Tehtäväideoita (Vanhentunut)

Locked
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Castor wrote:Ajatus olisi pitää joku sunnuntai n. 2h pitkä AFIn sisäinen eventti....
Vaikuttaa hyvältä! Sellainen pieni sivuhuomio, että pelaajamäärät on keväiseen tapaan ollut nyt laskussa (koulut, terdet, lyhyet hameet jne.). Toivottavasti saisi vielä muutama iso ennen juhannusta, mutta voipi olla ettei paljon päälle 120 pelaajan kannata laskea ennen syksyä taas? Toivottavasti olen väärä...
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: Tehtäväideoita

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Ainoa mikä itselläni on aina ollut mielessä näissä "KRIHA" tehtävissä on se, et niissä suhdeluvun pitäisi oikeasti olla jossain 1:5-1:10 Bluforin eduksi ennemmin kuin 1:3 tai vähemmän. Syynä se, että jos OPFORilla on ylipäänsä joukkoja ja riittävästi ammuksia johonkin joukkueen kokoiseen kikkailuun, niin silloin BLUFOR joutuu aika nopeasti unohtamaan sen "ROE":n kun 3-5 suunnasta ammutaan eikä ole enää mitään keinoa "paikallistaa, tunnistaa ja tuhota tarkalla vaikutuksella yksittäisiä vihollispesiä rauhassa" vaan on pakko voittaa se vihollisen ryhmä/joukkue tuliylivoimalla ja liikkeellä nopeasti tai muuten tappiot tulee liian isoiksi itselle.

Toisinsanoen, toivoisin näkeväni ennemmin 10, max. 20 henkisen opfor joukon, jolla on tosi heikko kyky kantaa varustusta (ts. lippaita/räjähteitä vain ihan 1-5kpl max. kannossa, piiloissa eripuolilla toiminta-aluetta sitten lisää a-tarviketta/räjähdettä) ja se vaikutus Bluforiin aiheutetaan räjähteillä sekä tarkoilla yksittäislaukauksilla. Tällöin Blufor voi jatkaa "rauhallista toimintaa" toisissa suunnissa, vaikka yhtä ryhmää/joukkuetta kohti vaikutettaisiinkin OPFORin toimesta. Pakottaa myös OPFORin käyttämään taktiikoita, joissa ei oikeasti haluta joutua lähelle BLUFORia, kun jää heti alakynteen varmasti ja ei ole pahemmin miehiä hukattavaksi. Tällöin partiokoko OPFORilla olisikin se parempi organisaatiokaavio.

Respa tietyn (Bluforille salaisen) aikarajan jälkeen ainakin OPFORin näkökulmasta voisi olla fiksumpi kuin revive, koska sen haavoittuneen luokse voi olla tosi hankala päästä BLUFORin ylivoiman takia, mutta jos 10-20 ukkoa kuoleekin liian nopeasti pelin alussa, niin saadaan ne kuitenkin uudelleen kentälle ja tekemistä kaikille pelaajille koko pelin ajaksi. Sen respapaikan voisi sijoittaa eri paikkaan/paikkoihin kuin aloituksen, jolloin blufor joutuisi pitämään kokoajan 360 suojauksen joukkue/komppaniakoossa.

Saat samalla pienennettyä tuota tehtävän kokoa 10+ hengellä ainakin.

EDIT: Tämä perustuu erityisesti kokemuksiin tehtävästä X Takistan kartan Feruz Abad kylään tehdystä puhdistuksestä. Liikesuuntana idästä länteen päin ja kylässä oli muutama ihmissiviili+joukko kapinallisia. Johdin sitä 10:nä ja homma kaatui heti alussa siihen, että OPFOR kykeni vaikuttamaan liian helposti BLUFORiin monesta eri suunnasta tehokkaasti, vaikka meitä oli enemmän. ROE ja siviilit unohdettiin heti ekan 3min tulitaistelun jälkeen, kun ei ollut mahdollista toteuttaa tehtävää alkuperäisen suunnitelman mukaan.

EDIT 2: Ja melkeinpä suoraan vaan kaikille Bluforin taistelijoille jakoon niin Acog kuin PP sinne varusteisiin tai X määrä isoon laatikkoon aloituspaikalle, jotta suurimmalle osalle riittää suurentavaa optiikkaa. Vaikeuttaa edelleen sitä vastapuolen toimintaa ja antaa Bluforille enemmän mahdollisuuksia toteuttaa sellaista "rauhassa etsitään kohde, tunnistetaan ja ohjataan vaikutus sinne yksittäiseen viholliseen".
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Tehtäväideoita

Post by Castor »

Alright! oli hyvä idea laittaa tänne tuosta, tuli hyviä kehitys ehdotuksia ja huomioita! :)
=FU= J0ntt1_F1N wrote:...
Hyvä huomio toi pelaajamäärä opforille, voisin pudottaa sen puoleen mutta samalla koittaisin pitää saman määrän erikoisvarustusta (IEDt, PKMt, SVDt, AGS/SPG)

Ammusmäärät oli mietittykkin siten että OPFOR pystyy kantaa max 4 lipasta kerrallaan! :)

Noi pelaajat jotka pudotan pois mahdollistaa että voin sitten jättää Siviili puolelle useampia pelaajia ja samalla pitää pelaajamäärän mukavasti 120-130 hujakoilla.

Respaa en pahemmin jäänyt miettimään mutta pelin kannalta voisi olla hyvä että OPFORlla olisi respawn joka olisi huomiosi mukaan hajautettu ja BLUFOR saisi Reviven, se sopisi pelityyliinkin hyvin koska BLUFOR luultavasti ottaisi asenteen jonka mukaan ketään ei jätetä jälkeen*, samalla tasoittaen peliä OPFORn kannalta koska BLUFOR "jumittaa" tappioidensa kanssa. (*Tämä voisi myös olla sääntönä)

Noi ACOGit laitan harkintaan, voisi ehkä ekalle kokeilulle kokeilla pienemmällä määrällä ja sitten jos ei riitä niin laittaa lisää.
Kaikilla joilla ei ole tuossa rosterissa ACOGia löytyy randomilla joko holo tai PP. (tämä on ymmärtääkseni tapa USMCssä)
=JoneKone wrote:...
Tuota pelaajamäärää just äskeisten huomioiden avulla voi pudottaa, toinen asia mitä voi tehdä on muuttaa BLUFORia joksikin muuksi kuin Jenkki merijalkaväeksi (pienemmät ryhmät voisi olla parempi COIN operaatioissa) Vaihtoehtoja on onneksi useita!

Muuten pelaajamäärä johon tähtään on 120-130

Tosiaan omasta mielestä olisi mahtavaa jos siviili pelaajia olisi toista kymmentä zeuksen sijaan, mitä mieltä muut on? Siviilipelaajien kokemuksen koittaisin räätälöidä muistuttamaan Hardline eventtien siviili pelaamista, ehkä hieman rajatumpana.

PS:
Esimerkki tehtävä on Takistanissa NUR-kylän ympäristössä NW.ssä, Mikä olisi teidän mielestä parempi paikka/kartta ja miksi?
Vaihtoehdot olisi hyvä pitää jo servulla olevissa.
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Tehtäväideoita

Post by Trade »

Bluforille 10:1 ratio+kopterit, vaunut ym. assetit ja opforille IED:tä ja itsemurhapommeja. Pitää edetä hitaasti ja rauhallisesti tarkastaen rakennukset ja suojaten selustat. Muuten aziz hyppää "tyhjästä" rakennuksesta päälle pommivyön kanssa tai ajaa jihad-mobiililla kun kukaan ei katso selustaa.
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: Tehtäväideoita

Post by Temppa »

Castor wrote:
Suurin osa täällä varmaan muistaa TVT??? Knocking doors tehtävän nummelta?
Noh, nummi on poistanut kyseisen tehtävän tehtävälistalta, tuskin näämme sitä enään :(
Itse pidin sitä ainakin aika mullistavana ja mukavana tehtävänä, tämä tehtävä lainaa isoja osia kyseisestä tehtävästä samalla muuttaen muutamia osia.
Tämän takia olisi hyvä antaa myös positiivista palautetta (vaikka se vaikeaa on suomalaisille).
Kun tehtävän jälkeen parilla pelaajalla on huono päivä ja he haukkuvat tehtävän, samaan aikaa 100 tykkäs ja oli hiljaa. Tehtäväntekijä
saa sellaisen käsityksen että kaikki vihas tehtävää ja se menee poistoon.
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Tehtäväideoita

Post by Anssi »

Ahteri wrote:Tämän takia olisi hyvä antaa myös positiivista palautetta (vaikka se vaikeaa on suomalaisille).
Kun tehtävän jälkeen parilla pelaajalla on huono päivä ja he haukkuvat tehtävän, samaan aikaa 100 tykkäs ja oli hiljaa. Tehtäväntekijä
saa sellaisen käsityksen että kaikki vihas tehtävää ja se menee poistoon.
Nummi poisti sen käsittääkseni sen takia, että siinä ollut joukkojen liikuttamisskripti ei toiminut (blufor aloitti vääristä paikoista).
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Tästä kevyempää settiä vaikka perjantain epävirallisiin tjs?

http://www.armaholic.com/page.php?id=28780#comments

Viimeisin versio pelkästään RHS uniteilla.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Vekotinko
Posts: 7
Joined: 05 Apr 2016, 10:50
Location: Kerava

Re: Tehtäväideoita

Post by Vekotinko »

Oisko kiinnostusta tehdä tämmöstä CO-OP tehtävää? Ei välttämättä strategista toimintaa niinkään tässä, mutta vois olla ihan hauskaa mättöä?
https://www.youtube.com/watch?v=AxrwROErlmY
AI olisi hyökkäävä osapuoli. Tehtävän tekijällä ois varmaan ideoita tuottaa erilaista ylläri momenttia tähän?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväideoita

Post by JoneKone »

Tuli tälläinen testattua kun alkoi AI:n varovaisuus ärsyttämään Zeuksen ohjaamana.

https://community.bistudio.com/wiki/disableAI

Eli kunhan unitista ottaa joko "FSM" tai "AUTOCOMBAT" moodit pois niin AI ei näköjään säikähdä yhtä helposti luoteja tai kavereiden ruumiita. Omien testien perusteella ei lähde myös tulitaistelussa hakemaan 1 km päästä parempaa reittiä vihollisen selustaan. Vastuu on tosiaan sitten Zeuksella että ryhmät liikkuvat fiksusti. Tottelevat aika sokeasti käskyjä.

Sinänsä noi on vielä hyvät että jättävät edes hieman älyä AI:lle. Eli edelleen etsii suojaa ja parempaa ampumapaikkaa (ja välillä sekoilee tuttuun tapaan). Mut tottelevat paremmin Zeuksen käskyjä ja flänkki tai rynnäkkö läpi savujen tuntui onnistuvan silleen kuin ite oli sen ajatellut.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Trade
Posts: 456
Joined: 09 Jun 2015, 19:20

Re: Tehtäväideoita

Post by Trade »

Zeuksellahan on ares-modin ansiosta konsoli käytössä, niin tuo ei vaadi tehtäväntekijän puolelta mitään skriptihärväystä ollenkaan.

Iskee sinne tämän(tjs.) niin toimii:
{_x disableAI "FSM"; _x disableAI "AUTOCOMBAT"} forEach allUnits;
Locked