A-Medical asetukset

User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Post by JoneKone »

Ruotsalaine wrote:
Konzig wrote:Onkohan tämä kaikki yleisesti pelaajilla tiedossa? Itse en ollut huomannut tuosta kuin osan. Sen verran tiedän, että en uskalla mennä enää medic-slottiin. Mutta on siis toki hyvä, että medic-rooli on muutosten myötä entistä tarpeellisempi.
Ei se onneksi niin tuhottoman vaikeaa a-medissäkään:

-Vain yksi all-in-one sidetyyppi, ei tarvitse miettiä että mitä laittaa. (siteiden aukeaminen poistettu)
-Tourniquet pitää haavan kiinni n. 5 minuuttia, jonka jälkeen alkaa tulemaan kipua.
-Helpoin tapa on antaa molemmat morfiini ja epipherine, jolloin syke pysyy about samana (morfiini laskee sykettä, epinephrine nostaa about saman random määrän)
-Syke palautuu takaisin normaaliin ajan kuluessa, jos muuten haavat ok.
-Adenosine laskee sykettä (morfiini ajaa saman asian, eli periaatteessa ei tarvita)
-Verenpaine nousee antamalla verta. eipä ois arvannu
-Splintti korjaa jalat ja kädet, kaikki voivat käyttää tätä.
-CPR pidentää revive-tilassa olemisen aikaa. (Toinen voi antaa CPR, kun lääkintämies hoitaa samalla)
-Veripussit eivät voi aueta repuissa. (omalla mututuntumalla, ei ole ikinä tapahtunut noin 3 pelivuoden aikana omalla kohdalla)
-Verta voi teoriassa antaa liikaa, jolloin tulee sydänhalvaus, käytännössä taas ei.
-Epinephrineä voi teoriassa antaa liikaa, käytännössä taas ei.

Kärjistettynä meidän modattu versio eroaa vanhasta b-medikaalista lääkintämiehen näkökulmasta vain siten, että verenpainetta ja sykettä pitää seurata tarkemmin, lisäksi raajojen korjaus.

Hyvä tiivistelmä, kiitos! Kirjoitetaan puhtaaksi koulutusohjeeseen (pitää myös tarkistaa mahdolliset wikit yms.).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: A-Medical asetukset

Post by Anssi »

Todella hyvät muutokset! Bummerille iso kiitos pelien laadun huomattavasta parannuksesta!
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: A-Medical asetukset

Post by Tuntematon »

Päivitin tota vähän niin että voi vaan kopioida ton ja ajaa globaalina kerran. Ei siis tarvi valita medikkejä yksitellen target debugista.

Code: Select all

if ([player] call ace_medical_fnc_isMedic) then {
	{
    	player addItem _x;

	} forEach ["ACE_elasticBandage",
	"ACE_elasticBandage",
	"ACE_elasticBandage",
	"ACE_elasticBandage",
	"ACE_elasticBandage",
	"ACE_elasticBandage",
	"ACE_tourniquet",
	"ACE_morphine",
	"ACE_epinephrine",
	"ACE_bloodIV",
	"ACE_bloodIV",
	"ACE_epinephrine",
	"ACE_morphine",
	"adv_aceSplint_splint",
	"adv_aceSplint_splint",
	"adv_aceSplint_splint",
	"adv_aceSplint_splint",
	"adv_aceSplint_splint",
	"adv_aceSplint_splint",
	"ACE_adenosine"];
};

{
    player addItem _x;
} forEach ["ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_tourniquet","ACE_tourniquet","ACE_morphine"];
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Post by JoneKone »

Tuntematon wrote:Päivitin tota vähän niin että voi vaan kopioida ton ja ajaa globaalina kerran. ...
Lisätty wikiin: https://armafinland.fi/wiki/index.php/A-medical
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Post by JoneKone »

Bummeri wrote: amed
Kymysys: Olisiko joku parametri tai scriptinpätkä millä saisi osuman jälkeisen tajuttomuuden pidemmäksi? Nyt on itellä ollu parikin tilannetta jossa saa ammuttua yhden nurin (katoaa klutteriin) vaihtaa seuraavaan maaliin jolloin eka herää n. 10 s tajuttomuudesta ja avaa tulen.

Vaikutus olisi huomattavan vähemmän ärsyttävä jos jo tajuttomaksi mennyt pysyisi maassa edes muutama 10 s. pidempään. Eli kerran kun joku menee nurin niin ei tarvitsis ihan heti murehtia siitä että onko kohta jo kostamassa.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Post by Bummeri »

JoneKone wrote:
Bummeri wrote: amed
Kymysys: Olisiko joku parametri tai scriptinpätkä millä saisi osuman jälkeisen tajuttomuuden pidemmäksi? Nyt on itellä ollu parikin tilannetta jossa saa ammuttua yhden nurin (katoaa klutteriin) vaihtaa seuraavaan maaliin jolloin eka herää n. 10 s tajuttomuudesta ja avaa tulen.

Vaikutus olisi huomattavan vähemmän ärsyttävä jos jo tajuttomaksi mennyt pysyisi maassa edes muutama 10 s. pidempään. Eli kerran kun joku menee nurin niin ei tarvitsis ihan heti murehtia siitä että onko kohta jo kostamassa.
Siellä on varmaan vain jossain skriptissä määritetty joku x+random(y) aika, jota muuttaakseen pitäisi ylikirjoittaa se funktio. Luulen että pitää vain odottaa se rewrite loppuun ja katsoa mitä se tuo tullessaan. Ellei siis joku nyt tästä innostuneena ala tätä toteuttamaan.
Last edited by Bummeri on 18 Oct 2018, 14:36, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Post by Bummeri »

Medical rensselit:

Sotilas:
2x "ACE_tourniquet"
7x "ACE_packingBandage"
1x "ACE_morphine"
1x "ACE_splint"

Medikki:
22x "ACE_elasticBandage"
8x "ACE_morphine"
10x "ACE_epinephrine"
3x "ACE_adenosine"
5x "ACE_splint"
4x "ACE_tourniquet"
1x "ACE_surgicalKit"
5x "ACE_bloodIV"
3x "ACE_bloodIV_500"

CLS:
10x "ACE_elasticBandage"
10x "ACE_quikclot"
2x "ACE_morphine"
2x "ACE_epinephrine"
1x "ACE_adenosine"
4x "ACE_splint"
6x "ACE_tourniquet"

Lääkintäpaikka- tai ajoneuvo:
60x "ACE_elasticBandage"
1x "ACE_personalAidKit"
20x "ACE_bloodIV"

Tulevaisuudessa myös harkittavia rooleja:
- Kämänen solttu
- CLS

Classnamet ja kuvaukset:
"ACE_elasticBandage" -Hyvä paikkaamaan, kestää pari minsaa paikallaan. Vaatii ompelun päälle.
"ACE_packingBandage" -Kohtalainen paikkaamaan. Kestää keskimäärin n. 20 min paikalla kunnes putoaa.
"ACE_tourniquet" - Kiristysside. Aiheuttaa kipua kahden minuutin jälkeen. Estää akuutin vuotamisen. Estää elintoimintojen katsomisen raajasta ja lääkeiden vaikuttamisen raajasta.
"ACE_morphine" - Vähentää kipua. Laskee sykettä. Pitkäkestoinen vaikutus (+20 min). Voi pitää tajuttomana. Voi tappaa. Ei pidä antaa tajuttomalle/rajoilla olevalle.
"ACE_adenosine" - Laskee sykettä hetkeksi (2 min). Antaa lämärille aikaa hoitaa pahoin haavoittunutta pienentämällä vaaraa sydämmenpysähdyksestä.
"ACE_epinephrine"- Nostaa sykettä paljon hetkeksi (2min), jos annat vuotavalle voit pysäyttää sydämmen. Käytetään vakaassa tilassa olevan tajuttoman potilaa tajunnantilan nostamiseen.
"ACE_splint" - Antaa paikata murtuman. Murtuma aiheuttaa paljon kipua. Murtunut käsi aiheuttaa aseen heiluntaa. Murtunut jalka pistää könkkäämään. Lastotettu jalka estää juoksun, hölkkäys mahdollista.
"ACE_bloodIV"- Verta litra.
"ACE_bloodIV_500"- Verta puol litraa. Käytetään kun "lost some blood".
"ACE_surgicalKit"- Mahdollistaa haavojen pysyvän sulkemisen. Medicin hoitojärjestys: Elasticia ja ompele päälle.
"ACE_personalAidKit"- Mahdollistaa vakaan, tajuissaan olevan vuotamattoman potilaan täydellisen entistämisen. Ei vaivaa murtumista ja HPt takas.
Last edited by Tuntematon on 28 Apr 2020, 20:34, edited 4 times in total.
Reason: CLS:
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Post by Bummeri »

Skripti jolla saa lämärikamppee. Suorita globaalisti kaikille

Code: Select all

if (hasinterface) then {
    {
        if (_x in ["ACE_elasticBandage", "ACE_packingBandage"]) then {
            player removeitem _x;
        };
    } forEach items player;

    if ([player] call ace_common_fnc_isMedic) then {
   {
       player addItem _x;
   } forEach ["ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_elasticBandage",
   "ACE_tourniquet",
   "ACE_tourniquet",
   "ACE_morphine",
   "ACE_morphine",
   "ACE_morphine",
   "ACE_morphine",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_bloodIV",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_epinephrine",
   "ACE_splint",
   "ACE_splint",
   "ACE_splint",
   "ACE_splint",
   "ACE_surgicalKit",
   "ACE_adenosine",
   "ACE_adenosine",
   "ACE_adenosine"];
    };

    {
        player addItem _x;
    } forEach ["ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_packingBandage","ACE_tourniquet","ACE_tourniquet","ACE_morphine","ACE_splint"];
};
Last edited by Bummeri on 12 Apr 2020, 00:15, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Post by Bummeri »

Tehtäväntekijöille alustavia huomioita:

Pelitahti on karkeasti arvioituna noin 15%-20% hitaampi. Liikkeen ja tulen yhdistäminen on entistä tärkeämpää. Ja liikkeen edistäminen tuottaa ratkasuja. Todennäköisesti vihollinen tuhoutuu kun; Estää niiden liike tulella ja tuottamalla kevyitä tappioita ja samaan aikaan edetä oman tulen avulla lähelle ja tuhota ne. Jos vain ammuskellaan ilman liikettä, irtoaa vihollinen vähin pysyvin tappioin jos vain maasto sen sallii. Irtautuminen tapahtuu monesti johonkin keskitettyyn paikkaan jossa lääkintää sattuu löytymään. Ammuskulutus kasvaa suurinpiirtein samassa tahdissa pelitahdin hidastumisen kanssa.

Motorisoitu ja ennenkaikkea mekanisoitu joukko on nyt taistelussa paljon nopeampi suhteessa puhtaaseen JV. Ajoneuvo tarjoaa erinomaiset kuljetusmahdollisuudet haavoittuneille. Ja luonnollisesti ajoneuvon suoja vähentää niiden tappioiden syntymistä alunpitäenkään. Näillä osilla on varmaan helpompi tuottaa ratkaisuja.

Kaikki vähänkään räjähtävä vaikuttaisi nykyään hidastavan kaikkea toimintaa paljon monien haavojen takia. Lääkintää tarvitsevat kertyy tietyille paikoille, siellä muutama räjähtävä ammus voi taputella koko pelin.

Medikkien määrä on vähintään se kaksi per joukkue. CLS roolia voisi pohtia enemmän sellaisena designoituna pelastajana ja jatkohoitoon toimittajana, entä medikin korvikkeena. CLS olisi varusteissa vaan enemmän jokamiesluokan varusteita, ehkä vähän quickclottia haavojen pysyvää sulkemista varten.
Hoidon Vastuujako.jpg
Hoidon Vastuujako.jpg (59.2 KiB) Viewed 6508 times
Last edited by Bummeri on 12 Apr 2020, 14:21, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Post by Bummeri »

Arkistoin tänne medical asetukset vuoden 2020 muutoksesta:

Code: Select all

// ACE Medical
force ace_medical_ai_enabledFor = 2;
force ace_medical_AIDamageThreshold = 0.8;
force ace_medical_bleedingCoefficient = 1.2;
force ace_medical_blood_bloodLifetime = 900;
force force ace_medical_blood_enabledFor = 2;
force ace_medical_blood_maxBloodObjects = 300;
force ace_medical_fatalDamageSource = 2;
force force ace_medical_feedback_bloodVolumeEffectType = 2;
force force ace_medical_feedback_painEffectType = 2;
force ace_medical_fractureChance = 0.3;
force ace_medical_fractures = 2;
ace_medical_gui_enableActions = 0;
ace_medical_gui_enableMedicalMenu = 2;
force ace_medical_gui_enableSelfActions = true;
force ace_medical_gui_maxDistance = 3;
ace_medical_gui_openAfterTreatment = true;
force ace_medical_ivFlowRate = 6.96595;
force force ace_medical_limping = 1;
force ace_medical_painCoefficient = 1.4;
force ace_medical_playerDamageThreshold = 0.8;
force ace_medical_spontaneousWakeUpChance = 0.10;
force ace_medical_spontaneousWakeUpEpinephrineBoost = 7;
force ace_medical_statemachine_AIUnconsciousness = false;
force ace_medical_statemachine_cardiacArrestTime = 240;
force ace_medical_statemachine_fatalInjuriesAI = 0;
force ace_medical_statemachine_fatalInjuriesPlayer = 1;
force ace_medical_treatment_advancedBandages = 2;
force force ace_medical_treatment_advancedDiagnose = true;
force force ace_medical_treatment_advancedMedication = true;
force ace_medical_treatment_allowLitterCreation = true;
force force ace_medical_treatment_allowSelfIV = 1;
force ace_medical_treatment_allowSelfPAK = 0;
force ace_medical_treatment_allowSelfStitch = 1;
force ace_medical_treatment_allowSharedEquipment = 0;
force force ace_medical_treatment_clearTraumaAfterBandage = false;
force ace_medical_treatment_consumePAK = 0;
force force ace_medical_treatment_consumeSurgicalKit = 0;
force ace_medical_treatment_convertItems = 0;
force ace_medical_treatment_cprSuccessChance = 0.75;
force ace_medical_treatment_holsterRequired = 0;
force ace_medical_treatment_litterCleanupDelay = 600;
force force ace_medical_treatment_locationEpinephrine = 0;
force ace_medical_treatment_locationPAK = 3;
force ace_medical_treatment_locationsBoostTraining = false;
force ace_medical_treatment_locationSurgicalKit = 0;
force ace_medical_treatment_maxLitterObjects = 200;
force ace_medical_treatment_medicEpinephrine = 1;
force force ace_medical_treatment_medicIV = 1;
force ace_medical_treatment_medicPAK = 1;
force force ace_medical_treatment_medicSurgicalKit = 1;
force ace_medical_treatment_timeCoefficientPAK = 1.5;
force ace_medical_treatment_woundReopenChance = 1;
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply