Modditiimin Threadi

Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

Joo vaikuttaa siltä, että aseiden kanssa ongelmana on tosiaan tuo FTn mainitsema Arman ongelma, johon yhdistyessään enhanced soundscapen kaiut tuhoaa äänimaailman aivan täysin. Ongelma on erityisen räikeä metsissä, jolloin yhden havupuun oksan taakse jäädessä, aseiden ääni vaimenee oleellisesti ja tällöin enhanced soundscapen kaijjut jäävät kovimmiksi ääniksi ja luovat sen vaikutelman, että ammuskelu tapahtuu päinvastaisesta suunnasta. Ongelmallista on myös se, että voit nähdä puun avonaisesta kohdasta ampujan ja aseen täysin, mutta joku puumodellin näkymätön laita aiheuttaa sen että aseen ääni vaimenee vaikkei siinä visuaalisesti tarkasteltuna ole mitään syytä.

Image
Esimerkiksi tässä kuvassa aseen ääni vaimenee, sillä puumodelli on "välissä", vaikka sinä koko aseen näetkin.

Tein repro mission jossa voitte testailla tuota metsä tilannetta soundscapen kanssa tai ilman.
Puskantakainenaanitesti.vt5.7z
(1.5 KiB) Downloaded 275 times
Räjähteitä en vielä kerennyt testata. Pitää niitä ja muita tilanteita katsella myöhemmin.
JoneKone wrote: Dynasoundin kanssa ei itellä ongelmia, mutta tuon ES:n hyödyllisyys/toimivuus meidän peleissä ehkä hieman kyseenalainen. Toi arman 3D äänimaisema kun ei joka tapauksessa ole ihan parhaimmasta päästä niin kannattaako sitä sotkea kaiuilla? Etenkin kuin "tailseillä" jo saavutetaan tilaefekti.
Tämän testin jälkeen olen sataprosenttisesti samaa mieltä kanssasi.
Last edited by Bummeri on 04 May 2017, 21:27, edited 4 times in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

Muistakaas sitten tänään 7 aikaan pojat ilmestyä paikalle.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

Kokouksessa paikalla:
Bummeri, Enzio, Kensei, Väyrynen

Ensin äänestettiin 2-2 tuloksella, siitä, että poistetaanko enhanced soundscape kokonaan vai kunnes Armassa muokataan äänen blokkaantumista objektien taakse.
Lyhyen keskustelun jälkeen päätettiin konsensuksella, poistaa enhanced soundscape kunnes Armassa muokataan äänen blokkaantumista objektien taakse. Tämän jälkeen testataan uudestaan.

Päätettiin, että seuraavassa kokouksessa katsotaan. https://forums.bistudio.com/topic/193185-project-opfor/ vs Taliban mod.
Tikka testaa schwemlitzin performanssin ja katsotaan sen käyttöönotto myöhemmin. Siihen asti se on poistettuna reposta.

EDIT: Äänestyksen jälkeen Tuntematon mainitsi, että hänen ja ilmeisesti Tikan mielestä modia ei olisi pitänyt ottaa pois, vaan sen tulisi jäädä. 2 vs. 4 tulos ei olisi kuitenkaan muuttunut, joten pidetään alkuperäinen tulos.
Last edited by Bummeri on 07 May 2017, 19:32, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Modditiimin Threadi

Post by TheTaltsi »

Hyvä homma että saatiin päätös ja testataan miten vaikuttaa peleihin jos poistetaan ja miten vaikuttaa toimivuuteen uusien arman päivitysten myötä. Asiasta kukkaruukkuun, onko jokin erityinen syy että schwemlitziä ei pidetä muuten repossa kuin näissä erikois eventeissä?
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

Kahenlaisia ongelmia on ollut. Performanssi, ja sitten jotku pensaat blokkaavat ottamasta itemejä niistä jos sinne vaikka satuu kuolemaan kaveri. Tikka meinas testata miten se preformanssi on tuossa kartalla, ja sitten vertaillaan muihin ja päätetään. Nyt otettiin pois, ettei ihmiset tee lisää missioita, jos se ei tulekkaan takasin.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

Oli joskus puhetta, että sellaiset modit jotka julkaistaan pelkästään workshoppiin olisi ongelmaisia päivittää.

Olisiko tästä Steamin komentokehoteversiosta hyöytä?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

https://forums.bistudio.com/forums/topi ... nt-3202973

Tässäpä pureskeltavaa modien testausta varten.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: Modditiimin Threadi

Post by Väyrynen »

Oisiko mahdollista saada ArmaPlace: Deployable boat moddi repoon.

http://www.armaholic.com/page.php?id=31955

Mahdollistaisi järkevästi pienien kumiveneiden siirtämisen paikata A paikkaan B.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

Väyrynen wrote:Oisiko mahdollista saada ArmaPlace: Deployable boat moddi repoon.

http://www.armaholic.com/page.php?id=31955

Mahdollistaisi järkevästi pienien kumiveneiden siirtämisen paikata A paikkaan B.
Eikö saa skriptiä ripattua missiohin jossa tarvitaan?
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Modditiimin Threadi

Post by Bummeri »

Osaako joku sanoa miksei meidän repossa olevalla acella ei tule acen zeus moduulit käyttöön ?

EDIT. näköjään täytyy ensin laitta kartalle acen zeus settings module, jotta ne tulevat näkyviin.
Last edited by Bummeri on 05 Jul 2017, 13:36, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Post Reply