A-Medical asetukset

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Post by Bummeri »

Vastaisuudessa kunnes tehtävät ovat muokanneet loadoutit, voidaan käyttää tehtävissä seuraavia skriptejä:


1. Kaikille perus lääkintä-tarpeet

Code: Select all

{
    player addItem _x;
} forEach ["ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_elasticBandage","ACE_tourniquet","ACE_tourniquet","ACE_morphine"];
Image

2. Lämäreille edistyneemmät tarpeet

Code: Select all

{
    player addItem _x;
} forEach ["ACE_elasticBandage",
"ACE_elasticBandage",
"ACE_elasticBandage",
"ACE_elasticBandage",
"ACE_elasticBandage",
"ACE_elasticBandage",
"ACE_tourniquet",
"ACE_morphine",
"ACE_epinephrine",
"ACE_bloodIV",
"ACE_bloodIV",
"ACE_epinephrine",
"ACE_morphine",
"adv_aceSplint_splint",
"adv_aceSplint_splint",
"adv_aceSplint_splint",
"adv_aceSplint_splint",
"adv_aceSplint_splint",
"adv_aceSplint_splint",
"ACE_adenosine"];
Image
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:Vastaisuudessa kunnes tehtävät ovat muokanneet loadoutit, voidaan käyttää tehtävissä seuraavia scriptejä
Voi varmaan myös ajaa 1 kpl splint jokaiselle taistelijalle (vai oliko käyttö estetty perusjanttereille?)? Eilen oli niin tiukat taistelut taas, että puoli joukkuetta jouduttiin kantamaan exfiliin.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Post by JoneKone »

Tehty esimerkkikokoonpanoista wikisivu:

https://armafinland.fi/wiki/index.php/A-medical

Käytetään masterina ja muutetaan tarvittaessa. Pohdiskelut tähän ketjuun.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:x
Uusien koulutuskorttissa on vanhat b-medikaali ohjeet. Ajateltiin päivittää. Mikä on oikea vastaava ohjeistus A-medikaalille?

--

Oma lääkintä

Kipu efekti, verenvuoto, bandage, morphiini, epipen, veripussi. Keltainen ruumiinosa: Lievä haavoittuminen, punainen ruumiinosa, vakava haavoittuminen

Hakeudu aina ensimmäiseksi suojaan
Ilmoita ryhmällesi haavoittuneesi ja huuda lääkintämiestä tarvittaessa.
Sido haavasi.
Käytä morfiini. Jos kivuissa (Valkoinen pulssi näytön reunalla)
Ilmoita ryhmällesi olevasi kunnossa.


Toisten lääkintä

Tajuton->Ase kädessä
Kuollut->Ragdoll

Kohdatessasi tajuttoman pelaajan (Ragdoll=Kuollut, Asekädessä=Tajuton):
1.Varmista, että olette molemmat suojassa.
2.Diagnose: Tarkista onko pelaaja hengissä.
3.Bandage: Sido haavoittuneet ruumiosat.
4.Morphine: Anna pelaajalle kipulääke.
5. Nyt tajuttoman pelaajan pitäisi herätä.
6. Jos ei herää, vaatii lääkintämiestä

--
Last edited by JoneKone on 11 Sep 2018, 18:57, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: A-Medical asetukset

Post by TheTaltsi »

Tämän lisäksi ajateltiin että voitaisiin pitää halukkaille koulutus tst-pelastajan ja lääkintämiehen tehtäviin :)
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: A-Medical asetukset

Post by Tuntematon »

JoneKone wrote:
Bummeri wrote:x
Uusien koulutuskorttissa on vanhat b-medikaali ohjeet. Ajateltiin päivittää. Mikä on oikea vastaava ohjeistus A-medikaalille?

--

Oma lääkintä

Kipu efekti, verenvuoto, bandage, morphiini, epipen, veripussi. Keltainen ruumiinosa: Lievä haavoittuminen, punainen ruumiinosa, vakava haavoittuminen

Hakeudu aina ensimmäiseksi suojaan
Ilmoita ryhmällesi haavoittuneesi ja huuda lääkintämiestä tarvittaessa.
Sido haavasi.
Käytä morfiini. Jos kivuissa (Valkoinen pulssi näytön reunalla)
Ilmoita ryhmällesi olevasi kunnossa.


Toisten lääkintä

Tajuton->Ase kädessä
Kuollut->Ragdoll

Kohdatessasi tajuttoman pelaajan (Ragdoll=Kuollut, Asekädessä=Tajuton):
1.Varmista, että olette molemmat suojassa.
2.Diagnose: Tarkista onko pelaaja hengissä.
3.Bandage: Sido haavoittuneet ruumiosat.
4.Morphine: Anna pelaajalle kipulääke.
5. Nyt tajuttoman pelaajan pitäisi herätä.
6. Jos ei herää, vaatii lääkintämiestä

--
Heitä mulle niin päivitän tonne bootcamppiin kun koitan taas edistää vähän sitä ikuisuus projektia.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A-Medical asetukset

Post by JoneKone »

Täältä myös lisäinfoa tueksi. Mutta meillähön on vain osa noista ominaisuuksista käytössä.


https://ace3mod.com/wiki/feature/medica ... ed-medical
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A-Medical asetukset

Post by Bummeri »

Mä en nyt ole aivan varma mitä tässä haetaan takaa, mutta erovaisuudet ovat seuraava:

Diagnoosi ei kerro suoraan onko elossa vaiko kuollut. Täytyy siis tarkastaa syke ja verenpaine.

Käytössä on tourniquetteja. Niitä kannattaa käyttää, jos on useita paljon vuotavia raajoja. Vaihtoehtoisesti voi myös käyttää jos ei ole bandageja. Ne tulee ottaa pois raajoista haavojen laastaroinnin jälkeen, sillä muuten ne aiheuttavat kipua.

Käytössä on splinttejä. Niillä voi korjata nilkutusta ja käsien vapinaa. Niitä voi käyttää kuka tahansa, mutta yleensä niitä löytyy CLSiltä yms.

Epinephrine, adenosine, Veripussit, morfiini vaikutta sykkeeseen ja verenpaineeseen. Kukin eri tavoin.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Konzig
Posts: 416
Joined: 08 Jan 2014, 07:57

Re: A-Medical asetukset

Post by Konzig »

Onkohan tämä kaikki yleisesti pelaajilla tiedossa? Itse en ollut huomannut tuosta kuin osan. Sen verran tiedän, että en uskalla mennä enää medic-slottiin. Mutta on siis toki hyvä, että medic-rooli on muutosten myötä entistä tarpeellisempi.
User avatar
Ruotsalaine
Posts: 170
Joined: 31 Aug 2014, 18:38

Re: A-Medical asetukset

Post by Ruotsalaine »

Konzig wrote:Onkohan tämä kaikki yleisesti pelaajilla tiedossa? Itse en ollut huomannut tuosta kuin osan. Sen verran tiedän, että en uskalla mennä enää medic-slottiin. Mutta on siis toki hyvä, että medic-rooli on muutosten myötä entistä tarpeellisempi.
Ei se onneksi niin tuhottoman vaikeaa a-medissäkään:

-Vain yksi all-in-one sidetyyppi, ei tarvitse miettiä että mitä laittaa. (siteiden aukeaminen poistettu)
-Tourniquet pitää haavan kiinni n. 5 minuuttia, jonka jälkeen alkaa tulemaan kipua.
-Helpoin tapa on antaa molemmat morfiini ja epipherine, jolloin syke pysyy about samana (morfiini laskee sykettä, epinephrine nostaa about saman random määrän)
-Syke palautuu takaisin normaaliin ajan kuluessa, jos muuten haavat ok.
-Adenosine laskee sykettä (morfiini ajaa saman asian, eli periaatteessa ei tarvita)
-Verenpaine nousee antamalla verta. eipä ois arvannu
-Splintti korjaa jalat ja kädet, kaikki voivat käyttää tätä.
-CPR pidentää revive-tilassa olemisen aikaa. (Toinen voi antaa CPR, kun lääkintämies hoitaa samalla)
-Veripussit eivät voi aueta repuissa. (omalla mututuntumalla, ei ole ikinä tapahtunut noin 3 pelivuoden aikana omalla kohdalla)
-Verta voi teoriassa antaa liikaa, jolloin tulee sydänhalvaus, käytännössä taas ei.
-Epinephrineä voi teoriassa antaa liikaa, käytännössä taas ei.

Kärjistettynä meidän modattu versio eroaa vanhasta b-medikaalista lääkintämiehen näkökulmasta vain siten, että verenpainetta ja sykettä pitää seurata tarkemmin, lisäksi raajojen korjaus.
Last edited by Ruotsalaine on 13 Sep 2018, 17:14, edited 5 times in total.
Reason: Reason for editing this post: Frederik
Nummi wrote:Haistoin voittoni tuoksun kaukaa oppiainejärjestöni slack-palvelimelta
Post Reply