ARMA 3 modikeskustelu

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Bummeri »

Terrainpack päivitty, ei pitäisi enää kaatuilla kartanvaihdossa mitkään saaret.

Mukana näkyy myös olevan kesä versio Chernarussista. Ei siis bystrica tai se toinen vaan ihan oma ja uusi.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Tonto- »

Tikka wrote:
Itseä lainatakseni muuten ihan jeejee, mutta puut ei oo niin jee.

.. kuvia ..

Eli puut on siedettävän näköisiä vain very high tekstuureilla.

e: Ainiin, maatekstuuri on myös aika karmea.
Vastapainoksi on kuitenkin todettava, että..

Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by JP-9000 »

Siis kyllähän tuo erittäin päheä kartta on ja mielelläni näkisin tuon repossa. Onhan tuo kieltämättä kurjaa kun puut näyttää rumilta paskoilla asetuksilla, mutta ratkaisu varsin simppeli: ei pelaa paskoilla asetuksilla. Kaikkien koneissa ei toki välttis riitä juissimehu pyörittää very high tekstuureilla, mutta se nyt on toisaalta vähän hassua itkeä, että peli näyttää rumalta paskalla raudalla. :D

Kartassa on kuitenkin tällä hetkellä vielä jonkin verran muutakin isompaa ja pienempää vikaa, se mm. puskee tuhansia rivejä virhettä rpt-logiin, osa objekteista on vähän päin persettä jne. Lisäksi olisi ihan jees, että nyt kun meillä tuo AiA repossa on, että tuosta kartasta tulisi joku non-standalone versio joka osaisi ottaa nuo A2 resurssinsa siitä. Mutta joo, tarkkailun alla on, kyllähän noita nyt on karttoja muitakin iso läjä repossa niin ehkä me nyt hetki vielä pärjätään ilman Pornholmia. :P
Paddington
Posts: 16
Joined: 30 Aug 2014, 00:00

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Paddington »

Itse pelaillu pari iltaa ja väsäilly misoja tuohon Bornholm karttaan ja ite täytyy kyllä sanoo että on kerrassaan hyvä mappi. Maasto vaihtelee niin nopeasti että ei koskaan tiiä vaikka vihu olis metrin päässä. Toki aakeeta laaketaki löytyy. Ruoho on ihan sopivan pitusta mutta heinä on välillä pirullista, ku on niin pitkää. Mutta eipä oo itellä virheitä antanu, tosin taitaa tuo A3MP korjata ongelmia. En oikeen osaa semmosta oikeen nekatiivista antaa. Toho rumuuteen vaikee sanoo mitää ku ultralla mennään. Toki silläki jotain pientä mutta en kerkiä sitä tiimellyksessä huomaan.
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Junnu99 »

Me want fighters! Eli siis hävittäjiä, esimerkiksi tämä hieno super hornet täällä. Toi yhessä toimivan lentotukialuksen kanssa nii jag tycker. Kyllähän tämä käyttöön tulisi, jos joku vaan tekisi sille tehtäviä...
EDIT:
Tarkoitan jotain tämän tyyppistä


Edit 2: Lentotukialus-modi on USS Nimitz. Teen itelle testicollectionin testiä varten. Ja kokoahan hornetilla on huimat 89 MB ja aluksella 65,5 MB

Edit v100000: JOS joku haluaa tulla testailemaan mun kanssa tätä, multa saa pws repo linkin siihen kysymällä.
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Junnu99 »

AGM päivitetty. Mitä ReadMe:ta kattelin näyttäisi että päivitys lisäsi mm. backblastin singolla ammuttaessa sekä G-voimat lennettäessä.

Tungin koko paskan google driveen, koska BBCode ja spoiler ei tykänny musta näköjään tälläkertaa.
https://docs.google.com/document/d/1CMC ... sp=sharing
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by JP-9000 »

Junnu99 wrote:AGM päivitetty. Mitä ReadMe:ta kattelin näyttäisi että päivitys lisäsi mm. backblastin singolla ammuttaessa sekä G-voimat lennettäessä.

Tungin koko paskan google driveen, koska BBCode ja spoiler ei tykänny musta näköjään tälläkertaa.
https://docs.google.com/document/d/1CMC ... sp=sharing
Backblast ja G-voimat on olleet jo jonkin aikaa. Tärkeimpinä juttuina tuossa on uudessa AGM:ssä on aika pitkälti konepellin alla. Päivitelty ja korjailtu paljon asioita ja tehtäväntekijöille suunnattua kamaa on paljon.

Mitä taas noihin hävittäjiin tulee, niin F-18 on kyllä päheä, mutta Nimitz on silkkaa paskaa.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by JP-9000 »

Mitäs muuten ihmiset ois mieltä modista, joka lisää aseisiin animaatioita kun niiden kiinnikkeiden kanssa värkkää? Sen sijaan siis että optiikat, äänenvaimentimet ja muut vaan maagisesti ilmestyy aseeseen, näitä toimia edeltää lyhyehkö animaatio. Aikalailla puhdasta immersiosettiä, mutta itse ainakin diggailen. Video selventää homman varmaan parhaiten:

User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Nummi »

JP-9000 wrote:Mitäs muuten ihmiset ois mieltä modista, joka lisää aseisiin animaatioita kun niiden kiinnikkeiden kanssa värkkää? Sen sijaan siis että optiikat, äänenvaimentimet ja muut vaan maagisesti ilmestyy aseeseen, näitä toimia edeltää lyhyehkö animaatio. Aikalailla puhdasta immersiosettiä, mutta itse ainakin diggailen. Video selventää homman varmaan parhaiten
Ihan mielenkiintoinen, mutta mielestäni ehkä vähän liian immersio. Pointteja myös, että 1. Animaatiot tuntuvat silti olevan tämmöisiä "kaveri tarraa ilmasta kiinni ja optiikka irtoaa kuin itsestään" 2. Ne pysäyttävät hahmon paikalleen. Asetta vaihtaessa on jo tarpeeksi syöpää ettei pysty liikkumaan millään tavalla, mielestäni liikkumisrajoituksia ei näin monimutkaisessa ja strategiapainotteisessa pelissä tulisi olla yhtään lisää, ellei immersio ole tasoa "OMFG LAUKESIN KUN KAVERI OTTI ACOGIN IRTI ASEESTA". Tällä hetkellä ei ihan vakuuta tuo modi.

Edit: Ja kolmas pointti, kiinnikkeiden irrottamisanimaatiot näyttävät siltä, kuin pelaaja olisi ottanut jotain miestä vahvempaa, vähintäänkin. Ihan saatanan hidasta siihen nähden että oletuksena hahmo on taistelutilanteessa. Ei toi vaan näytä tarpeeksi hyvältä mun mielestä, jotta sen tuomat liikuntarajoitteet voisi sietää. Vaikka modin pointti on saada kiinnikkeiden irrottaminen näyttämään hyvältä, irrottamisen tulisi silti ainakin TUNTUA kiireiseltä. Tää on näitä "press v to fucking vault" tilanteita jossa pelin animaatiot ovat niin joustamattomia että niistä tulee epäkäytännöllisiä. Joissain taistelutilanteissa suosin yksinkertaisesti toista reittiä juoksemista jos pitäisi hypätä aidan yli, koska vaulttaamisen animaatio rajoittaa toimintavalmiutta niin paljon.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by JP-9000 »

Juuri tällaista keskustelua kaipasinkin. :)

Mielestäni yksi juttu mikä puhuu tuon puolesta on se, että jos tuo BWmod lisätään repoon niin siinä tulee noita lisätähtäimiä (lämpö- ja yötähtäimet lisäkiinnikkeet) jotka oletuksena menevät kiinni kun painaa ctrl+t tai shift+t. Ilman tuota modia voit vapaasti räpsytellä thermalia / NVG:tä päälle jatkuvasti, mutta jos sen laittamisessa tai poistamisessa kestää hetki aikaa, tulee päätöksiin vähän lisää taktista syvyyttä (koska sitä NVG/thermal tähtäintä ei tosiaan kannata pitää koko ajan kiinni). Mun mielestä näin realismihakuisessa ja taktiikkapainotteisessa pelissä nimenomaan tuollaiset jutut ovat tervetulleita lisiä syventämään pelikokemusta ja lisäämään immersiota.

Muttajoo, kuten sanoin heti alussa, niin ihan puhdasta immersiohöttöähän nuo tuollaiset modit on. Itse olen tuohon kyllä tykästynyt kun olen tuon kanssa nyt pelaillut.
Post Reply