Tehtäväideoita (Vanhentunut)

Locked
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Olen pyöritellyt sellaista ajatusta päässä, että TVT tehtäviin johon laitetaan yhdelle puolelle ilmaassetteja niin laittaisi vastapuolelle AI:n AA unitteja selustaan (esim. Dishkat tai Sergeit jne.), jolloin ilmaassetit ei ainakaan täysin vapaasti voi pyöriä selustassa? Tämä ei poistaisi sitä, ettei voisi olla myös pelaajien AA-unitteja, mutta ei tarvitsisi sitoa niin paljon pelaajia siihen balanssia ajatellen.

Olisiko kenties myös jokin skripti millä saisi esim. shilkan/sergein toimimaan niin, ettei ammu jv:tä? Tällä tavalla voisi jopa laittaa AA-aseman kohteeksi ilman, että shilka aimbottaa pelaajat heti kun näkyvät (pikainen googletus ei tuottanut tulosta).

Ajatuksia? ... niin ja saa käyttää yo. vapaasti. Itellä ei vielä pitkään aikaan aikaa tehdä tehtäviä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Tehtäväideoita

Post by Tikka »

JoneKone wrote:Olen pyöritellyt sellaista ajatusta päässä, että TVT tehtäviin johon laitetaan yhdelle puolelle ilmaassetteja niin laittaisi vastapuolelle AI:n AA unitteja selustaan (esim. Dishkat tai Sergeit jne.), jolloin ilmaassetit ei ainakaan täysin vapaasti voi pyöriä selustassa? Tämä ei poistaisi sitä, ettei voisi olla myös pelaajien AA-unitteja, mutta ei tarvitsisi sitoa niin paljon pelaajia siihen balanssia ajatellen.

Olisiko kenties myös jokin skripti millä saisi esim. shilkan/sergein toimimaan niin, ettei ammu jv:tä? Tällä tavalla voisi jopa laittaa AA-aseman kohteeksi ilman, että shilka aimbottaa pelaajat heti kun näkyvät (pikainen googletus ei tuottanut tulosta).

Ajatuksia? ... niin ja saa käyttää yo. vapaasti. Itellä ei vielä pitkään aikaan aikaa tehdä tehtäviä.
AI ampuu staattisilla aseilla erittäin tarkasti ja on todennäköisesti liiankin tehokas... Parempi ratkaisu lienee jättää AI ja AI:n aiheuttama epävarmuus pois, ja käyttää jotain scriptiä mikä spawnaa ohjuksen jos lentää kielletylle alueelle.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Tikka wrote:AI ampuu staattisilla aseilla erittäin tarkasti ja on todennäköisesti liiankin tehokas... Parempi ratkaisu lienee jättää AI ja AI:n aiheuttama epävarmuus pois, ja käyttää jotain scriptiä mikä spawnaa ohjuksen jos lentää kielletylle alueelle.
Toimisikohan kevyet vaunut paremmin? mitä tuli testattua MP:nä niin esim. btr-60:t perusskillseillä ei oikein meinannu osua hekoon ollenkaan jos piti sopivasti vauhtia. Juovaa tuli kylläkin pelotemielessä ihan tarpeeksi, ettei hirveästi tehnyt mieli jäädä ihmettelemään alueelle. AI on kieltämättä siitä tyhmä, että aimbotti tähtää pilottia. Eli sitten jos se yhden osuman sitten saakin perille niin se on melkein heti sitten kopteri/leko tonttiin.

AI tosiaan kyl aina onnistuu sekoilemaan, joten siinä kyllä hyvä syy hieman harkita niiden käyttöä. Tosin scripteissä lienee sama vaara... pilkkuvirhe ja sit onkin jo servu nurin. :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Shields
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2016, 19:23

Re: Tehtäväideoita

Post by Shields »

UKRAINAN PROXY SOTA

Ukrainian armeija ottaa haltuunsa venäläisten tukemien separatistien valloittamia kaupunkeja Ukrainan sijaisodassa.
Alueella rikotaan jatkuvasti aselevon sopimusta. Alueella on paljon tykistön tulen tuhoamia rakennuksia ja silloin tällöin seperatistit tulittavat kranaatinheittimillä aluetta.
Jotain tämän tyylistä tehtävää ajattelin, sain ideon tästä videosta: https://www.youtube.com/watch?v=e7D4r8OTgTw
On kuitenkin ihan ajankohtainen sota joten vaikuttaa melko mielenkiintoiselta. Katsokaa video niin ymmärätte paremmin millaista tunnelmaa haen takaa.
Last edited by Shields on 01 Dec 2016, 19:17, edited 1 time in total.
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Tehtäväideoita

Post by Scottz »

The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Tehtäväideoita

Post by Konzig »

Ei varsinaisesti tehtäväidea, mutta tulipahan eilisistä peleistä taas mieleen:

Olisko mahdollista saada komppaniatason hyökkäyksiin yhtä tiedusteluun/tunnusteluun kelpaavaa ajoneuvoa? Siis sellaista, josta näkee hyvin ulos ja mielellään voisi myös ampua ulos. Esim. venäläisille dishka-uatz tai kattoluukullinen tigr, jenkeille M2-hummeri jne. Se helpottaisi komppanian moottorimarsseja, koska nyt vaihtoehtoina on yleensä laittaa kärkeen joko rekalla kulkeva ryhmä tai joku vaunu. Molemmat ovat huonoja havaitsemaan vihollisen väijyjä marssireitillä ja turhan kalliita menettää pelkässä lähestymismarssissa. Se taas johtaa siihen, että pitää jalkauttaa tosi kaukana ja hidastaa siten tehtävää, tai - kuten eilen - menetetään tärkeä assetti melkolailla turhaan.

Esim. dishka-uatzissa voisi vieläpä olla vain yksi kannullinen ammuksia, jolloin siitä ei automaattisesti tule vihollisen selustaan kaahaavaa "villiä korttia". Eikä siihen tarvitsisi edes erillistä miehistöä, kärkijoukkueen kärkiryhmästä voisi nakittaa marssin ajaksi siihen muutaman miehen. Sen jälkeen auto voisi olla johtajan hyväksi näkemässä käytössä.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtäväideoita

Post by Nummi »

Konzig wrote:Ei varsinaisesti tehtäväidea, mutta tulipahan eilisistä peleistä taas mieleen:

Olisko mahdollista saada komppaniatason hyökkäyksiin yhtä tiedusteluun/tunnusteluun kelpaavaa ajoneuvoa? Siis sellaista, josta näkee hyvin ulos ja mielellään voisi myös ampua ulos. Esim. venäläisille dishka-uatz tai kattoluukullinen tigr, jenkeille M2-hummeri jne. Se helpottaisi komppanian moottorimarsseja, koska nyt vaihtoehtoina on yleensä laittaa kärkeen joko rekalla kulkeva ryhmä tai joku vaunu. Molemmat ovat huonoja havaitsemaan vihollisen väijyjä marssireitillä ja turhan kalliita menettää pelkässä lähestymismarssissa. Se taas johtaa siihen, että pitää jalkauttaa tosi kaukana ja hidastaa siten tehtävää, tai - kuten eilen - menetetään tärkeä assetti melkolailla turhaan.

Esim. dishka-uatzissa voisi vieläpä olla vain yksi kannullinen ammuksia, jolloin siitä ei automaattisesti tule vihollisen selustaan kaahaavaa "villiä korttia". Eikä siihen tarvitsisi edes erillistä miehistöä, kärkijoukkueen kärkiryhmästä voisi nakittaa marssin ajaksi siihen muutaman miehen. Sen jälkeen auto voisi olla johtajan hyväksi näkemässä käytössä.
IRL tätä hommaahan hoitaisivat (venäläisillä siis) BMP:t, BRM:t, ja BRDM:t. Tehtäväntekijät, hoks! Tiedustelupartioita pari ja niille molemmille pari vaunua, niin saadaan moottorimarssille oppikirjan mukainen uratiedustelu.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: Tehtäväideoita

Post by Konzig »

Itse en kaipaa tässä asiassa niinkään realismia kuin pelattavuutta. Esim brdm:stä joka on tiedusteluajoneuvo, ei pääse turnouttiin ja optikoilla ei tunnetusti näe paljon mitään. Auto jossa pääsee sen kopin ulkopuolelle katselemaan olisi paljon hyödyllisempi. Dishkan taikazoomilla näkisi jo tosi hyvin. Pointtini on siis se, että lähestsymismarssin väijytys saataisiin laukaistua pienemmällä hinnalla nykyisestä, kuitenkaan hidastamatta pelaamista realismin tasolle (jossa olisi kunnollinen hitaahko tunnustelu kärjessä).
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Konzig wrote:Ei varsinaisesti tehtäväidea, mutta tulipahan eilisistä peleistä taas mieleen:

Olisko mahdollista saada komppaniatason hyökkäyksiin yhtä tiedusteluun/tunnusteluun kelpaavaa ajoneuvoa?....
Ainakin omiin tehtäviin olen yrittänyt laittaa niitä kärkielementtejä, esim. juurikin avo- uazeilla tai hummerieilla varustettuina (tai quadbike... mut lienee hieman liiankin ketterä). Ihan juuri sen takia, että jos K10 haluaa jonkun kevyemmän kärkielementin (uhrattavissa olevan ;) ) niin ei tarvitsisi ryhmiä alkaa pilkkomaan tai laittaa tosiaan sitten jokin muu tärkeä assetti siihen hommaan. Harmi vaan, niin en näköjään osaa arpoa pelaajamäärät oikein. :D

Olen yleensä laittanut ne osaksi K10 johtopartiota, mikä ei ehkä optimaallisin, mutta samalla ehkä kertoo tyypeille, että tosiaan ovat tiedusteluosastoa, eikä vaan sellainen itsenäinen ultimate koukkupartio? Toinen murhe reconien osalta on se, että voivat sitte loottaa itselleen sinkoja ja räjähteitä ja ovatkin sitten sellainen kunnon iskukykyinen selkäkoukkupartio. Hieman miettinyt, että pitäisikö sääntöihin sitten laittaa, etteivät saisi ko. välineitä käyttää, mutta sekin on sitten aika keinotekoista. Ehkä parempi vaan sitten olla jakamatta autojen kautta gearia vaan ne on sitten suoraan miehistön loadouteissa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Tehtäväideoita

Post by Nummi »

JoneKone wrote:
Konzig wrote:Ei varsinaisesti tehtäväidea, mutta tulipahan eilisistä peleistä taas mieleen:

Olisko mahdollista saada komppaniatason hyökkäyksiin yhtä tiedusteluun/tunnusteluun kelpaavaa ajoneuvoa?....
Ainakin omiin tehtäviin olen yrittänyt laittaa niitä kärkielementtejä, esim. juurikin avo- uazeilla tai hummerieilla varustettuina (tai quadbike... mut lienee hieman liiankin ketterä). Ihan juuri sen takia, että jos K10 haluaa jonkun kevyemmän kärkielementin (uhrattavissa olevan ;) ) niin ei tarvitsisi ryhmiä alkaa pilkkomaan tai laittaa tosiaan sitten jokin muu tärkeä assetti siihen hommaan. Harmi vaan, niin en näköjään osaa arpoa pelaajamäärät oikein. :D

Olen yleensä laittanut ne osaksi K10 johtopartiota, mikä ei ehkä optimaallisin, mutta samalla ehkä kertoo tyypeille, että tosiaan ovat tiedusteluosastoa, eikä vaan sellainen itsenäinen ultimate koukkupartio? Toinen murhe reconien osalta on se, että voivat sitte loottaa itselleen sinkoja ja räjähteitä ja ovatkin sitten sellainen kunnon iskukykyinen selkäkoukkupartio. Hieman miettinyt, että pitäisikö sääntöihin sitten laittaa, etteivät saisi ko. välineitä käyttää, mutta sekin on sitten aika keinotekoista. Ehkä parempi vaan sitten olla jakamatta autojen kautta gearia vaan ne on sitten suoraan miehistön loadouteissa.
Näkisin, että tiedustelupartioiden/ryhmien kyky sitoa puolustajan joukkoja & aiheuttaa harmia on suoraan sidottu siihen, kuinka monta nopeasti liikkuvaa ajoneuvoa heillä on, sekä siihen kuinka äänekkäitä nämä ajoneuvot ovat. Yksi 4 miehen partio, kaksi 2 miehen partiota hiljaisilla avoneuvoilla voivat aiheuttaa hyvällä lykyllä tuntuviakin ongelmia puolustajalle. Toisaalta ryhmä, kaksi ryhmää äänekkäillä ajoneuvoilla ja räjähteillä voivat sitoa puolustajalta ryhmän tai kaksikin metsästämään häirikköjä. Jos tehtävän brieffissä varoitetaan puolustajaa vastustajan tiedustelijoista, jotka voivat olla jo puolustajan toiminta-alueella, tuollaiset pienten partioiden sissi-iskut eivät olisi niin vaarallisia.

Olisi hieno nähdä tiedustelua enemmän meidän peleissä. Konzigilla on hyvä pointti pelimekaniikan kannalta, realistinen kokoonpano ei aina oikein toimi Armassa.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Locked