaa niin joudut tarkasti muistamaan/katsomaan ohjeista mikä bandage on paras minkätyyppiseen haavaan(oikea bandage vähentää repeytymis vaaraa). Tämän jälkeen joudut joko odottamaan tai siirtymään missä joukkueen medic/paramedic on (tällä matkalla haava voi siis avautua uudestaan) ja hänen pitää ommella tämä haava mikä on bandagella laitettu kasaan niin lopullisesti umpeen joka poistaa uudelleen avautumis vaaran -> Jos medic ei tullut sun luokse niin olet oletettavasti joutunut palaamaan pidemmän matkan etulinjasta poispäion medikin luokse joten olet hukannut oman ryhmän jne.

Tämä on siis oikeastaan Bmedikin ja Amedikin välimalli jossa on Amedikin ominaisuuksia mutta helpotettuna.

Toivottavasti teen jotain järkeä näin puoliunessa.

Personal Aid Kit ja Surgical kit[+] Spoiler
Using Personal Aid Kit brings patient to the best possible health state. Depending on module options, PAK can be used only in specified situations, specified place and by specified person. Surgical kit is used to stich bandaged wounds so they will never open again. Depending on module options, surgical kit can be used only in specified situations, specified place and by specified person.
Eri bandage tyyppien tehokkuus[+] Spoiler
Advanced medical system brings 4 different types of bandages and also properly working tourniquet. Below there is a list of all bandage types with effectiveness vs different wound types. Higher effectiveness bandages needs to be applied fewer times than ones with lower effectiveness. That depends on wound size. Applying bad type of bandage on given wound can yield wound opening after a while if not stiched fast enough. All bandage types weights about 50 grams each.

Bandage (basic)
Abrasions - highest effectiveness
Avulsions - lowest effectiveness
Contusions - highest effectiveness
Crush wounds - low effectiveness
Cut wounds - very low effectiveness
Lacerations - medium effectiveness
Velocity wounds - lowest effectiveness
Puncture wounds - low effectiveness

Bandage (packing)
Abrasions - highest effectiveness
Avulsions - highest effectiveness
Contusions - highest effectiveness
Crush wounds - low effectiveness
Cut wounds - lowest effectiveness
Lacerations - lowest effectiveness
Velocity wounds - highest effectiveness
Puncture wounds - lowest effectiveness

Bandage (elastic)
Abrasions - highest effectiveness
Avulsions - lowest effectiveness
Contusions - highest effectiveness
Crush wounds - highest effectiveness
Cut wounds - highest effectiveness
Lacerations - highest effectiveness
Velocity wounds - low effectiveness
Puncture wounds - high effectiveness

QuikClot
Abrasions - medium effectiveness
Avulsions - high effectiveness
Contusions - medium effectiveness
Crush wounds - medium effectiveness
Cut wounds - medium effectiveness
Lacerations - medium effectiveness
Velocity wounds - high effectiveness
Puncture wounds - high effectiveness

Tourniquet
Can only be applied on limbs
Stops bleeding from wounds
Should be taken off as fast as possible and applied only to give medic time to bandage all the wounds
If not taken off for a while it will cause pain to patient, can cause death that way
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Tehtävätiimin Threadi

Post by ruoste »

Kylläpä on harmillinen tuo a-medical, tuo mainiota syvyyttä pelaamiseen medicinä, mutta kun nuo "säännöt" on vaan vedetty aivan hatusta ja niillä ei sit kuitenkaan ole reaalimaailman kanssa mitään tekemistä.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Post Reply