Mahdollisimman helppo ja hyvälaatuinen videoiden editointi

Post Reply
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Mahdollisimman helppo ja hyvälaatuinen videoiden editointi

Post by Tonto- »

Kiinnostaisi tietää miten ja millä softalla foorumilla käyvät editoivat materiaalin peleistä netissä levittämiseen kelpaavaksi.

Olen pikkuhiljaa yrittänyt oppia käyttämään Nvidian Shadowplayta ja videomateriaalia on sillä kertynyt ihan kivat määrät. Arma-videot ovat olleet ekoja tekemiäni pelivideoita ja olen editoinnin kanssa olen mennyt surutta sieltä mistä aita on ollut matalin. Windows Moviemakerilla nopea leikkailu ja tallennus Youtube-asetuksilla on ollut todella helppoa.
Tietämättömyys videoiden tekemisestä sitten näkyy ja kuuluu äänien desynccinä ja kiinalaisena piraattileffakuvanlaatuna :D

Moviemakerilla tuntuu joutuvan tinkimään aika paljon kuvanlaadusta, jos haluaa videoista kohtuukokoisia ja 1mb upilla tunkea videoita Youtubeen. Eli vähän kaikin puolin parempaa softaa kaivattaisiin, mielellään ilmaista ja muutaman napin painalluksella hoituvaa systeemiä.

Vinkkejä, setuppeja jne. siis

Kiitoksia jo etukäteen.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
HerraRoust
Posts: 3
Joined: 05 Mar 2014, 17:17

Re: Mahdollisimman helppo ja hyvälaatuinen videoiden editoin

Post by HerraRoust »

En ole vielä shadowplayhin tutustunu, mutta itsellä on käytössä Mirillis Action! ja DxTory. Molemmat aika prossuystävällisiä tosin tartteevat kovotilaa, varsinkin DxTory joka tykkää vielä nopeista kovoista. Lisäks käytössä Audacity äänien editointiin ja jälkiäänitykseen. Editointiohjelmista kannattaa valita kukkarolle sopivin ja semmonen, jota jaksaa opiskella. En osaa sanoa et mimmonen toi Sonyn Movie Studio on. Ei ainakaan hinnalla pilattu. Ite käytän Sony Vegasia, jonka kanssa tulee sinuiks aika nopeeta. Käytössä myös Photoshoppi, vähän vanhempi. Tais olla 4? Kannattaa muuten tsekata myös Avermedian sivuilta niiden kortteja nauhotukseen. Puskasissi, joka tännekin kirjottelee osaa varmaan kertoo niistä enemmän kun sitä Livegameria käyttää.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: Mahdollisimman helppo ja hyvälaatuinen videoiden editoin

Post by JP-9000 »

Windowsin Movie Maker rulz! Sillä ainakin itse olen ne vähäiset videoeditointini tehnyt ja omiin tarpeisiini on piisanut ihan hyvin. Saahan siinäkin sitä laatua säädettyä aika paljonkin, enitenhän se taitaa youtube itse noita videoita raiskata.
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: Mahdollisimman helppo ja hyvälaatuinen videoiden editoin

Post by Annddy »

Aikoinaan IL2 sarjaa hakaten oli tarkotus tehä pari machinima leffaa, joista ei sitte tullu mitään. Silloin kuitenkin yleneinen simuilijoiden käytössä oli VirtualDUB (http://www.virtualdub.org/) eli tämmönen perus videoprosessointi ohjelma ja ilmainen. Eli esim nauhotat frapsilla videota 15fps nopeudella, tällä voit nopeuttaa sen sitten normaaliin 30fps ja näin kaikenlainen lagitus yms. nykiminen häviää videosta. Voi cropata ja laittaa erinlaisia efektejä ja sitten se tärkein, sisältää ihan pirusti codecceja eli saa ne 10GB kokoiset pätkätkin pienennettyä, menettämättä laatua. Monessahan tänkin pystyy tekemään, mutta tässä se käy nopeasti ja on ilmainen.
Post Reply