Tehtäväideoita (Vanhentunut)

User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Tehtäväideoita

Post by Keneraali »

Oorrait, mikäli tehtävässä ei suoraa tarvetta RJ:nä reppuradiolle ole niin se putoaa aika vauhdikkaasti näiden perusteella. Linkkaan tämän keskustelun tarvittaessa niille kympeille, jotka ihmettelee miten ei voi yksi ryhmä saada yhteyttä mäkien tai etäisyydestä johtuen -> tämä siis kun lyhyellä ei välttämättä kuule esim. tanoan vuoriston toiselle puolelle muuta kuin suhinaa.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Tehtäväideoita

Post by Scottz »

Tähän jatkoajatuksena, että voisi enempi tehdä sellaisia tehtäviä, joissa reppuradiot on vain johtopartioissa ja muilla ei-ensisijaisesti-taistelevilla joukoilla. Se repusta pilkottava marssiantenni on kyllä suoranainen paljastava tekijä vastapuolelle, että ketä lähdetään ampumaan ensimmäisten joukossa. Toinen on tietenkin baretit ja muut massasta poikkeavat päähinevalinnat. Jos maasto ei ole poikkeuksellisen mäkistä, niin joukkueen sisäiseen viestintään se käsiradio riittää oikein hyvin; toki tottumattomalle noiden vaihtoehtoiskanavien asettaminen on oma show sinänsä, mutta juuri yleisempi reppuradioiden karsiminen tehtävissä "pakottaisi" opettelemaan puolen tusinan näpyttelyn. Toisaalta esimerkiksi Tuntemattoman tehtävissä on ollut briiffin viestiperusteissa valmiit funktiot radioiden asettamiseksi, mistä voisi ihan hyvin johtaa tehtävästandardinkin. :roll:
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

Tuntematon wrote:Tehtävän tekijän näkökannalta on helpompi antaa liikaa kuin liian vähän.
Jokainen voi heittää ne tavarat mitä ei halua niin takaisin autoon.

Tällöin saa pelaaja vapaasti valita mitä haluaa. Ottaako hän ne 30 sateekaarenväristä savua vai jättääkö vain 3 valkoista.
Jos näitä savuja ei ole kuin se 3 valkoista. Tulee tämä ensimäinen antamaan palautetta tehtävästä että olisipa ollut enemmän värillisiä savuja.

Sama pätee radioissa. Lyhyellä pääsee kaikkiin samohin taajuuksiin kuin pitkissä. Joten se joka haluaa metapelata kun antenni paljastaa voi ihan vapaasti heittää sen pitkänradion pois.
Enemmän tulee valitusta siitä että ei ole kuin että on liikaa.
Toi savu vertauskuva on aivan surkea, pitkän repun voit korvata normi repulla ja se että RJ voi kuunnella 4ää kanavaa yhtäaikaa ei suo mitään etuja, päinvastoin.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

Tiedän että asiasta on ollut puhetta aiemmin mutta jätän tähän nyt avoimen pyynnön Tehtäväntekijöitä varten: laittakaa KRHta tehtäviinne! Meillä on tullut tosi usein tuohon liittyvää koulutusta! päteviä tulenjohtajia ja KRH-miehiä kyllä on, ja olisi harmi jos noissa koulutuksissa opittuja juttuja ei pääse soveltamaan!

Mielellään 2 tai enemmän mutta yksikin riittää!
Last edited by Castor on 09 Sep 2017, 00:57, edited 1 time in total.
Reason: edit
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Jatkoa KRH threadin keskustelusta.....
Castor wrote:
JoneKone wrote:Eniveis. Ym. huolimatta olen itse koittanut suunnitella tehtävää mallia Ukraina. Eli molemmilla osapuolilla olisi panssarhaupitseja ja raskasta mekki-jv:tä. Ihan vaan mielenkiinnosta siihen millainen "moderni" setuppi toimisi armassa ja millä taktiikoin yritettäisiin pärjätä. Ei taida vaan koskaan olla tarpeeksi pelaajia sellaiseen ja JV:hän siinä on häviöllä heti alusta. :)
Suosittelen tekemään oman eventin ja painottamaan ton siihen panssariin (Rynnäkkö- ja taisteluvaunuja) JVn itse laittaisin tollasessa tehtävässä panssaroituna tiedusteluna => Rynnäkkövaunu ja raskaasti optiikalla ja ohjuksilla aseistettu pieni JV-osasto (4 miestä, Thermaleita + ATGM/Javelin...)

Itse asiassa thermalia ihan pirusti koko tehtävään, Laita päälle vielä beketov ja vähän metsäisempi osuus niin tulee varmasti mielenkiintoista!
Jonkinlaisena perjantai eventtinä voisi toteuttaa. Pitää JV ryhmät pieninä mutta raskaasti aseistettuina, niin voi olla aika tasainen matsi. Vaatii kuitenkin yli 100 pelaajaa jotta olisi tarpeeksi skaalaa ollakseen järkevää. Respalla ehkä?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

JoneKone wrote:Jonkinlaisena perjantai eventtinä voisi toteuttaa. Pitää JV ryhmät pieninä mutta raskaasti aseistettuina, niin voi olla aika tasainen matsi. Vaatii kuitenkin yli 100 pelaajaa jotta olisi tarpeeksi skaalaa ollakseen järkevää. Respalla ehkä?
Perjantai on varmaan hyvä. 100 pelaajaa olis aika siinä ja siinä riippuen minkäkokoista ja näköistä mättöä tahtoo, Jos mennään itälaitoksilla niin joukkue jako on kolmeen=> 2 Vaunujoukkuetta(9) + 2 MEKTIED. joukkuetta(24) olis 66 miestä. Vastaan laittaisin joko:
A. Vaunujoukkueen, ohjusjoukkueen ja tiedustelupartioita
B. Vaunujoukkueen ja MEKTIED. joukkueen.

Sulla oli aiemmin puhe haupitseista, pitäisi tarkistaa niiden teho vaunuihin mutta näin alustavasti en tiedä kuinka hyvin toimii. Pitää kokeilla!
Jos tämän tyyppistä eventtii vedetään niin mun mielestä ehdoton ei Abramsseille, ovat liian ylivertaisia T-vaunuihin verrattuna.
Beketov on kuin tehty just tällästä mättöä varten.
Respa vois olla tosi hyvä tähän, sanoisin että tehtävä itsessään voisi olla pari kilsaa leveä pitkä kuja jota pitkin Hyökkääjä puskee, hyökkääjällä on useita kohteita matkan varrella.

Siinä tuli melko paljon tavaraa, mitä oot mieltä? Vaunu orbatit on ihan simppeleitä mutta valitettavasti itse en oo paljoo koskenu itämaisiin MEK.TIED.joukkueisiin niin se vaatii vähän taustatutkimusta. Pitää ennen sitä päättää aikakausi:
- Varhainen kylmäsota (vähä paskasti tehdyt taisteluvaunut UNSUNGista, eli m60 patton ja t55)
- Kylmän sodan loppu (Kaikki paitsi Abrams jenkeiltä, venäläiset)
- Moderni (Georgian sota, Ukrainan sisällissota, WW3. Ei abramsseja)
Toki voidaan käyttää muitakin kuin yllä mainittuja maita peleissä. esim. DDR. (ehkä jopa mielummin)
Last edited by Castor on 12 Sep 2017, 10:43, edited 3 times in total.
Reason: edit
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Castor wrote: Respa vois olla tosi hyvä tähän, sanoisin että tehtävä itsessään voisi olla pari kilsaa leveä pitkä kuja jota pitkin Hyökkääjä puskee, hyökkääjällä on useita kohteita matkan varrella.

Siinä tuli melko paljon tavaraa, mitä oot mieltä? Vaunu orbatit on ihan simppeleitä mutta valitettavasti itse en oo paljoo koskenu itämaisiin MEK.TIED.joukkueisiin niin se vaatii vähän taustatutkimusta. Pitää ennen sitä päättää aikakausi:
- Varhainen kylmäsota (vähä paskasti tehdyt taisteluvaunut UNSUNGista, eli m60 patton ja t55)
- Kylmän sodan loppu (Kaikki paitsi Abrams jenkeiltä, venäläiset)
- Moderni (Georgian sota, Ukrainan sisällissota, WW3. Ei abramsseja)
Toki voidaan käyttää muitakin kuin yllä mainittuja maita peleissä. esim. DDR. (ehkä jopa mielummin)
Kuulostaa hyvältä.

Sanoisin, että joku moderni balttian hotspot voisi toimia taustana. Joko britit tai jenkit länkkäreinä ja bradleyt sekä marsuja vaikka tukena (kestävät tykistöä). Varustesekannuksien takia ei varmaan kahta itäkalustolla toimivaa ospuolta.

Tai jos koetaan, että panssarihaupitsit ovat liian op niin olisi sitten molemmilla osapuolilla esim. tykistöä jota joutuisi sitten käsin laskemaan. Siihen kun vielä lisäisi vaikka UAV:t tai ilmatiedustelua molemmille osapuolille niin olisi vastatykistön mahdollisuutta. :) Niin ja se tärkein... kenttälapio jokaiselle. :D
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Tehtäväideoita

Post by ruoste »

Näyttää ihan tankkitvt:n formaatilta jota mutusteltiin joskus ennen enemmänkin, mutta pelaajakato vaikeutti järjestämistä. Ehkä sitten kun on 100+ niin voi onnistuakin.

https://docs.google.com/document/d/1DwS ... sp=sharing
^Hoida homma.
Last edited by ruoste on 12 Sep 2017, 13:28, edited 1 time in total.
Reason: linikit jakoon
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

JoneKone wrote:Sanoisin, että joku moderni balttian hotspot voisi toimia taustana. Joko britit tai jenkit länkkäreinä ja bradleyt sekä marsuja vaikka tukena (kestävät tykistöä). Varustesekannuksien takia ei varmaan kahta itäkalustolla toimivaa ospuolta.

Tai jos koetaan, että panssarihaupitsit ovat liian op niin olisi sitten molemmilla osapuolilla esim. tykistöä jota joutuisi sitten käsin laskemaan. Siihen kun vielä lisäisi vaikka UAV:t tai ilmatiedustelua molemmille osapuolille niin olisi vastatykistön mahdollisuutta. :) Niin ja se tärkein... kenttälapio jokaiselle. :D
Kyllä kaks itäkalustoo toimii eventissä kun homma hakataa porukan päähän, laittaa vaan mahdollisimman eri väriset ja erikseen jotku maalaukset niihin. tässä esimerkkiä:
Esimerkki[+] Spoiler
Venäläiset:
Image

Ukrainalaiset
Image
+ Maalaus
Image
Mutta tuota voi miettiä myöhemmin, mulla ei ole sinänsä preferenssiä että jos ideaa löytyy (Bradley+marsut kuulostaa hyvältä) niin sillä mennään!

Haupitsit voisi toimia ihan hyvin kunhan taas homma rakennetaan sen ympärille, noilla kokoonpanoilla mitä mainitsin niin kaatuvaa jalkaväkeä on tosi vähän, samoin päällisin puolin tossa jyrisevä ukkonen eventissä. Ja kyllä, kenttälapio jokaiselle.
KRH tuntuu vähän turhalta ainakin puolustajalle ellei ruveta laittamaan mekanisoituja joukkueita MEK.TIED ja vaunujoukkueiden sijasta.
(jolloin eventin erikoisuus vähän katoaa)

HUOM! Mun mielestä osapuolten EI pitäisi olla tasavertaisia tässä!
Mitä tulee tohon jyrisevä ukkonen eventtiin niin kaikki ylimääräiset slotit pitäisi heittää mäkeen jos vaan pystyy, eli huollot ja kaikki pyritään tehdä mahdollisimman pienellä porukalla.(Jos vain mahdollista niin rakentaa tehtävä siten ettei tarvitse huoltoa)
Yllä oleva pätee myös epikseen, jos mahdollista niin Scriptoilla tai AIlla hoidetaan epis jotta me tarvitaan vaan yks tulenjohtaja per joukkue.
Last edited by Castor on 12 Sep 2017, 14:29, edited 2 times in total.
Reason: edit
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Castor wrote: Mutta tuota voi miettiä myöhemmin, mulla ei ole sinänsä preferenssiä että jos ideaa löytyy (Bradley+marsut kuulostaa hyvältä) niin sillä mennään!
...

HUOM! Mun mielestä osapuolten EI pitäisi olla tasavertaisia tässä!
Mitä tulee tohon jyrisevä ukkonen eventtiin niin kaikki ylimääräiset slotit pitäisi heittää mäkeen jos vaan pystyy, eli huollot ja kaikki pyritään tehdä mahdollisimman pienellä porukalla.(Jos vain mahdollista niin rakentaa tehtävä siten ettei tarvitse huoltoa)
Yllä oleva pätee myös epikseen, jos mahdollista niin Scriptoilla tai AIlla hoidetaan epis jotta me tarvitaan vaan yks tulenjohtaja per joukkue.
Noi maastokuviot on ihan kivoja, mutta kun se tarkka kuvio taitaa piirtyä vain muutamaan 100 m:iin. Sen jälkeen muuttuvat joksikin tasaiseksi värimössöksi. Toki optiikoissa näkyvät sitten.

Vois tosiaan kokeilla niin ettei osapuolet ole tasaisia. Puolustajan tehtävä yrittää hidastaa hyökkääjää mahd. paljon x-ajan tai estää saavuttamasta kaikkia tavoitteita (mitkä eivät välttmättä tiedä).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Locked