ARMA 3 VIDEOT

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by Tuntematon »

Omastamielestäni pilotin pitäis olla se joka pitää kopterin elossa. Häneltä yleensä löytyy se kokemus miten sitä vehjettä ohjataan ja tietää mihin se pystyy. (tietenkin jos on vielä tuorre pilotti niin kannattaa kuunnella mitä muut sanoo, mutta silti viimeinen päätös on hänen)

Väki voisi olla hiljaa kopterissa ja antaa ryhmänjohtajan ilmoittaa että kaikki on kyydissä. Pilotti on aina komennossa omassa kopterissaan ja hänellä on valta heittää vaikka häiriköt kopterin ulkopuolelle metelöimään. Tämä pätee kyllä oikestaan myös jokaiseen ajoneuvoon on sitten maa,meri tai ilma kyseessä.
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by Annddy »

Mun mielestä yksi hyvä, muistaakseni 16AAssa oli silleenkin (sielku on designated airwing), että porukka kopteriin, Crew Chief ilmoittaa pilotille että kaikki kyydissä (SL tietenkin pitää luvun omasta ryhmästä ovella, että kaikki on varmasti ja kukaan ei ole jääny), pilotti matkaa ja ilmoittaa PL/SL esim. LZ 5 mikes aka minuuttia.

Samalla Crew Chief ilmoittaa lähestymisessä (Chinook/Blackhawk) erinlaisista esteitä laskeutumisessa ja etäisyydestä (Niinkuin IRL).

Kaikki kommunikaatio vain kopterin miehistön ja PLn mukaan, jos kyseessä pienempi kopteri niin sitten SL. Todellisuudessa ei kuule sitä puhetta kuormatilassa (No-Shi#)!, arma vaan on...
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by Tonto- »

Nummi wrote: Mitäs AFIlaiset ovat mieltä, otetaanko afissakin ihan kiveen kirjoitetuksi säännöksi että

1. Jos olet arvoltasi pelissä vähemmän kuin Squad Leader, ole hiljaa ajoneuvossa, ennen kuin olette turvallisessa tilanteessa, esim. 1000m mantereelta merellä.
2. Ajoneuvon kuski/pilotti (Paitsi tankeissa ja muissa taisteluajoneuvoissa) on aina vastuussa päätöksenteosta kuljetuksessa. Muiden korkea-arvoisten huutelu tulee ottaa ohjeena, ja vain ohjeena, esimerkiksi suurta helikopteria vaaratilanteessa ohjatessa.

Vastalauseita, sodanjulistuksia, jaa'a:ttelua?
Ei hämmingin ja häiriön minimointiin mitään sääntöjä tarvita. Ihan normaalit käytöstavat vaan joskus unohtuvat pelimaailmassa. :roll:
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by Scottz »

Tonto- wrote:Ei hämmingin ja häiriön minimointiin mitään sääntöjä tarvita. Ihan normaalit käytöstavat vaan joskus unohtuvat pelimaailmassa. :roll:
Tai sit jos vaan puhe Whisperille ja paskanjauhanta ryhmäradioon olettaen, ettei häiritte mahdottomasti SL:ää.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by SpottedBill »

Tonto- wrote: Ei hämmingin ja häiriön minimointiin mitään sääntöjä tarvita. Ihan normaalit käytöstavat vaan joskus unohtuvat pelimaailmassa. :roll:
+1.

Keskustelu hyvistä käytännöistä ja käytöksestä on tärkeää, mutta pyritään pitämään kirjatut säännöt mahdollisimman vähäisinä ja selkeinä, muuten meillä on kohta raamatun paksuinen sääntönivaska, jota sitten siteerataan pirun kiilto silmissä.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by Castor »

Nummi wrote: 1. Jos olet arvoltasi pelissä vähemmän kuin Squad Leader, ole hiljaa ajoneuvossa, ennen kuin olette turvallisessa tilanteessa, esim. 1000m mantereelta merellä.
2. Ajoneuvon kuski/pilotti (Paitsi tankeissa ja muissa taisteluajoneuvoissa) on aina vastuussa päätöksenteosta kuljetuksessa. Muiden korkea-arvoisten huutelu tulee ottaa ohjeena, ja vain ohjeena, esimerkiksi suurta helikopteria vaaratilanteessa ohjatessa.
HILJAA- käsky on mielestäni toiminut ihan hyvin... perusjuttuja johtaessa ja ajoneuvoa ajaessa.
User avatar
puretus
Posts: 114
Joined: 30 Mar 2015, 10:42

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by puretus »

User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by Tuntematon »

Olin jo unohtanut tämän videon.
User avatar
Dowly
Posts: 110
Joined: 22 Dec 2013, 21:02
Location: Varkaus

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by Dowly »

Image
Image[url=steam://friends/add/76561197989943798]Image[/url]
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ARMA 3 VIDEOT

Post by JoneKone »

Dowly wrote:
Nummi prkl! :D Noh, en kyllä ymmärrä miksi meidän piti ryntäillä sinne kaupunkiin? Eiks kohdetta otea haltuun niin, että ensin varmistetaan sen perimiteriä ja vasta sen jälkeen sweepataan kohde? Muuten käy juuri noin, että avaa selustansa ja flänkit.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Post Reply