Tehtäväideoita (Vanhentunut)

TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: Tehtäväideoita

Post by TugeX »

Batmobiili wrote:Jos jotain kiiinosta tämä idea voin kirjottaa notesit ja sun muut hässäkät :)
Suosittelen aloittamaan ennemmin kuin myöhemmin. Tehtävien tekeminen ei ole missään tapauksessa helpoin asia maailmassa mutta kaikki ovat aloittaneet nollasta. Tehtävänteon opas julkaistaneen myös lähiaikoina. Vastauksia ja apua saa kun kysyy, esimerkiksi minulta jos teamspeakissa satun olemaan, myös irkissä jos sellaista harrastaa. Foorumilla on myös tässä osiossa paljon ohjeistusta kunhan siihen jaksaa perehtyä. Youtube on täynnä videoita kuinka tehdä yksinkertainen tehtävä.

Paras keino aloittaa on asentaa joku ohjelma jolla saa avattua muiden tekemiä(yksinkertaisia) tehtäviä, esim Cpbo tai Eliteness.
User avatar
Eddie
Posts: 5
Joined: 18 Jun 2014, 09:21

Re: Tehtäväideoita

Post by Eddie »

Koska saa ruveta tekee A3 missioita
Eddie
"Koska ei kaikki voi olla kännissä..."
User avatar
Nouty
Posts: 212
Joined: 30 Jul 2013, 14:35

Re: Tehtäväideoita

Post by Nouty »

Vaikka heti. Tehtäviä ei voi koskaan olla liikaa, edes Arma 3:lle.
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Tehtäväideoita

Post by Temppa »

Nostetaan tämä ylös.

Monella on ideoita mutta aika/tehtävien tekemisen opettelu on esteenä.

Antakaa ideoita niin yritetään rakennella yhdessä jotain.
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Tehtäväideoita

Post by madreizka »

Hurt Lockerista kovasti innostuneena Zargabadiin TVT missä jenkkien tehtävänä on suorittaa päivittäisiä rutiineja (kuljetusrekkojen ajelua paikasta toiseen, pommien purkamista (jota indut ovat laittaneet/on laitettu jo aikaisemmin), patrollointia jne) ja indujen tehtävänä on suorittaa kunnon huomaamatonta guerilla toimintaa kunnes jenkkijoukot ovat sellaisessa paikassa että voi ambushaa. Mukana AI:n ohjaamaa paikallisväestöä ja ajoneuvoja kenen liikkeitä indupelaajat voisi yrittää mukailla kun liikkuvat näkyvillä paikoilla.
Ei mikään maailman action painotteisin TVT, mutta voisi tuoda vaihtelua.
Myös muutenkuin viime aikoina nähdyn COIN puheet TVT tehtäviin luovat varmasti mukavaa vaihtelua.

Toinen vaihtoehto voisi olla että induilla on vaikkapa PR fatalla 3 tukikohtaa (jotain sandbag virityksiä) joista tekevät operaatioita. Jenkit patrollaavat aluetta, yrittävät paikallistaa tukikohtia ja ammocacheja. Indujen tehtävänä on tuhota/sabotoida muutama kohde kartalta ja vangita joku person of interest.
Jenkit voittaa jos tukikohdat ja cachet tuhottu, indut voittavat jos saavat kohteet tuhottua ja POI vangittua.
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
Penoxi
Posts: 29
Joined: 13 Mar 2015, 16:25

Re: Tehtäväideoita

Post by Penoxi »

Tälläisen missionin tein joskus toiselle peliryhmälle ja pelitilanteissa sai aikaan todella mielenkiintoisia hetkiä. Pilotilla selkeästi parhaat pelihetket tiedossa, saa olla kuulemma todella paineissa.

Tehtävä pelattiin ensimmäistä kertaa niin, että BLUFOR:illa oli pimeänäkölaitteet ja pilotilla IR-Strobe. Vain muutamalla OPFOR-officerilla oli pimeänäkölaitteet. Tämä johti BLUFOR:in ylivoimaiseen voittoon, koko OPFOR tuhottiin n. 40 minuuttiin.

Tehtävä: TVT Pilot Rescue
Time & Date: N/A ; klo 01-07. Aamu saa sarastaa tehtävän aikana helpoittaen tehtävää kaikkien osalta ja aiheuttaa luonnollisen päättymisen.
Maasto: Metsäinen maasto, johon helppo piiloutua: Chernarus, Podagorks, Thirsk, Namalsk

Tehtävä OPFOR:
Tukikohdan ilmatorjunta on ampunut tiedustelua suorittaneen F-18 Super Hornet -hävittäjän. Pilotin on nähty pelastautuvan heittoistuimella. Etsikää pilotti ja ottakaa kiinni. Tuli avataan vain tarpeessa. Tehtävä päättyy kun pilotti kuljetettu omaan tukikohtaan parakkiin kiinniotettuna.

Tehtävä BLUFOR:
Tukikohdan ilmatorjunta on ampunut reitiltä harhautuneen F-18 Super Hornet -hävittäjän. Pilotin tiedetään pelastautuneen ja saatavilla olevat omat joukot on mobilisoitu pelastustehtävää varten. Kone lähetti hätäviestin kordinaateista XXX-XXX. Alueella tiedetään olevan vihollisen tukikohta ja tukijoukkoja. Tuli avataan vain tarpeessa. Pilotin ollessa halussa kutsutaan VIP-kopteri tämä hakemaan. Tehtävä päättyy kun kopteri päässyt sopivan pitkälle pelialueesta.

Tehtävä pilot:
Olet töhöillyt liian lähelle vihollisen tukikohtaa ja vihollis-shilka on ampunut Hornettisi alas. Ennen pelastautumista hätäistuimella sait lähetettyä hätäviestin, joka sisältää nykyisen sijantisi. Pakene tukikohdan joukkoja ja yritä saada yhteys omiin joukkoihisi ja pelastautua.

Mission parameters:
Pilotti ei saa kuolla tehtävän aikana.
BLUFOR saa pilotin kiinni -> OPFOR näkee pilotin pääseen pakoon, voivat laskea läpi.
OPFOR saa pilotin kiinni -> Tehdään missioni, jossa BLU hyökkää tukikohtaan pelastaakseen pilotin.

Vahvuus/aseistus OPFOR: 1 komppania, joukkueiden kuljetusvälineet (URAL, UAZ, GAZ?). Ei pimeänäkölaitteita. Aseissa kiinni flashlightit. GP25-miehille kantoon red flareja.

Vahvuus/aseistus BLUFOR: 1 komppania, joukkueen kuljetusvälineet (Hemmetit, Hummerit?). 2 MH60 MEV, joista toinen toimii VIP-kopterina ja toinen toimii joukkuetukena. Ei pimeänäkölaitteita. Aseissa kiinni flashlightit. 40mm-miehille kantoon blue flareja. Jos yö on tuskallisen pimeä voidaan helikopterin pilotille antaa näkölaitteet turhien tilanteiden välttämiseksi.

Vahvuus/aseistus Pilot: Pilot BLUFOR -univormu.
Blue chemlight sopiva määrä. IR-Strobe. Flare gun (2 blue flare). SMG vähillä lippailla. Ei radioita.

Lisänootteja:
Tehtävä on tarkoitus olla täysi clusterfuck pilotille, housuunpaskominen lähellä paineesta. Molempien puolien tulee olla tulenkäytön kanssa varovaisia, molemmat haluavat pilotin elossa. Tehtävän pääpaino pimeä/hämärätaistelussa ilman apulaitteita. Vahvuudet ja kalusto ovat vain suuntaa-antavia, voi tehdä melkein mihin kampanjaan. Pilotin drop-zonesta kannattaa tehdä dynaaminen tai puoli-randomi.
Hulabi
Posts: 28
Joined: 01 Oct 2013, 20:48

Re: Tehtäväideoita

Post by Hulabi »

Suomalaisena sissi/metsästys/hörhöporukkana toimiminen miehitetyllä alueella, vähän kevyemmin aseistettuna voisi olla ihan mielenkiintoinen skenaario.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Tehtäväideoita

Post by TheTaltsi »

Juhannus 2011 V2 :lol:
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Penoxi
Posts: 29
Joined: 13 Mar 2015, 16:25

Re: Tehtäväideoita

Post by Penoxi »

TDM/Group DM150
Tarkoitus: Lämppäri/läppämissioni
Tehtävä: Tapa niin paljon kuin kerkiät.
Ryhmässä pilot + 2 miestä. Gunnereille vaikka haluamansa aseet.
Ryhmä respaa yhdessä, pilotit spawnaa littlebirdin scrollmenulla. Molemmille skideille gunnerit ja ilmaan. Pelialue rajattu (Utes, Shapur). Alueelle random rakennuksia ja viritelmiä, minkä taakse voi mennä kikkailemaan kopulla.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Tehtäväideoita

Post by Keneraali »

Tässä olisi jo jonkun aikaa mielessä pyörinyt tehtävä konsepti. Tarkoituksena on alunperin ollut keksiä uusi ja erilainen tehtävä ja samalla mahdollisimman pitkä, ehkä jopa koko illan TVT. Poislukien kuitenkin monien vihaama resparalli ja pitkien aikojen odottelu seuraavaan tehtävään tai spawniin, jota ei välttämättä edes tule.

!!
Ajatus: "Area Control"
Tehtävässä olisi kolme aluetta/lippua, esim, 1,2,3, jotka ovat numerojärjestyksessä noin 1-2km etäisyydellä toisistaan, kakkosen ollessa keskellä. Joukkueet aloittavat vastakkaisista suunnista niin että alue 2 on välissä. Tavoitteena molemmilla joukkueilla valloittaa alue 2, "meeting engagement".

Joukkue A saa valloitettua alueen 2. Tämän jälkeen kuolleet spawnaa ja on 5-10 aikaa keräillä itseään. Seuraavaksi joukkueen A tehtävä on hyökätä alueelta 2 alueelle 3, jota joukkue B puolustaa, nyt myöskin täydessä vahvuudessa. Mikäli A valloittaisi alueen 3, voittaisivat he tehtävän, mutta B onnistuessaan puolustamaan, pääsisi B hyökkämään takaisin alueelle 2. Ja näin peli etenisi edestakaisin riippuen tilanteista tai toinen joukkue voittaisi suoraan kahden kohtaamisen jälkeen.

Isona osana alueiden taisteluita olisi käytettävä aika. Ettei yhden alueen taisteluun kuluisi koko iltaan istumisiin, niin hyökätessä olisi aikaa 30-45 min, ajan loppuessa puolustaja voittaa. Alueiden valtaukseen olen miettinyt myös tietty aikaa, 50m säteellä 5-10 min ja käppi (saa olla erimieltä ja ehdottaa parempaa) ja mikäli hyökkääjä ehtisi käppimään 2min ja aika loppuisi, voittaisivat he kuitenkin, koska pitivät aluetta. Estetään ettei puolustaja voisi vain kadota karkuun, mikäli valloittamiseen vaadittua aikaa olisi enää riittävästi.

Mikäli tehtävä on edes toteutettavissa niin alueiden määrä voisi nostaa esim. 5:een tai jakaa joitakin alueita kahteen pienempään alueeseen.
Ihanteellisinta olisi että molemmilla joukkueilla olisi hyökkäys- ja puolustusvarustus, hyökkäysvarustuksen ollessa liikkuvampi, kun taas puolustus varustuksen hitaampi, jopa jalkaväkipainotteinen.
!!


Tiedän että tehtävä tulisi olemaan pikkaisen poikkeava normaalista pelaamisesta, esim. puolustajan olisi suotavaa taistella aivan loppuun asti, hyökkääjä joutuu toimimaan välillä todella nopeiden suunnitelmien ja reakointien pohjalta, mutta se onkin tarkoituksena. Luoda erilaisuutta ja uudenlaista sekä monipuolista toimintaa. Ja ei, tarkoituksena ei ole luoda häröpalloilu DM sekasortoo, vaan useamman tunnin/koko illan minikamppanja tai turnaus kahden joukkueen välillä, ilman tuntien odottelua tai resparalleja.

Ensimmäisenä tehtäväntekijöille, olisiko mahdollista toteuttaa? Varmasti haasteita, spawnaamiset sekä erilaiset varusteet (ainakin) kahteen eri tilanteeseen, molemmille joukkueille... Jos löytyisi nyt jo innokas tehtävän tekijä niin hienoa, muuten jää muhimaan hamaan tulevaisuuten.

Toiseksi, mielipiteitä?
Voisin piirrellä kuvaa esittämään ideaa myös....
Locked