WIP: Finmod A3

User avatar
SpottedBill
Posts: 948
Joined: 31 Jul 2013, 16:23
Contact:

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby SpottedBill » 02 Sep 2014, 16:51

Arska wrote:Sain houkuteltua mukaan 2 mallintajaa ja kysellään myös fdf-modiporukalta mahdollisuuksia saada mallit käyttöön..

Hyvä Arska! Helvetin hieno homma.
“I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend.” -J.R.R. Tolkien, The Two Towers
Furean
Posts: 646
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Furean » 02 Sep 2014, 18:19

Moro Arska, jos haluat, niin voit käyttää mun textuurit kun ne valmistuu. Huvin vuoksi aloitin tekemään vähän, ja meni vähän överiksi...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/122 ... _00015.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/122 ... _00016.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/122 ... _00017.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/122 ... _00018.jpg

Saispa vaan sen RK95:sen, niin olisi bueno.
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Annddy » 03 Sep 2014, 01:02

No ei vitalis Vure... Pakko kyllä myöntää vaikka kyseessä on vain retexturointi, on tota silti makeeta nähdä kuin sitä multicumia aina. Saatikaan pelissä oo nähty K04 kuviota viimeks OFPi aikoina.
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Annddy » 06 Sep 2014, 01:27

Pari yötä tahkottu, eilen meni aamuyöhön asti Tonton kanssa. Lähinnä opeteltu tooleja ja ite pyrkiny vaan, että saa kartan peliin asti..Muutamia "testi" kuvia, todella rumia mutta kovasti yritetään. Vieläkuin saisi kunnon puita.
Image
Image

Image
Image
Last edited by Annddy on 25 Mar 2015, 16:20, edited 3 times in total.
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Arska » 06 Sep 2014, 13:27

Hyvännäköstä Annddy! Niin siitä juoksuhaudasta: en osaa itse juurikaan mallintaa (olen intissä ohjelmoijana) ja paljon muitakin objekteja tehtävänä, mutta tee kartta muutoin vaclmiiksi ja mieti juoksuhaudan paikka. Olen varma että joskus myöhemmin sille löytyy mallintaja.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Arska » 06 Sep 2014, 14:28

Pienosia keskusteluja on käyty yhden FDF modin kehittäjän kanssa. Hän ehdotti että pistetään porukka kasaan niin voivat ehkä antaa mallit käyttöön. Toivoisin siis että kiinnostuneet ilmottautusivat tähän threadiin jotta saadaan vähän oraganisoitua modin etenemistä
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Arska » 06 Sep 2014, 15:35

Moi,

FDFmod on täysin telakalla eikä mitään projekteja tällä hetkellä ole. Omasta puolestani soihdun voisi antaa uuden sukupolven kannettavaksi. Jos on kiinnostusta modauiluun kannattaa tosissaan opetella työkalujen erityisesti Oxygenin ja Visitorin käyttö sekä teksturointi, mielellään siten että porukasta jokainen ottaa tietyn osa-alueen hanskaansa ja siihen päälle jokin yleismies jantunen joka sohlaa vähän kaikessa ja koordinoi kaikkien pakertamista. Näin FDFmodissakin on toimittu melkein alusta lähtien. Tutoriaaleja ja tietotaitoa pitäisi löytyä runsaasti nettilähteistäkin. Jos oikein tosissaan touhuun lähtee, kannattaa varautua siihen että se tulee syömään leijonanosan käytettävästä vapaa-ajasta. Erityisesti siinä tapauksessa että meinaa valmista joskus saadakin ulos eikä vain paria screenshottia modeleista, mikä on ollut lukemattomien kesken jääneiden modien turmion tie. Kommunikointi on tärkeää, esimerkiksi oman IRC kanavan käyttö on varsinkin ollut korvaamatonta. Olen myös sitä mieltä että kannattaa perustaa ihan oma, omaa nimeään kantava tiimi sillä toisen porukan jäljillä tallustelu ei ole tarpeeksi motivoviaa.

Alkupiste mistä voisi lähteä on FDFmodin ArmA 2 -yksiköiden konvertointi ArmA 3:seen näin aluksi. Tämä edellyttää alkuperäisten, pakkaamattomien modelien kustomointia jotka FDF tiimi voisi luovuttaa käyttöönne sekä tietysti perehtymistä ArmA 3 modien konfigurointiin. Puhun tällä hetkellä vain omasta puolestani, mutta uskon että tähän järjestelyyn voin saada muun tiimin hyväksynnän siltä osin kuin herroja vielä tavoitan. Edellytyksinä on ainakin alustavasti se, että otatte touhun ainakin jossain määrin tosissanne, perustatte motivoituneen porukan joka osaa toimia tiiminä sekä sitoudutte siihen ettei erittäin suuren työmäärän vaatineita modeleita ja tekstuureita myydä/luovuteta kolmansille osapuolille missään olosuhteissa. Lisäksi krediitit tekeleistä on myös osaltaan annettava alkuperäisille tekijöille/tiimille.

Eli tiimiä pystyyn, nickit esille ja jos mahdollista, jotain työnäytteitä näytille
- sitten voin viedä asian eteenpäin ja ruveta kaivelemaan hyväksyntöjä vanhoilta FDF tiimiläisiltä materiaalin luovutukselle.

-Blake
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Furean
Posts: 646
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Furean » 06 Sep 2014, 16:39

Miksiköhän ei. Voin kyllä auttaa jossain muodossa jos apua kaivataan.
User avatar
Paavo
Posts: 1001
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby Paavo » 06 Sep 2014, 16:51

Tähän Blaken esittämään asiaan kannattaa tarttua tosissaan!
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: WIP: AFI FDF Mod

Postby TugeX » 06 Sep 2014, 16:54

Projektin edistäminen kiinnostaa kovasti, aiempaa kokemusta addonien tekemisestä ei käytännössä kuitenkaan ole. Katsotaan kun ehtii perehtymään A3 tooleihin (modelointi) alkaako luonnistua. Ehdotan myös että tästä ei tehdä enää mitään AFI projektia vaan yhdistetään tiedot ja osaaminen mahdollisimman laajalla rintamalla että saadaan kohtuullisessa ajassa riittävän laadukasta tavaraa ulos.

Return to “Modit”



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests