Tehtäväideoita (Vanhentunut)
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Tehtäväideoita
No mitä vanilla ajoneuvoihin tulee niin afin repossa on monta modia jokka niitäkin jo muokkaa, lähtien niiden nimistä.
Re: Tehtäväideoita
Vielä kun saataisiin se modi joka muuttaa kaikki CSAT:in kamot järkevämmän näköiseksi (Ifrit mustana on aivan H E L V E T I N seksikäs).Tuntematon wrote:No mitä vanilla ajoneuvoihin tulee niin afin repossa on monta modia jokka niitäkin jo muokkaa, lähtien niiden nimistä.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Tehtäväideoita
Senhän pystyy jo tekeen scriptillä? Itse harkitsen tämän laittoa tehtävään
- ei heikkohermoisille[+] Spoiler
Re: Tehtäväideoita
Jes! Olen aina halunnut ajaa hellokitty-vaunulla.Tuntematon wrote:Senhän pystyy jo tekeen scriptillä? Itse harkitsen tämän laittoa tehtävään
- ei heikkohermoisille[+] Spoiler
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
Re: Tehtäväideoita
Saisko servulle ace+acre yhteensopiva vts/zeus tehtävä? perusrunko voisi olla vaikka US jv joukkue. Epävirallisten pelaajimäärille suunniteltuja tehtäviä on vähän joten pelaajamäärän mukaan joustavat tehtävä olisi jees.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Tehtäväideoita
Voisin katsoa jos kerkeisin muokkaamaan oman afivts -tehtäväni ace/acre kuntoon, löytyy ehkä jopa aikaakin tällä viikolla. Onko toivomuksia kartasta?JoneKone wrote:Saisko servulle ace+acre yhteensopiva vts/zeus tehtävä? perusrunko voisi olla vaikka US jv joukkue. Epävirallisten pelaajimäärille suunniteltuja tehtäviä on vähän joten pelaajamäärän mukaan joustavat tehtävä olisi jees.
[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.'][/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Re: Tehtäväideoita
Mä oon ehkä huonoin karttatuntija, mut isot kartat jees kun silloin mahtuu paljon erilaisia skenaarioita, eikä muutaman pelikerran jälkeen vaihtoehdot loppu. Eli Altis, Saruago, mske? Altis ehkä laadukkain ja monipuolisin? Jos vain mahdollista niin laita jv lisäksi erillaisia erikoisslotteja samalla? Eli kuskeja, pilotteja, tarkkampujia jne. gm:ä sanoo sit mitkä paikat slotataan.Anssi wrote:Voisin katsoa jos kerkeisin muokkaamaan oman afivts -tehtäväni ace/acre kuntoon, löytyy ehkä jopa aikaakin tällä viikolla. Onko toivomuksia kartasta?JoneKone wrote:Saisko servulle ace+acre yhteensopiva vts/zeus tehtävä? perusrunko voisi olla vaikka US jv joukkue. Epävirallisten pelaajimäärille suunniteltuja tehtäviä on vähän joten pelaajamäärän mukaan joustavat tehtävä olisi jees.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Tehtäväideoita
Illalla tästä oli puhetta joten ruosteen ideaa soveltaen: TvT 80 Bloodlines
MSV-komppanian tulee saada toimitettua huoltotarvikkeita paikkaan X. Tie paikkaan X on kuitenkin miinoitettu, joten luonnollisesti reitti on puhdistettava; pituutta sopivasti kuitenkin ainakin 1 km. Vastaavasti IndFor pyrkii estämään huoltokuljetuksen saapumisen määräpäähänsä. Tehtävässä venäläiset ovat selkeän mies- ja varusteylivoiman turvin puskemassa eteenpäin, kun IndFor joutuu tyytymään ruosteisiin rynnäkkökivääreihin, käsikranaatteihin ja kotitekoisiin pommeihin (= ei siis PKM tai RPG).
Lyhyesti orbatista: Venäläisillä komppanian johdossa Kilossa 9 taistelijaa (CO, XO, 1SG, 6 huoltomiestä jotka voivat olla ajoneuvoasentajia ja/tai lääkintämiehiä), motorisoidussa jalkaväkijoukkueessa Alfassa 30 taistelijaa (joukkueen johdossa 3, kolmessa jv-ryhmässä 9 taistelijaa sekä BTR-80) ja pioneerijoukkueessa Bravossa 21 taistelijaa (joukkueen johdossa 3, kolmessa pioneeriryhmässä 6 taistelijaa). Eli yhteensä 60 taistelijaa venäläisten komppaniassa. Vastaavasti IndForilla on neljä 5 miehen partiota ja jokaisessa partiossa on IED:tä kantava taistelija, mahdollisesti muitakin jalkaväkimiinoitteita matkassa. Eli yhteensä 20 taistelijaa IndForilla. Voimasuhteeksi tulee 3:1 mikä on verrattain paljon meidän peleissä.
Voimasuhteet eivät kuitenkaan kaikkea pelasta, kun venäläisillä Alfa-joukkueen tulee suojella sekä raivaavia pioneereja että huoltoajoneuvoja. Tehtävän ideana on, että IndFor hyödyntää motti- ja sissitaktiikoita, joissa isketään nopeasti ja vetäydytään ennen kuin OpFor saa keskitettyä joukkojaan sinne. Lisäksi IndForin elämää voi helpottaa muuttamalla toiminta-alueen kaupungiksi ja laittamalla sinne AI-siviileitä, jotka ovat IndForin näköisiä ja joita OpForin tulee välttää ampumasta.
Tehtävää tehdessä on hyvä huomioida se, että toimintaympäristö pakottaa OpForin levittämään joukkojaan jolloin huoltoelementit eivät voi olla pioneerien perseessä kiinni. Esimerkkinä edellisestä kaupunkiympäristö monine sivukujineen joka pakottaa Alfa-joukkueen sekä suojaamaan että putsaamaan lähinurkat. Luonnollisesti pääosa (panssari)miinoitteesta kulku-uralla on tehtäväntekijän laittamia ja randomoituja sekä IndFor voi halutessaan täydentää tätä omilla räjähteillään.
Tehtävässä korostuu konventionaalisen armeijan kankeus ja miesmäärän leviäminen suojaustehtävissä sekä sissijoukkojen nopeat ja yllättävät iskut. Tehtävä vaatii pätevän johtajan molemmille osa-puolille ja tietyssä mielessä on tärkeää "pelata oikein" roolinsa.
MSV-komppanian tulee saada toimitettua huoltotarvikkeita paikkaan X. Tie paikkaan X on kuitenkin miinoitettu, joten luonnollisesti reitti on puhdistettava; pituutta sopivasti kuitenkin ainakin 1 km. Vastaavasti IndFor pyrkii estämään huoltokuljetuksen saapumisen määräpäähänsä. Tehtävässä venäläiset ovat selkeän mies- ja varusteylivoiman turvin puskemassa eteenpäin, kun IndFor joutuu tyytymään ruosteisiin rynnäkkökivääreihin, käsikranaatteihin ja kotitekoisiin pommeihin (= ei siis PKM tai RPG).
Lyhyesti orbatista: Venäläisillä komppanian johdossa Kilossa 9 taistelijaa (CO, XO, 1SG, 6 huoltomiestä jotka voivat olla ajoneuvoasentajia ja/tai lääkintämiehiä), motorisoidussa jalkaväkijoukkueessa Alfassa 30 taistelijaa (joukkueen johdossa 3, kolmessa jv-ryhmässä 9 taistelijaa sekä BTR-80) ja pioneerijoukkueessa Bravossa 21 taistelijaa (joukkueen johdossa 3, kolmessa pioneeriryhmässä 6 taistelijaa). Eli yhteensä 60 taistelijaa venäläisten komppaniassa. Vastaavasti IndForilla on neljä 5 miehen partiota ja jokaisessa partiossa on IED:tä kantava taistelija, mahdollisesti muitakin jalkaväkimiinoitteita matkassa. Eli yhteensä 20 taistelijaa IndForilla. Voimasuhteeksi tulee 3:1 mikä on verrattain paljon meidän peleissä.
Voimasuhteet eivät kuitenkaan kaikkea pelasta, kun venäläisillä Alfa-joukkueen tulee suojella sekä raivaavia pioneereja että huoltoajoneuvoja. Tehtävän ideana on, että IndFor hyödyntää motti- ja sissitaktiikoita, joissa isketään nopeasti ja vetäydytään ennen kuin OpFor saa keskitettyä joukkojaan sinne. Lisäksi IndForin elämää voi helpottaa muuttamalla toiminta-alueen kaupungiksi ja laittamalla sinne AI-siviileitä, jotka ovat IndForin näköisiä ja joita OpForin tulee välttää ampumasta.
Tehtävää tehdessä on hyvä huomioida se, että toimintaympäristö pakottaa OpForin levittämään joukkojaan jolloin huoltoelementit eivät voi olla pioneerien perseessä kiinni. Esimerkkinä edellisestä kaupunkiympäristö monine sivukujineen joka pakottaa Alfa-joukkueen sekä suojaamaan että putsaamaan lähinurkat. Luonnollisesti pääosa (panssari)miinoitteesta kulku-uralla on tehtäväntekijän laittamia ja randomoituja sekä IndFor voi halutessaan täydentää tätä omilla räjähteillään.
Tehtävässä korostuu konventionaalisen armeijan kankeus ja miesmäärän leviäminen suojaustehtävissä sekä sissijoukkojen nopeat ja yllättävät iskut. Tehtävä vaatii pätevän johtajan molemmille osa-puolille ja tietyssä mielessä on tärkeää "pelata oikein" roolinsa.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Re: Tehtäväideoita
Omia näkemyksiä mm. eilen pelattuun TVT64 Edorakseen. Ei viitsi alkaa mutisemaan asiasta enempää tuolla viikkopelipalautteessa.
Tämän hetkinen ideahan on tiivistettynä:
IDF joka on mies- ja kalustoylivoimainen hyökkääjä vastaan alivoimainen ja kalustoltaan heikompi derka-derka Hamas. Itse en kritisoi IDFn vahvuutta tai kalustoa, päinvastoin, nämä täytyy modernilla sotavaltiolla olla kunnossa kun lähdetään puskemaan.
Tehtäväntekijä on miinakentillä ja rajatulla alueella pyrkinyt siihen, että hyökkääjä joutuisi käyttämään epäedullista "solaa" hyökkäysalueena.
IDF JoJot ovat kuitenkin hyökänneet kartan reunoja pitkin ja tuliylivoiman sekä optiikan voimalla tuhonneet hamasin turhan helposti. JoJot ovat miettineet juuri oikein.
Hamasilla on kaksi vaihtoehtoa, linnoittautua tukikohtaan tai kuluttaa vihollista matkalla. Oikeastaan kumpikaan ei nykyisellä alueella toimi. Suojaisia väijypaikkoja ei matkalla juuri ole ja tukikohdan joutuessa 40mm kranaattien kohteeksi, on tulos myöskin jauhelihaa.
Oma mielipiteeni on, että tukikohta on sijoitettu liian pienelle alueelle. Tukikohta myöskin "valuu" rinnettä pitkin jolloinka isot osat siitä ovat helposti tulen alla. Kartan rajaaminen lisäämällä miinakenttiä tms. ei myöskään ole realistista.
Jos tukikohta pidetään nykyisessä paikassa, tulee muuttaa osapuolien asetelmaa. IDF puolustaa ja Hamas hyökkää. Tukikohtaa voisi laajentaa kenties parilla eteen työnnetyllä tuliasemalla, joita ei toki ole pakko käyttää.
Miesylivoima hamasille, IDF pitää optiikkansa. Nykyinen asetelma RJ + PJt + DMRt ACOGeilla on mielestäni hyvä. Loppuihin vehkeisiin sitten vaikka punapiste.
En lähtisi antamaan kummallekkaan osapuolelle kevyttä heitintä (82mm), se voi koitua turhan OPksi osaavissa käsissä.
IDF osapuolella on kuitenkin 40mm heittimiä, jotka antaa vähän etua, a-tarvikkeiden määrä tulee olla rajallinen.
Hamasin rivejä en alkaisi näillä 40mm vehkeillä täyttämään, tuliylivoima konekivääreillä.
Tämän hetkinen ideahan on tiivistettynä:
IDF joka on mies- ja kalustoylivoimainen hyökkääjä vastaan alivoimainen ja kalustoltaan heikompi derka-derka Hamas. Itse en kritisoi IDFn vahvuutta tai kalustoa, päinvastoin, nämä täytyy modernilla sotavaltiolla olla kunnossa kun lähdetään puskemaan.
Tehtäväntekijä on miinakentillä ja rajatulla alueella pyrkinyt siihen, että hyökkääjä joutuisi käyttämään epäedullista "solaa" hyökkäysalueena.
IDF JoJot ovat kuitenkin hyökänneet kartan reunoja pitkin ja tuliylivoiman sekä optiikan voimalla tuhonneet hamasin turhan helposti. JoJot ovat miettineet juuri oikein.
Hamasilla on kaksi vaihtoehtoa, linnoittautua tukikohtaan tai kuluttaa vihollista matkalla. Oikeastaan kumpikaan ei nykyisellä alueella toimi. Suojaisia väijypaikkoja ei matkalla juuri ole ja tukikohdan joutuessa 40mm kranaattien kohteeksi, on tulos myöskin jauhelihaa.
Oma mielipiteeni on, että tukikohta on sijoitettu liian pienelle alueelle. Tukikohta myöskin "valuu" rinnettä pitkin jolloinka isot osat siitä ovat helposti tulen alla. Kartan rajaaminen lisäämällä miinakenttiä tms. ei myöskään ole realistista.
Jos tukikohta pidetään nykyisessä paikassa, tulee muuttaa osapuolien asetelmaa. IDF puolustaa ja Hamas hyökkää. Tukikohtaa voisi laajentaa kenties parilla eteen työnnetyllä tuliasemalla, joita ei toki ole pakko käyttää.
Miesylivoima hamasille, IDF pitää optiikkansa. Nykyinen asetelma RJ + PJt + DMRt ACOGeilla on mielestäni hyvä. Loppuihin vehkeisiin sitten vaikka punapiste.
En lähtisi antamaan kummallekkaan osapuolelle kevyttä heitintä (82mm), se voi koitua turhan OPksi osaavissa käsissä.
IDF osapuolella on kuitenkin 40mm heittimiä, jotka antaa vähän etua, a-tarvikkeiden määrä tulee olla rajallinen.
Hamasin rivejä en alkaisi näillä 40mm vehkeillä täyttämään, tuliylivoima konekivääreillä.
Re: Tehtäväideoita
Tuli tälläinen idea mieleen. Saa soveltaa jos kokee sellaiseksi mitä voisi olla toteuttamiskelpoinen (ite en vieläkään osaa tehdä tehtäviä).
Yleensä mennään sokkoina tehtäviin ilman mitään muuta käsitystä maastosta kuin kartta. Kartta ei kuitenkaan kerro koko totuutta. Jos tehtävän raamit antavat periksi niin miten olisi soveltaa nykyaikaista lennokkitiedustelua alueelta ja tehdä siitä lyhyt lo-res video mitä liitetään tehtävän briiffiin (miten hankalaa on laittaa url breiffiin?)?
Videota voisi olla joko vain alueelta tai sitten myös jostain vihollisen yksiköistä, niin silloin uniformut ja muut tunnisteet tulisivat tutuiksi?
Ei ehkä sovellettavissa jokaiseen viikko-peli tehtävään, mutta esim. yhden tehtävän iltoihin tai eventteihin luomaan tunnelmaa?
Yleensä mennään sokkoina tehtäviin ilman mitään muuta käsitystä maastosta kuin kartta. Kartta ei kuitenkaan kerro koko totuutta. Jos tehtävän raamit antavat periksi niin miten olisi soveltaa nykyaikaista lennokkitiedustelua alueelta ja tehdä siitä lyhyt lo-res video mitä liitetään tehtävän briiffiin (miten hankalaa on laittaa url breiffiin?)?
Videota voisi olla joko vain alueelta tai sitten myös jostain vihollisen yksiköistä, niin silloin uniformut ja muut tunnisteet tulisivat tutuiksi?
Ei ehkä sovellettavissa jokaiseen viikko-peli tehtävään, mutta esim. yhden tehtävän iltoihin tai eventteihin luomaan tunnelmaa?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer