COTVT - Kylä Kylältä

Post Reply
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

COTVT - Kylä Kylältä

Post by Bummeri »

Kuvaus tehtävästä:
Tehtävän teemana on Syyrian sisällissodan ominainen taistelutyyli, jossa hyökkääjä joutuu etenemään kylä kylältä.
- Etäältä pommitetaan kohteita ja tuhotaan havaitut pesäkkeet
- Mekanisoidusti tuodaan jalkaväki putsaamaan pesäkkeiden rippeet
- Siirrytään seuraavaan kylään

Jotta tästä voidaan tehdä miellyttävä molemmille puolille pelata, tulisi puolustajilla olla respa. Respan tulisi toimia siten, että kuollessaan edellisessä kylässä, puolustajan pelaaja respaa seuraavaan hyökkäyksen kohteena olevaan kylään. Näin annetaan pelaajalle parempi mahdollisuus nauttia tehtävästä ylivoimaisesta vihollisesta huolimatta.

Pelaajien lisäksi kohteilla olisi hyvä olla vaihteleva määrä AIta, jotka ovat hyviä kykkimään talossa kunnes joku tulee puhdistamaan taloa. Sirottelemalla AIta taloihin, voidaan varmistaa, että hyökkääjän putsaavat osastot saavat myös jotain lähikontakteja.

Tehtävää voidaan hieman randomisoida kummallekkin osapuolelle. Jokaisessa kylässä tulisi olla puolustajien normaalien varusteiden lisäksi joku uniikki puolustuksellinen assetti. Esimerkiksi SPG-9, Sergei, D-30, ATGM ohjus ja laukaisin, yms. Hyökkääjän mekanisoitua kalusto voidaan myös randomisoida. T-55, T-72, Bmp-x, BTR-XXx, Yms. Miksei joitain staattisiakin. Kunha hyökkääjä on mobiiili ja riittävän tulivoimainen useamman kylän valtaukseen. Hyökkääjän kalusto voi myös olla keskenään sekalaista.

Kohteita voisi olla 3-4 peräkkäin, jolloin viimeisen tulisi olla haastavin ja varmaankin parhaiten AIlla miehitetty ja varustettu useammalla puolustajan assetilla. Jos oletetaan kohteen vievän noin 30 minuuttia, olisi 3 kohdetta varmaan sopiva määrä.

IEDien ja itsemurhapommittajan käyttöä voisi myös harkita. Hyökkääjällä voisi olla asettina sopiva respaava itsemurharekka, vaikkapa 3 käyttöä. Jos puolustajalle annetaan IEDejä, tulisi siihen olla hyökkääjillä vastakeino miinaharavien yms. muodossa. Sanoisin että nämä on kuitenkin niitä tylsimpiä assetteja pelimekaanisesti, ja huonosti tasapainotettuina voivat pilata tehtävän helposti.

Osapuolien tehtävät ja varusteet:
Hyökkääjä:
- Valtaa ja puhdista kylät järjestyksessä.
Hyökkääjän varusteet:
Mekanisoitua, tulivoimaista, mobiilia porukkaa vaihtelevilla asseteilla

Puolustaja:
- Puolusta kohdekyliä
Puolustajan varusteet:
Kevyttä jalkaväkeä, ehkä mukanaan jotain kertasinkoa ja kevyitä konekiväärejä. Vaihtuvat assetit puolustettavissa kylissä.

Varustuksia voi mallintaa haluamiensa syyrian ospauolien mukaan.


Kartta ja tehtävä alue:

Pelialueen ja hyökkäyssuunnan rajaamiseen voidaan käyttää "rännin" ulkopuolelle sijoitettuja puolustajan AI AT pesäkkeitä, miinakenttiä sekä panssariesteitä. Laiskanmiehen ratkaisuna myös karttarajoja. Alue tulisi kuitenkin rajata siten, että hyökkääjä hyökkää kohteet järjestyksessä. Jos järjestyksen määräminen ei pelimekaanisin keinoin onnistu, tulisi se tehdä säännöin. Tällöin respa-syteemi toimii odotetusti.

Kartaksi sopisi ainakin aliabad pikkukylineen. Toki tehtävän voi sijoittu mihin tehtäväntekijä haluaa. Sama teema on toistunut aikainsaatossa useamminkin. Sotaa riittää.
Alue
Alue
2018-02-08_17-21-45.png (621.49 KiB) Viewed 2226 times
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply