2.3 Suuri TvT #2
Re: 2.3 Suuri TvT #2
pahoittelen sitä, että en itse päässyt ilmoittautumisestani huolimatta paikalle, kun oli niin helvetin huono olo sunnuntaina että en konetta jaksanut edes avata.
Re: 2.3 Suuri TvT #2
Ja jotta ei jäisi pelkän puheen tasolle, niin tämä tosiaan on varsin simppeli toteuttaa. Noin ikäänkuin karvalakkitoteutuksena homma toimii esim. näin:Bummeri wrote: Ja olet tervetullut toteuttamaan tuon visiosi tuosta respasysteemistä. Itse en ainakaan juuri nyt keksi että miten tuo olisi hyvä toteuttaa.
Description.ext:
Code: Select all
respawn = 3;
respawnDelay = 5;
respawnDialog = 0;
Varsinainen respausskripti taas on näinkin simppeli:
Code: Select all
while {true} do
{
private "_nearUnits";
_nearUnits = nearestObjects[getMarkerPos "respawn_west", ["Man"], 50];
{
_x setPos (getMarkerPos "actualSpawn_west");
} foreach _nearUnits;
sleep 1200;
};
Re: 2.3 Suuri TvT #2
AAR:
Servu toimi, hyvät pelit!
(Kirjoittelin hienon tarinan mutta foorumi kadotti sen bittiavaruuteen, 0/5)
Servu toimi, hyvät pelit!
(Kirjoittelin hienon tarinan mutta foorumi kadotti sen bittiavaruuteen, 0/5)
Re: 2.3 Suuri TvT #2
Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.
Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä.
PS. Jää lyhyeksi nämä viestit toistaiseksi...
Kartta on kyllä helvetin hyvä ja ansaitsee paljon enemmän tehtäviä. Hyvää miinoitusta Insuilta.
Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä.
PS. Jää lyhyeksi nämä viestit toistaiseksi...
Kartta on kyllä helvetin hyvä ja ansaitsee paljon enemmän tehtäviä. Hyvää miinoitusta Insuilta.
Re: 2.3 Suuri TvT #2
Saisikohan jotain ACE:n muuttujia ronklaamalla tehtävissä pelaajien nimet näkymään vain oman puolen taistelijoille? Kyseinen ominaisuus kun tosiaan tuppaa käyttäytymään hieman arvaamattomasti, jolloin mm. pelaajien nimet ja roolit näkyvät seinien lävitse tai jäävät ruudulle hillumaan vaikka katseen siirtäisi toiseen yksikköön.YIT-Meta wrote:Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi
Semper ubi sub ubi
Re: 2.3 Suuri TvT #2
Gordonilla oli voice activation päällä ja olen melko varma että se aiheutti sen ongelmat. Erityisesti koska gordoni sanoi että pelin alussa toimi, mutta sitten kun tilanne kiihtyi, niin ei ilmeisesti rauhoittanut mikkiä ennen tangentin painamista. Ongelma ei siis ollut serveri. En ole keneltäkään muulta kuullut että acre olisi kussut. HUOM! Vuoret eivät ole acren kusemista.YIT-Meta wrote:Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.
Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä.
Älkää muuten käyttäkö nykyisen acre version kanssa voice activationia tessussa, se on turhaa ongelmien kaipuuta.
Ja tuo vastapuolen nimen näkeminen on acen ominaisuus joka on kaikille sama, ja toimii vain noin "piippu perseessä" etäisyydeltä.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
-
- Posts: 4
- Joined: 29 Jul 2013, 02:05
Re: 2.3 Suuri TvT #2
Itellä ollu aina voice activation ja ikää ollu mitää ongelmaa.Bummeri wrote:Gordonilla oli voice activation päällä ja olen melko varma että se aiheutti sen ongelmat. Erityisesti koska gordoni sanoi että pelin alussa toimi, mutta sitten kun tilanne kiihtyi, niin ei ilmeisesti rauhoittanut mikkiä ennen tangentin painamista. Ongelma ei siis ollut serveri. En ole keneltäkään muulta kuullut että acre olisi kussut. HUOM! Vuoret eivät ole acren kusemista.YIT-Meta wrote:Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.
Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä.
Älkää muuten käyttäkö nykyisen acre version kanssa voice activationia tessussa, se on turhaa ongelmien kaipuuta.
Ja tuo vastapuolen nimen näkeminen on acen ominaisuus joka on kaikille sama, ja toimii vain noin "piippu perseessä" etäisyydeltä.
noi vuoret voi kusta acre noissa custom mapeissa ja toi fata ny bugailli vissii muutenki sieltä sun täältä, muuten kyllä kivan näkönen mappi
- YIT_Bandit
- Posts: 52
- Joined: 28 Aug 2013, 20:02
Re: 2.3 Suuri TvT #2
Vastapuolen nimen näkeminen on tosi kiva ominaisuus, siinä vaiheessa kun yrität puolustaa selkä seinää vastaan rakennuksen sisäpihaa, ulkopuolella on isompi joukko hyökkääjiä ja meidän asemat määritellään metrilleen siitä muurin läpi. Sama homma "kaikki puhuvat toisilleen" - spektatessa ja blufor/independentin spektausmahdollisuus opforille.Bummeri wrote:Gordonilla oli voice activation päällä ja olen melko varma että se aiheutti sen ongelmat. Erityisesti koska gordoni sanoi että pelin alussa toimi, mutta sitten kun tilanne kiihtyi, niin ei ilmeisesti rauhoittanut mikkiä ennen tangentin painamista. Ongelma ei siis ollut serveri. En ole keneltäkään muulta kuullut että acre olisi kussut. HUOM! Vuoret eivät ole acren kusemista.YIT-Meta wrote:Servun toiminnasta olisi sanomista. ACREn kanssa oli ihmisillä ongelmia, esim. johtajasta ei kuulunut mitään pelin aikana.
Ja, mikä parasta, AFIlaiset katselivat sieltä nimiä seinän läpi - Tämä on sitä realistista ja kovaa sodankäyntiä.
Älkää muuten käyttäkö nykyisen acre version kanssa voice activationia tessussa, se on turhaa ongelmien kaipuuta.
Ja tuo vastapuolen nimen näkeminen on acen ominaisuus joka on kaikille sama, ja toimii vain noin "piippu perseessä" etäisyydeltä.
Testailtiin radiokantamia ja radiojen toimintaa ylipäätänsäkkin ennen tehtävää ja mielestäni 148lla kuului Bezarak/Tottan - alueelta kaikille kohteille (tehot nostettuna), mutta vastaavasti Tottan - SHQ ei kuulunut. Itse pelissä tuntui, että oltiin 90% ajasta katveessa, vaikka mitä teki. Välillä tuo ACRE tuntuu mallintavankin metrin nyppylänkin välissä Mount Everestiksi, jolloin askeleen siirtymisellä on ero kuin yöllä ja päivällä kuuletko toisen vai et kun lähetys katkeaa kuin seinään tai puuroutuu samantien - mikä lisää ihan "hitusen" haastavuutta normaalien maasto-olosuhteiden huomioonottamisen lisäksi.
FATA on upea mappi, ainoa vika on, että mapista löytyy helvetin iso torni siitä serpentiinitien eteläpäästä (Al Qulat?) josta luodit menee läpi heittämällä (ei siis modelia) ja vastaavasti löytyy ruoho, josta ei mene mikään murkula läpi, ynnä muuta "pientä".
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
Re: 2.3 Suuri TvT #2
En ole oikein koskaan pitänyt tuosta acren maastonmuodot huomioon ottavasta modista. Jotenkin sen toimivuus on ollut vähän arvelluttavaa ja ilmeisesti myös mapista riippuen vaihtelevaa. Olen kuullut acren pitkälanka- tai jostain mukanakulkevista antenneista - noillahan asialle voisi ihan pelissä tehdä jotain, mutta eipä nekään taida toimia.
Ei tuo vaihtelevasti toimiva everest-ominaisuus kuitenkaan realisimia tuo lisää. Ykkönen nollaksi vaan.
Ehkä seuraavassa eventissä olisi hyvä painottaa tuota ptt:tä, että sen suhteen tulisi varmuus aiheutuuko siitä voice activationista acrelle ongelmia vai ei. Kyllähän se ainakin jotain liikennettä ja toimintaa tjsp. tessussa vähentää kun ei jokainen tuhina ja ölinä tule läpi.
Ei tuo vaihtelevasti toimiva everest-ominaisuus kuitenkaan realisimia tuo lisää. Ykkönen nollaksi vaan.
Ehkä seuraavassa eventissä olisi hyvä painottaa tuota ptt:tä, että sen suhteen tulisi varmuus aiheutuuko siitä voice activationista acrelle ongelmia vai ei. Kyllähän se ainakin jotain liikennettä ja toimintaa tjsp. tessussa vähentää kun ei jokainen tuhina ja ölinä tule läpi.
Last edited by Tonto- on 04 Mar 2014, 09:10, edited 1 time in total.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: 2.3 Suuri TvT #2
Peliaika voisi perheelliselle työssä käyvälle olla klo 19-22.
Itse pelisä oli ainakin afgaanina hyvä immersio, paskat housussa sai juosta ojaan tai taloon piiloon vaanivaa maataistelukonetta. Helvetinmoinen jylinä lähti rakkineesta
Köyhänä soturina en omistanut kiikareita joten aina liikettä nähdessä piti katsoa vilkkuuko afgaanihameen helma vai ryssän uniformu
Tärkeintä itselle pelissä on fiilis ja kavereiden kanssa pelaaminen. Kiitos järjestäjille!
Itse pelisä oli ainakin afgaanina hyvä immersio, paskat housussa sai juosta ojaan tai taloon piiloon vaanivaa maataistelukonetta. Helvetinmoinen jylinä lähti rakkineesta
Köyhänä soturina en omistanut kiikareita joten aina liikettä nähdessä piti katsoa vilkkuuko afgaanihameen helma vai ryssän uniformu
Tärkeintä itselle pelissä on fiilis ja kavereiden kanssa pelaaminen. Kiitos järjestäjille!