ACRE2 Testi #2 KE 17.06.2015

User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Aspirant »

Eikös nuo korjaamiset ole nykyisin tehtävän tekijän vastuulla?

Lisäksi acre tulisi testata jossain isossa eventissä, esim tuleva 60vs60 ennekuin sen toimivuudesta voidaan olla varmoja.
Arma2 meillä oli acren kanssa ongelmia n100 pelaajan eventeissä.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Nummi »

Aspirant hyvä, käy edes vilkaisemassa sitä Wikiä. Ymmärrät kyllä kun luet miksi.

Tehtävien korjaus on tehtäväntekijän vastuulla. Pointtini on että kauhean monta tehtäväntekijää ei varmasti kiinnosta kahteen otteeseen kaikkia tehtäviään korjata modinvaihdoksen takia, sama pätee tehtäväntarkastajiin.

Siksi joko lisätään ACRE2 pian, tai vasta vuoden kuluttua, kun löytyy innokkaita käymään sellainen korjaushelvetti läpi.

Tämä testi pidetään nyt jotta aikaa ja siten tehtäväntekijöiden vaivaa ei hukkaantuisi
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Arska »

Aspirant wrote:Ette vielä vastannu kysymykseeni, että onko ajoneuvoissa radioita tällä hetkellä?
Ilmeisesti ei? siis jokaiselle assetti henkilölle tulisi lisätä oma reppuradio, joka on WIP tilassa...?

Eikö voitaisi odottaa ACRE2 testien kanssa että saavat valmiit pitkänmatkan - + ajoneuvo -radiot?
Kuinka paljon heikommat ACREn reppuradiot on verrattuna TFR? Kun TFRssä ei vehicle rackkejä tarvitse yhtään.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by ilee »

- Provides realistic sounding radio and direct voice communications for ArmA3
Joidenkin mielestä tämä on parempi mutta ainakin minusta TFR kuulostaa tarpeeksi hyvältä että sen takia kannattais vaihtaa.
- Signal loss and degradation is done using REAL WORLD ITU Terrain loss modeling and signal propagation techniques. We model everything from mapping terrain and creating loss maps to the antenna's, power and frequencies of the radios
Lisää laskentaa ja scripti helvettiä. Kuulostaa hyvältä. Lisäksi 99 prosentille jos radio ei kuulu tehtävä on perseestä niin kuin se yleensä onkin.
- 'Regular' talking can travel over 100 meters in ideal terrain
Mitä uutta TFR:ään verrattuna?
- Direct speaking occlusion, buildings and objects block your voice
Taas pirusti lisää laskentaa ja scriptiä. Toimiiko edes?
- AI direct speaking detection; AI can also hear you talking and alert to you
Lisää laskentaa ja sciptiä. En pelaa cooppia mutta oon kuullu huhua että AI tappaa aika tehokkaasti jo muutenkin.
- All radios are modeled and SIMULATED to their real world counterparts
Haluan pelata armaa ja puhua radioon helposti. Jos haluan pelata radio simulaattori 2015:sta en pelaa armaa. Argumentiksi en todellakaan hyväksy että "voit puhua helposti kun laitat radion kuntoon". Miksi pitää säätää ensin vitusti radiota jotta se toimii kun TFR laittaa sen heti toimimaan. Puhumattakaan scripti helvetistä.
- Easy to use, only a few buttons are required to play
TFR?
- Babel feature & Radio configurations allows for immersive TVT and brings radios/communication in as a gameplay mechanic
Ehkä ainoa varteenotettava ominaisuus jota TFR ei tarjoa.
- Extensive and documented API and example set for easy use
Ei vaikuta meidän peleihin.
- Template setups for milsim community operations
Mitä vähemmän milsim sen parempi.
- All vehicles have realistic attenuation, meaning different positions hear inside/outside differently.
Laskentaa, sciptiä. Toimiiko?
- Vehicle intercom system; Vehicles with intercoms automatically have crew communicate with them
Eroa TFR?
- In-game speakers; you can put your radio on 'speaker' mode and everyone can listen. If you drop the radio, it keeps playing!
Myös TFR.
- Multiple Push-To-Talk keys, for assigning different radios to different hotkeys
Myös TFR.
- Preset naming and descriptions for radios that support it. Includes name showing in hints
???

Yhteenvetona mitä muuta kuin babelin acre tarjoaa TFR verrattuna? Aikasempi acre ei toiminut suurella pelaaja määrällä niin miten tämä on parantunut? Henkilökohtaisesti näen acressa ennemmän miinuksia kuin plussia mitä se toisi peleihin.
Image Image
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Bummeri »

ilee wrote: Yhteenvetona mitä muuta kuin babelin acre tarjoaa TFR verrattuna?
Parempi äänenlaatu, ympäristön vaikutus ääneen ja tuo Babel on tosiaan ne isoimmat erot. Niinkuin tuossa jo luettelit.
Aikasempi acre ei toiminut suurella pelaaja määrällä niin miten tämä on parantunut? Henkilökohtaisesti näen acressa ennemmän miinuksia kuin plussia mitä se toisi peleihin.
Toimivuuttahan tässä nyt yritetään testata. Mikset voi vain avoimin mielin mennä kokeilemaan sitä lauantaina ja sitten päättää mitä mieltä olet?

Ja korjaisin tuota sinun sanomista vielä siten että, aikaisempi ei toiminut meillä kun pelattiin silloin suurella pelaajamäärällä. Muilla yhteisöillä ei ollut ACREn kanssa mitään ongelmia vaikka heillä oli pelaajamäärätkin suuremmat. Asiaan varmasti vaikutti server FPS 0-4 joka meillä oli niissä arma 2 Tvt tapahtumissa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by ilee »

Bummeri wrote: Ja korjaisin tuota sinun sanomista vielä siten että, aikaisempi ei toiminut meillä kun pelattiin silloin suurella pelaajamäärällä.
Tai venäläisillä tai muillakaan jotka bissin foorumi ketjuun asiasta raportoi...

Oon kuullu joskus jostain että TFR kehitys lähti alunperin siitä kun acre ei toiminut isoilla pelaaja määrillä.
Image Image
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Aspirant »

Valitettavasti meidän viikkopelit eivät ole riittävän isot, jotta voisi todentaa toimivuuden...
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Nummi »

Aspirant wrote:Valitettavasti meidän viikkopelit eivät ole riittävän isot, jotta voisi todentaa toimivuuden...
LUE SE WIKI!:
ACRE2 is tested by UnitedOperations.Net. They run test/pre-release builds of ACRE2 regularly prior to public release. Their playerbase consists of an average 30+ players every single day, peaking at 120 players for over 8 hours a day on weekends, every single weekend. These numbers are not exaggerated, you can view their server tracker on gametracker.com. Consistent regularly gameplay occurs Friday-Sunday for approximately 6-8 hours with 100+ players using ACRE2 all on the same server, in game, with real missions and AI.

This playtesting allows us to guarantee that ACRE2 supports, without glitches, 120+ player scenarios.
Meidän aikaisemmat ongelmat A2:n aikana oli nimenomaan meidän ongelmia. Minulle on vakuutettu että ne korjattiin aikanaan, AFI:n on vain jäänyt joku haamu elämään että "Muinaisen historian hämärissä kun käytettiin vielä ACRE:a meillä oli ongelma jossa Noubernou ei suostunut meitä auttamaan". Ocelot vakuutti minulle että tämä on vääristynyt kuva tapahtumista ja että muilla yhteisöillä ei ollut silloin samoja ongelmia.

Tottakai ACRE2 on eri modi, ja sen raskautta suurilla pelaajamäärillä tuleekin testata. Jos viikkopeleihin ei saada tarpeeksi suuria, niin testataan toivottavasti tulevaisuudessa myös isossakin eventissä.

Se, että ACRE2:sta on playtestattu 120+ pelaajalla toimivasti kuitenkin riittää minulle vakuudeksi, että jos se ei meillä jostain syystä 120 pelaajalla toimi, on ongelma meidän päässä, eikä modintekijän. Lähdetään nyt testaamaan ensialkuun mitä ihmisille tulee fiiliksiä ACRE:lla pelaamisen JÄLKEEN. Ei tätä afissa niin tutuksi tullutta "Kaikki uusi on varmasti paskaa antakaa minun olla rauhassa aikakapselissani missä kaikki on hyvin"-ajattelua.
ilee wrote: Haluan pelata armaa ja puhua radioon helposti. Jos haluan pelata radio simulaattori 2015:sta en pelaa armaa. Argumentiksi en todellakaan hyväksy että "voit puhua helposti kun laitat radion kuntoon". Miksi pitää säätää ensin vitusti radiota jotta se toimii kun TFR laittaa sen heti toimimaan. Puhumattakaan scripti helvetistä.
Kun ACRE2:sta testailtiin Ocelotin ja Tonton kanssa sen mentyä publaksi, esitin samankaltaisia argumentteja. Väitin Tontolle, että tällaisen modin lisääminen repoon on liian milsim-näpertelyä meidän peleihin. Pidän TFR:n yksinkertaisuudesta, ja monista sen ominaisuuksista. Olin vielä kuukausi sitten vahvasti ACRE:n käyttöä vastaan, vaikken ollut sitä testannut.

Tässä ACRE2:n kanssa nyt vähän aikaa pelleiltyäni voin tosiaan vakuuttaa, että:

1. ACRE2 on yhtä yksinkertainen ellei yksinkertaisempi kuin TFR normijantterin, ryhmänjohtajan, ja joukkueenjohtajan kannalta. Itse asiassa kaikkien kannalta. Edes arma2-ajoilta tuttua 148:n "Säädä teho korkeammalle koska haista vittu" joka piti tehdä joka pelin alussa ei ole enää modissa. Ainoa asia mitä pelissä jää tehtäväksi (ellei tosiaan ihan tahtomalla tahdo radionörtteillä ja säädellä asetuksia), on kanavan ja volyymin vaihto.

2. ACRE2 kuulostaa paremmalta. Tämä on vain fakta. Radioäänet, se ettei radiossa voi kuulla kahta ihmistä samaan aikaan, ja lokaalipuhe kuulostavat kaikki paremmalta kuin TFR:ssä.

3. Babel on helvetin hyvä ja hieno ominaisuus. Ei siitä muuta.

4. Signaalin heikentymisen maaston takia saa pois päältä. Jos on tarvis, sen saa pois päältä. Mistä siis itku?
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
LoranM
Posts: 148
Joined: 04 Mar 2014, 22:53

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by LoranM »

Itketään tai nauretaan sitten lauantaina yhdessä.

SILLOINHAN ASIA AVAUTUU...

Testata mehän vaan ajoitaan ja jos se todetaan hyväksi se lisätään ennen kuin meillä on 100 tehtävää korjattuna TFR:llä.

Jos se on huonompi kuin TFR jatketaan kuten ennenkin.
"In any moment of decision, the best thing you can do is the right thing,
the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing."

-Theodore Roosevelt
User avatar
Dowly
Posts: 110
Joined: 22 Dec 2013, 21:02
Location: Varkaus

Re: ACRE2 Testi LA 13.06.2015

Post by Dowly »

Laitanpa tänne ihan huomista varten, eli muistakaa ottaa se 'Task Force ArmA 3 Radio" plugin pois päältä ja laittaa ACRE2 plugin päälle sieltä TeamSpeakin Plugins valikosta.

Ja palautetta epävirallisissa pelaamani yhden tehtävän tiimoilta:
- Radion voluumi aivan liian matala. En tiedä saako tätä muutettua, mutta itellä pelin äänet 25% ja ACRE 2 radiot kuulu juuri ja juuri (radion voluumi oli 100%)
- Ihme napsetta piti radiot. Joillain vain alussa, mutta itellä pitkin tehtävää. Helvetin häiritsevää. Tuli mieleen, että oliko kaikilla tehtävään osallistuneilla arman oma VOIP nappula disabloitu? TFR tämän ignooraa vaikka olis päällä, mutta mites ACRE 2?
Image
Image[url=steam://friends/add/76561197989943798]Image[/url]
Post Reply