[WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Centti
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2015, 09:15

[WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Centti »

Tervehdys AFI:laiset!
Ajattelin laittaa tänne minun karttaprojektia joka olen tehnyt on/off periaatteella viimeiset 1,5 vuotta. Koska nykyiset modaamishetket menee lähinnä FINMOD:in tekoon ja kaikki työvaiheet tästä eteenpäin ovat erittäin aikaa kuluttavia, päätin jakaa luomus teidän kanssa. Ainut keino viedä tämä maaliin asti on vähän isomalla porukalla.

Vähän perustietoa:
Koko: 30,72x30,72 km eli suomeksi ihan vitun iso
Heightmap 4096x4096 (maksimi mitä voi käyttää Armassa tällä hetkellä. Harmi koska alkuperäinen matsku on 15k x 15k)
Satmap: 30720 x 30720 px eli 1m/px
Alue: Porvoon kaupunki ja ympäröivä saaristo/rannikko
Maastotyyppi: Rannikkoseutua, saaristoa, jokia, metsää ja peltoa sekä Arma-mittakaavaassa iso kaupunki
Vuodenaika: Kesä.. tarkoituksena varhainen kesä mutta ellei valoisat yöt voi jotenkin koodata pitänee siirtyä johonkin elokuuhun millä on taas vaikutuksia vegetatioon, satmappiin yms
Valmistusaste: Heightmappi 95% Satmappi/Mask 80% Tiestö 99% Luonto 60% Asutukset 5%?

Tämä siis perustuu maanmittauslaitoksen dataan. Koska ArmA, jotkut asiat on jouduttu soveltaa. Esimerkiksi Veckjärvin iso järvi on korvattu lentokentällä, ja monet sillat on korvattu maasilloilla jotta AI pääsee varmasti perille

Q&A
Q: Miksi tämä on niin iso?
A: Koska itse tykkään dynaamisista SP tehtävistä kuten Pilgrimage, DUWS etc ja silloin on kivaa kun on vähän lääniä

Q: Mitä helevettiä, tää on ihan vaiheessa!
A: Niin on. Vähän liian iso projekti yhdelle henkilölle.

Q: Hyyi, satmappi on ruma
A: Koska maanmittauslaitoksen ortokuvat ovat otettu alkukeväästä on joutunut kikkailla aika paljon satmapin kanssa. Parannuksia tehdään varmaan vielä jos projekti jatkuu

Q: Puusto ei vasta todellisuutta
A: Puusto on tällä hetkellä placeholder-versio, olen tekemässä uusi versio joka perustuu oikeaan dataan.

Q: Monet rakennukset ja kylät eivät näytä suomalaisilta, miksi?
A: Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä ARMA-maailmaan eli Chernarusin tapainen kuvitteellinen alue, mutta sittemin FINMODin myötä jne olen päättänyt että olisi hauskempi tehdä oikeasti suomalainen maasto. Vaikkei se tule olemaan ikinä 1:1 kopio oikeasta

Vähän kuvia

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Latauslinkki
https://drive.google.com/file/d/0B15h3P ... sp=sharing
650mb, vaati A3MP / AiA TP / CUP Terrains
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Tonto- »

Todella magea projekti. Tullut seurailtua pidemmän aikaa bis-foorumeilla.

Miten porukka voi ottaa osaa projektiin?
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Centti
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2015, 09:15

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Centti »

Kiitos! Tarkoituksena olisi nyt lähinnä katsoa, että löytyykö kiinnostuneita tekijöitä tähän ylipäätänsä.. Mutta jos löytyy, niin X-camillä voi auttaa objektien kartalle laitossa, joko omalla ajalla tai sitten voitaisiin porukalla yrittää serverillä, niin kuin itse sanoitkin aiemmin. Mutta ennen kun pästään siihen haluaisin siis tietää vähän että onko jengillä mitään intressiä tämmöiseen projektiin/karttaan?
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by madreizka »

Looking good!
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
Centti
Posts: 68
Joined: 20 Aug 2015, 09:15

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Centti »

tänx, olisi kiva jos mahdollisimman moni jaksaisi ladata ja käydä ihan pelissä katsomassa, vaikka siellä ei olekaan niin paljon näkemisen arvoista vielä. Ground texture tyypit ja clutteri pitää vielä säätää ja paljonkin.
Tarmo
Posts: 289
Joined: 22 Jan 2015, 22:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Tarmo »

Voihan vittu ja pillu! Sori sanavalinta, mutta aivan orgasmiprojekti on tuo.
- Asus GTX1080Ti FE, 11GB
- Intel Haswell i7-4790K
- Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury, DDR3 1866MHz
- Z97-A-CORATOR
- NaturalPoint Head Tracker, TrackIR
- Asus PG279AQ

Image
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Cpl Honkonen »

Aina kunnon Suomalainen kartta pesee mitä vaan mitä on tarjolla. Jos olis taitoja niin varmasti osallistuisin näihin Suomi-modeihin. Lataan just ja käyn Porvoossa vähän pyörimässä :D
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Castor »

Jess! varsinkin suuri kaupunki osuus kiinnostaa, toivottavasti onnistut tekemään sen melko matalilla FPS dropeilla!
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: [WIP] Centin karttaprojekti "Lost Coast"

Post by Junnu99 »

Mä voisin tulla kokeilemaan uutena tota x-cam touhua jos vaan mukaan pääsee/mahtuu
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
Post Reply