Page 4 of 83

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 15 Sep 2014, 09:57
by Sakinz
Hiljaa hyvä tulee ja hyvää kannattaa odottaa. Yllättävän nopeasti mallin pohja tulee tehtyä, mutta jos vastaan tulee yllätyksiä tai viilaustarpeita niin ne syövät taas yllättävästikkin aikaa. ;)

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 17 Sep 2014, 13:21
by SpottedBill
Sakinz wrote:Hiljaa hyvä tulee ja hyvää kannattaa odottaa. Yllättävän nopeasti mallin pohja tulee tehtyä, mutta jos vastaan tulee yllätyksiä tai viilaustarpeita niin ne syövät taas yllättävästikkin aikaa. ;)
Voi kyllä! Hyvä nähdä että tiimiin on löytynyt innokkaita tyyppejä ja hommat on lähteny käyntiin!

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 01:53
by Annddy
Postaan tänne threadiin kun en omaani jaksa vielä perustaa, toisaalta tän terrainin olisi varmaan tarkotus tulla ton "FINmodin" mukana. Clutteria ei ole ja kyseessä oli vain puhtaasti testausta AIn kanssa, sekä yleistä "lookkia" ajatellen.

http://imgur.com/a/wUol6

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 06:19
by Nouty
Hyvältä näyttää Annddy!

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 09:34
by Arska
Loistavan näköstä. Tollanen metsä kartta on juurikin sitä, mitä Armasta on vuosia puuttunut

Ja tosiaan varmasti julkastaan FinMODin mukana, jos jälki on tuollaista!

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 09:49
by Aspirant
Annddy wrote:Postaan tänne threadiin kun en omaani jaksa vielä perustaa, toisaalta tän terrainin olisi varmaan tarkotus tulla ton "FINmodin" mukana. Clutteria ei ole ja kyseessä oli vain puhtaasti testausta AIn kanssa, sekä yleistä "lookkia" ajatellen.

http://imgur.com/a/wUol6
Näyttää hyvältä! onko arviota kuinka monta % työtä on jäljellä ennenkuin saaren voi julkaista?

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 14:38
by Annddy
Moon kyl otettu kommenteista, rehellisesti sanottuna alue mitä oon tehny on 5% koko kartasta eli pelattavaa testi versiota saa varmasti odottaa hetken. Mutta kun alue on lähinnä metsää ja järveä, ei tarvitse kuitenkaan vuosia odottaa. Tärkeintä on vaan saada maastonmuodot oleelliseksi ja pelaamista kannattavaksi.

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 14:51
by JP-9000
Toivomus/vaatimus: tee karttaan joki/jokia! Ihan liian vähän pääsee ARMAssa jokiseikkailuille. Podagorsk taitaa olla ainoa kartta missä on minkäänlaista jokea. :(

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 17:24
by Scottz
JP-9000 wrote:Toivomus/vaatimus: tee karttaan joki/jokia! Ihan liian vähän pääsee ARMAssa jokiseikkailuille. Podagorsk taitaa olla ainoa kartta missä on minkäänlaista jokea. :(
Offtopic: Vietnam-mapeista löytyy jokia, mikä on jälleen hyvä syy harkita aiheesta eventtiä (keskustelu jatkukoon ao. ketjussa).

Ontopic: Niin kuin Annddylle totesin jo aiemmin, niin hyvännäköistä suomalaismaastoa, sitten vaan tekemään mäkiä, suppia, ojia, kenties jopa poteroitakin, KUN perussetti alkaa olemaan kasassa.

Re: WIP: Finmod A3

Posted: 22 Sep 2014, 18:15
by Annddy
JP-9000 wrote:Toivomus/vaatimus: tee karttaan joki/jokia! Ihan liian vähän pääsee ARMAssa jokiseikkailuille. Podagorsk taitaa olla ainoa kartta missä on minkäänlaista jokea. :(
Kiittäkäämme BISiä, joet/järvet on mahdoton tehdä luontevalla tavalla Arma 3ssa. A2sesta löytyy pond verticle objekteina, mutta nämä ei toimi A3 ja ainoo mahdollisuus tehdä on kaivaa maa merenpinnan alapuolelle, jolloin vesi on toisin sanoen merivettä :D. Sekä AI tuppas kulkeutumaan ajoneuvolle siihen kun ei tunnistanut sitä joeksi. Vaikka kuinka haluaisin Alasenjärven ja Saunajärven välille joen, kun siinä sellainen on ja historiaakin joella on (Epätoivoissaan venäläiset talvisodassa yrittivät tulla plus -35C asteen pakkasessa virtaavan joen/kosken yli uimalla ja vallata samalla suomalaisten asemat.)

Tämä on monen muunkin marina mm. Sanginin tekijän yms. (Siinä joet on tehty tällä kaivetaan alaspäin menetelmällä ja joku varmaan huomannutkin että A3 tunnistaa ne mereksi jolloin ojan äärellä kuuluu aaltojen kohina yms.) Yksi syy miksi varmaan Altiksenkin joenuomat on kuivia. Joskus näitä katsellessa tulee mieleen, että eikö näitä olisi voinut samaan moottoriin jotenkin kehittää

Mitä ojiin tulee, on kyseinen lähes mahdoton saada toimivalla tavalla toimimaan, kun tossa heightmapin työkalussa mitä käytän ei voi tehdä niin pientä "pistoa" vaan ojasta tulisi kuten joet eli 15m leveä :/. How ever, Schwemlitzin tekijä teki tämän niillä "kivimuureilla" jolla saatiin fiilistä ojista ja tätä oon miettiny kokeilevani jossain paikoissa. Se taas tarkoittaa yli 100 000 objektia :D.

Poteroita olen jollakin tavalla suunnitellut, en tiedä vielä varmaksi miten mutta ajatuksena vähän jäljitellä noita talvisodan jättämiä jälkiä. Samalla, että niitä voi pelissäkin hyödyntää.

Oikeestaan ainoita mitä itse kaipaisin ja varmasti Tontokin olisi pienet taimet, "mätäs"/sammaleet ja niitä traktorinmunia. Kovin "Ukraina mappi" kaltaiseksi metsiä ei voi tehdä vaikka haluaisikin rajua metsää, koska performanssi kärsisi ihan liikaa. Toisaalta, itse eksyin tuohon omaan metsään ja ei tullu kovin tarkkaan edes yksityiskohtia tuijoteltua ^^.