WIP: Finmod A3

User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: WIP: Finmod A3

Post by Anssi »

Repesin :D

Image
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: WIP: Finmod A3

Post by Annddy »

Anssi wrote:Ulkomuodoista palautetta:
Kuulosuojaimet puuttuvat? Kyllähän peltorit päässä pitää olla! :D
Onhan siellä Comtacit.
troska
Posts: 36
Joined: 16 Oct 2013, 21:59

Re: WIP: Finmod A3

Post by troska »

Anssi wrote:Ulkomuodoista palautetta:

ACOG on liian pitkä/liian matala, näyttää enemmän PSO-1.
Ei acog vaan tacog ;D

Malliin ei ole tulossa muutoksia.

troska

...
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: WIP: Finmod A3

Post by Castor »

Erinomaisen näköistä työtä! näyttää ja kuulostaa noi ihan pirun hyvältä, tässä tulee paljon tekstiä "valitusta" mutta oikeasti olen ERITTÄIN tyytyväinen näihin kilkkeisiin! :D

KYPÄRÄT
Kypärän reuna on liian terävä, pitäisi olla paksumpi ja pyöreämpi, pelkästään kypärän reuna on n. pikkusormen paksuinen ja siihen vielä 2x tuplakankaat naamioverkosta.

Kaikissa paitsi normi kypärässä on peltorit mutta vain yhdessä mallissa tämä mainitaan?

ESS linssi on matta musta?
ESS on liian kapea.

PUVUT
Nuo kaulukset ovat liian kaukana kaulasta sivuissa ja edessä, näyttää hölmöltä.
Hihatasku on liian matalalla, pitäisi olla kyynärpään ja olkapään keskivälissä ei kyynärpään kohdalla.
Reisitaskut asteen liian pienet.

ASEET
rk-95 ja PKM aivan liian mustia, kannattaa kattoa RHSltä vähän mallia niiden värityksessä.
PKM laatikko liian tumma myös.

LIIVIT
Taisteluliivistä puuttuu olkapäistä "tarrat"
Taisteluliivistä puuttuu niskan heijastin

Taisteluliivissä pitäisi mennä 6 lipasta ja vähän lisä kilkettä, tällä hetkellä menee 10 lipasta.
Taisteluliivissä on suojaustasoa ihan pirusti, jos kyse on kilkkeen aiheuttamasta "suojasta" niin on aika pirusti ylivedetty. Kyseisessä liivissähän ei ole suojaavaa ominaisuutta.

KK-miehen liivissä RK-taskuja, Miksi?

Normi johtajaliivissä radio on selässä mutta ei headsettiä, miten johtaja mahtaa tangenttia painaa, puhua ja kuunnella?
> kannattaa ehkä laittaa liivin etupuolelle radio yhden lipastaskun sijalle jos ette headsettiä meinaa tehä.
> Lusu johtajaliivistä puuttuu radio kokonaan.

Vähän noi yleiset liivimallit hassuttaa, toisessa on niin ylivedetty suojaustaso kuin puolustusvoimista löytyy,
ja toisessa on kevyin mahdollinen mitä voi keksiä (lukuunottamatta tiedustelijan liiviä)
> Missä on se välimalli jota luultavasti käyttäisi suurin osa etulinjan taistelijoista? (Sirpa + taisteluliivi)
Käsittääkseni sirpale suoja kuitenkin on kriittinen

Lääkintäliivin yleistasku liian keskellä selkää, laita ihan yleistasku pienen reunaan, siihen sen pystyisi IRLkin laittaan (keskellä selkää olevat kilkkeet on ns. anaalista)
Lääkintä liivissä olevaa lääkintätaskua en ole ikinä nähnyt?
Onko hatusta heitetty vai oikeita? olis kiva kuulla jos tollasia on firmalle ilmaantunut.

Tälläisiä ole kertseissä, oli pelkkä hihna siinä ja lääkintämies/taistelupelastaja pisti sen kainaloon/selkään roikkuun.
Image

Näitä oli intissä PSJääkäreillä taistelupelastajilla, roikkuu taisteluliivin vyöstä ja on kiinni reidessä.
Image

Lääkintämiehen reppu joka oli tosiaan joukkueentason lääkinnällä.
Image
(tosta tekstit pois ja punainen risti tilalle)

PS: Tossa oli hirveesti tavaraa, pahoittelut jos meni liikaa pikkujuttujen kritisoinniks tai jos jotain meni väärin (luen mielellään jos jollakin on oikeaa tietoa sitten)
Last edited by Castor on 27 Sep 2016, 17:52, edited 7 times in total.
Reason: ei
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: WIP: Finmod A3

Post by Väyrynen »

Castor wrote:...
OK.
Last edited by Castor on 27 Sep 2016, 18:02, edited 1 time in total.
Reason: korjaus
User avatar
Saunatyyny
Posts: 532
Joined: 07 Jan 2015, 18:47
Location: PKS

Re: WIP: Finmod A3

Post by Saunatyyny »

Castor wrote:
Kaikissa paitsi normi kypärässä on peltorit mutta vain yhdessä mallissa tämä mainitaan?

Taisteluliivissä pitäisi mennä 6 lipasta ja vähän lisä kilkettä, tällä hetkellä menee 10 lipasta.
Taisteluliivissä on suojaustasoa ihan pirusti, jos kyse on kilkkeen aiheuttamasta "suojasta" niin on aika pirusti ylivedetty. Kyseisessä liivissähän ei ole suojaavaa ominaisuutta.

KK-miehen liivissä RK-taskuja

> Lusu johtajaliivistä puuttuu radio kokonaan.
> Missä on se välimalli jota luultavasti käyttäisi suurin osa etulinjan taistelijoista? (Sirpa + taisteluliivi)

PS: Tossa oli hirveesti tavaraa, pahoittelut jos meni liikaa pikkujuttujen kritisoinniks tai jos jotain meni väärin (luen mielellään jos jollakin on oikeaa tietoa sitten)
Kiitos palautteesta! Nyt tosiaan lähdetään näitä yksityiskohtia kattelemaan ja vikoja korjaamaan vielä pari vk ja juuri tälläistä palautetta mun mielestä on mukava lukea. Ylläolevat kohdat pitää muuten kirjata tosiaan githubiin jos halutaan muutosta aikaan: http://www.github.com/finmoda3/development/issues

Sinne voi lisätä myös toiveita mitä haluaa modissa jatkossa nähdä, kaikki ehdotukset harkitaan ja mahdollisesti toteutetaan.

Jos on epäilyksiä "miksi tämä näin menee eikä tavalla X" niin kirjatkaa ihmeessä bugiksi. Käydään niitä jatkuvasti läpi ja tarkastetaan asia vielä toisaalta.
"Johnson ajoi autollaan päin rekkaa ja kuoli heti. Miksi Johnson kuoli? "
-Warren Bennis
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: WIP: Finmod A3

Post by Annddy »

Kiitos, mitä mallinuksiin tulee ja moottorin sallimiin edellytyksiin kaikki heijastimet on lähes mahdottomia. Samalla moni pieni kilke on joko jäänyt pois tai muutettu sen takia, että saataisiin FPS pyörimään sujuvasti, sekä sen takia että ei tässä mitään virtuaalista varusmiepalvelusta ole haettukaan vaan ehkä lähinnä jotain fiktiivistä realismia, jos pahin koittaisi.

Samalla haluan mainostaa tässä, että kaikki kynnelle kykenevät ja halukkaat oppijat niin repimään hihasta, netti on täynnä ilmaisia tutoriaaleja on se sitten teksturointia tai mallinnusta, tai jos koodi sujuu niin konffaamista. Paras mahdollisuus jollekkin tietylle mallille/tavaralle peliin on tehdä se itse. Lähes koko FINMODin tiimi aloitti nollakokemuksella ja tässä ollaan, virheiden ja erheiden kautta.. Samalla on opittu paljon.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: WIP: Finmod A3

Post by Castor »

Annddy wrote:Kiitos, mitä mallinuksiin tulee ja moottorin sallimiin edellytyksiin kaikki heijastimet on lähes mahdottomia. Samalla moni pieni kilke on joko jäänyt pois tai muutettu sen takia, että saataisiin FPS pyörimään sujuvasti, sekä sen takia että ei tässä mitään virtuaalista varusmiepalvelusta ole haettukaan vaan ehkä lähinnä jotain fiktiivistä realismia, jos pahin koittaisi.

Samalla haluan mainostaa tässä, että kaikki kynnelle kykenevät ja halukkaat oppijat niin repimään hihasta, netti on täynnä ilmaisia tutoriaaleja on se sitten teksturointia tai mallinnusta, tai jos koodi sujuu niin konffaamista. Paras mahdollisuus jollekkin tietylle mallille/tavaralle peliin on tehdä se itse. Lähes koko FINMODin tiimi aloitti nollakokemuksella ja tässä ollaan, virheiden ja erheiden kautta.. Samalla on opittu paljon.
Jeps! en tässä sellaista haekkaan, palautetta pyydettiin ja revin kaiken mitä tuli mieleen. Kiitos mahtavasta työstä!
Saucco
Posts: 2
Joined: 23 Jan 2016, 10:39

Re: WIP: Finmod A3

Post by Saucco »

Anssi wrote:
Hulabi wrote:M05 tst-liivin ensimmäisissä KAARTJR:n menneissä erissä oli yläselässä verkkomateriaalia...
Jahas taidan olla näitä ns. vanhoja sitten, jotka on käyttäneet vielä näitä. 362 ja silleen. Taitaa oma komppaniakin siirtyä reserviin ensi vuoden alusta.
Scottz wrote:Btw, ei ole Lusu vaan Sirpa ainakin nimen perusteella, en ole suojausarvoja servulla testannut.
Lusussa on noi käsisuojat, sirpassa ei. Tai kai niitä voi niihin kiinni laittaa, mutta en kyllä yhtäkään sirpaa oo nähny, jossa ne olis kiinni.

Pahoittelen tietämättömyyttäni. Lisäksi jäi vaivaamaan "kilinän" puute RK äänestä. Muistan kuulleeni melko selkeästi luistin hakkaavan aina aseen ladatessa itsensä uudestaan ammuttaessa. Voi johtua kuulosuojaimista. Lähietäisyydeltä tietysti, kauempaa kuuluu pelkkä pamaus.
Tervehdys!

Tainnu vaan jäädä koffeihin liian hiljaselle, kyllä ne äänet siellä on. Korjataan! :)

Pieniä parannuksia RK + PKM osastolle luvassa kunhan saan kessi/apilas savotan pois alta.

t. saucco
Jacali
Posts: 2
Joined: 27 Sep 2016, 18:13

Re: WIP: Finmod A3

Post by Jacali »

Pakko sanoa että huikeeta duunia kyllä. RK:n ääni on kaunis ja realistinen omasta mielestä verrattuna NiArmsin RK-62:een. Muutaman bugin olen kuitenkin havainnut kuten;

Aiemmin ilmoitettu varjo suojalaseista kypärässä ilman itse suojalaseja.

RK:lla ei ole lataus animaatiota maatessa vasemmalla kyljellä.

Istuessa kuorma-auton lavalla RK:n ja M05 univormun kanssa oikea käsi "kapenee" huomattavasti.

Kirjaan nämä tuonne GitHubiin muutaman päivän sisällä mutta toin ne nyt täällä myös esille. Kiitos tekijöille!
Post Reply