AFI:n sisäiset modit

Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by Arska »

TheTaltsi wrote:Tällänen pyyntö meiltä epäsuoran ystäviltä (KuiK, Cortez, Minä):

Tykistölle ja heittimistölle tuliaseman rakennus skripti, rakentaa tasaisen alustan tykeille ja heittimille. Ei pidä mitenkään sivistynyt heikkasäkki suojaviritelmä olla, ihan vain että rakentaa tykille sopivan tasaisen kohdan maastoon
Miten ajattelit toteutuksen? Kartan muokkaus ei toimi. Minkä objektin päälle rakentuu vai laitetaanko epäsuora leijumaan ilmaan?
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by Nummi »

Varsinainen kartan maaston tasoittaminen ei taida olla Armassa mahdollista.

Ehkä jokin sileä objekti? Arman editorissa taitaa olla muutama sellainen betonimöhkäle jotka voisivat palvella tätä käyttötarkoitusta.

Siinä pitäisi melkein olla PLANK-tyylinen asettelusysteemi, jotta heitinporukka saa sen objektin asetettua sopivalle korkeudelle. Siinä muodostuu sitten ongelmaksi arman editor-objektien bugisuus noiden staattisten aseiden kanssa (bugaavat maan tasolle kun tiputtaa kannosta pois, saattavat pomppia siitä objektista irti omine aikoineen).

Jos heitin on asetettu objektin päälle, ja siihen hyppää ampujaksi ja ampujan paikalta pois, voi olla mahdollista että pelaaja päätyy sen objektin sisään osittain. Itselle on ainakin käynyt useissa A2 taloussa näin. Eli päädyn maan tasalle tai ykköskerrokseen hypätessäni korkeammalla olevasta staattisesta aseesta ulos.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Johnson
Posts: 374
Joined: 07 Dec 2013, 18:02
Location: Espoo

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by Johnson »

TheTaltsi wrote:Tällänen pyyntö meiltä epäsuoran ystäviltä (KuiK, Cortez, Minä):

Tykistölle ja heittimistölle tuliaseman rakennus skripti, rakentaa tasaisen alustan tykeille ja heittimille. Ei pidä mitenkään sivistynyt heikkasäkki suojaviritelmä olla, ihan vain että rakentaa tykille sopivan tasaisen kohdan maastoon
Kuulostaa melko mahdottomalta. Joku ken tahtoo voi yrittää tehdä moista toki.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by TheTaltsi »

Millä tavalla se on mahdotonta kun PLANK löytyy? Siis ihan vaan juurikin joku betoni möhkäle minkä päälle saisi epiksen
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Johnson
Posts: 374
Joined: 07 Dec 2013, 18:02
Location: Espoo

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by Johnson »

TheTaltsi wrote:Millä tavalla se on mahdotonta kun PLANK löytyy? Siis ihan vaan juurikin joku betoni möhkäle minkä päälle saisi epiksen
Siinä muodostuu sitten ongelmaksi arman editor-objektien bugisuus noiden staattisten aseiden kanssa (bugaavat maan tasolle kun tiputtaa kannosta pois, saattavat pomppia siitä objektista irti omine aikoineen).

Jos heitin on asetettu objektin päälle, ja siihen hyppää ampujaksi ja ampujan paikalta pois, voi olla mahdollista että pelaaja päätyy sen objektin sisään osittain. Itselle on ainakin käynyt useissa A2 taloussa näin. Eli päädyn maan tasalle tai ykköskerrokseen hypätessäni korkeammalla olevasta staattisesta aseesta ulos.
Kuten sanoin. Joku joka haluaa/osaa voi yrittää tätä tehdä.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by Castor »

Hyvä objekti voisi olla toi pieni "torni" laitettuna tosi matalalle (plankissa mahdollista, täten sen katto toimii alustana (ja näyttää siltä että puu jalat pitää alustaa pystyssä)
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by JoneKone »

Tälleen yleisenä huomiona, nyt kun on alettu korjaamaan räikeimmät "virheet" asseteissa, että muistattehan pitää pelibalanssi mielessä kans? Pelkän realismin ehdoilla mentäessä niin lopputuloksen ei välttämättä aina ole hyvä pelikokemus. Just sayin... :)

Kaikki kerrasta tappavat ilman varoitusta iskevät aseet ovat sellaisia joita yleisesti TVT:issä vihataan (Javelin?). Jos pelaajalle ei juurikaan anneta vaihtoehtoja vaikuttaa omaan kohtaloonsa omilla taidoilla niin seurauksena on yleensä RQ tms. Esim. aikaisemmin Igla vs. Cobra tilanteessa, niin Cobralla oli jonkinlainen mahdollisuus puolustautua (ehkä liiankin hyvä). Samalla Igla -ampuja tiesi, että lukitsemalla ja ampumalla paljastaa olemassaolonsa ja ehkä jopa sijaintinsa. Nyt Cobra ammutaan Iglalla taivaalta ilman mitään ennakkovaroitusta, eli balanssi on muuttunut selkeästi Iglan hyödyksi. Toisaalta kunhan tehtäväntekijät tiedostavat, että balanssi on muuttunut, niin osaavat sitten laittaa tehtäviin vain ammusIT:tä silloin kun vastassa on Cobria tms. ja varaavat Iglat sun muut fixed wingeille?

Yleisesti pidän tutkanpoistot, miinojen tehojen vähentäminen hyvänä asiana (MAW:sta en ole edelleen ihan niin varma). Tehtäväntekijät pitää edelleen miettiä balanssia ja ehkä laittaa niitä decoy ajoneuvoja maastoon jottei helikopterit ja lekot olisi liian OP. Lekojen armorivähennykset ja sidewindereiden tehoa en ole vielä ehtinyt testaamaan, mutta periaatetasolla vaikuttaa hyvältä. Tosin niitä ilmataisteluja saadaan vielä odottaa kunnes AFI-repoon saadaan edes 1 kpl järkevä ja toimiva blufor hävittäjä (mieluiten joku vanha subsonic romu 80 -luvulta, kun ei arma osaa kuitenkaan realistisesti simuloida moderneja hävittäjiä).
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by Castor »

Jospa nyt ekana laitettaisiin peli siihen kuntoon että edes uskaltaa TT:t laittaa hyökkäyskopuja, niitä kun ei taida olla edes sadas osassa tehtäviä
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by JoneKone »

Castor wrote:Jospa nyt ekana laitettaisiin peli siihen kuntoon että edes uskaltaa TT:t laittaa hyökkäyskopuja, niitä kun ei taida olla edes sadas osassa tehtäviä
Cobrat tosiaan ihan jees, kunhan ei laita igloja kasapäin toiselle puolelle. :) Apachetkin nykyään aika hyvin balansoituja. Tosin hellfireillä ja tykillä saa vielä kyllä aika hyvin putsattua kokonaista taistelukenttää jos tietää mitä tekee... mutta ei yhtä nopeasti kuin aikaisemmin. :)

Edit: Niin ja jos kommentti liittyi siihen blufor hävittäjään, niin nehän on itseasiassa pienempi uhka JV:lle kuin kopterit, että siinä mielessä olisi jopa suotavaa, että meillä olisi repossa kaikille osapuolille sopivan huonoksi balansoitu hävittäjä (kuten esim. Mig-23, AV-8B, F-16 jne).
Last edited by JoneKone on 11 Feb 2016, 15:15, edited 1 time in total.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Johnson
Posts: 374
Joined: 07 Dec 2013, 18:02
Location: Espoo

Re: AFI:n sisäiset modit

Post by Johnson »

JoneKone wrote:Tälleen yleisenä huomiona, nyt kun on alettu korjaamaan räikeimmät "virheet" asseteissa, että muistattehan pitää pelibalanssi mielessä kans? Pelkän realismin ehdoilla mentäessä niin lopputuloksen ei välttämättä aina ole hyvä pelikokemus. Just sayin... :)
On pidetty mielessä. Stinger ja igla ohjukset ovat nyt hieman helpommin myös harhautettavissa. Testien perusteella, jos laukaiset 4 flarea on ohjuksellä enään n. 25% mahdollisuus osua.

Koska laitokset eivät enään varoita tulevista ohjuksista niin fiksun pilotin tulisi tiputtaa flareja automaattisesti aina kun tiedetään olevan vaarallisella alueella. Kaksi flarea jo tiputtaa ohjuksen osumisen 50%.

Kuitenkin täytyy ottaa huomioon kuinka nopeasti ehdit flaret laukaista. Jos laukaiset flaret liian myöhään ei ohjus ehdi kääntyä tarpeeksi vaan räjähtää tarpeeksi lähellä aiheuttaakseen vahinkoa sirpaleista. Sirpaleet "elävät" 0.2 sekuntia ja tässä ajassa ehtivät lentää 15-30m matkan.


Stinger = cmimmunity = 0.75;
Igla = cmimmunity = 0.75;
Determines the probability of not getting distracting by a CM. Flares and chaffs are dropped in pairs, while smokes are single.

CMImmunity_GOOD = 0.8 (for pair of flares its 0.64, for four 0.4)
CMImmunity_MIDDLE = 0.65 (for pair of flares its 0.4, for four 0.16)
CMImmunity_BAD = 0.5 (for pair of flares its 0.25 , for four 0.06
Päivityksiä:

@afi_improved_aa_missiles
- Lisätty ACEn missile guidance
- Vähennetty ohjusten CM immuniteettia

@afi_better_shilka
- Lisätty aseen rekyyli (alusta heilahtaa hieman ammuttaessa)

Tässä hieman videoita miten ohjukset nyt käyttäytyvät:


Post Reply