Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Bummeri
Posts: 2955
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Bummeri » 18 Jan 2018, 22:36

Kuvaus tehtävästä:
Tehtävässä on ideana se että hyökätään perinteisesti rakennetulle alueelle, mutta normaalista poiketen annetaan hyökkääjälle helppo väline jolla tarvittaessa talloa koko paska kaupungi littanaksi. Hyökkääjän ratkaistavana ongelmana on rakennetun alueen ulkopuolelle sijoitettujen pelaajien ohjaamien ja suojaamien torjuntavälineiden tuhoaminen tai lamauttaminen. Torjuntalaitteiden tulee olla niin tehokkaita että ne kykenevät estämään kaupungin tuhoamisen niinkauan kuin ovat elossa tai sopivissa asemissa. Varsinaisen kohteen lähipuolustuksesta vastaa AI!

Osapuolet ja varusteet:
Assetit ja niiden countterit voivat olla myös muita kuin alla mainittuja. Tehtävästä voi myös tehdä PST teeemaisen halutessaan. Teemaksi sopii sota jossain vanhoissa neuvostovalloissa tai hiekkamaassa.

Esimerkki puolustaja:

Manpadeja
Shilkoja
Sergeitä
Niiden toimintaa suojaamaan pienehkö osasto pelaajia. Voi myös tehdä tarvittaessa AI pesäkkeitä kaupungin ulkopuolelle avustamaan vasta-assettien suojauksessa.
Kohteelle runsaasti AIta linnoitettuna, mieluusti myös runsaasti PST kykyä, jotta suora hyökkäys vaunuilla ilma ilmapommitusta olisi hankalaa.

Esimerkki Hyökkääjä:

Pommeilla ja raketeilla yms. varustettuja Hindeja, esim. 3 kpl. Sen verran koptereita, että vaikka pieni määrä vasta-assettia olisikin
vielä elossa ja asemissa, olisi kohteelle hyökkäys mahdollista ilman täydellistä ilman tuhoutumista.
Mekki Jvtä. Bmp yms. Miksei vaikkapa M113 jos haluaa, sopisi esimerkiksi pakistani teemaan?
Jos vaikuttaa että tehtävä menee piilotteluksi, voisi laittaa jonkun intel skriptin joka kertoo sitten niiden vasta-assettien liikeistä?


Osapuolien tehtävät:
Puolustajan tehtävänä on suojata kohdetta sekä kuluttaa hyökkääjää käyttämällä torjuntavälineitä kohteen ulkopuolella. Pitää varmaan pohtia pitääkö vasta-assettien siirtäminen kohteelle kieltää, vai onko se luontaisesti älytöntä kopterien tuhovoiman takia?

Hyökkäjän tehtävä on:
1. Tehdä murto vasta-assettien verkostoon.
2. Talloa kohde maantasalle.


Kartta ja tehtävä alue:
Esim Malden, Fata, Chernarus tiippuen millä faktioilla haluaa tehdä mission. Joku alue jossa selkeä rakennettu alue joka lisälinnoitetaan tuhottavilla linnoitteilla. Kohteen ympärillä olisi suotavaa olla mielenkiintoista maastoa jossa vasta-assettien metsästys voisi tapahtua.
Last edited by Bummeri on 23 Jan 2018, 21:41, edited 4 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Pjetu
Posts: 306
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Pjetu » 25 Jan 2018, 16:34

Kartta: FATA

Tehtäväalue[+] Spoiler
Image


Aluetta ei rajattu mitenkään. Hyökkäjä aloittaa pohjoisesta. Huutomerkeillä n. 1 PST-ryhmä tekoälyä. Punaisen ympärän sisällä kohde, jossa kaksi joukkueellista tekoälyä + PST-kalustoa.
Alue linnoitettu todella hyvin, jotta aluetta ei pysty ilman ilmatukea ottamaan haltuun.

tuleman pitää[+] Spoiler
Image

Puolustaja: Afghan National Army

1 JJ-partio, 2 MANPAD + Sergei -ryhmää ja 1 Shilka

= 20 pelaajaa

Radiot vain johtajilla. Ainoastaan lyhyitä radioita.

ajoneuvot[+] Spoiler
Image


Hyökkääjä: VDV

1 JJ-partio (sisältää UAV-miehen, FAC:in sekä BMP-2), 3 BMP-2 -ryhmää ja 3 Mi-24P -helikopteria.

= 40 pelaajaa

Pitkä FAC:illa ja RTO:lla. Muilla johtajilla vain lyhyet. Ideana on hyödyntää bemareiden radioita (ja mielestäni reppuradiot ovat vain maalitaulu)

JV[+] Spoiler
Image


hindit[+] Spoiler
Image


Kuvasta puuttuu huoltorekat.
ImageImage
https://www.youtube.com/user/MrPjetu

-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
User avatar
Pjetu
Posts: 306
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Pjetu » 25 Jan 2018, 16:46

Tehtävän ideana on, että puolustaja hajauttaa ilmapuolustuksen miten ikinä haluaakin. IT-kaluston kohteelle viemistä ei ole estetty, koska en näe syytä tähän.
Bemarit ei ehkä ihan sovelle vuoristossa liikkumiseen, kuitenkin puolustajan IT:llä ei ole kuin muutama kertasinko.

Hyökkääjän ei tarvitse tuhota ilmapuolustusta, mutta vain häiritä sitä tarpeeksi.
ImageImage
https://www.youtube.com/user/MrPjetu

-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
User avatar
Pjetu
Posts: 306
Joined: 25 Nov 2016, 18:28
Contact:

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Pjetu » 31 Jan 2018, 07:23

Valmis. https://armafinland.fi/awats/index.php?page=MO&mid=967

Ainoa ero suunnitelmaan on RTO:n puuttuminen.

edit: ja vähemmän tekoälyä, koska performanssi kärsi vähän liikaa.
Last edited by Pjetu on 31 Jan 2018, 12:14, edited 1 time in total.
Reason: wtwtwtw
ImageImage
https://www.youtube.com/user/MrPjetu

-Emmä tiennyt että tää on COTVT t. Elias
Bummeri
Posts: 2955
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Bummeri » 10 Feb 2018, 22:54

Tämä missio pelattiin Lauantaina ekana tehtävänä. Kertokaa tänne kehitysideoita ensimmäisen pelikerran perusteella.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TheTaltsi
Posts: 1531
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby TheTaltsi » 10 Feb 2018, 23:19

Ehkä ohjus IT vähemmän, muuten ihan vitun jeba
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.

Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.

Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Attila
Posts: 110
Joined: 19 Nov 2016, 19:13
Location: PKS

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Attila » 11 Feb 2018, 14:18

tiedustelutieto oli vähän heikohkoa maasta ilmaan, epäilyksenä on että radioita oli liian niukasti liikkuviin osiin suhteutettuna + 1 IT ohjus vähemmän terv. r10 ampuja

muuten kokemuksena oli mielestäni erittäin kiinnostava ja kehityskelpoinen tehtävä, näitä lisää +1!
"Attila eksä oo värisokee, miten sä voit käyttää väri koodeja :D" -Taltsi
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
Enzio
Posts: 207
Joined: 26 Jul 2013, 19:12

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Enzio » 11 Feb 2018, 14:59

Mietteitä pelikerrasta.

Hindit vastaan MANPAD ei kuulosta omaan korvaan mitenkään realistiselta vaihtoehdolta. En laittaisi edes AH-64 IT-ohjuksia vastaan. Olalta laukaistavat IT-ohjukset ovat erittäin tehokkaita helikoptereita ja matalalla lentäviä lentokoneita vastaan. Stinger ohjuksellakin on joku 8 km tehokas kantama, joten melko taitavasti saa lentää ohjuksen välttämiseksi. Alueen laajuus mahdollistaa IT-osaston levittäytymisen sen verran laajalle muodostaen IT-verkoston, jossa kaikki voivat ampua kaukaa hyökkääviä koptereita vastaan tai paikkaan jossa kopterit luulevat olevansa turvassa. Ohjus ei anna mitään varoitusta lukosta, eikä laukauksesta, joten onnea vain matkaan. Toisin sanoen koptereiden pitäisi lentää jatkuvasti matalalla välttääkseen lukitusta (ei luultavasti onnistu, jos IT-osasto levittäytyy maastoon) tai erittäin korkealla jolloin joku koptereista havaitsisi ohjuksen laukaisun. Flaret kuitenkin loppuvat käsiin viimeisimmällä mallilla. Matalalla lentäessä uuden vaaran aiheuttavat myös Shilka ja Sergeit. Omasta mielestäni koptereita ei voi ja kannata käyttää ennen kuin Bluforin IT-osasto on tuhottu varmasti. MANPADien ollessa kuitenkin liikkuvia ja vaikeasti havaittavissa, ei niiden tuhoamisesta voi olla koskaan varma.


Puitteita:

- Turhan pitkä moottorimarssi hyökkääjällä, voisi aloittaa paljon lähempää.
- Hyökkääjää on erittäin vähän maassa.
- Puolustaja voi levittää leveälle, tavoitteena tuhota pelkästään kopterit (korjaantuu varmasti jo aluetta kaventamalla).
- Ration ja assettien puolesta puolustaja voi myös pyrkiä suoraan tuhoamaan hyökkääjän maajoukot, vaikka sissitaktiikoilla.
- Aluetta katsoessa tehtävä tuntui koko illan tehtävältä, joko respalla tai ilman suurella pelaajamäärällä.
- Eräs pelaaja kuvasi tehtävän hyvin kahdeksi eri tehtäväksi, vaikka olikin COTVT. Eli tällä kerralla pelattiin tehtävässä ensin TVT ja sen jälkeen COOP. AI oli vain maaliosastona lopussa, eikä sillä oikeastaan
enää tuntunut olevan väliä lopussa.
- AI käyttäytyi puolustuksessa hölmösti, seisoen vain paikallaan odottaen kuolemaa. Siellä täällä näkyi välillä yksinäinen AI juoksentelemassa päättömästi, eli ei tuntunut vastarinnalta josta tarvitsisi välittää.
- Tottah on iso kaupunki, kuten muutkin kaupungit joihin monissa tehtävissä halutaan uudestaan ja uudestaan hyökätä ilman että kertaakaan päästään kunnolla taistelemaan kaupungissa. Kunnon taistelut
päättyvät aina ennen kohde kaupunkia tai kylää, jolloin viimeiset rippeet suorittavat itsemurha rynnäkön kohteelle adminin ilmoittaessa tehtävää olevan jäljellä enää 10 minuuttia (ei vain tämän tehtävän
ongelma).
- Pikkuasia mutta häiritsevä, rynnäkkövaunut olivat kaikki komento versioita.


Kehitys ideoita:

- Hyökkääjä aloittamaan lähempää.
- Alue rajattaisiin ainakin maajoukoille pienemmäksi.
- Tottahin kaupungin jättäminen pois tai sen pienentäminen kyläksi tai uusi kohde kylä.
- Kohteita voisi olla hyökkäysreitillä useampia, joissa kaikissa olisi AI hoitamassa maapuolustuksen ja IT-osasto pyörii AI:n ympärillä/lähistöllä tukemassa omia maajoukkojaan (pyrkivät estämään koptereiden
toiminnan alueella, jotta AI saa käydä rauhassa maasotaansa). Tällöin tehtävä ainakin itselle tuntuisi enemmän COTVT, jossa tosiaan taistellaan AI, sekä pelaajia vastaan yhtä aikaa.
- AI:n toimintaa pitäisi kehittää. Varmaa oikeaa tapaa en osaa sanoa, mutta luultavasti tarvitsee jonkun pelaajaan komentoon.
- Pelaajien määrän vähentäminen puolustajalla, jolloin eivät pystyisi edes taistelemaan itsenäinesti mekanisoitua jalkaväkeä vastaan.
- UAV:n voi laittaa aloittamaan ilmasta, vaikka kilometrin tai kahden korkeudesta. UAV:ta voi myös laittaa useamman, jolloin UAV operaattori vain antaa koneille käskyn lentämään jollekin alueelle. UAV:n AI
hoitaa itsenäisesti tällöin lentämisen ja operaattori voi tuijotella kameralla rauhassa. Operaattori voi hallita helposti useampaa kerralla, koska AI alkaa pyörimään viimeisellä käsketyllä alueella ympyrää
samalla pitäen korkeuden, millä operaattori on sitä viimeksi ohjannut.
- Lyhyet radiot kaikille hyökkääjille?
- Yhdet kiikarit edes ryhmälle.


Lisäilen myöhemmin asioita, jos tulee jotain vielä mieleen, mitä en muistanut kirjoittaa. Tehtävä idea oli tuore ja uskaltaisin väittää, että kunnian himoinen. Tehtävässä oli monta asiaa, joita ei ole päästy harjoittelemaan/toteuttamaan normaalisti viikkopeleissä, kuten ilmatoimintaa. Vaatii hiomista ja muutoksilla pelaisin uudestaan, mitä ne sitten tulevatkin olemaan. Uutta päästiin siis kokeilemaan ja tuttuun tapaan tulee melko tyrmäys aluksi, muttei lopullinen. Kehitettävää tehtävän, että pelaajien puolelta.
Olen nallepa, sanokaa vain nallepaksi.
User avatar
JoneKone
Posts: 2470
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby JoneKone » 12 Feb 2018, 09:28

Kommentoin vaikka en ollut pelaamassa.

Enzio wrote:Mietteitä pelikerrasta.

Hindit vastaan MANPAD ei kuulosta omaan korvaan mitenkään realistiselta vaihtoehdolta. En laittaisi edes AH-64 IT-ohjuksia vastaan. Olalta laukaistavat IT-ohjukset ovat erittäin tehokkaita helikoptereita ja matalalla lentäviä lentokoneita vastaan. Stinger ohjuksellakin on joku 8 km tehokas kantama, joten melko taitavasti saa lentää ohjuksen välttämiseksi. Alueen laajuus mahdollistaa IT-osaston levittäytymisen sen verran laajalle muodostaen IT-verkoston, jossa kaikki voivat ampua kaukaa hyökkääviä koptereita vastaan tai paikkaan jossa kopterit luulevat olevansa turvassa. Ohjus ei anna mitään varoitusta lukosta, eikä laukauksesta, joten onnea vain matkaan. Toisin sanoen koptereiden pitäisi lentää jatkuvasti matalalla välttääkseen lukitusta (ei luultavasti onnistu, jos IT-osasto levittäytyy maastoon) tai erittäin korkealla jolloin joku koptereista havaitsisi ohjuksen laukaisun. Flaret kuitenkin loppuvat käsiin viimeisimmällä mallilla. Matalalla lentäessä uuden vaaran aiheuttavat myös Shilka ja Sergeit. Omasta mielestäni koptereita ei voi ja kannata käyttää ennen kuin Bluforin IT-osasto on tuhottu varmasti. MANPADien ollessa kuitenkin liikkuvia ja vaikeasti havaittavissa, ei niiden tuhoamisesta voi olla koskaan varma.



+1


Enzio wrote:- AI käyttäytyi puolustuksessa hölmösti, seisoen vain paikallaan odottaen kuolemaa. Siellä täällä näkyi välillä yksinäinen AI juoksentelemassa päättömästi, eli ei tuntunut vastarinnalta josta tarvitsisi välittää.


Ite oon miettinyt sellaista, että AI sopii luonteensa puolesta enemmänkin "miinoitteena" ja kiinteiden (IT/AT?) asemien miehittäjinä. Eli tehtäväntekijän toimesta pitää laittaa väijyttämään tiettyä ränniä tai tulosuuntaa. Uskottavaan dynaamiseen taisteluun eivät oikein kykene, vaan menee monesti juurikin sellaiseen immersiorikkovaan "pyörimiseen".

Enzio wrote:Tehtävä idea oli tuore ja uskaltaisin väittää, että kunnian himoinen. Tehtävässä oli monta asiaa, joita ei ole päästy harjoittelemaan/toteuttamaan normaalisti viikkopeleissä, kuten ilmatoimintaa. Vaatii hiomista ja muutoksilla pelaisin uudestaan, mitä ne sitten tulevatkin olemaan. Uutta päästiin siis kokeilemaan ja tuttuun tapaan tulee melko tyrmäys aluksi, muttei lopullinen. Kehitettävää tehtävän, että pelaajien puolelta.


Mun mielestä hienoa, että kokeillaan uusia juttuja millä saadaan erillaisia tehtäviä ja koko Arman assettipooli käyttöön! Tälläinen COTVT / RespaTVT kokeilu välillä viikkopeleissä saa mun puolesta toteuttaa useamminkin. Näin alkuun, kokeillut kannattaa varmasti toteuttaa "tehtäväidea"-formaatin kautta, eli hieman avataan jo ennakkoon se ajatus, että mikä on tehtävän juoni ja juju jolloin kiinnostuneet ehtivät siihen tutustua ja sopeutua muutoksiin (awatsin lisätietokenttä kannattanee myös hyödyntää.).

Mielenkiintoisesti, niin nyt kun kerrankin oli jopa 3 TST-hekoa tarjolla niin lähes koko Ilmailutorstain väki loisti poissaolollaan :) (mitä nyt pikaisesti vilkaisin AAR:n rosteria).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 2955
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Tehtäväidea - COTVT Myllerrys

Postby Bummeri » 13 Feb 2018, 15:43

Mietin sitä tiivistämistä, jotenkin näin:
Attachments
Rajaus1.png
Rajaus1.png (669.2 KiB) Viewed 1452 times
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi

Return to “Tehtäväideat”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest