Tehtäväideoita (Vanhentunut)

User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: Tehtäväideoita

Post by JP-9000 »

Jooh, se voisi myös olla ihan siistiä jos OPFORilla olisi tyyliin kourallinen ihmispelaajia, jotka toimisivat upseereina. High command modulen kautta sitten kullekin upseerille annettaisiin läjä eri yksiköitä komennettavaksi.
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: Tehtäväideoita

Post by Makela »

Jotain pieniä (coop10-20) pulustus missioita. Saatais niistä kivoja lämmittely tehtäviä.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
User avatar
YIT_Bandit
Posts: 52
Joined: 28 Aug 2013, 20:02

Re: Tehtäväideoita

Post by YIT_Bandit »

Ja sitten taas isompi tehtäväpaketti-ideointi, jota on pyöritelty joskus mielessä aikaisemminkin. Mutta vanhan periaatteen mukaan, jos sitä ei ole kirjoitettu, sitä ei ole tapahtunut:

Kampanjatyylinen tehtävä, toimii sekä TVT:nä että Cooppina.

Idea lyhykäisyydessään:
- Aloitetaan alkuasetelmista, päivästä 0, tunnista 0 ja keskittäydytään tasan yhteen osastoon (tai TVT:ssä tietysti kahteen), joka kävisi läpi kampanjamuotoisesti esimerkiksi neljä tehtävää, joiden päätuloksena taistelu/rintama/sektori olisi sitten joko hävitty tai voitettu. Pelistä voisi tehdä tietysti yhden illan spesiaalieventin tasoisen..

- Alussa kaikki "lelut" olisivat käytössä kalustopoolissa, mutta komentajan olisi päätettävä mitkä niistä heitetään mihinkin taisteluun. Se mitä tuhoutuu, menee - uutta ei ole tulossa. Jotta tehtävistä ei tulisi liian raskaita kirjoittaa, olisi kaikissa tehtävän osissa sama kalusteluettelo, mutta kirjanpidolla tiedettäisiin mitä olisi käytössä ja mitä ei. Toisinsanoen, tehtävässä I tuhoutunut vaunu ei ole saatavilla (mutta miehistön voisi tietysti slotata muualle) ja jätetään tyhjäksi tehtävässä II. Vaurioituneet ja hylätyt / kaapatut kalustot heitetään sitten nopalla, jos ei muuten.. (Kaapattujen kalustojen osalta pooliin voi tehtäväntekovaiheessa lisätä jotain vihollisen kalustoakin..)

- Tehtävään selkeät edellytykset: Jos tehtävässä yksi menetetään linja, tehtävä I päättyy ja siirrytään tehtävään IIA, jossa toteutetaan vastahyökkäys. Jos linja pidetään, mennään tehtävään IIB, etc.

- Tehtävät kirjaimellisesti vaikeutuisivat sitä mukaan, mitä pidemmälle mentäisiin, jos reservin kalustoakin kulutettaisiin. Samaa periaatetta voidaan myös halutessa käyttää eläväänkin voimaan - tai sitten tarvittaessa seuraavissa tehtävissä a.) TVTssä ratiota vaihdettaisiin esim. 3:2, yms ja b.) coopeissa "pistejärjestelmällä" reservipoolista. Kyseisiä tehtäviä voi toki soveltaa isommissa skenaarioissa niin, että TVT:ssä viholispuolella olisi vain pieni erikoisosasto isomman AI-osaston kanssa pelaajia vastaan.

(ja btw. lisäyksenä, FATA on hieno kartta, mutta hieman liian täynnä bugeja, tarvitsee vielä katsoa voiko siihen oikeasti tehdä mitään tehtäviä hyvin..)
People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people
Audi, vide, tace, si vis vivere in pace
In Soviet Russia, Government Criticizes You!
User avatar
Dowly
Posts: 110
Joined: 22 Dec 2013, 21:02
Location: Varkaus

Re: Tehtäväideoita

Post by Dowly »

En tiedä löytyykö jo, mutta joskus tämän tyyppistä tehtävää väsäsin kun pelasin vielä Subsim.comin porukan kanssa:

Tehtävä kaikessa yksinkertaisuudessaan Cooppi jossa US/RUS vs. insurgents, jossa US/RUS saattaa letkan rekkoja paikasta A paikkaan B. Esimerkiksi Takistanissa reitti kulkisi monen kylän läpi, joissain kylissä olisi Talibaania vastassa, joissain vain siviilejä.
Lisämausteena voi laittaa randomisti miinaa/IEDtä matkan varrelle, esim. ite kun testailin niin laitoin IEDn 50% mahdollisuudella räjähtää ja sen verran kauas tiestä ettei johtoauto kumminkaan tuhoudu vaan disabloituu. Muina mausteina tietty kylien välillä tapahtuvia iskuja rekkojen kimppuun tai siviilikylissä joku saattaakin olla itsemurha-Ismo joka käy päälle (jossain näin skriptin joka kävis tohon). Eli tommonen "Gauntlet" tyyppinen tehtävä.

Saman idean voi toki toteuttaa TvT muodossa.
Image
Image[url=steam://friends/add/76561197989943798]Image[/url]
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: Tehtäväideoita

Post by Annddy »

Tossa on tullu pari ideaa itelle mieleen, semmosia tehtäviä joita ois varmaa mukava hakata useammankin.

COOP // Skenaario

Sissikomppanian joukkue saa tehtäväksi pyrkiä viivyttämään ja häiritsemään vihollista (No intin käyneet ymmärtää jujun). Tehtävänä voisi olla tämmöinen perinteinen kolonnan hidastaminen tai vihollisen huoltokomppaniaan tehtävä häirintäisku (Objecteina voisi olla tuhota polttoaineautoja yms). Tämän jälkeen joukkueen pitäisi irtautua johdon ohjeisteittuun paikkaan, mutta porukan jäljessä olisi sitten jäljittäjiä joita tulisi karttaa, yrittäen päästä vaan hengissä takaisin omien joukkojen luokse. Tämähän oli hyvin tehty siinä #2 tehtävässä, kun sissiporukka saapuu kylän laidalle josta sitten jälkeen lähtee tämä vihollisen erikoisosasto..

COOP/TVT

Panttivanki on surmattu ja Poliisi tekee päätöksen, että tilanne on päässyt tilanteeseen ja valmistautuu rynnäköimään rakennukseen, pelastamaan VIPit (Loput panttivangit) ja extractaamaan pois tilannepaikalta. Tähän voisi laittaa spollet ja poliisit. Mahdollisesti nämä vastuspuoli voisi olla myös ihmisten ohjaamia. Tehtävään lyhyt aikaraja, jolla saatais nopeeta pelaamista ja tilanteita, sekä hektisyyttä.
Last edited by Annddy on 04 Mar 2014, 06:08, edited 1 time in total.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtäväideoita

Post by Nummi »

Ukrainaskenaarioita kirjoittelemaan! Kansainvälisiä lehtiä lukemalla löytää helposti inspistä tosielämän ajankohtaisista aiheista!
Itse tykkään skenaariosta josta tässä lähiaikoina raportoitiin, venäläiset joukot piirittävät ukrainalaisen tukikohdan, aselepoon päästään komentajien kesken, mutta (tätä ei käynyt oikeasti, ainakaan vielä) kremlinistä tuli käsky ottaa tukikohta joko väkivalloin tai ilman. Ukrainalaiset päättävät pitää asemansa ja taistelevat 1 kuutta vastaan ilman toivoa avusta tai lisätarvikkeista. Yksityiskohdista lisää myöhemmin!
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

Mites olis tällänen skenaario (teon alla):

TVT117 Mäki 245:

Tehtävä: PsjK VASARA suorittaa hyökkäyksen vihollisen maahanlaskujoukkoja vastaan Podagorskissa,
tavoite on saada mäki 245 haltuun ja tuhota siellä oleva vihollisjoukkue.

Alue: Metsää, aukeaa ja melko jyrkkää mäkeä.
Miinoitukset rajoittaa metsä reittejä.

Vahvuus/aseistus FIN: 3x PsjJ (26 miestä/J), KTJ (1+3), TTR (2x 81mm kranaatinheitintä)

Vahvuus/aseistus RUS: 1x VDV-joukkue, 2x BMD2, TTR (3x 120mm kranaatinheitintä) + Linnoituksia

Image

Ideoita, ajatuksia jne?
Last edited by Castor on 22 Mar 2014, 03:51, edited 7 times in total.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtäväideoita

Post by Bummeri »

Fureanin TvT Tomahawk missioa varten vähän inspiraatiota.

- TvT@100 "TomTomTomahawkkini osoittaa tännepäin!!1!"
- Useita pelaajia fallujahin katolle sergeihin
- Yö
- Useita pelaajia lentämään tomahawkkeja fallujahin kohteisiin

Anatoolin PvP, "Kuka kyylää Grumppy Cattia pisimpään"

- PvP@100
- Kolme televisiota joiden välillä animaatio vaihtelee
- Pelaajan täytyy seurata pelissä katseella oikeaa ruutua, muuten kuolee
- Voittaja saa mainetta ja mammona
- Muut saa vapaa-aikaa
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Batmobiili
Posts: 28
Joined: 25 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtäväideoita toteuttakaa

Post by Batmobiili »

Haluaisin itse tehdä tehtäviä ja skriptata mutta vaikuttaa aika vaikeelta hommalta mutta anyway te lahjakkaat tehtävän tekijät tehkää tositapahtumiin perustava missioni. Operation redwing tai isku mogadishuun esim. ja tietenkin tvt tehtävinä
Esim. isku mogadishuun voisi olla erittäin mielenkiintoinen tehtävä mappina toimisi fallujah erikoisjoukot tiputetaan target talon eteen jolloin heidän pitää kaapata epäillyt talosta jolloin ranger joukkot tulevat saattueessa hakemaan erikoisjoukot.En tiedä noista tehtävän teosta mitään mutta jos scriptillä pystyy spawnaamaan helikopterin ilmaan joka tippuu saman tien jolloin tulee pelastus missioni.Ammuksia olisi rajallisesti joten tukikohtaan palaaminen on pakollista paljon ideoita minulta löytyy :) rakkaat tehtävän tekijät katsokaa elokuvat black hawk down ja lone survivor jollette ole jo nähneet
Batmobiili
Posts: 28
Joined: 25 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtäväideoita

Post by Batmobiili »

Jos jotain kiiinosta tämä idea voin kirjottaa notesit ja sun muut hässäkät :)
Locked