ARMA 3 VIDEOT
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: ARMA 3 VIDEOT
Omastamielestäni pilotin pitäis olla se joka pitää kopterin elossa. Häneltä yleensä löytyy se kokemus miten sitä vehjettä ohjataan ja tietää mihin se pystyy. (tietenkin jos on vielä tuorre pilotti niin kannattaa kuunnella mitä muut sanoo, mutta silti viimeinen päätös on hänen)
Väki voisi olla hiljaa kopterissa ja antaa ryhmänjohtajan ilmoittaa että kaikki on kyydissä. Pilotti on aina komennossa omassa kopterissaan ja hänellä on valta heittää vaikka häiriköt kopterin ulkopuolelle metelöimään. Tämä pätee kyllä oikestaan myös jokaiseen ajoneuvoon on sitten maa,meri tai ilma kyseessä.
Väki voisi olla hiljaa kopterissa ja antaa ryhmänjohtajan ilmoittaa että kaikki on kyydissä. Pilotti on aina komennossa omassa kopterissaan ja hänellä on valta heittää vaikka häiriköt kopterin ulkopuolelle metelöimään. Tämä pätee kyllä oikestaan myös jokaiseen ajoneuvoon on sitten maa,meri tai ilma kyseessä.
Re: ARMA 3 VIDEOT
Mun mielestä yksi hyvä, muistaakseni 16AAssa oli silleenkin (sielku on designated airwing), että porukka kopteriin, Crew Chief ilmoittaa pilotille että kaikki kyydissä (SL tietenkin pitää luvun omasta ryhmästä ovella, että kaikki on varmasti ja kukaan ei ole jääny), pilotti matkaa ja ilmoittaa PL/SL esim. LZ 5 mikes aka minuuttia.
Samalla Crew Chief ilmoittaa lähestymisessä (Chinook/Blackhawk) erinlaisista esteitä laskeutumisessa ja etäisyydestä (Niinkuin IRL).
Kaikki kommunikaatio vain kopterin miehistön ja PLn mukaan, jos kyseessä pienempi kopteri niin sitten SL. Todellisuudessa ei kuule sitä puhetta kuormatilassa (No-Shi#)!, arma vaan on...
Samalla Crew Chief ilmoittaa lähestymisessä (Chinook/Blackhawk) erinlaisista esteitä laskeutumisessa ja etäisyydestä (Niinkuin IRL).
Kaikki kommunikaatio vain kopterin miehistön ja PLn mukaan, jos kyseessä pienempi kopteri niin sitten SL. Todellisuudessa ei kuule sitä puhetta kuormatilassa (No-Shi#)!, arma vaan on...
Re: ARMA 3 VIDEOT
Ei hämmingin ja häiriön minimointiin mitään sääntöjä tarvita. Ihan normaalit käytöstavat vaan joskus unohtuvat pelimaailmassa.Nummi wrote: Mitäs AFIlaiset ovat mieltä, otetaanko afissakin ihan kiveen kirjoitetuksi säännöksi että
1. Jos olet arvoltasi pelissä vähemmän kuin Squad Leader, ole hiljaa ajoneuvossa, ennen kuin olette turvallisessa tilanteessa, esim. 1000m mantereelta merellä.
2. Ajoneuvon kuski/pilotti (Paitsi tankeissa ja muissa taisteluajoneuvoissa) on aina vastuussa päätöksenteosta kuljetuksessa. Muiden korkea-arvoisten huutelu tulee ottaa ohjeena, ja vain ohjeena, esimerkiksi suurta helikopteria vaaratilanteessa ohjatessa.
Vastalauseita, sodanjulistuksia, jaa'a:ttelua?
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Re: ARMA 3 VIDEOT
Tai sit jos vaan puhe Whisperille ja paskanjauhanta ryhmäradioon olettaen, ettei häiritte mahdottomasti SL:ää.Tonto- wrote:Ei hämmingin ja häiriön minimointiin mitään sääntöjä tarvita. Ihan normaalit käytöstavat vaan joskus unohtuvat pelimaailmassa.
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
- SpottedBill
- Posts: 948
- Joined: 31 Jul 2013, 16:23
- Contact:
Re: ARMA 3 VIDEOT
+1.Tonto- wrote: Ei hämmingin ja häiriön minimointiin mitään sääntöjä tarvita. Ihan normaalit käytöstavat vaan joskus unohtuvat pelimaailmassa.
Keskustelu hyvistä käytännöistä ja käytöksestä on tärkeää, mutta pyritään pitämään kirjatut säännöt mahdollisimman vähäisinä ja selkeinä, muuten meillä on kohta raamatun paksuinen sääntönivaska, jota sitten siteerataan pirun kiilto silmissä.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
Re: ARMA 3 VIDEOT
HILJAA- käsky on mielestäni toiminut ihan hyvin... perusjuttuja johtaessa ja ajoneuvoa ajaessa.Nummi wrote: 1. Jos olet arvoltasi pelissä vähemmän kuin Squad Leader, ole hiljaa ajoneuvossa, ennen kuin olette turvallisessa tilanteessa, esim. 1000m mantereelta merellä.
2. Ajoneuvon kuski/pilotti (Paitsi tankeissa ja muissa taisteluajoneuvoissa) on aina vastuussa päätöksenteosta kuljetuksessa. Muiden korkea-arvoisten huutelu tulee ottaa ohjeena, ja vain ohjeena, esimerkiksi suurta helikopteria vaaratilanteessa ohjatessa.
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: ARMA 3 VIDEOT
Nummi prkl! Noh, en kyllä ymmärrä miksi meidän piti ryntäillä sinne kaupunkiin? Eiks kohdetta otea haltuun niin, että ensin varmistetaan sen perimiteriä ja vasta sen jälkeen sweepataan kohde? Muuten käy juuri noin, että avaa selustansa ja flänkit.Dowly wrote:
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer